Podwozie typu Anemik v.1.0.0.
Pomysł Sariela na zbudowanie podwozia uniwersalnego to jakiś dżołk albo podpucha - pewnie już coś ma cwanego, wyciągnie to na końcu i wszystkich dobije. Albo wie, ze to niemożliwe, patrzy jak ludzie się męczą i też ma bekę... Osobiście uważam, że "do wszystkiego" znaczy "do niczego".
Historia kołem się toczy... Coś takiego jak X-treme RC zaprojektowałem i zbudowałem 2 lata temu na bazie chińskiego samochodziku za 20 pln. Mieli to tłuc chinole, miało kosztować 30 pln + 5pln za pudełko z trójwymiarowym hologramem formatu A4... Niestety zostałem w firmie. Skończyło się na zapisaniu do Lugpolu... A tu proszę, po 2 latach wpadli na to samo...
Swoją drogą, dlaczego Lego nie umieszcza trójwymiarowych obrazków zestawów na opakowaniach? Cena czegoś takiego to parę złotych (co to jest , w porównaniu do paru stów ceny całości), a jaki bajer!
Dobra - koniec żartów. Dzięki Sariel za podrzucenie tematu.
Od rzu przyznaję się, że przy budowie podwozia wykorzystałem jednego czita - spiłowałem coś co się nazywa "Technic Axle 3 with Stud". Nie trzeba tego robić - wystarczą dodatkowe dwie zębatki, jakieś piny lub osie - ale podwozie będzie dłuższe. Tak jak je zrobiłem, ma rozstaw osi o jeden stud mniejszy niż ferrari na filmie. Rozstaw osi można zwiększać lub w prosty sposób wydłużać całe podwozie , korzystając z dłuższych belek technicowych.
Podwozie ma szerokość 11-12s (bez kół) (12 w przypadku sztywnego mocowania baterii). Czyli nadaje się do nadwozia o szerokości 14s lub więcej.
Zrobiłem też jedną rzecz, która wielu osobom nie będzie się podobać, z powodu: Bo tak się nie robi!
No właśnie , że się robi - sam widziałem, 25 lat temu. W zdalnie sterowanym aucie z Enerdowa. Było to połączenie faszystowskiej perfidii z komunistyczną przebiegłością - auto miało napęd aż na jedno, tylne koło. Takie rozwiązanie ma tylko jedną wadę - nie można tym kołem wpaść w dziurę... W tym miejscu, specjalnie dla kręcących nosem dodam, że po dodaniu 4 zębatek i jednej osi auto ma napęd na dwa koła. Jaki jest efekt tego, bez dyferencjału, to pewnie każdy wie...
Całość jest dość sztywna. Chociaż brakiem sztywności nie ma się co przejmować, ponieważ od góry coś tam zawsze będzie.
Dlaczego moje podwozie jest zrobione tak, wynika właśnie z założenia uniwersalności oraz maksymalnego zminimalizowania wymiarów. Dodatkowe założenia to minimalna ilość łatwo dostępnych części oraz ...wysokość bez wieży (zdjęcie nr 3). Dlatego mały PF, czit oraz ...całkowity brak zębatek.
Jak to jest zbudowane widać ( mam nadzieję) na zdjęciach. Starałem się aby części były w miarę kolorowe. Jak jeździ widać na filmie. Na garb wrzuciłem całe ferrari z kołami. Akumulatory są trochę rozładowane.
Podwozie nazwałem Anemik, ponieważ w porównaniu do innych, które zbudowałem jest stosunkowo wolne.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=ZmNeltli9bY[/youtube]