[WIP] Jelcz P662D.34
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
[WIP] Jelcz P662D.34
Nie wiedziałem czy jest sens pokazywać, ale co tam, siedziałem i walczyłem to niech go zobaczą:)
Tu będzie galeria WIP.
Po debiucie na GPM wróciłem do domu i wiedziałem, że następnym razem pojadę czymś innym. Wcale nie dlatego, że byłem niezadowolony z Jelcza 442, po prostu dla mnie to nudne znowu pojechać tym samym, więc decyzja o przebudowie. Pomysł był na 6x6, więc padło oczywiście na Jelcza, model P662D.34. Foto można zobaczyć w moim profilu.
Skala 1:12.5
Długość - 84st
Szerokość - 25st nadwozie, na wysokości kół 1-1.5st szerzej
Wysokość - pewnie ok 28-30st
Rozstaw osi 1-2 - 38st
Rozstaw osi 2-3 - 14st
Tylne mosty są bliźniacze i wyglądają tak:
"Połączone" są silnikiem napędzającym zamontowanym pionowo i oba razem wyglądają tak:
Dumałem nad sposobem rozwiązania tylnego zawieszenia. Zrobiłem 3 kolebki, czyli mosty pojedynczo w osi wzdłużnej i całość w osi poprzecznej.
Przedni most nieco wzmocniony, bo się w trakcie zawodów trochę rozjeżdżał wzdłużnie, więc przy okazji wzmocnienia zrobiłem coś w rodzaju ślizgacza, zgodnie z radami bardziej doświadczonych zawodników.
Jeździ to nawet sprawnie przy przerażającej mnie masie ponad 4kg w czasie testów bez kabiny. Z kabiną i wszystkimi niezbędnymi estetycznymi dodatkami pewnie w okolicy 4.5kg się zamknę. Trochę sporo, ale nie za bardzo jest jak odchudzić, bo sporo waży wzmocnienie ramy niezbędne nad zawieszeniem tylnych mostów.
Muszę jeszcze odpowiednio dobrać ilość amortyzatorów w tylnych mostach, nie wiem czy nie ostanie się po jednym na most na stronę, ewentualnie po 2, ale wtedy na przód musiałbym dołożyć po trzecim.
Cała bryka z kabiną od 442 wygląda tak:
Nie wiem jeszcze gdzie zamontuję BB. jest na nie miejsce przed jak i za tylnymi mostami. Naturalnym byłoby po środku podwiesić, ale nie wiem czy za bardzo przodu w ten sposób nie obciążę, więc trzeba zbadać nacisk na osie.
Kabina będzie przebudowana na wyższą i chyba w innym kolorze, jeszcze nie wiem, pewnie dopiero na majowe zawody będzie gotowa. To samo tyczy się paki. Pojęcia nie mam czy zrobić jakieś burty, czy zostawić tak, czy popularne ostatnio portki pracownika LEGO :D
Zdjęcia w galerii od foto001 do foto018.
Co myślicie, dobry kierunek ewolucji?
Tu będzie galeria WIP.
Po debiucie na GPM wróciłem do domu i wiedziałem, że następnym razem pojadę czymś innym. Wcale nie dlatego, że byłem niezadowolony z Jelcza 442, po prostu dla mnie to nudne znowu pojechać tym samym, więc decyzja o przebudowie. Pomysł był na 6x6, więc padło oczywiście na Jelcza, model P662D.34. Foto można zobaczyć w moim profilu.
Skala 1:12.5
Długość - 84st
Szerokość - 25st nadwozie, na wysokości kół 1-1.5st szerzej
Wysokość - pewnie ok 28-30st
Rozstaw osi 1-2 - 38st
Rozstaw osi 2-3 - 14st
Tylne mosty są bliźniacze i wyglądają tak:
"Połączone" są silnikiem napędzającym zamontowanym pionowo i oba razem wyglądają tak:
Dumałem nad sposobem rozwiązania tylnego zawieszenia. Zrobiłem 3 kolebki, czyli mosty pojedynczo w osi wzdłużnej i całość w osi poprzecznej.
Przedni most nieco wzmocniony, bo się w trakcie zawodów trochę rozjeżdżał wzdłużnie, więc przy okazji wzmocnienia zrobiłem coś w rodzaju ślizgacza, zgodnie z radami bardziej doświadczonych zawodników.
Jeździ to nawet sprawnie przy przerażającej mnie masie ponad 4kg w czasie testów bez kabiny. Z kabiną i wszystkimi niezbędnymi estetycznymi dodatkami pewnie w okolicy 4.5kg się zamknę. Trochę sporo, ale nie za bardzo jest jak odchudzić, bo sporo waży wzmocnienie ramy niezbędne nad zawieszeniem tylnych mostów.
Muszę jeszcze odpowiednio dobrać ilość amortyzatorów w tylnych mostach, nie wiem czy nie ostanie się po jednym na most na stronę, ewentualnie po 2, ale wtedy na przód musiałbym dołożyć po trzecim.
Cała bryka z kabiną od 442 wygląda tak:
Nie wiem jeszcze gdzie zamontuję BB. jest na nie miejsce przed jak i za tylnymi mostami. Naturalnym byłoby po środku podwiesić, ale nie wiem czy za bardzo przodu w ten sposób nie obciążę, więc trzeba zbadać nacisk na osie.
Kabina będzie przebudowana na wyższą i chyba w innym kolorze, jeszcze nie wiem, pewnie dopiero na majowe zawody będzie gotowa. To samo tyczy się paki. Pojęcia nie mam czy zrobić jakieś burty, czy zostawić tak, czy popularne ostatnio portki pracownika LEGO :D
Zdjęcia w galerii od foto001 do foto018.
Co myślicie, dobry kierunek ewolucji?
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Bardzo dobry.ManiekManiak pisze:Co myślicie, dobry kierunek ewolucji?
Pamiętaj tylko o jak największym kącie skrętu przednich kół. No i o prędkości samego skrętu, ale to już chyba poprawiłeś.
Krótko ode mnie - auto jest piękne! (a znam się na tym jak mało kto, w końcu jako S. Zając ciągle od 15 lat naprawiam pralki).
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
M_longer, wiedziałem, że pierwsze czego będzie brakować to film:) ustawie jakiś sztuczny tor i coś wrzucę, tylko nie wiem jeszcze kiedy, może wieczorem.
Emilus, skręt jest szybki, poprawiony względem poprzednika. Kąt - mógłby być większy, ale nie ma tragedii, jest tak samo jak było w 442. Dzięki temu, że skręca szybko i posiada wsteczny:) myślę, że dam radę.
Emilus, skręt jest szybki, poprawiony względem poprzednika. Kąt - mógłby być większy, ale nie ma tragedii, jest tak samo jak było w 442. Dzięki temu, że skręca szybko i posiada wsteczny:) myślę, że dam radę.
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Tak jak 4x4 mi się nie podobało, tak ta wersja podoba mi się bardzo. Ewolucja idzie w dobrym kierunku :) Jest długi więc potrzebujesz bardzo dobrego układu skrętu żeby to jakoś jeździło.Czekam na film :)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Podoba mi się, że 6x6. Od razu, jak zobaczyłem Jelczyka, to mi się nasunęło na myśl. Koniecznie 6x6.
Technicznie pewnie jest świetny, już poprzednik był bardzo dobry.
Natomiast kabina jest do wybudowania od nowa, koniecznie musisz o nią zadbać, bo jest potraktowana po macoszemu, a to jeden z najważniejszych elementów trialówki. Więc do roboty! :)
Technicznie pewnie jest świetny, już poprzednik był bardzo dobry.
Natomiast kabina jest do wybudowania od nowa, koniecznie musisz o nią zadbać, bo jest potraktowana po macoszemu, a to jeden z najważniejszych elementów trialówki. Więc do roboty! :)
TAK, Jelcz jest super. Pod względem technicznym nawet nie mam wątpliwości że tak jest, ponieważ poprzednik jeździł bez najmniejszych problemów. Wizualnie też jest bardzo dobry, no oczywiście ta kabina, ale żeby nie zrobić z niego tłustego klucha, trzeba iść na kompromis. ;) Mi osobiście ta kabina wystarczy, jest na pewno lepsza od kabin z samych T bricków. Przypomina Jelcza i to powinno być najważniejsze. A teraz filmik, filmik poproszę. :)
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
smyk, specjalnie dla Ciebie postaram się mniej dziurawą zrobić:) Ta jest taka dziurawa między innymi dlatego, że żółte lifty się skończyły. Na nową już jakiś pomysł mam, może będzie łączona? Żółty z czarnym? się zobaczy.
Cieślu, wieczorem będzie film to ocenisz czy skręt jest ok.
Pietruch_15, będzie film, będzie:)
Ps. Chyba tą kabinę na wieczór jakoś po spartańsku połatam:D
Cieślu, wieczorem będzie film to ocenisz czy skręt jest ok.
Pietruch_15, będzie film, będzie:)
Ps. Chyba tą kabinę na wieczór jakoś po spartańsku połatam:D
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Atr, tam siedzi tylko jeden, bo mi się amorki skończyły. Twardość jest moim zdaniem taka sama jak szarego, ja nie widzę różnicy. docelowo chyba będzie po jednym szarym na koło, jeszcze to zbadam, ale mi aku się skończyły.
Jest film! Enjoy.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=26nGg9lhDrY[/youtube]
Ps. Kabina z dachem i drzwiami, ale prawie nie widać.
Edit. Nie wiem jakim sposobem ale coś pomieszałem w obliczeniach wagi. W zestawieniu takim jak powyżej mam ok 3,5kg, czyli mniej więcej tyle, ile zakładałem początkowo.
Jest film! Enjoy.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=26nGg9lhDrY[/youtube]
Ps. Kabina z dachem i drzwiami, ale prawie nie widać.
Edit. Nie wiem jakim sposobem ale coś pomieszałem w obliczeniach wagi. W zestawieniu takim jak powyżej mam ok 3,5kg, czyli mniej więcej tyle, ile zakładałem początkowo.
Ostatnio zmieniony 2009-04-23, 20:53 przez ManiekManiak, łącznie zmieniany 1 raz.