[MOC] LIAZ 4x4
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- FastER
- Posty: 180
- Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
- Lokalizacja: brać na to pieniądze?
- brickshelf: FastER
-
[MOC] LIAZ 4x4
Witam serdecznie!
Chciałbym przedstawić Wam moją pierwszą Trialówkę, a jest nią wspomniany już w temacie LIAZ.
Budowałem go tydzień. Ale nie taki zwykły, oj nie ;) Tydzień bardzo pracowity, bo nad klockami siedziałem po 6,7 godzin dziennie, często także dzień mi nie starczał i prace nad ciężarówką trwały także i w nocy. I nie chodzi tu wcale o to, że zależało mi na czasie, że się spieszyłem czy coś podobnego. Po prostu od dawien dawna chciałem zbudować trialówkę, ale nie miałem odpowiednich części, kół, itd... Gdy już to wszystko zebrałem- nie mogłem oderwać się od klocków.
Budowa podwozia, czyli mostów i ramy poszła bardzo sprawnie, bo miałem już na nią pomysł od jakiegoś czasu. 2x PF XL (przy redukcji 9:1, tzn z8-->z24 x2) umieszczone w mostach, mosty podwieszone na amortyzatorach do ramy (chyba się to zwie pływające osie :P ), i pojemnik na baterię. Waga całości (razem z zabudową) wynosi ok. 3kg. Nie mam wagi, to nie zważyłem. Nic nie strzela ani nie przeskakuje, maszyna w ekstremalnych warunkach po prostu się zatrzymuje. (Rym przypadkowy ;P) Zwrotnice są wzorowane na tych TT (za pozwoleniem ;D), ale odpowiednio zmodyfikowane na własne potrzeby, reszta to już całkowicie moje pomysły. Skręt 1 PF Medium, atrapa silnika napędzana także jednym PF Medium.
Schody pojawiły się, gdy trzeba było zbudować kabinę... Mało klocków, więc musowe kombinowanie :P Męczyłem się nad nią najwięcej, aby była jak najbardziej gładka, estetyczna, ładna i podobna do oryginału. Połączenie liftarmów z brickami dało efekt widoczny na zdjęciach. Zdjęcie oryginału.
Po zbudowaniu kabiny przyszedł czas na detale, a więc wycieraczki, klamki, migacze, ,,komin'' itp. Obowiązkowo w modelu pojawiły się także działające przednie reflektory.
Z zabudową tyłu także miałem spory problem, ale liftarmów starczyło mi na styk :P
Pałąk służy do przenoszenia trucka i nie ma nic wspólnego z dodatkiem estetycznym ;)
Więcej Was nie zanudzam, zarzucam filmem... :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RIinXcJ_ ... annel_page[/youtube]
... i galerią, która grzecznie czeka na upublicznienie.
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania, proszę o wyrozumiałość dla debiutanta :P
Chciałbym przedstawić Wam moją pierwszą Trialówkę, a jest nią wspomniany już w temacie LIAZ.
Budowałem go tydzień. Ale nie taki zwykły, oj nie ;) Tydzień bardzo pracowity, bo nad klockami siedziałem po 6,7 godzin dziennie, często także dzień mi nie starczał i prace nad ciężarówką trwały także i w nocy. I nie chodzi tu wcale o to, że zależało mi na czasie, że się spieszyłem czy coś podobnego. Po prostu od dawien dawna chciałem zbudować trialówkę, ale nie miałem odpowiednich części, kół, itd... Gdy już to wszystko zebrałem- nie mogłem oderwać się od klocków.
Budowa podwozia, czyli mostów i ramy poszła bardzo sprawnie, bo miałem już na nią pomysł od jakiegoś czasu. 2x PF XL (przy redukcji 9:1, tzn z8-->z24 x2) umieszczone w mostach, mosty podwieszone na amortyzatorach do ramy (chyba się to zwie pływające osie :P ), i pojemnik na baterię. Waga całości (razem z zabudową) wynosi ok. 3kg. Nie mam wagi, to nie zważyłem. Nic nie strzela ani nie przeskakuje, maszyna w ekstremalnych warunkach po prostu się zatrzymuje. (Rym przypadkowy ;P) Zwrotnice są wzorowane na tych TT (za pozwoleniem ;D), ale odpowiednio zmodyfikowane na własne potrzeby, reszta to już całkowicie moje pomysły. Skręt 1 PF Medium, atrapa silnika napędzana także jednym PF Medium.
Schody pojawiły się, gdy trzeba było zbudować kabinę... Mało klocków, więc musowe kombinowanie :P Męczyłem się nad nią najwięcej, aby była jak najbardziej gładka, estetyczna, ładna i podobna do oryginału. Połączenie liftarmów z brickami dało efekt widoczny na zdjęciach. Zdjęcie oryginału.
Po zbudowaniu kabiny przyszedł czas na detale, a więc wycieraczki, klamki, migacze, ,,komin'' itp. Obowiązkowo w modelu pojawiły się także działające przednie reflektory.
Z zabudową tyłu także miałem spory problem, ale liftarmów starczyło mi na styk :P
Pałąk służy do przenoszenia trucka i nie ma nic wspólnego z dodatkiem estetycznym ;)
Więcej Was nie zanudzam, zarzucam filmem... :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RIinXcJ_ ... annel_page[/youtube]
... i galerią, która grzecznie czeka na upublicznienie.
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania, proszę o wyrozumiałość dla debiutanta :P
Bardzo fajna maszyna!
Pierwsza trialówka bez kolebek - ambitnie. Zawszenie na filmie działa sprawnie. Maszyna fajnie przejeżdża po niemałych przeszkodach. Do tego wygląda bardzo estetycznie. Na pierwszy rzut oka nie przypomina oryginału. Choć jest zrobiona odpowiednio. Może wymiary?
Masa 3kg powinna dawać już jakieś szanse np. na naszym GPS. Skąd jesteś? :)
Bardzo mi się podoba.
Pozdrawiam.
Pierwsza trialówka bez kolebek - ambitnie. Zawszenie na filmie działa sprawnie. Maszyna fajnie przejeżdża po niemałych przeszkodach. Do tego wygląda bardzo estetycznie. Na pierwszy rzut oka nie przypomina oryginału. Choć jest zrobiona odpowiednio. Może wymiary?
Masa 3kg powinna dawać już jakieś szanse np. na naszym GPS. Skąd jesteś? :)
Bardzo mi się podoba.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Debiucik bardzo udany, podoba mi się dbałość estetykę, sensowne detale, fajowe błotniki.
Ale skoro już jest tak dobrze, to pozwolę sobie parę szczegółów wytknąć:
- proporcje - jest wyraźnie za krótki i trochę za wysoki w stosunku do szerokości. Podpierałeś się blueprintami? Warto przeskalować oryginał dokładnie. Ile oryginał ma długości, a ile twój model?
- atrapa silnika zdecydowanie za wysoko. Widział kto kiedy, żeby silnik wyłaził tak z kabiny? Wdeptać go w podłogę!
Poprawki nie powinny być bardzo trudne, masz już solidną podstawę i jak jeszcze troszkę popracujesz, to będziesz miał trialówkę najwyższej klasy. Powodzenia!
Ale skoro już jest tak dobrze, to pozwolę sobie parę szczegółów wytknąć:
- proporcje - jest wyraźnie za krótki i trochę za wysoki w stosunku do szerokości. Podpierałeś się blueprintami? Warto przeskalować oryginał dokładnie. Ile oryginał ma długości, a ile twój model?
- atrapa silnika zdecydowanie za wysoko. Widział kto kiedy, żeby silnik wyłaził tak z kabiny? Wdeptać go w podłogę!
Poprawki nie powinny być bardzo trudne, masz już solidną podstawę i jak jeszcze troszkę popracujesz, to będziesz miał trialówkę najwyższej klasy. Powodzenia!
- FastER
- Posty: 180
- Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
- Lokalizacja: brać na to pieniądze?
- brickshelf: FastER
-
TT, Gniezno, a że człowiek młody i samochodu nie ma, to GP raczej odpada... :( A szkoda, bo bardzo chętnie bym się z Wami pościgał :)
smyk, wzorowałem się blueprintami, ale jak widać, za słabo ;) (Tu podziękuję Longerowi i Arabowi za wcześniej wspomniane). Za krótki- owszem. O ile rozstaw osi jest taki, jaki powinien być (różnica ok. 2 cm) to całkowita długość już nie. Za krótki jest tył, powinien on się jeszcze ciąąąągnąć ;P Ale było to za długie (bo na początku był dłuższy) i przy mocnych podjazdach tyłek szurał mu o ziemię ;] Zrezygnowałem z tego.
Wysokość- uzasadniona konstrukcją mostów.
Atrapa- to co wyżej. A pomyśleć, że na początku był dwa study wyżej! xD Noc mi zajęło doprowadzenie do takiego stanu. Niżej się nie da, bo mi w most wejdzie.
Dziękuję Wam obu za tak miłe słowa! Motywują do dalszej pracy :)
smyk, wzorowałem się blueprintami, ale jak widać, za słabo ;) (Tu podziękuję Longerowi i Arabowi za wcześniej wspomniane). Za krótki- owszem. O ile rozstaw osi jest taki, jaki powinien być (różnica ok. 2 cm) to całkowita długość już nie. Za krótki jest tył, powinien on się jeszcze ciąąąągnąć ;P Ale było to za długie (bo na początku był dłuższy) i przy mocnych podjazdach tyłek szurał mu o ziemię ;] Zrezygnowałem z tego.
Wysokość- uzasadniona konstrukcją mostów.
Atrapa- to co wyżej. A pomyśleć, że na początku był dwa study wyżej! xD Noc mi zajęło doprowadzenie do takiego stanu. Niżej się nie da, bo mi w most wejdzie.
Dziękuję Wam obu za tak miłe słowa! Motywują do dalszej pracy :)
Jeśli rozstaw osi modelu jest za krótki o 2 cm, to tak jakbyś uciął z oryginału 25 cm ramy miedzy osiami (wartości dla standardowej skali 1:13, gdzie 1 stud = 10 cm oryginału). Ale nie te wartości są najważniejsze, a zachowanie proporcji. Bo truck trial to też modelarstwo. (To tak dla motywacji.)FastER pisze:O ile rozstaw osi jest taki, jaki powinien być (różnica ok. 2 cm) to całkowita długość już nie.
no jak na pierwszą trialówkę to super, jak ja sobie pomyślę o mojej pierwszej od razu uśmiech gości na mojej twarzy ;)
Ale ten silnik psuje wrażenie, i nie chciałbym podróżować w takim aucie, nie mówiąc o pogadaniu z pasażerem :)
Pomyśl o przyjeździe na jakieś GP - dla mnie to właśnie zawody są motywacją do ulepszania trialówki, bez perspektywy pościgania się raczej nie miałbym takiego zapału do tego
Ale ten silnik psuje wrażenie, i nie chciałbym podróżować w takim aucie, nie mówiąc o pogadaniu z pasażerem :)
Pomyśl o przyjeździe na jakieś GP - dla mnie to właśnie zawody są motywacją do ulepszania trialówki, bez perspektywy pościgania się raczej nie miałbym takiego zapału do tego
- FastER
- Posty: 180
- Rejestracja: 2008-10-01, 17:33
- Lokalizacja: brać na to pieniądze?
- brickshelf: FastER
-
A przyda się, przyda ;) (motywacja)
Modelarstwo- zauważyłem, może kiedyś zbliżę się do jakości i poziomu ciężarówek Twoich, aro czy Duke'a... Może kiedyś. Ale przynajmniej mam wzory do naśladowania ;) I staram się jak mogę. Daliście mi do myślenia, bo chciałem tą trialówkę rozebrać. Nie dlatego, że sobie nie radzi, skądże! Ale dlatego, że nie mogę nic zbudować nie skazując jej na rozbiórkę. Bo części brak... A pomysłów w głowie od groma! Ale po Waszych miłych słowach, głupio by mi było ją rozwalać, nie będąc nawet na jednym GP. ;)
Atr Dzięki! :) Uwierz, że bardzo bym chciał... Ale jak na razie transport na drugi koniec Polski był barierą nie do przeskoczenia.
Modelarstwo- zauważyłem, może kiedyś zbliżę się do jakości i poziomu ciężarówek Twoich, aro czy Duke'a... Może kiedyś. Ale przynajmniej mam wzory do naśladowania ;) I staram się jak mogę. Daliście mi do myślenia, bo chciałem tą trialówkę rozebrać. Nie dlatego, że sobie nie radzi, skądże! Ale dlatego, że nie mogę nic zbudować nie skazując jej na rozbiórkę. Bo części brak... A pomysłów w głowie od groma! Ale po Waszych miłych słowach, głupio by mi było ją rozwalać, nie będąc nawet na jednym GP. ;)
Atr Dzięki! :) Uwierz, że bardzo bym chciał... Ale jak na razie transport na drugi koniec Polski był barierą nie do przeskoczenia.
Ostatnio zmieniony 2009-05-30, 13:47 przez FastER, łącznie zmieniany 1 raz.