[MOC] Maz 5434 mk I
: 2009-06-02, 15:05
Maz 5434 mk I
W związku z dodaniem moich trialówek do tematu [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=9261]OPISY NASZYCH CIĘŻARÓWEK[/URL] zdecydowałem się utworzyć temat z tym mocem. Jest to moja pierwsza praca publikowana na lugpolu.
Myślę, że dane techniczne są dość wymowne dla zainteresowanych, a dla ludzi mniej związanych z techniciem napiszę, że ciężarówka wygląda, jeździ, dobrze radzi sobie w terenie i jest bezawaryjna.
Dane techniczne
O ile konstrukcja trialówki jest konwencjonalna to sterowanie jest dość innowacyjne.
Odbywa się przez bluetooth z komórki dzięki własnoręcznie napisanym programom w javie - jeden na kostkę NXT, drugi na telefon. Klawiszologia wygląda następująco:
Na zdjęciu znajduje się także przykładowy ekran łączenia z kostką, komunikat "Nie znalazłem NXT" jest wynikiem wyłączonego klocka NXT, następnie go włączyłem i ponowiłem łączenie. Cały proces łączenia trwa około 18 sekund, nie da się go już raczej przyspieszyć. Połączenie jest stabilne, nie rozłącza się a zasięg to ok 50 metrów w terenie otwartym niezależnie od warunków atmosferycznych. Szybkość reakcji silników jest natychmiastowa. Uczestnicy zawodów mogli zobaczyć, że sprawuje się to nieźle.
Dodatkowe funkcje to:
Z czego jestem zadowolony:
Galeria Brickshelf
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bMY8BIxRQcQ[/youtube]
W związku z dodaniem moich trialówek do tematu [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=9261]OPISY NASZYCH CIĘŻARÓWEK[/URL] zdecydowałem się utworzyć temat z tym mocem. Jest to moja pierwsza praca publikowana na lugpolu.
Myślę, że dane techniczne są dość wymowne dla zainteresowanych, a dla ludzi mniej związanych z techniciem napiszę, że ciężarówka wygląda, jeździ, dobrze radzi sobie w terenie i jest bezawaryjna.
Dane techniczne
- - wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 495/195/238
- rozstaw osi/kół (mm): 275/160
- waga pojazdu (g): 2170
- przelicznik: 534
- silniki napędowe: 2 NXT
- skręcanie: 1 NXT
- napęd wyciągarki: z silników napędowych
- przełożenie: 5:1
- zawieszenie: 2 kolebki amortyzowane
- atrapa silnika: V6
- data ukończenia: 15.05.09
- co osiągnął: 4 punkty na GPM2/2009 (miejsce 4/7)
O ile konstrukcja trialówki jest konwencjonalna to sterowanie jest dość innowacyjne.
Odbywa się przez bluetooth z komórki dzięki własnoręcznie napisanym programom w javie - jeden na kostkę NXT, drugi na telefon. Klawiszologia wygląda następująco:
Na zdjęciu znajduje się także przykładowy ekran łączenia z kostką, komunikat "Nie znalazłem NXT" jest wynikiem wyłączonego klocka NXT, następnie go włączyłem i ponowiłem łączenie. Cały proces łączenia trwa około 18 sekund, nie da się go już raczej przyspieszyć. Połączenie jest stabilne, nie rozłącza się a zasięg to ok 50 metrów w terenie otwartym niezależnie od warunków atmosferycznych. Szybkość reakcji silników jest natychmiastowa. Uczestnicy zawodów mogli zobaczyć, że sprawuje się to nieźle.
Dodatkowe funkcje to:
- - automatyczne centrowanie kół po naciśnięciu przycisku turkusowego (5 lub środkowy na padzie)
- ograniczenie skrętu - jak koła skręcą się do zadanego kąta maksymalnego, silnik zatrzymuje się i można od tej pory skręcić tylko w stronę przeciwną lub wycentrować koła automatycznie
Z czego jestem zadowolony:
- - proste sterowanie z telefonu
- wytrzymałe mosty i zwrotnice pod małe koła 81,6x38
- przeciwne kierunki obrotu osiek doprowadzających napęd do przedniego i tylnego mostu, dzięki temu ciężarówka nie przechyla się na boki przy jeździe
- dobry prześwit
- kabina - prosta a ładna, otwierane drzwi z obramowaniami "szyby"
- - słaby przelicznik
- dość mała stabilność
Galeria Brickshelf
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bMY8BIxRQcQ[/youtube]