Forum LUGPol Strona Główna Forum LUGPol
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
8264 Hauler
Autor Wiadomość
M_longer 
VIP


Wiek: 27
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 4583
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-06-18, 16:50   8264 Hauler


Recenzja 8264 Hauler

Dane techniczne
Seria: Technic
Rok produkcji: 2009
Waga zestawu (brutto): 1271g
Liczba klocków: 575
Spis cześci: Bricklink
Cena: MSRP: 70$, Allegro: ok. 210 PLN

Zestaw kupiłem ze względu na siłownik śrubowy, żółte felgi, nowe panele Technic oraz liftarmy T. O tym nieco dalej.
Teraz zajmijmy się pudełkiem i instrukcjami:

Opakowanie i instrukcja
Pudełko kartonowe, otwierane do góry, utrzymane w kolorystyce czarno-pomarańczowej. Wymiary 53 x 28 x 8cm. Aby je otworzyć należy przeciąć dwie taśmowe plomby i rozerwać boki pudełka przy miejscu w którym podnosi się wieczko:


Na przedniej ściance widoczny model główny, informacja o ilości i rodzaju części PF wchodzących w skład zestawu, o możliwości zbudowania dwóch modeli, o sposobie w jaki uruchamia się podnoszenie paki i o tym że zestaw nie zawiera baterii. Standard. Na bokach pudełka informacja mówiąca o tym że zestaw potrzebuje 6 baterii 1,5V, zdjęcie panelu Technic w skali 1:1 oraz obrazek pokazujący że mycie klocka z wtyczką jest be, ale wycieranie szmatką jest dobrym pomysłem...



Z tyłu pudełka widać model alternatywny (laweta). Również widoczny sposób uruchomienia opuszczania rampy. Różnica polega na tym że model główny dostał instrukcje papierową, a model alternatywny wymaga instrukcji dostępnej na lego.com, o czym informuje odpowiedni obrazek:



Instrukcja składa się z dwóch książeczek, jest przejrzysta, a budowanie podzielono na etapy według zawartości woreczków. A raczej zawartość woreczków dostosowano do etapów budowania ;)
W środku na początku instrukcji znajdziemy informację przypominająca o tym że klocki najpierw się segreguje, a potem układa na stole, a nie na dywanie. Choć dla mnie ten dywan na pierwszy rzut oka wyglądał jak trawa... Na ostatnich stronach znajdziemy spis części i trochę reklam.



Klocki
Po otwarciu pudełka od razu widać piękne żółte felgi w jednym z woreczków. Woreczków jest w sumie 6. Cztery są ponumerowane, a dwa kolejne zawierają battery box i PF Medium. W pudełku znajdziemy również 6 opon 62.5, instrukcje i arkusik z naklejkami. Naklejki o dziwo były w stanie perfekt, żadnych zagięć itd.



Wymienione na początku powody zakupu tego zestawu to:
Sześć kół 62.4 z żółtą felgą, występującą tylko w tym zestawie:



Siłownik śrubowy z obejmą bezpośrednią:



Nowe panele Technic, sztuk 6, a dokładnie to Panel Plate 1 x 5 x 11




I porównanie z panelami z wozidła City:



Mam nadzieję że pojawią się w przyszłości kolorze Dark Bluish Gray...
Ich połączenie wygląda całkiem ciekawie i pozwala na tworzenie łagodnych przejść pod kątem 90 stopni:



Liftarmy T, sztuk 5. Świetna część, znacząco usztywnia połączenia między liftarmami:



Modele
Modeł główny to wozidło trzyosiowe. Jak wspomniałem wyżej jego budowa przebiega etapami, i tak też będzie prezentowany opis budowy:

Woreczek numer 1:


Dużo długich liftarmów w kolorze ciemnoszarym, obrotnica i siłownik z obejmą.

Po zakończeniu budowania mamy prawie kompletną tylną część podwozia. Zawiera silnik połączony bezpośrednio z siłownikiem, obrotnicę która będzie wkrótce stanowić punkt łamania wozidła, oraz dwie kolebki wzdłużne czekające na zamocowanie kół (trochę sobie poczekają...)


Jak widać poniżej sztywność zapewniają im liftarmy T:



Części pozostałe po budowie:



Woreczek numer dwa:


Bardzo dużo żółtych liftarmów i panele.

na tym etapie budujemy kompletną pakę wywrotki. O wożeniu pinów można zapomnieć, ale wszystko inne o średnicy większej niż 1 stud można wsypywac bez obaw :)


Po na końcu etapu nr 2 łączymy pakę z podwoziem:



Części pozostałe po budowie:


Woreczek numer 3:


Miks części wszelakich. Powstanie z tego szkielet kabiny. Uwagę przyciągają dwa bioniclowe cosie udające w gotowym modelu silnik:



Wraz z pojawieniem się modelu 8264 paleta długości osi technic rozrosła się o kolejny element o nieparzystej długości. Panie I panowie, przed wami axle o długości 9 studów!



Podczas budowania okazuje się że w instrukcji nr 1 skończyły się strony i należ przejść do instrukcji nr 2:



Po skończeniu budowania mamy przed sobą taki nieprzypominający niczego szkielet kabiny:



Klocki pozostałe po budowie (akurat te dwa axle connecotry to nie zapas. Nawet w instrukcji wyraźnie zaznaczono że sa potrzebne do ostatniego etapu budowy. Nie prościej było zapakować je do woreczka nr 4? ;) ):



Woreczek numer cztery:


Części potrzebne do wykończenia kabiny. Widać tu również dwa connectory z woreczka nr 3.

Po zakończeniu budowania otrzymujemy kompletny model. Jeszcze tylko rzut oka na części które zostały po budowie i zajmiemy się wyglądem i funkcjami całości.



Gotowy model:






Jeśli chodzi o funkcje to model ma ich aż dwie (no, w sumie 3 jeśli na upartego kolebki tylnych osi zaliczymy do funkcji...); zmotoryzowane podnoszenie/opuszczanie paki i łamanie podwozia.

W sumie przezroczysty żółty round brick wywołał u mnie uśmiech, bo przypomniał mi opisy modeli Technic ze starych katalogów ("kołami można skręcać kręcąc lampką na dachu!" itd... ;) )
Tutaj ważna informacja dla Castlowców. Ten średniej wielkości zestaw Technic ma AŻ JEDNĄ zębatkę. Konkretnie to ciemnoszarą z8 która jest połączona z tym round brickiem i odpowiada za łamanie podwozia.

Wozidło ma całkiem niezły promień skrętu, kąt wychylenia w prawo i w lewo to +/- 45 stopni:



Widok od spodu:



Wymienione wcześniej zawieszenie kolebkowe o bardzo dużym skoku:



Można też otworzyć maskę by zobaczyć atrapę atrapy silnika:



Model prezentuje się na żywo dużo lepiej niż na zdjęciach. Jednak funkcjonalność nie jest do końca zadowalająca. Sterowanie podnoszeniem i opuszczaniem paki odbywa się za pomocą przełącznika battery boxa.



Jest to średnio wygodne, a dźwięk zabezpieczenia przeciw przeciążeniowego siłownika przy takim sterowaniu rozlega się dość często. Po prostu trudno wyczuć moment w którym należny wyłączyć zasilanie i kończy się to terkotaniem siłownika który wysunął się na maksymalną długość.

Paka bez żadnego ładunku podnosi się płynnie i sprawnie. Sprawa wygląda gorzej gdy położy się w niej jakieś obciążenie. Silnik wyraźnie męczył się przy trzech ciężarkach z łodzi położonych na końcu paki (~160 gramów)
Przypomniało mi to problemy jakie miałem przy zrobieniu mechanizmu podnoszenia paki w moim Iveco Eurotrakkerze (700 gram same paki ;) )

Switch PF bardzo pomaga w sterowaniu podnoszeniem i opuszczaniem paki. Wydaje mi się że jedynym powodem dla którego nie znalazł się w tym zestawie były widełki cenowe których musiał trzymać się projektant. Jedynym , bo switcha można bez problemu wbudować zamiast atrapy atrapy silnika:


Sterowanie odbywa się poprzez wychylenie filtra powietrza w przód lub w tył:



Wygląd po modyfikacji praktycznie w ogóle się nie zmienia, a znacząco ułatwia komfort zabawy :)



Przy opisie paneli pokazałem że bardzo dobrze łączą sie z panelami z wozidła City. Zrobiłem więc małą modyfikację i zwiększyłem pojemność paki poprzez dodanie kilku liftarmów 3s i 4 paneli. Wymieniłem też koła na bardziej terenowe ;)



Model dodatkowy zbuduję i opiszę gdy uporam się z bałaganem w pokoju ;)

Podsumowanie
Czy warto kupić ten zestaw? Ze względu na klocki jak najbardziej. Za około 200 zł dostajemy 6 uniwersalnych kół, silnik wraz z pojemnikiem na baterie i siłownik śrubowy.
6 paneli też jest wartych uwagi.
Jednak jeśli ktoś szuka modelu Technic, 'bo chce zobaczyć z czym to się je', lub szuka bardzo bawialnego modelu niech poszuka czegoś innego :)

Za

  • Koła
  • PFy
  • Panele

Przeciw

  • Sposób sterowania silnikiem
  • Brak switcha?
_________________
Mój blog | YOUTube
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2009-06-18, 17:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
rh
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-18, 17:49   

Kod:
(17:44)
czeemuu nikt nic nie pisze? ;p


No napiszę, napiszę :)

Recenzja świetna,modyfikacja też. Ale na serio nie musiałeś dawać 3 zdjęć plomby, którą trzeba odkleić/przeciąć :)

To wozidło mi się w sumie od początku podobało, myślałem, by je kupić, ale zawsze ciekawsze rzeczy się pojawiały. A podoba się szczególnie za te śliczne żółte koła. Może w końcu kupię ;)

Za to kompletnie mi się nie podoba sposób mocowania PF M. Wolałbym by był na sztywno do ramy, a potem chociażby kardanem przekazać to do podniesienia paki.

PS: FILM zrób :P pewnie ludzie chcą zobaczyć jak, ta paka się podnosi szybko, bo np. mnie to ciekawi :)
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 27
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 4583
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-06-18, 18:00   

rh napisał/a:
PS: FILM zrób :P pewnie ludzie chcą zobaczyć jak, ta paka się podnosi szybko, bo np. mnie to ciekawi :)

Nie mam czasu na robienie filmu ;)

Ale ten film z kolekcji Setechnic pokazuje wszystkie funkcje:

_________________
Mój blog | YOUTube
 
 
 
Cormorando 

Wiek: 26
Dołączył: 10 Wrz 2006
Wpisy: 29
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-19, 14:29   

M_longer napisał/a:
Wraz z pojawieniem się modelu 8264 paleta długości osi technic rozrosła się o kolejny element o nieparzystej długości. Panie I panowie, przed wami axle o długości 9 studów!


Taa, a jak ja się pytałem to mnie wyśmiali. http://www.00453005_00000...ighlight=#81015

I czy na pace nie powinny być czarne?
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 27
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 4583
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-06-19, 17:41   

MoonMaan napisał/a:
Taa, a jak ja się pytałem to mnie wyśmiali. http://www.00453005_00000...ighlight=#81015

To teraz Ty możesz pośmiać się z nich ;)
Cytat:
I czy na pace nie powinny być czarne?

Nie. W instrukcji są jasnoszare. Pytasz o kolor bo na zdjęciu instrukcji i pudełka wydaja się czarne? Chyba po prostu projektant pudełka za bardzo bawił się oświetleniem ;)
_________________
Mój blog | YOUTube
 
 
 
rh
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-20, 10:35   

M_longer napisał/a:
za bardzo bawił się oświetleniem ;)
Albo Photoshopem :]
 
 
 
ost_vegeta_ssj4 


Wiek: 34
Dołączył: 05 Kwi 2009
Wpisy: 30
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2009-06-22, 07:30   Re: 8264 Hauler

Recenzja ciekawa, a w szczególności ta uwaga:

Cytat:
Tutaj ważna informacja dla Castlowców. Ten średniej wielkości zestaw Technic ma AŻ JEDNĄ zębatkę. Konkretnie to ciemnoszarą z8 która jest połączona z tym round brickiem i odpowiada za łamanie podwozia.
 
 
 
 
Hezar 

Wiek: 35
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 933
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2009-07-30, 19:21   

Długo czekałem na recenzję tego zestawu, zastanawiając się w międzyczasie nad jego kupnem.
Jak widać, opłacało się czekać, bo recenzja przedstawia całą prawdę o tym modelu, a jest to chyba prawda nieco brutalna.
Za ponad 200zł (przynajmniej jak na razie) zestaw ten nie jest szczególnie wart zakupu, no chyba że ktoś "na gwałt" potrzebuje kilku nowych klocków. Wniosek jest prosty: albo poczekać aż bardziej stanieje, albo dać sobie spokój i kupić co potrzebne na "BL".

Pozdrawiam (:
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 27
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 4583
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-07-30, 20:15   

Hezar napisał/a:
kupić co potrzebne na "BL".

Mhmm, ja kupiłem Haulera właśnie ze względu na nieopłacalność zakupu jego elementów na sztuki. Już same żółte felgi są drogie, nie wspominając o siłowniku i panelach ;)
_________________
Mój blog | YOUTube
 
 
 
Backbone 

Wiek: 29
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 656
Skąd: Kielce / Doncaster
Wysłany: 2009-12-07, 07:57   

Model sam w sobie cudem nie jest, ale dla osoby takiej jak ja to kopalnia części:

- liftarmy
- siłownik śrubowy
- silnik pf (wczesniej mialem tylko standardowy 9v)
- koła
- panele
- axle 7 stud i 9 stud

Generalnie na plus, aczkolwiek z ceną poza allegro bywa cięzko (nawet do 100zl różnicy)
_________________
Grasz w BF3? Dodaj mnie do przyjaciół na battlelogu!
 
 
 
 
wicher 

Wiek: 36
Dołączył: 16 Kwi 2010
Wpisy: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-29, 02:32   

Dzisiaj postanowiłem kupić ten zestaw, co oczywiście uczyniłem. :)

Podstawowa wada to tylko jedna zębatka, dla kogoś takiego jak ja, kto nigdy nie miał do czynienia z Technic, to spory zawód.

Kupiłem go właściwie dlatego, że spodobały mi się koła i dlatego, że jest tu cała masa ładnych żółtych liftarmów, siłownik śrubowy też jest fajny i znalazłbym dla niego ciekawsze zastosowania. :)

Przede wszystkim kupiłem jednak zestaw w celu edukacyjnym - chciałem coś w miarę łatwego na początek, żeby łyknąć troszkę budowy z liftarmów. Pierwsze wrażenie - szok. Podczas budowy trzy razy musiałem rozkładać i poprawiać babole, jak okazywało się, że złożyłem coś źle. :) Oj długa droga przede mną... ;-)

No ale do rzeczy:
Po jakichś 4 godzinach budowy (nie licząc przerwy, w połowie był wyjazd po zakup Buldka 8275) złożyłem wszystko do kupy.

Pierwsze wrażenie - to jest całkiem duże. Powiedziałbym nawet, że model jest ładny, fajnie jeździ, fajnie skręca, ma fajną pakę i jest żółty. :-) Z bawialnością słabo - tylko jeżdżenie i wyrzucanie gratów z paki. Zbuduję jeszcze lawetę, doświadczenie się przyda. :)

P.s. Przy okazji chciałbym podziękować Maciejowi (maciejer) za woreczek z blisko 20 sztukami drobnicy! :-)
Ostatnio zmieniony przez wicher 2010-04-29, 03:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 27
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 4583
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-04-29, 08:13   

wicher napisał/a:
Zbuduję jeszcze lawetę, doświadczenie się przyda. :)

A byłbyś w stanie napisać jej recenzję?
Bo sam jestem ciekaw jak się prezentuje na tle modelu głównego :)
_________________
Mój blog | YOUTube
 
 
 
wicher 

Wiek: 36
Dołączył: 16 Kwi 2010
Wpisy: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-29, 11:07   

M_longer napisał/a:
wicher napisał/a:
Zbuduję jeszcze lawetę, doświadczenie się przyda. :)
A byłbyś w stanie napisać jej recenzję?


Pewnie, że jestem w stanie. :) Też mnie ciekawi, szczególnie zastanawiam się jak rozwiązano mechanizm skrętu kół, skoro w modelu głównym wykorzystana jest obrotnica...

Tylko pytanie - umieścić to jako osobną recenzję, czy dopisać w tym temacie?
Ostatnio zmieniony przez wicher 2010-04-29, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 27
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 4583
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-04-29, 11:13   

wicher napisał/a:
Tylko pytanie - umieścić to jako osobną recenzję, czy dopisać w tym temacie?

Dopisać tutaj. Nori później uaktualni spis recenzji o Twoje uzupełnienie :)
_________________
Mój blog | YOUTube
 
 
 
Bricksley 
VIP


Wiek: 25
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 2183
Skąd: Stalowa Wola, Kraków
Wysłany: 2010-04-29, 14:23   

wicher napisał/a:
Też mnie ciekawi, szczególnie zastanawiam się jak rozwiązano mechanizm skrętu kół, skoro w modelu głównym wykorzystana jest obrotnica...

Może podobnie jak w 8283, tam też nie było żadnej listwy zębatej a koła skręcały. Składaj, sam jest ciekawy :)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,112 sekundy. Zapytań do SQL: 10