Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
8264 Hauler
Autor Wiadomość
wicher 

Wiek: 38
Dołączył: 16 Kwi 2010
Wpisy: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-30, 15:38   8264 Alt Model - Flatbed Truck

Jak powiedziałem, tak zrobiłem. :-) Zbudowałem model alternatywny. Przy demontażu modelu bazowego trafiłem na jeden problem z rozmontowaniem - wyjęcie niebieskich z obrotnicy - prawdziwy koszmar. Reszta dała się rozłożyć bez najmniejszych problemów.

No to zaczynamy.

8264 Anternate Model - Flatbed Truck

Instrukcja

Po ściągnięciu ze strony Lego dwóch paczek dostajemy 4 PDF-y z instrukcją budowania. Łącznie 88 kroków. PDF opracowany jest bardzo dobrze, nie ma problemu z odróżnieniem czarnych elementów od DkStone. Kroki opisane są dość jasno, moje zdziwienie wystąpiło właściwie tylko raz, raz się też pomyliłem, ale o tym później.

Model

Po początkowych 10 krokach jeszcze nie wiadomo czym ten twór będzie:



W 15 kroku budujemy coś, co może być w przyszłości zawieszeniem przednich kół. 16 krok trochę mnie zaskoczył, ale poradziłem sobie :-)



No i już wiadomo jak rozwiązano skręt kół bez użycia zębatek:



27 krok budowy, PF medium z siłownikiem śrubowym już zamontowany:



Po 39 krokach pierwsza część instrukcji zostawia nas z czymś takim na biurku:



Koniec drugiej części instrukcji, 59 krok. Pojawia się już zarys kabiny i można już wyobrazić sobie jak będzie działał mechanizm opuszczania lawety:



3 część instrukcji to wykończenie kabiny. I tu nastąpiła moja pomyłka - przy budowie "kokpitu" zamiast szarych liftarmów 4x4 53,5 chwyciłem czarne, błąd wyszedł dopiero przy kończeniu błotników, na szczęście dało się to łatwo poprawić. Z końcem trzeciej instrukcji mamy gotową kabinę. Zaczynając czwartą montujemy battery boxa (kabelek łatwiej poprowadzić niż w modelu podstawowym) i zabieramy się za samą lawetę. W ruch idą panele, budowa idzie szybko i sprawnie, na koniec podpinamy podjazdy do mechanizmu opuszczania, usztywniamy pakę, zakładamy koła i model mamy gotowy:






Podsumowanie

Muszę przyznać, że model mi się podoba, prezentuje się naprawdę okazale, w moim odczuciu jest tak samo fajny jak wywrotka (a może i fajniejszy...). Nie ma tu kolebkowego zawieszenia tylnej osi, ale jakoś specjalnie to nie przeszkadza. W zamian laweta jest bardziej masywna. Szerokość wywrotki to o ile dobrze kojarzę 13 studów, laweta jest szeroka na 15. Mechanizm działa sprawnie, płynnie i bez zbędnych oporów, na pace można przewozić wszystko o szerokości od 6 do 13 studów.

Plusy i minusy

Plusy opiszę krótko i zwięźle:

1. Jak już pisałem, laweta jest masywna, świetnie wygląda na półce.

2. Lepiej ukryty mechanizm podnoszenia, PF medium nie wystaje od spodu poniżej poziomu podwozia.

3. Dopracowane detale.

A teraz minusy... trochę tego będzie:

1. W wywrotce terkotanie zabezpieczenia przeciwprzeciążeniowego rozlegało się praktycznie tylko przy podnoszeniu paki, przy opuszczaniu słychać było, że silnik zaczyna się męczyć i można było go na czas wyłączyć. W lawecie dźwięk rozlega się i przy opuszczaniu i przy podnoszeniu.

2. Mechanizm skrętu kół ma dość mały zakres pracy, da się to przeboleć, tragedii nie ma. Czepiam się jednak czegoś zupełnie innego - przednie zawieszenie zostało zbudowane w oparciu o liftarmy 7 studów, co przy 15 studach szerokości modelu wymagało zastosowania na osiach aż dwóch bushy 1 stud na stronę, żeby uzyskać odpowiednie odsadzenie koła. Efektem jest dość giętkie zawieszenie koła i spory promień zataczania przy skręcaniu. Chętnie kupię dwa liftarmy 9 stud, wprowadziłbym małą modyfikację, zmniejszyłyby się siły działające na osie i oczywiście zmniejszyłby się promień zataczania, co poprawiłoby walory bawialne i wygląd modelu.

3. W tylnych kołach występuje ten sam problem, co z przodu, jednak z tyłu ciężar rozkłada się na dwie osie i nie rzuca się to tak w oczy.

4. Brakuje jakiejkolwiek możliwości przytwierdzenia przewożonego pojazdu, ale to już tak czepiam się na siłę, zawsze można wymyślić jakieś rozwiązanie.

Dziękuję za lekturę.
Ostatnio zmieniony przez wicher 2010-04-30, 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Backbone 

Wiek: 31
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 662
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-04-30, 15:43   

Tak debilnego układu skrętu nie widziałem, tzn widziałem jak budowałem 8265 alt, a potem 8265. Ale generalnie model główny jest moim zdaniem bardziej bawialny niż alternatywny.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5070
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-04-30, 15:48   

Backbone napisał/a:
Tak debilnego układu skrętu nie widziałem

Jak rozumiem z części 8264 zrobiłbyś dużo lepszy model alternatywny wraz z perfekcyjnym mechanizmem skrętu? :]

Wicher, wielkie dzięki za opis modelu alternatywnego. Ale wozidło i tak lepsze ;)
_________________
Mój blog | YOUTube
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2010-04-30, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wicher 

Wiek: 38
Dołączył: 16 Kwi 2010
Wpisy: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-30, 16:49   

Nie ma za co, dla mnie to było kolejne doświadczenie, zaczynam powoli ogarniać liftarmy. :D

Wymyśliłem, że do lawety mógłbym dokupić jakiś mały model samochodu do wożenia. :-) Wejdzie na nią spokojnie model 20-23cm długości i do 13 studów szerokości. Ktoś coś mógłby polecić? :-) 8048 się zmieści?

A ja tymczasem zabieram się za budowę 8275. :-)
Ostatnio zmieniony przez wicher 2010-04-30, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,051 sekundy. Zapytań do SQL: 9