[MOC] Camelback 0-6-0
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Camelback 0-6-0
Camelback 0-6-0, kolejna "eksperymentalna" 19w. lokomotywa po Fairlie, której układ kabina maszynisty-kocioł jest "postawiony do góry nogami".
Dla zwiększenia widoczności maszynisty, kabina została znacznie przeniesiona na przód, podczas gdy palacz i palenisko wciąż znajdują sie na tyłach w łączeniu z tendrem.
Produkowano kilka wersji, 0-6-0 (tu w wersji mini), 4-6-0, 0-8-0 i monstrualną 0-8-8-0. Tę ost. można odnaleźć na BS, wymiarami bliżej jej do BigBoy ;) ale taki jej urok.
Wersja mini powstała jako uzupełnienie wersji 4-6-0 w skali minifig, która wciąż jest na warsztacie. Pomysł na tory z flexów podsunął rh w wątku o lokomotywie Scrata, więc mój patent tylko na belki ;)
Podobnie jak Scrat w swojej [url=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=8873]Lokomotywie[/url], na chwile utknąłem przy kominie, więc zdecydowałem się na luźne rozwiązanie, gdzie jedyną podporą komina jest ręka minifiga wpięta w bar 4L. Komin dzięki temu przetrzyma drobne pochyły, ale do pewnego stopnia.
Oryginał:
Deeplink: zdjęcie 1, zdjęcie 2, zdjęcie 3, zdjęcie 4, zdjęcie 5, zdjęcie 6, zdjęcie 7.
Galeria, gdy sie doczeka moderacji.
pozdrawiam
Kolejna ślepa uliczka kolejnictwa odwzorowana w Lego i muszę przyznać, że wyszło bardzo dobrze.
Pomysłowe użycie - duży plus. Genialnie napakowałeś tam mnóstwo małych elementów tworzących detale.
Czy sprzęg pomiędzy tendrem a lokomotywą nie chodzi zbyt opornie? Jeżeli tak, to węglarka może mieć tendencję do wychodzenia z torów...
Jak się spisują takie tory? Czy miejsca zaczepu bardzo przeszkadzają w jeździe?
Pomysłowe użycie - duży plus. Genialnie napakowałeś tam mnóstwo małych elementów tworzących detale.
Czy sprzęg pomiędzy tendrem a lokomotywą nie chodzi zbyt opornie? Jeżeli tak, to węglarka może mieć tendencję do wychodzenia z torów...
Belki? Podkłady, znaczy się?Pomysł na tory z flexów podsunął rh w wątku o lokomotywie Scrata, więc mój patent tylko na belki ;)
Jak się spisują takie tory? Czy miejsca zaczepu bardzo przeszkadzają w jeździe?
tworzy się :)caro pisze:Dlaczego jest bez składu ?
w żadnym wypadku, zaczep trzyma się solidnie z obu stron, jest także odporny na wyciąganie, a jednak dopasowanie elementów jest takie, że całość chodzi bardzo luźnoVolans pisze:Czy sprzęg pomiędzy tendrem a lokomotywą nie chodzi zbyt opornie? Jeżeli tak, to węglarka może mieć tendencję do wychodzenia z torów...
zaczepu szyn i owszem, lokomotywa płynnie nie pojedzie choć jest wciąż bawialna, tender tylko stoi i ładnie wyglądaJak się spisują takie tory? Czy miejsca zaczepu bardzo przeszkadzają w jeździe?