[MOC] Oshkosh HEMTT
: 2009-07-16, 19:19
No więc tak: Prawie rok temu dałem się namówić na budowę trialówki na imprezę w Kielcach. Ale z racji tego że pewne zamówienie z BL się opóźniło, części na jej wykończenie dostałem na dwa dni przed wyjazdem do Kielc. Efektem był Unistar, który wyglądał całkiem znośnie, ale fatalnie spisywał się na przeszkodach. Ale ukończyłem aż jedną sekcję! :D
Od tamtej pory byłem święcie przekonany że nie zbuduję więcej trialówki, bo nie znajdę na to czasu. Ale po wizycie w Krakowie padła propozycja zrobienia GPS we Wrocławiu, więc myśl o zbudowaniu trialówki powróciła. Od dawna podobała mi się ciężarówka którą startował Duke - Oshkosh HEMTT. Więc po zrobieniu odpowiednich zakupów wziąłem się do budowania. W tym miejscu wielkie podziękowania dla Duke'a za wyjaśnienie mi kilku rzeczy o których trzeba pamiętać podczas budowania 8x8 :)
Zaczynając budowę założyłem z góry że HEMTT będzie miał dwa XLe do napędu (po jednym na wózek) i będzie ważył +/- 4kg. Ale z racji tego że mi się bardzo kabina tej ciężarówki podoba chciałem ją zrobić w miarę dokładnie... efekt jest taki, że sama kabina waży pół kilo, a całość 4,7kg.
Zawieszenie to dwa wózki połączone z nadwoziem za pomocą amortyzatorów 9L, ze standardową redukcją 1:9:
Trochę zdjęć ogólnych:
A tak w ogóle to jestem bardzo zadowolony z przodu kabiny i lusterek :D
(nie, filmu nie ma, i prawdopodobnie jedyne filmy pokazujące go w działaniu będą pochodziły z sobotniego GPS, bo ostatnio gdy mam czas wolny to nie ma już warunków na kręcenie jakiegokolwiek filmu...)
Tak czy inaczej, jeździ tak jak myślałem: pokonuje przeszkody pasujące skalą (i nie mówię tu o wjeżdżaniu na dywan...)
Ale wcale mnie to nie martwi. Wiecie czemu? Budowałem tą trialówkę z myślą o zabawie, a nie o walce o każą sekundę na trasie :)
Gdyby mi zależało na wynikach, zrobiłbym jakieś do bólu nudne 4x4. Ale wolę pojazdy o większej ilości osi.
I nawet jeśli którejś przeszkody nie pokona, to płakać nie będę ;)
I... tyle. Mam nadzieję że tym razem ukończę chociaż dwie sekcje :D