Strona 1 z 2

[MOC] Vagabond

: 2009-07-26, 14:09
autor: Sariel
Tak, tak, znowu hotrod...

Vagabond

Obrazek

Dane techniczne:
Wymiary: dł. 51 studów / szer. 30 studów / wys. 22 study
Waga: 1.78 kg
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: na tylną oś silnikiem PF XL
Inne: ruchoma atrapa silnika V8 napędzana PF Medium, działająca kierownica, otwierane drzwi

Hotrod jaki jest, każdy widzi. Dorobiłem się lanserskich kół z felgami w metallic silver, i naszła mnie odwaga żeby zbudować takiego HR pełną gębą, żeby od razu było widać co to. O wyglądzie nie będę się rozpisywał poza dwiema uwagami: tył ma nietypowy kształt, bo chciałem żeby wyglądał jakby razem z tylnymi błotnikami usunięto część paneli nadwozia. Bez tego ciężko byłoby zmieścić takie koła razem z zawieszą. Kolor - chciałem żeby karoseria wyglądała na trochę powycieraną, a kolory uzyskiwane z klocków są zawsze czyściutkie, równe i ładne jak prosto z fabryki. Stąd użycie nalepek na dużą skalę.

Obrazek

Technicznie jest bardzo, bardzo prosto. Zawieszenie prawie bez zmian przeniesione z 8448 (tylna oś została poszerzona i wyposażona w nowy dyfer w obejmie), napęd prosto z PF XLa z minimalną redukcją. Skręt obsługuje PF Medium ze sprzęgłem, a jednocześnie kierownica w kabinie jest w pełni funkcjonalna. Ponieważ atrapa silnika jest mocno rozbudowana (ruchomych jest 8 tłoków, wiatrak i 2 turbiny po bokach), nie komplikowałem sobie życia podłączaniem jej pod układ napędowy, a zamiast tego zrobiłem bardzo wstydliwą rzecz i podpiąłem do niej osobny silnik. Obciach, wiem. Acha, warto wspomnieć że mała i wąska dupka modelu to zasługa baterii 8878.
I to w zasadzie tyle. To był taki prosty, przyjemny MOCyk zbudowany relaksacyjnie w około tydzień. Bardzo mi się podoba jego sylwetka i wypasione tylne koła, zobaczymy czy jeszcze komuś też :)

Galeria

Przykładowe fotki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I film:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1Jl-Y5DTUi8[/youtube]

PS. Specjalne podziękowania dla Smyka za pomoc.

: 2009-07-26, 14:31
autor: stpman
Muszę przyznać szczerze, że bardzo mi się podoba. Przynajmniej tak na pierwszy rzut oka;]
Widać, że kawał hotroda, w jedynym słusznym kolorze, ładne koła, piękny silnik, dużo szczegółów, więc sama radość można by rzec.
Jak galeria będzie publiczna to zobaczymy, czy coś więcej będzie można pochwalić, ew. zganić;]

: 2009-07-26, 14:32
autor: szww
Rewelacyjny silnik, szczegolnie te dwie turbiny i wiatrak... to chyba najciekawsza atrapa silnika jaka widzialem na naszym podworku.

PS.
tekst na sam koniec filmu jest rewelacyjny :)

: 2009-07-26, 14:38
autor: Sariel
Dziękuję.
szww pisze:tekst na sam koniec filmu jest rewelacyjny :)
No bo ile razy można powtarzać to samo młodocianym pokemonom z YT? Przy Abramsie chyba z 20 osób pytało jaki to zestaw zanim nie dodałem wielkiego czerwonego napisu że żaden ;)

: 2009-07-26, 14:46
autor: Jerac
Tego no... a te żółte rury z tyłu to co? :D

Gratuluję każdemu kto jest w stanie przeczytać napis tą porąbaną czcionką na pierwszym zdjęciu. Można by z tego niezłą captchę zrobić :D

EDIT: "dngnbonó".

: 2009-07-26, 15:28
autor: Barteq
Ten silnik z turbinami i wiatrakiem jest po prostu boski, z resztą jak cały ten hotrod.
Jerac pisze:Gratuluję każdemu kto jest w stanie przeczytać napis tą porąbaną czcionką na pierwszym zdjęciu.
Też nie wiem co tam jest napisane :)

P.s. Sariel- ale muszę Ci powiedzieć, że powoli schodzisz na psy. Tylko 3 silniki w jednym modelu? :D

: 2009-07-26, 17:15
autor: Sariel
Jerac pisze:Tego no... a te żółte rury z tyłu to co? :D
Urozmaicenie takie. Kto powiedział, że układ wydechowy musi być jeden? ;)
Barteq pisze:powoli schodzisz na psy. Tylko 3 silniki w jednym modelu? :D
A mogłyby być i dwa. Ale nie bój nic, zaczynam motać koparkę której koło łopatkowe jest wielkości prawie tego hotroda.

: 2009-07-26, 19:38
autor: TruckeR
No, piękny jest! Bardzo fajna stylistyka i proporcje. Tym razem nie mam się czego czepiać... za bardzo ;> Ale i tak mam parę uwag.
1) Mógłby być trochę szybszy, ale tak tylko trochę
2) Szpara przy drzwiach jest ciut za duża
3) Może trochę za małe przednie koła
4) Brakuje jakiegoś crashtestu :>
5) No i gdzie jest chomik?!

: 2009-07-26, 20:37
autor: Sariel
TruckeR pisze:1) Mógłby być trochę szybszy, ale tak tylko trochę
Obrazek
TruckeR pisze:2) Szpara przy drzwiach jest ciut za duża
Z mniejszą się nie otworzą.
TruckeR pisze:3) Może trochę za małe przednie koła
Widziałem HR budowane specjalnie do drag racingu z taką dysproporcją kół.
A chomik akurat spał :P

: 2009-07-26, 20:45
autor: Jerac
Do tylnej częsci ciała ten demotywator. Wszyscy wiedzą przecież że "red go fasta!" :D

: 2009-07-26, 22:53
autor: stpman
Jerac pisze:Wszyscy wiedzą przecież że "red go fasta!" :D
Są i tacy, co uważają, że czerwony lakier dodaje +10 do prędkości;]

Sariel, szkoda, że nie pokazałeś wnętrza(foteli, deski rozdzielczej itp).
Silnik jest ładniejszy niż myślałem, świetne detale(czacha, turbiny, wloty powietrza), istna poezja. Żółte rury z tyłu trochę szpecą chyba...

: 2009-07-27, 07:57
autor: Robson
stpman pisze:Są i tacy, co uważają, że czerwony lakier dodaje +10 do prędkości;]
A spoilery + 5 do aerodynamiki i + 3 do lansu.

A model jak model jakoś mnie nie powalił na kolana, chyba jestem przyzwyczajony do wyższego poziomu Twoich prac. Jak tak powiem : Nic nowego.

: 2009-07-27, 08:31
autor: Sariel
stpman pisze:Sariel, szkoda, że nie pokazałeś wnętrza(foteli, deski rozdzielczej itp).
Nie pomyślałem, musiałbym w zasadzie zdjąć dach żeby je sfotografować. Ale jakiejś orgii detali to tam nie ma.
Robson pisze:A spoilery + 5 do aerodynamiki i + 3 do lansu.
A piesek z kiwającą główką +6 do przyspieszenia i -1 do widoczności na radarze ;)

: 2009-07-27, 13:14
autor: Bartex0805
No i to mi się podoba, świetna atrapa. Ładne proporcje widać, małe przednie kółeczka do tych tylnych świetnie się prezentują. Poprawa formy Sariel.

: 2009-07-27, 15:12
autor: szczudel
Chyba się wyrwę z szeregu ale mi sie nie podoba. Zaczynając na słabym i nudnym filmiku [muza tez na minus]. To sam jakis taki jest DLA mnie nie do końca. Czerń moim zdaniem nie idzie tu za dobrze. Za dużo tu jej.
Na fotkach lepiej to wygląda niż w rzeczywistościu. Ale to już fach w ręku fotografa/edytora.
Co mi się podoba?
Świetne ujęcie skręcania przednimi kołami z ujęciem na kierownice. Nie wiem czemu ale jak cały filmik mnie usypiał to to ujęcie wywołalo efekt <wow>.
No i rewelacyjna fotka żuczka :). No i twin turbo zawsze na plus.