Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption
Moderatorzy: Mod Team , Mod Team
Sariel
VIP
Posty: 5418 Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:
#16
Post
autor: Sariel » 2009-08-02, 17:59
W którym miejscu?
Adriel
Posty: 94 Rejestracja: 2008-05-24, 18:21
Lokalizacja: Częstochowa
brickshelf: Adriel
#17
Post
autor: Adriel » 2009-08-02, 19:57
Dlaczego nie ma w tabeli kół od ofa oraz power pullera?
Można zobaczyć pojazd testowy?
Posiadam licznik oraz nxt silniki ale brak aku
Ostatnio zmieniony 2009-08-03, 07:07 przez
Adriel , łącznie zmieniany 1 raz.
Sariel
VIP
Posty: 5418 Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:
#18
Post
autor: Sariel » 2009-08-02, 21:02
Z braku czasu. Pojazd testowy częściowo rozłożyłem. Był prosty, z przodu koła z 8421 z licznikiem prędkości i długa prosta rama żeby było miejsce na silniki, przełożenie i balast.
Fistach
#19
Post
autor: Fistach » 2009-08-02, 21:18
Sariel pisze: W którym miejscu?
na kolach z 8880 przy 0,5 kg szybkosc: 5.37 a na kolach off roadera 5.09 => 8880 > 8297
Przy masie 0,75 na 8880: 4.52 a 8297: 4.81 z tego wynika ze 8880 < 8297
swoją droga szybkość powinna być podawana w [m/s] :)
Sariel
VIP
Posty: 5418 Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:
#20
Post
autor: Sariel » 2009-08-02, 22:15
To są koła z Jumping Gianta, nie z off-roadera.
Licznik nie ma opcji m/s.
Ostatnio zmieniony 2009-08-02, 22:15 przez
Sariel , łącznie zmieniany 1 raz.
Fistach
#21
Post
autor: Fistach » 2009-08-03, 06:02
Sariel pisze: To są koła z Jumping Gianta, nie z off-roadera.
Licznik nie ma opcji m/s.
no to niech sobie będą ale dalej nie rozumiem jakim cudem tak wyszło.
Sariel
VIP
Posty: 5418 Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:
#22
Post
autor: Sariel » 2009-08-03, 06:56
To są koła tej samej średnicy natomiast z zupełnie innym kształtem i bieżnikiem. Pewnie w tym różnica.
Fistach
#23
Post
autor: Fistach » 2009-08-03, 07:57
To czy te koła od jumping gianta są jakieś strasznie miękkie? bo nie rozumiem skąd ta różnica - bo na pewno nie ze względu na bieżnik.
Sariel
VIP
Posty: 5418 Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:
#24
Post
autor: Sariel » 2009-08-03, 08:20
Owszem, są miękkie.
M_longer
VIP
Posty: 5429 Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:
#25
Post
autor: M_longer » 2009-08-03, 08:23
Fistach pisze: To czy te koła od jumping gianta są jakieś strasznie miękkie?
Opony z JG mają dwie twardości. Nie wiem od czego to zależy, ale na sześć opon które posiadam, dwie są bardziej miękkie od pozostałych.
Fistach
#26
Post
autor: Fistach » 2009-08-03, 08:24
@sariel: A możesz zrobić zdjęcie p[rzy 0,5 kg i 0,75 kg ?
Sariel
VIP
Posty: 5418 Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:
#27
Post
autor: Sariel » 2009-08-03, 08:37
Jak pisałem wyżej, pojazd testowy na razie rozłożyłem. Ale każdy trialowiec Ci powie, że opony JG są mięciutkie i łatwo się gną.
Ostatnio zmieniony 2009-08-03, 08:38 przez
Sariel , łącznie zmieniany 1 raz.
Fistach
#28
Post
autor: Fistach » 2009-08-03, 08:43
no to widać stąd musi ta różnica być. dobra nieważne :)
DonArkada2
Posty: 169 Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2
#29
Post
autor: DonArkada2 » 2009-08-04, 00:54
Żeby mieć m/s wystarczy podzielić km/h przez 3,6
Ostatnio zmieniony 2009-08-04, 00:54 przez
DonArkada2 , łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
nytanski
#30
Post
autor: nytanski » 2009-08-07, 23:07
Fistach pisze: Jakim cudem wychodzi przy mniejszej masie że na jednych kołach pojazd jedzie szybciej od drugich (to jeszcze jest OK chociaż i tak różnica spora. BTW ciekawi mnie jakie są momenty bezwładności kół) a przy większej masie tam gdzie było wolniej jest szybciej?
To zależy w dużej mierze od tarcia między oponą, a podłożem, czyli należy uwzględnić tu także przyczepność.