Projekt 'Gaz Do Dechy'

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#16 Post autor: Sariel »

W którym miejscu?

Awatar użytkownika
Adriel
Posty: 94
Rejestracja: 2008-05-24, 18:21
Lokalizacja: Częstochowa
brickshelf: Adriel

 

#17 Post autor: Adriel »

Dlaczego nie ma w tabeli kół od ofa oraz power pullera?
Można zobaczyć pojazd testowy?
Posiadam licznik oraz nxt silniki ale brak aku
Ostatnio zmieniony 2009-08-03, 07:07 przez Adriel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#18 Post autor: Sariel »

Z braku czasu. Pojazd testowy częściowo rozłożyłem. Był prosty, z przodu koła z 8421 z licznikiem prędkości i długa prosta rama żeby było miejsce na silniki, przełożenie i balast.

Fistach

#19 Post autor: Fistach »

Sariel pisze:W którym miejscu?
na kolach z 8880 przy 0,5 kg szybkosc: 5.37 a na kolach off roadera 5.09 => 8880 > 8297
Przy masie 0,75 na 8880: 4.52 a 8297: 4.81 z tego wynika ze 8880 < 8297

swoją droga szybkość powinna być podawana w [m/s] :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#20 Post autor: Sariel »

To są koła z Jumping Gianta, nie z off-roadera.
Licznik nie ma opcji m/s.
Ostatnio zmieniony 2009-08-02, 22:15 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Fistach

#21 Post autor: Fistach »

Sariel pisze:To są koła z Jumping Gianta, nie z off-roadera.
Licznik nie ma opcji m/s.
no to niech sobie będą ale dalej nie rozumiem jakim cudem tak wyszło.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#22 Post autor: Sariel »

To są koła tej samej średnicy natomiast z zupełnie innym kształtem i bieżnikiem. Pewnie w tym różnica.

Fistach

#23 Post autor: Fistach »

To czy te koła od jumping gianta są jakieś strasznie miękkie? bo nie rozumiem skąd ta różnica - bo na pewno nie ze względu na bieżnik.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#24 Post autor: Sariel »

Owszem, są miękkie.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#25 Post autor: M_longer »

Fistach pisze:To czy te koła od jumping gianta są jakieś strasznie miękkie?
Opony z JG mają dwie twardości. Nie wiem od czego to zależy, ale na sześć opon które posiadam, dwie są bardziej miękkie od pozostałych.

Fistach

#26 Post autor: Fistach »

@sariel: A możesz zrobić zdjęcie p[rzy 0,5 kg i 0,75 kg ?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#27 Post autor: Sariel »

Jak pisałem wyżej, pojazd testowy na razie rozłożyłem. Ale każdy trialowiec Ci powie, że opony JG są mięciutkie i łatwo się gną.
Ostatnio zmieniony 2009-08-03, 08:38 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Fistach

#28 Post autor: Fistach »

no to widać stąd musi ta różnica być. dobra nieważne :)

Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

#29 Post autor: DonArkada2 »

Żeby mieć m/s wystarczy podzielić km/h przez 3,6
Ostatnio zmieniony 2009-08-04, 00:54 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

nytanski

#30 Post autor: nytanski »

Fistach pisze:Jakim cudem wychodzi przy mniejszej masie że na jednych kołach pojazd jedzie szybciej od drugich (to jeszcze jest OK chociaż i tak różnica spora. BTW ciekawi mnie jakie są momenty bezwładności kół) a przy większej masie tam gdzie było wolniej jest szybciej?
To zależy w dużej mierze od tarcia między oponą, a podłożem, czyli należy uwzględnić tu także przyczepność.

ODPOWIEDZ