Kraz 5444

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
mikelniemen
Posty: 8
Rejestracja: 2008-06-25, 18:05
Lokalizacja: wrocław

Kraz 5444

#1 Post autor: mikelniemen »

Kraz 5444

Obrazek

Oryginał: (na tym zdjęciu akurat 3-osiowy)

Obrazek



Witam trialowców!

Co prawda, jeśli chodzi o Lego to mamy sezon ogórkowy, jednak zebrałem się w sobie, aby dokonać opisu "czarnego konia" GPS :) Zaczynam od danych technicznych:

- napęd: 2 x PF Medium (przełożenie 1:9)
- skręt: 1 x PF Medium (przełożenie 1:3)
- atrapa silnika: 1 x PF XL
- waga: 1840g
- wymiary: nieznane
- zawieszenie: kolebki amortyzowane (po 2 amorki na oś)

Dlaczego dwa mediumy do napędu?

Przy tej masie trialowcy na ogół stosują PF Xl'a. Zastanawiałem się nad takim wyborem, ale zdecydowałem inaczej. Po pierwsze dwa silnika łatwiej zamontować, niż jeden z wałem napędowym przez pół samochodu. Po drugie mediumy mają szybszy czas reakcji, a czasami jest to bardzo istotne. Po trzecie, a dla mnie najważniejsze, w przypadku gdy zatrzyma się jeden silnik, drugi spokojnie może próbować ruszyć pojazd z miejsca.


Co się udało?

Zadowolony jestem z układu napędowego. Mocne, niezawodne mosty, sprawny skręt i prędkość pojazdu (jak przy napędzie XL przy przełożeniu ok. 1:5). Nisko zawieszony środek ciężkości i w połowie długości pojazdu zapewnił, że krazik był stabilny i nigdzie się nie wywrócił.


Co bym poprawił?

Przede wszystkim estetykę. Do budowy nadwozia miałem małą ilość części i czasu. Poza tym nie czuję się MT-owcem - wolę zębatki :). Muszę również zmiejszyć przełożenie skrętu ( 1:3 czasami bywa za szybkie). Dołożę pewnie też drugiego Box'a - choć na tym jednym nie zauważyłem spadków mocy. Pojazd był trochę zbyt lekki - dołożenie z 200g na pewno spowodowałoby, że na podjazdach koła przestawałyby się kręcić w miejscu.


Co dalej?

Na pewno nie zbuduję więcej pojazdu 4x4 :) Plan na jesień to również krazik tyle, że większy i 3-osiowy. Mam nadzieję, że będzie jeździł jeszcze sprawniej.


Dziękuję za uwagę i do zobaczenia kiedyś tam / gdzieś tam!



Moje zdjęcia:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek


Filmiki i inne fotki można znaleźć w wątku o GPS:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=9668

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#2 Post autor: smyk »

Ha! Cieszę się, że pokazujesz tu Kraza - będę miał gdzie pogderać ;)

Po pierwsze gratuluję osiągów - byłem na GPS we Wrocławiu i widziałem - rzadko kiedy w debiucie idzie tak dobrze.

Technicznie widać, że solidnie i nie sztampowo - trochę zaskoczyłeś wszystkich, że na mediumach daje się tak sprawnie jeździć. Jakiej redukcji użyłeś?

W moim odczuciu największą bolączką tej konstrukcji jest to, że nie jest dobrze ze skalowana. Już na pierwszy rzut oka widać, że jest za mała. Kraz, to olbrzymia ciężarówka. Na prawdę! Tymczasem Twój Krazik był nie większy od unimogów. To... dziwaczne(?)

Gdyby był większy, to nawet przyzwoicie by wyglądał - kształt był jako taki, choć może przydałoby się zrobić słupki tam gdzie ma je oryginał. Ale sam już napisałeś, że weźmiesz się za estetykę, więc cierpliwie poczekam i wtedy trochę surowiej na to spojrzę :)

Cieszę się bardzo, że się wkręciłeś i mam nadzieję, że będziemy mieli okazję do rywalizacji na wielu zawodach!

ODPOWIEDZ