[MOC] Jeep Willys
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Jeep Willys
Autko to zbudowałem w kilka dni przed zawodami GPM żeby moja dziewczyna nie nudziła się na zawodach. Warto zaznaczyć, że posiadałem wtedy tylko jednego mediuma, reszta elementów PF została pożyczona od kolegów na zawodach.
Kierowca Jeepa - Deredi, pilota IR pierwszy raz trzymała w rękach dopiero na zawodach, jednak mimo to radziła sobie nieźle i wylądowała w środku stawki.
Zastosowałem tam patent jaki ostatnio wymyśliłem, czyli zwiększanie twardości amorków oraz zmniejszanie skoku.
W kwietniu 2010 roku zmodernizowałem starego Willysa. Wersja v2 jest napędzana XLem zamiast mediuma więc autko ma lepszego kopa. Skręt również został poprawiony, działa szybciej i pewniej niż w pierwszej wersji. Oprócz zmian technicznych poprawiłem też wygląd. Jak się okazało na GPM1/2010, silnik PF XL w napędzie był strzałem w dziesiątkę i Jeep prowadzony przez mojego brata - Samiego zdobył bardzo dobre drugie miejsce wyprzedając nawet mnie.
Dane techniczne
wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 330/190/185
rozstaw osi/kół (mm): 205/150
waga pojazdu (g): 1200
silniki napędowe: 1 PF XL
skręt: 1 PF medium
przełożenie: 1:3
zawieszenie: kolebki amortyzowane
atrapa silnika: brak - silnik napędowy w odpowiednim miejscu
data ukończenia: Wrzesień 2009 (mk I), Kwiecień 2010 (mk II)
co osiągnął:
miejsce 5/9 na GPM5/2009 (sterowany przez Deredi)
miejsce 2/13 na GPM1/2010 (sterowany przez Samiego)
miejsce 8/13 na GPM2/2010 (sterowany przez Deredi)
miejsce 5/10 na GPM4/2010 (sterowany przez Samiego)
Multimedia
Galeria Brickshelf
Galeria Bricksafe
Instrukcja PDF
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rb8pRqZcYsk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pP_kvjbHXJE[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2016-02-13, 20:49 przez Atros, łącznie zmieniany 6 razy.
Cieszę się, że nareszcie wykorzystano możliwości, jakie daje regulamin GPM. Cieszę się, że oprócz kolosów, zaczynają się pojawiać małe zwinne terenówki.
Co do samego Jeepa - autko jest sympatyczne, mocne i sprawne, daje sporo radochy z jazdy (miałem okazję, dzięki!)
Najbardziej kuleje skalowanie - 190 mm szerokości, przy 205 mm rozstawu osi, to jednak nieporozumienie. Generalnie nawet najszersza terenówka winna mieć nie więcej niż 20 studów szerokości. Tutaj mamy ok. 24 - czyli tyle co w ciężarówkach.
Technicowe nadwozie oddające charakterystyczne kształty Jeepa i, jak widać z wpisów wyżej, niektórym się podoba. Na pewno jest lżejsze, niż porządnie zrobione nadwozie w stylu MT. Do tego sporo gramów zaoszczędzono pozbywając się dachu. Efekt tego taki, że maszyny nie da się przewrócić.
3+/5 ;)
ps. mam nadzieję, że zaopatrzysz Panią Kierowniczkę w auto już od początku przyszłego sezonu, by mogła regularnie rywalizować z płcią brzydszą i szybszą.
Co do samego Jeepa - autko jest sympatyczne, mocne i sprawne, daje sporo radochy z jazdy (miałem okazję, dzięki!)
Najbardziej kuleje skalowanie - 190 mm szerokości, przy 205 mm rozstawu osi, to jednak nieporozumienie. Generalnie nawet najszersza terenówka winna mieć nie więcej niż 20 studów szerokości. Tutaj mamy ok. 24 - czyli tyle co w ciężarówkach.
Technicowe nadwozie oddające charakterystyczne kształty Jeepa i, jak widać z wpisów wyżej, niektórym się podoba. Na pewno jest lżejsze, niż porządnie zrobione nadwozie w stylu MT. Do tego sporo gramów zaoszczędzono pozbywając się dachu. Efekt tego taki, że maszyny nie da się przewrócić.
3+/5 ;)
ps. mam nadzieję, że zaopatrzysz Panią Kierowniczkę w auto już od początku przyszłego sezonu, by mogła regularnie rywalizować z płcią brzydszą i szybszą.
Ostatnio zmieniony 2009-10-31, 15:49 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Dzięki za pozytywne komentarze, cieszę się, że się wam podoba.
Na tej fotce jest coś podobnego w realu:
A więc mój Jeep to po prostu "trochę" podrasowana wersja do rajdów trtr ;)
Ale dzięki za krytykę, dzięki niej w przyszłości będzie jeszcze lepiej.
Zauważ, że rozstaw kół jest znacznie mniejszy od szerokości - 150 mm. Koła są po prostu szerokie. A szerokość Jeepa bez kół to 17 studów.smyk pisze:190 mm szerokości, przy 205 mm rozstawu osi, to jednak nieporozumienie. Generalnie nawet najszersza terenówka winna mieć nie więcej niż 20 studów szerokości. Tutaj mamy ok. 24 - czyli tyle co w ciężarówkach.
Na tej fotce jest coś podobnego w realu:
A więc mój Jeep to po prostu "trochę" podrasowana wersja do rajdów trtr ;)
Ale dzięki za krytykę, dzięki niej w przyszłości będzie jeszcze lepiej.
Jasne, że tak. I liczę też na was i wasze Panie :)smyk pisze:ps. mam nadzieję, że zaopatrzysz Panią Kierowniczkę w auto już od początku przyszłego sezonu, by mogła regularnie rywalizować z płcią brzydszą i szybszą.