[WIP] Miasto
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[WIP] Miasto
Budowa trwa od połowy października, idzie mozolnie i powolnie, głównie dlatego, że staram się wszystko dopracować co do joty. Ma to być w moim zamyśle jedna z najlepszych dioram w tej tematyce. Póki co - skończone są ulice i chodniki oraz jeden, mały, zrujnowany sklep. Całość podejrzewam ukończy się gdzieś w lipcu. W miejscu gdzie jest ławeczka będzie stał wieżowiec, planuję wstawić kilka jeszcze sklepów, jakiś pawilon i może kościół. Nie mam w zamiarze użyć jaskrawych i jasnych kolorów (tylko jako podbudówki) lub minifigów. W zamyśle wszystko ma być smutne, szaro-czarne z domieszką brązu i martwe.
Obecne wymiary to 80x54. Planuję wydłużenie makiety o 54 study w prawo co da w efekcie 134x54. Mam drobny problem z ustaleniem kierunkowości ulic, tak żeby były sensownie zamieszczone sygnalizacje, póki co jest chyba nieźle.
Żółte klocki użyte zastępczo za brązowe.
7 zdjęć:
Uaktualnię po weekendzie w czasie którego mam zamiar zbudować kolejną kamienicę, podbudówki i zrobić kilka dokładniejszych zdjęć. Jak się na to wszystko zapatrujecie?
Obecne wymiary to 80x54. Planuję wydłużenie makiety o 54 study w prawo co da w efekcie 134x54. Mam drobny problem z ustaleniem kierunkowości ulic, tak żeby były sensownie zamieszczone sygnalizacje, póki co jest chyba nieźle.
Żółte klocki użyte zastępczo za brązowe.
7 zdjęć:
Uaktualnię po weekendzie w czasie którego mam zamiar zbudować kolejną kamienicę, podbudówki i zrobić kilka dokładniejszych zdjęć. Jak się na to wszystko zapatrujecie?
- zgrredek
- Posty: 2259
- Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
- Lokalizacja: Ankh-Morpork
- brickshelf: zgrredek
- Kontakt:
-
Trudno odnieść się do czegoś, gdzie większość rzeczy trzeba sobie wyobrazić. Ruiny buduje się dużo trudniej od zwykłych budynków. Żeby wyglądało realistycznie trzeba mieć pojęcie jak wygląda konstrukcja budynku i jak będzie wyglądać jak zawali się to czy tamto.
Myślę, że powinieneś użyć sporo zieleni. Małe drzewko na środku skrzyżowania wygląda bardzo postapokaliptycznie.
Życzę wytrwałości.
Myślę, że powinieneś użyć sporo zieleni. Małe drzewko na środku skrzyżowania wygląda bardzo postapokaliptycznie.
Życzę wytrwałości.
Jak dla mnie, to droga jest zbyt pstrokata, tak jakby ktoś specjalnie zaorał każdy centymetr asfaltu.
Ostatnio zmieniony 2010-02-28, 17:45 przez Szakal, łącznie zmieniany 1 raz.
,,Ale ta degrengolada jest super.......
Przynieś te werypatory do bulgotnicy....."
Przynieś te werypatory do bulgotnicy....."
Zgrredek: planowałem co najwyżej rachityczną roślinność, uschnięte drzewko, ale kto wie, może jakiś optymistyczny w postaci czegoś zielonego tam pyknę.
Szakal, Marcin: jak to pstrokata? :( Rzeczywiście, jest mocno poorana, ale takie mam na ten temat mówiąc szczerze wyobrażenie. Fala podmuchu po dużych ładunkach i bombach bez większego problemu zrywa asfalt. Poza tym, przyjmijmy że to było polskie miasto, z drogami zaniedbanymi jeszcze przed wojną ;>
Marcin: bo podglądam różne rzeczy m.in. na falloucie3, ale również zbombardowane Drezno, Warszawę czy miasta bałkańskie jak również rozliczne arty na stronie nik.bot.nu.
Szakal, Marcin: jak to pstrokata? :( Rzeczywiście, jest mocno poorana, ale takie mam na ten temat mówiąc szczerze wyobrażenie. Fala podmuchu po dużych ładunkach i bombach bez większego problemu zrywa asfalt. Poza tym, przyjmijmy że to było polskie miasto, z drogami zaniedbanymi jeszcze przed wojną ;>
Marcin: bo podglądam różne rzeczy m.in. na falloucie3, ale również zbombardowane Drezno, Warszawę czy miasta bałkańskie jak również rozliczne arty na stronie nik.bot.nu.
Niestety słabo przypomina to drogę. Droga może być zniszczona, ale powinno być oczywiste dla oglądającego, że jest drogą. Tutaj trzeba się domyślać. W temacie postapokaliptycznym polecam całą galerię:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=347530
Np. fajne fotki drogi:
http://www.brickshelf.com/gallery/Crims ... /civ-a.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Crims ... iv-2-a.jpg
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=347530
Np. fajne fotki drogi:
http://www.brickshelf.com/gallery/Crims ... /civ-a.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Crims ... iv-2-a.jpg
Ither, ta droga nie wygląda jak rozwalony asfalt. Weź to zrób lepiej snotem z bricków, ze slopów porób miejscami dziury przez które widać rury kanalizacyjne. Teraz to wygląda jakby przez to przeleciała banda orków z łopatami... i to ze trzy razy. Latarenki strasznie wątłe ale wszystkie stoją, choć kilka z nich powinno walać się po ziemi.
[you] nakarm DZIECIAKA klikając w brzuch pajaca.
- Mistrz Podziemi
- Posty: 89
- Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
- Lokalizacja: Częstochowa
-
Również uważam, że droga jest dziwna. Gdyby ją aż tak coś rozwaliło dosłownie wygryzło i przeorało to z pobliskiego chodnika nic by nie zostało. W końcu (chyba) jest on mniej wytrzymały. No i latarnie są co najmniej pancerne, prawdopodobnie ich konstrukcja mogłaby posłużyć za wzór dla projektantów czołgów. Brakuje mi też jakiś rur i zbrojeń budynków (czyt. mało flexów!) oraz gruzu. Na razie wygląda jakby przejechała tędy ekipa sprzątająca wyposażona w 8259.
Jednocześnie życzę wytrwałości w dążeniu do doskonałości.
Jednocześnie życzę wytrwałości w dążeniu do doskonałości.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.
rzeczywiście - uwidocznienie kanalizacji jest dobrym pomysłem, pokombinuję z tym na pewno. Ale do SNOTowanej drogi nikt mnie nie przekona. Nie znoszę tego i nie podoba mi się - snotowana woda, która nie faluje, snotowana droga, która nie ma wybojów i jest gładziutka jak lustro. Antysnot. Jak mówiłem - dojdzie nieco tilesów i wezmę się za uwidocznienie kanalizacji, ale na pewno nie pójdę w kierunku wygładzania za pomocą leżącej ściany bricków.
Mistrz: przecież nie będę gruzu sypał, jak tu jeszcze nawet budynków nie ma, to o czym mówisz to jest praca absolutnie wykończeniowa :FF Chodnik jest dużo bardziej wytrzymały na gorąco idące z falą niż asfalt, który topnieje i odrywa się.
Mistrz: przecież nie będę gruzu sypał, jak tu jeszcze nawet budynków nie ma, to o czym mówisz to jest praca absolutnie wykończeniowa :FF Chodnik jest dużo bardziej wytrzymały na gorąco idące z falą niż asfalt, który topnieje i odrywa się.
- Mistrz Podziemi
- Posty: 89
- Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
- Lokalizacja: Częstochowa
-
Acha, czyli jest to standardowa apokalipsa w postaci bomby wodorowej i jej wesołego grzybka? W takim razie w istocie asfalt stopiłby się szybciej. Ciekawym czy stopiony asfalt nie jest choć trochę gładki :p
A co do gruzu piszę, bo daje on +100 do wyglądu, a nie wszyscy pamiętają o nim.
A co do gruzu piszę, bo daje on +100 do wyglądu, a nie wszyscy pamiętają o nim.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
A mi jak najbardziej. Wszystkie mniejsze uliczki w mojej okolicy po ostatnich mrozach tak wyglądają. Co do roślinek to uważam, że powinny wyłazić bardzo gęsto z każdej szpary albo w przypadku poważniejszej rozwałki totalne zero ew czarny kikut.bartemo pisze:Niestety słabo przypomina to drogę.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach
- Mistrz Podziemi
- Posty: 89
- Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
- Lokalizacja: Częstochowa
-
Wiecie, co do roślin to zależy ile lat minęło od czasu totalnej zagłady świata. Jeśli dać przyrodzie odpowiednio długi czas (a apokalipsa nie była aż tak miażdżąca) to rośliny powinny być wszędzie. Niestety nie jest to zbyt klimatyczne.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.