[WIP] Miasto

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Ither
Posty: 676
Rejestracja: 2008-08-20, 16:04
Lokalizacja: Grudziądz
brickshelf: Ither

 

[WIP] Miasto

#1 Post autor: Ither »

Budowa trwa od połowy października, idzie mozolnie i powolnie, głównie dlatego, że staram się wszystko dopracować co do joty. Ma to być w moim zamyśle jedna z najlepszych dioram w tej tematyce. Póki co - skończone są ulice i chodniki oraz jeden, mały, zrujnowany sklep. Całość podejrzewam ukończy się gdzieś w lipcu. W miejscu gdzie jest ławeczka będzie stał wieżowiec, planuję wstawić kilka jeszcze sklepów, jakiś pawilon i może kościół. Nie mam w zamiarze użyć jaskrawych i jasnych kolorów (tylko jako podbudówki) lub minifigów. W zamyśle wszystko ma być smutne, szaro-czarne z domieszką brązu i martwe.
Obecne wymiary to 80x54. Planuję wydłużenie makiety o 54 study w prawo co da w efekcie 134x54. Mam drobny problem z ustaleniem kierunkowości ulic, tak żeby były sensownie zamieszczone sygnalizacje, póki co jest chyba nieźle.

Żółte klocki użyte zastępczo za brązowe.

7 zdjęć:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Uaktualnię po weekendzie w czasie którego mam zamiar zbudować kolejną kamienicę, podbudówki i zrobić kilka dokładniejszych zdjęć. Jak się na to wszystko zapatrujecie?

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

#2 Post autor: zgrredek »

Trudno odnieść się do czegoś, gdzie większość rzeczy trzeba sobie wyobrazić. Ruiny buduje się dużo trudniej od zwykłych budynków. Żeby wyglądało realistycznie trzeba mieć pojęcie jak wygląda konstrukcja budynku i jak będzie wyglądać jak zawali się to czy tamto.
Myślę, że powinieneś użyć sporo zieleni. Małe drzewko na środku skrzyżowania wygląda bardzo postapokaliptycznie.
Życzę wytrwałości.

Awatar użytkownika
Szakal
Posty: 99
Rejestracja: 2006-10-28, 05:07
Lokalizacja: Dobroszów Ol.
brickshelf: Szakal

 

#3 Post autor: Szakal »

Jak dla mnie, to droga jest zbyt pstrokata, tak jakby ktoś specjalnie zaorał każdy centymetr asfaltu.
Ostatnio zmieniony 2010-02-28, 17:45 przez Szakal, łącznie zmieniany 1 raz.
,,Ale ta degrengolada jest super.......
Przynieś te werypatory do bulgotnicy....."

Awatar użytkownika
m4rc1n
Posty: 369
Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
brickshelf: m4rc1n

 

#4 Post autor: m4rc1n »

Fajna dioramka :) Zakrawa mi o fallouta trójkę, gdzie właśnie były tego typu ruiny :) Jak wspomniał Szakal, asfalt jest zbyt nierówny. Po apokalipsie drogi nie są zaorane tylko na poziomie polskich jezdni ;]
MOCs: 4
WIP: who cares?

Ither
Posty: 676
Rejestracja: 2008-08-20, 16:04
Lokalizacja: Grudziądz
brickshelf: Ither

 

#5 Post autor: Ither »

Zgrredek: planowałem co najwyżej rachityczną roślinność, uschnięte drzewko, ale kto wie, może jakiś optymistyczny w postaci czegoś zielonego tam pyknę.

Szakal, Marcin: jak to pstrokata? :( Rzeczywiście, jest mocno poorana, ale takie mam na ten temat mówiąc szczerze wyobrażenie. Fala podmuchu po dużych ładunkach i bombach bez większego problemu zrywa asfalt. Poza tym, przyjmijmy że to było polskie miasto, z drogami zaniedbanymi jeszcze przed wojną ;>

Marcin: bo podglądam różne rzeczy m.in. na falloucie3, ale również zbombardowane Drezno, Warszawę czy miasta bałkańskie jak również rozliczne arty na stronie nik.bot.nu.

Awatar użytkownika
m4rc1n
Posty: 369
Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
brickshelf: m4rc1n

 

#6 Post autor: m4rc1n »

moim zdaniem powinieneś lekko chociaż wygładzić :) bardzo mi się podoba, rozumiem, że podmuch wybuchu łatwo zrywa asfalt, ale moim zdaniem, ładniej wy wyglądało lekko wygładzone :)

aż mnie naszło na odpalenie f3 xD
MOCs: 4
WIP: who cares?

bartemo

#7 Post autor: bartemo »

Niestety słabo przypomina to drogę. Droga może być zniszczona, ale powinno być oczywiste dla oglądającego, że jest drogą. Tutaj trzeba się domyślać. W temacie postapokaliptycznym polecam całą galerię:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=347530

Np. fajne fotki drogi:
http://www.brickshelf.com/gallery/Crims ... /civ-a.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Crims ... iv-2-a.jpg

Ither
Posty: 676
Rejestracja: 2008-08-20, 16:04
Lokalizacja: Grudziądz
brickshelf: Ither

 

#8 Post autor: Ither »

nie czuję tego klimatu postapo jaki pokazuje CrimsonWolf. Wysnotowana droga, zombie, piknik na środku drogi? Ładnie to wygląda i jest bardzo poetyckie, ale rozmija się z moimi wizjami na każdej płaszczyźnie niestety. Pewnie dołożę trochę tilesów, ale charakter drogi pozostanie taki oto.

Awatar użytkownika
Qworg
Posty: 627
Rejestracja: 2008-03-20, 09:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

#9 Post autor: Qworg »

Ither, ta droga nie wygląda jak rozwalony asfalt. Weź to zrób lepiej snotem z bricków, ze slopów porób miejscami dziury przez które widać rury kanalizacyjne. Teraz to wygląda jakby przez to przeleciała banda orków z łopatami... i to ze trzy razy. Latarenki strasznie wątłe ale wszystkie stoją, choć kilka z nich powinno walać się po ziemi.
[you] nakarm DZIECIAKA klikając w brzuch pajaca.

Awatar użytkownika
Mistrz Podziemi
Posty: 89
Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
Lokalizacja: Częstochowa

#10 Post autor: Mistrz Podziemi »

Również uważam, że droga jest dziwna. Gdyby ją aż tak coś rozwaliło dosłownie wygryzło i przeorało to z pobliskiego chodnika nic by nie zostało. W końcu (chyba) jest on mniej wytrzymały. No i latarnie są co najmniej pancerne, prawdopodobnie ich konstrukcja mogłaby posłużyć za wzór dla projektantów czołgów. Brakuje mi też jakiś rur i zbrojeń budynków (czyt. mało flexów!) oraz gruzu. Na razie wygląda jakby przejechała tędy ekipa sprzątająca wyposażona w 8259.

Jednocześnie życzę wytrwałości w dążeniu do doskonałości.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.

Ither
Posty: 676
Rejestracja: 2008-08-20, 16:04
Lokalizacja: Grudziądz
brickshelf: Ither

 

#11 Post autor: Ither »

rzeczywiście - uwidocznienie kanalizacji jest dobrym pomysłem, pokombinuję z tym na pewno. Ale do SNOTowanej drogi nikt mnie nie przekona. Nie znoszę tego i nie podoba mi się - snotowana woda, która nie faluje, snotowana droga, która nie ma wybojów i jest gładziutka jak lustro. Antysnot. Jak mówiłem - dojdzie nieco tilesów i wezmę się za uwidocznienie kanalizacji, ale na pewno nie pójdę w kierunku wygładzania za pomocą leżącej ściany bricków.

Mistrz: przecież nie będę gruzu sypał, jak tu jeszcze nawet budynków nie ma, to o czym mówisz to jest praca absolutnie wykończeniowa :FF Chodnik jest dużo bardziej wytrzymały na gorąco idące z falą niż asfalt, który topnieje i odrywa się.

Awatar użytkownika
Mistrz Podziemi
Posty: 89
Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
Lokalizacja: Częstochowa

#12 Post autor: Mistrz Podziemi »

Acha, czyli jest to standardowa apokalipsa w postaci bomby wodorowej i jej wesołego grzybka? W takim razie w istocie asfalt stopiłby się szybciej. Ciekawym czy stopiony asfalt nie jest choć trochę gładki :p

A co do gruzu piszę, bo daje on +100 do wyglądu, a nie wszyscy pamiętają o nim.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.

Ither
Posty: 676
Rejestracja: 2008-08-20, 16:04
Lokalizacja: Grudziądz
brickshelf: Ither

 

#13 Post autor: Ither »

Będzie gruz, ba! będzie masa szkła nawet :)

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#14 Post autor: glaz_pimpur »

bartemo pisze:Niestety słabo przypomina to drogę.
A mi jak najbardziej. Wszystkie mniejsze uliczki w mojej okolicy po ostatnich mrozach tak wyglądają. Co do roślinek to uważam, że powinny wyłazić bardzo gęsto z każdej szpary albo w przypadku poważniejszej rozwałki totalne zero ew czarny kikut.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
Mistrz Podziemi
Posty: 89
Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
Lokalizacja: Częstochowa

#15 Post autor: Mistrz Podziemi »

Wiecie, co do roślin to zależy ile lat minęło od czasu totalnej zagłady świata. Jeśli dać przyrodzie odpowiednio długi czas (a apokalipsa nie była aż tak miażdżąca) to rośliny powinny być wszędzie. Niestety nie jest to zbyt klimatyczne.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.

ODPOWIEDZ