[MOC] Trident

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#16 Post autor: Sariel »

800 g na 3 kadłuby, przypominam.

łiskers

#17 Post autor: łiskers »

Kilka postów wyżej ktoś pytał o Airtanki. Czy rzeczywiście (nabite odpowiednim ciśnieniem) zwiększyłyby pływalność statku?

Awatar użytkownika
Fiołkowa Furia
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-12, 22:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
brickshelf: Fiolkowa-Furia

 

#18 Post autor: Fiołkowa Furia »

Wyporność będzie tym większa im lepszy stosunek objętości do masy. Nabijając airtanka powietrzem pogarszasz ten stosunek.
<szarikm> trzy odcinki XXX - starczy na dzis

Hezar
Posty: 933
Rejestracja: 2016-08-29, 17:30
Lokalizacja: Oberschlesien

#19 Post autor: Hezar »

Pomysł rzeczywiście przedni, a konstrukcja świetna!
Jeżeli chodzi o przeprowadzanie zawodów, to MOC-e tego typu spokojnie mogą stanowić ciekawą alternatywę dla trialówek. Jedyny minus to strach przed zatonięciem...

Pozdrawiam (:

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#20 Post autor: OmenGda »

Fiołkowa Furia pisze:Wyporność będzie tym większa im lepszy stosunek objętości do masy. Nabijając airtanka powietrzem pogarszasz ten stosunek.
chyba, że nabijesz go helem :] (sory za off top)
tylko raczej ciężko by to było zrobić ;/
Ostatnio zmieniony 2010-03-13, 15:26 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#21 Post autor: Mr.Z »

OmenGda pisze:airtanki napompowane sprężonym powietrzem
łiskers pisze:Czy rzeczywiście (nabite odpowiednim ciśnieniem) zwiększyłyby pływalność statku
OmenGda pisze:chyba, że nabijesz go helem
hihi, humanista ze mnie, nie inżynier, ale ktoś tu o wyporności NABIJA innych w airtanka.
Nie ma znaczenia ciśnienie gazu w nim, tylko ciężar wody którą on wyprze (czyli objętość wody odpowiadająca objętości airtanka). On sam waży niewiele, więc i helem go można nieznacznie tylko "odciążyć".

Mylę się?

Awatar użytkownika
Belmondo
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 08:10
Lokalizacja: Zawiercie/Wrocław
brickshelf: Belmondo

 

#22 Post autor: Belmondo »

Mr.Z pisze: hihi, humanista ze mnie, nie inżynier, ale ktoś tu o wyporności NABIJA innych w airtanka.
Nie ma znaczenia ciśnienie gazu w nim, tylko ciężar wody którą on wyprze (czyli objętość wody odpowiadająca objętości airtanka). On sam waży niewiele, więc i helem go można nieznacznie tylko "odciążyć".
Mylę się?
Im większe ciśnienie w airtank'u tym więcej powietrza w środku a więc większa masa. Airtank z mniejszym ciśnieniem wyprze tyle samo wody, ale sam będzie lżejszy. Oczywiście różnice nieznaczne, ale zawsze :P
"All men are equal 'till the victory is won
No color or religion ever stopped a bullet from a gun" - Thin Lizzy

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#23 Post autor: M_longer »

Belmondo pisze:Im większe ciśnienie w airtank'u tym więcej powietrza w środku a więc większa masa. Airtank z mniejszym ciśnieniem wyprze tyle samo wody, ale sam będzie lżejszy. Oczywiście różnice nieznaczne, ale zawsze :P
Ale macie problem... Zakup odpowiedniej ilości airtanków jest nieco bardziej problematyczny :D

ODPOWIEDZ