[MOC] Melex 212
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Melex 212
Polski samochód elektryczny Melex był produkowany w Mielcu od 1971 roku, w wielu różnych wersjach różniących się nadwoziem i udźwigiem.
Z ciekawszych można wymienić karawan pogrzebowy, wywrotkę, oraz modele terenowe.
Były bardzo popularne wszędzie, gdzie obowiązywał zakaz poruszania się pojazdami spalinowymi - rezerwaty, parki, obiekty zabytkowe, imprezy masowe.
Były eksportowane m.in. do USA, głównie jako wózki golfowe.
Prędkość max. to ok. 30km/h.
Dane techniczne (ale współczesnej wersji) można znaleźć m.in. tutaj: http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazy ... 223-2.html
Melexa najżywiej kojarzę z obozów Pałacu Młodzieży w Pieczarkach. Pan Jan Boynowski zwany 'Docentem' - legenda Pieczarek, zdaje się że już Ś.P. - czasem dawał poprowadzić.
Dla kilkunastoletniego gówniarza to było coś - kierowanie prawdziwym samochodem!
W ramach odprężenia od poważnych projektów zbudowałem Melexa z dwoma najpopularniejszymi nadwoziami - osobowe czteromiejscowe oraz ze skrzynią o udźwigu 400kg.
Było ich znacznie więcej, niektóre bardzo ciekawe - można sobie wyguglać m.in. wóz strażacki na podwoziu Melexa :)
A na warszawskiej Starówce stacjonuje policyjny - na tym pseudoposterunku z hamburgerami niedaleko barbakanu.
Z ciekawszych można wymienić karawan pogrzebowy, wywrotkę, oraz modele terenowe.
Były bardzo popularne wszędzie, gdzie obowiązywał zakaz poruszania się pojazdami spalinowymi - rezerwaty, parki, obiekty zabytkowe, imprezy masowe.
Były eksportowane m.in. do USA, głównie jako wózki golfowe.
Prędkość max. to ok. 30km/h.
Dane techniczne (ale współczesnej wersji) można znaleźć m.in. tutaj: http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazy ... 223-2.html
Melexa najżywiej kojarzę z obozów Pałacu Młodzieży w Pieczarkach. Pan Jan Boynowski zwany 'Docentem' - legenda Pieczarek, zdaje się że już Ś.P. - czasem dawał poprowadzić.
Dla kilkunastoletniego gówniarza to było coś - kierowanie prawdziwym samochodem!
W ramach odprężenia od poważnych projektów zbudowałem Melexa z dwoma najpopularniejszymi nadwoziami - osobowe czteromiejscowe oraz ze skrzynią o udźwigu 400kg.
Było ich znacznie więcej, niektóre bardzo ciekawe - można sobie wyguglać m.in. wóz strażacki na podwoziu Melexa :)
A na warszawskiej Starówce stacjonuje policyjny - na tym pseudoposterunku z hamburgerami niedaleko barbakanu.
Ostatnio zmieniony 2010-07-04, 18:34 przez V1, łącznie zmieniany 3 razy.
\/1 ______________
Wypasiony! ;P Koła niestety ma na sztywno zamontowane, nie mylę się?
Widzę że Indiana Jones nie pogardzi żadnym środkiem transportu... byle do przodu ;P
Widzę że Indiana Jones nie pogardzi żadnym środkiem transportu... byle do przodu ;P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...
A widzisz! Wiedziałem, że gdzieś widziałem taki patent z obwódką wokół świateł. Wykorzystam do multicara, bo mi tego brakuje.V1 pisze:Od tyłu są nałożone na nie 2 plasterki karbowanej rurki, tak samo robiłem w paru poprzednich samochodach
A melexik super i wcale nie sprawia wrażenia za szerokiego :)
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek