Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Siekierą ciosany
Autor Wiadomość
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-08-20, 23:04   [MOC] Siekierą ciosany


Napatrzyłem się na nową Scanię Sariela, na to jak pięknie pomyka na RC i sam chciałem zbudować małe, szybkie i zwinne autko. Początkowo miało to być coś w stylu WRC i z napędem na 4 koła, jednak silnik nie dawał sobie rady z oporami, jakie powstawały przy skręcaniu, a żeby te wyeliminować trzeba by dać dyferencjał między osiowy, w którym to z kolei przy pierwszym hamowaniu trzasnął by bevel. Tak więc zamiast starego i oklepanego napędu na tył, postanowiłem zrobić napęd tylko na przód. Właściwie w prowadzeniu nie widać, żadnej różnicy, ale jest satysfakcja z posiadania FWD :) No może, trochę lepiej podjeżdża się pod progi.
Co do karoserii samochodu, to przyznaję się bez bicia, że przód podpatrzyłem z Enzo, zaś tył z 8448. Pan Longer mówił, żeby wywalić panele i dać liftarmy, jednak nie mam pomysłu jak by można je zastąpić.

Tak więc:
-Napęd: 1 RC z redukcją 4,2:1 na "na tym szybszym wyjściu";
-Skręt: 1 PF medium z redukcją 5:1;
-Światła PF;
-Zawieszenie przód: brak, tył: niezależne.


Początkowo przełożenie wynosiło 2,334:1, ale akumulatorki są już za słabe i czasami BatBox odcinał zasilanie.

Galeria BS

Na koniec filmik:
Ostatnio zmieniony przez Barteq 2010-08-20, 23:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5252
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-20, 23:20   Re: Siekierą ciosany

Barteq napisał/a:
-Napęd: 1 RC z redukcją 4,2:1 na "na tym szybszym wyjściu"


Hm... Nie lepiej użyć wolniejszego wyjścia z mniejszą redukcją albo z 1:1? Jeśli dajesz tak dużą redukcję z szybszego wyjścia, to tak naprawdę dublujesz redukcję która jest wewnątrz samego silnika. Z tą różnicą, że ta w silniku jest efektywniejsza bo zrobiona na lepszych zębatkach. Nie bardzo widzę sens redukowania szybszego wyjścia skoro to wolniejsze masz już ładnie zredukowane.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2010-08-20, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-08-20, 23:26   

Sariel napisał/a:
Hm... Nie lepiej użyć wolniejszego wyjścia z mniejszą redukcją albo z 1:1? Jeśli dajesz tak dużą redukcję z szybszego wyjścia, to tak naprawdę dublujesz redukcję która jest wewnątrz samego silnika. Z tą różnicą, że ta w silniku jest efektywniejsza bo zrobiona na lepszych zębatkach. Nie bardzo widzę sens redukowania szybszego wyjścia skoro to wolniejsze masz już ładnie zredukowane.

Owszem, jest lepiej, ale wtedy musiałbym obrócić silnik o 90 stopni i zrobić przekładnie kątową. Zresztą jutro zrobię jeszcze zdjęcie i pokażę w czym leży problem.
 
 
 
Filus 


Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 587
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-21, 01:13   

Z tego, co widzę po zdjęciach, wydaje mi się, że kierownica to atrapa, dobrze mi się wydaje? Co do samej konstrukcji, w moim przekonaniu to autko jest zbyt wysokie, jak na auto sportowe (bo chyba o takie Ci chodziło). No i nie podoba mi się brak jakiegokolwiek maskowania kabli wewnątrz. Wystarczyłby dach i małe okna i już efekt wizualny byłby lepszy. Podoba mi się natomiast sposób, w jaki rozwiązałeś światła.
 
 
 
Bartek 

Wiek: 23
Dołączył: 17 Sie 2010
Wpisy: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-21, 09:16   

Jak patrzę na twój model, to widzę Hondę CRX ;) Ogólnie to fajnie jeździ, ale przydałoby się ten dach troche osłonić. Reszta Ok.
_________________
Bartek
Air-cooled VW's www.cal-look.pl
 
 
 
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-08-21, 10:35   

Filus napisał/a:
Co do samej konstrukcji, w moim przekonaniu to autko jest zbyt wysokie, jak na auto sportowe

Początkowo miało być WRC i taki prześwit został.
Dachu nie osłaniałem, bo to taki design :) Podobają mi się auta w stylu 8448.
 
 
 
Darecki 


Wiek: 28
Dołączył: 25 Lip 2009
Wpisy: 38
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-21, 12:57   

Bartek napisał/a:
Jak patrzę na twój model, to widzę Hondę CRX ;)

Mi też to auto mi się od razu nasunęło na myśl, kiedy zobaczyłem ten model :) Ale rzeczywiście jest trochę za wysoki, tył wygląda na bardzo toporny, przód za to ma bardzo fajny, agresywny wygląd ;)
_________________
It's just a ride...
 
 
 
 
raczeqq
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-21, 14:55   

Chyba po raz pierwszy widzę samochód z napędem na przód! ( z lego )

Szkoda że nie ma dachu , a tak to zbyt wysoki jeszcze jak parę osób wspomniało.
 
 
 
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-08-23, 11:14   

http://www.brickshelf.com...ar/100_2945.jpg
http://www.brickshelf.com...ar/100_2946.jpg
Mam nadzieję, że te dwa zdjęcia wyjaśnią, dlaczego napęd jest z "szybszego wyjścia".
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,031 sekundy. Zapytań do SQL: 9