[WIP] Ził 131 Rally

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#16 Post autor: Backbone »

Swoją drogą most bez ostatnich dodatków napędzałem XL-em z redukcją 1:15 i nic złego się nie działo.
Złap ręką za jedno koło i trzymaj. Jak silnik sie zatrzyma a nic nie zacznie strzelac i wyskakiwac to dobry znak.

Daj z16 na gear rack i przelozenie z z16 na z16 - masz wtedy dwa study wyzej (oczywiscie zepnij zebatki z obu stron)

Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

#17 Post autor: DonArkada2 »

Backbone pisze:Daj z16 na gear rack i przelozenie z z16 na z16 - masz wtedy dwa study wyzej (oczywiscie zepnij zebatki z obu stron)
Wtedy wysokość mostu poszłaby w górę czego chciałbym uniknąć, ale spróbuję. Teraz kombinuję od nowa. Uwzględnię tą uwagę.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

Awatar użytkownika
m4rc1n
Posty: 369
Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
brickshelf: m4rc1n

 

#18 Post autor: m4rc1n »

Dodatkowo powinieneś pójść w dół. Przy obrotnicy wydaje mi się, że optymalna wysokość mostu to 7 studów. Taką średnicę (w przybliżeniu) ma właśnie obrotnicaa jej ząbki tylko trochę wystają poza zarys mostu. Wczoraj próbowałem zbudować most w oparciu o schemat TT, na którym było pokazane, jak co było poprowadzone, ale jakoś sobie nie poradziłem. Możliwe, że już mam prawie skończoną trialówkę i po prostu nie chciało mi się myśleć nad kolejnym podwoziem :D
MOCs: 4
WIP: who cares?

Komando
Posty: 40
Rejestracja: 2008-09-30, 14:18
Lokalizacja: Chorzów
brickshelf: seakiller92

 

#19 Post autor: Komando »

Ha! Widzę, że kolega buduje ten sam model, który stoi u mnie na półce(dobry wybór). Ten układ skrętu jest świetny ale ... No właśnie "ale". Zwrotnice strasznie lubiły się rozjeżdżać(muszą być mocne), po drugie przy skręcaniu przednią osią na trasie tylna czasami ucieka w drugą stronę - pilnuj więc żeby medium całkiem nad nią panował. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

#20 Post autor: DonArkada2 »

Coś zdziałałem :)
Usunąłem przedłużenie dyfra - nie ma już żadnych luzów w skręcie.
Wzmocniłem od spodu dwoma liftarmami zwrotnice, do tego wzdłuż liftarmy cienkie do częściowej osłony knobów - głównie ochroni przed większymi śmieciami, patykami itd.
Mechanizm skręcania pozostał taki sam. Prześwit w środku mostu 6s, przy zwrotnicach nie licząc z24 - 5,5s. Prześwit pod obrotnicą 4,5s.
Zdjęcia po południu dzisiaj wrzucę bo teraz już zasypiam.
Ostatnio zmieniony 2010-09-11, 01:57 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

Awatar użytkownika
Mistrz Podziemi
Posty: 89
Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
Lokalizacja: Częstochowa

#21 Post autor: Mistrz Podziemi »

Jedna rada ogólna. Podczas budowy zmieliłem 2 zębatki z8 w zwolnicach i jedną w skrzyni biegów. Wszystko było optymalnie obudowane. Problemem jest wyprofilowanie zębatki z8 - włazi ona trochę w otwory w liftarmach. Gdy podpinamy silnik pod przełożenie niezabezpieczone z8 na na przykład z24; z8 przesunie się na axlu. W wyniku tego niefortunnego zajścia zazębiać będą się tylko fragmenty zębów co spowoduje totalne zniszczenie zębatki z8 "mocnej". Rozwiązaniem jest wkładanie plasterków uciętych z karbowanej rurki technic pomiędzy zębatkę, a liftarma.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#22 Post autor: Emilus »

Mistrzu Podziemii praktycznie nikt nie zabezpiecza z8 w sposób jaki opisujesz i nic się z nimi nie dzieje. Moje z8 w zwolnicach są tymi samymi, które jeździły połowę zeszłego sezonu i cały obecny i mimo braku plasterków i czasem przesuwania się na ośce względem z24, żyją. Wszystko z nimi ok poza normalnym zużyciem.

Awatar użytkownika
Mistrz Podziemi
Posty: 89
Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
Lokalizacja: Częstochowa

#23 Post autor: Mistrz Podziemi »

Dziwi mnie to wielce. Na przełożeniu około 1:10 po zatrzymaniu ręką koła jedna poszła, druga gdy jeździłem po rozrzuconych pudełkach. Używałem z8 w wersji mocniejszej z grubszymi ząbkami. Być może ciemnoszare są zrobione z jakiegoś miękkiego plastiku czy coś.

Najpierw zrobiły się wgłębienia w ząbkach w miejscach w których z24 napierało na z8. Następnie wgłębienia pogłębiły się zamieniając zębatkę w dzieło sztuki nowoczesnej.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#24 Post autor: Chrupek »

Mistrz Podziemi pisze:Być może ciemnoszare są zrobione z jakiegoś miękkiego plastiku czy coś.
Są niestety:/ Sprawdzaliśmy to ostatnio z Emilem, porównując moje z8 niby mocne, wyjęte z zestawów 8258, 8275 - wynik jest taki, że tworzywo ciemnoszarych z8 jest miękkie i zęby potrafią się całościowo wykrzywić. Zaś wykrzywienie z jednej strony (właśnie gdy druga stroną z8 się schowa w liftarm) niszczy połowę zębatki. Mam również dwie z8 mocne w kolorze jasnoszarym i obce są im takie problemy.
Więc należy znaleźć jakieś źródło mocnych jasnoszarych z8 i zaopatrzyć się w nie, bo te dodawane do nowszych zestawów technic się nadają jedynie do przysłowiowego podnoszenia klapy zamków:]
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Mistrz Podziemi
Posty: 89
Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
Lokalizacja: Częstochowa

#25 Post autor: Mistrz Podziemi »

No to klops. Mam ich w podwoziu 8 sztuk. Na szczęście po zabezpieczeniu skrawkami działają bezawaryjnie.

Co do poszukiwania mocnych lbg z8 to jestem jak najbardziej za.
Ostatnio zmieniony 2010-09-11, 09:51 przez Mistrz Podziemi, łącznie zmieniany 2 razy.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#26 Post autor: Cieślu »

Z tymi zębatkami panowie macie rację. Spojrzałem jednak do mojej maszyny i okazało się że mam 4 takie ciemnoszare z8 , zarówno w przednim moście jak i w tandemach , i po 5 GP + testach są one w dobrym stanie. Zużycie postępuje co prawda trochę szybciej niż w przypadku wersji mocnej ale same zęby dalej są proste.Tak więc i na takich się da o ile wszystko się porządnie wzmocni.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#27 Post autor: Chrupek »

Ale to nie o wzmocnienie chodzi Cieślu. Z8 ma ta przypadłość, że chowa się w dziurze liftarmu. Jakimś wyjściem jest zablokowanie tego chowania, chociażby w przedstawiony sposób.
Moje z8 też są sprawne, ale wygięcie ich zębów powoduje wyraźnie większe opory. Sprawdzałem to wkładając do zwolnicy świeżą ciemnoszarą z8 i taką sfatygowaną, a po dodaniu koła zamachowego, kręcąc z24. Wynik był taki, że zniszczona z8 wyhamowywała niemal momentalnie, a świeża kręciła się kilka sekund.

Swoją drogą, czy zna ktoś sensowny powód mniejszej średnicy pierścienia z8? Przecież delikatne powiększenie jej, tak żeby się nie chowała wzmocniłoby ją, a dodatkowo wyeliminowało nasz problem.
Sezon w pełni!

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#28 Post autor: Cieślu »

Rozumiem o co chodzi. Chodzi mi tylko o to, że mogą być też inne przyczyny rozwalania zębów w zębatkach wynikające z samej konstrukcji zwolnic itd. Każdemu z8 się przecież przesuwają, ale nie każdy jakoś je niszczy na potęgę.
Ostatnio zmieniony 2010-09-11, 11:17 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#29 Post autor: Chrupek »

Nie no jasne. Jak się źle zbuduje to i mocne jasnoszare z8 nie pomogą.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Mistrz Podziemi
Posty: 89
Rejestracja: 2009-03-27, 13:58
Lokalizacja: Częstochowa

#30 Post autor: Mistrz Podziemi »

Obudowane były maksymalnie. Nie w tym problem.
Z tego co widzę:
- ciemnoszare "wytrzymałe" z8 mielą, deformują i rozrywają zęby
- zwykłe z8 kładą zęby wyginając je zaraz u nasady. Nie ma na to wpływu czy się przesuwają, czy nie
- z24 nowa jest bardzo wytrzymała, nie zaszkodziły jej przesuwające się z8

Plasterki z rurki zwiększają nieco opory, dlatego potraktuję je i knoby PTFE jak tylko dojdzie.
"Osłony na 30%!" - krzyczy technik.
"Przekieruj moc z wentylatorów w klozecie." - odpowiada dowódca.

ODPOWIEDZ