Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Jerac
2010-11-14, 13:40
[WIP] 8x4
Autor Wiadomość
Backbone 

Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 665
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-10-15, 19:42   [WIP] 8x4

MOC męczony od kilku tygodni. Najpierw była rama z liftów i obła kabina bez proporcji i wyjściowego wyglądu. Potem powstały jeszcze dwa warianty budy. Potem Kolejny. Ta buda jest już piąta, z tym że rama już jest z bricków.

Napęd:
PF XL -> z24 -> z16 -> Worm -> Dyfer #1
Dyfer #1 -> Dyfer #2 (przekazanie napędu przez z8 i kątowe bevele z12 - w pomysłu Żbika)

Skręt:
PF M -> z8 -> z24(sprzęgło) -> z8 -> z24:

- rack #1 - z8
- rack #2 - z8, po uprzedniej redukcji z12 -> z20



Światła:
PF w zderzaku
Migające 9V na dachu.

Jedna wieża IR i jeden BBox.

Teraz najważniejsze pytanie które nasuwa się pewnie wszystkim z was. Po co pisać temat skoro wip i tak wszystko dokladnie opisywać? Są dwa powody. Pierwszy to brak pomysłu na zabudowę (tak wiem, może być wywrotka, ale tego chcę uniknąć), a drugi to sugestie co do konstrukcji (głównie kabiny), bo reszta trzyma się pospinana we wszystkich kierunkach. Chciałbym także podziękować Longerowi, Makorolowi i Fistachowi za udzielanie mi sugestii i porad wielokrotnie ;)

A tu fotki:



http://www.majhost.com/cg...ry.cgi?f=233793
Ostatnio zmieniony przez Backbone 2010-10-15, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mistakes 
VIP
Marcin

Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2009
Wpisy: 528
Skąd: Warszawa!
Wysłany: 2010-10-15, 20:06   

Dlaczego takie kombinacje z napędem? Nie prościej XL 9:1 i przez nowe dyfry?
Jak ma się zawieszenie? Może na pakę kiper 2-stronny (jak u Maćka) ?
Ostatnio zmieniony przez Mistakes 2010-10-15, 20:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Backbone 

Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 665
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-10-15, 20:39   

Cytat:
Jak ma się zawieszenie?


Nie ma go.

Cytat:
Dlaczego takie kombinacje z napędem? Nie prościej XL 9:1 i przez nowe dyfry?


Taka redukcja zajmuje o wiele wiecej niz ta którą mam. A nowe dyfry mają szerokość 3 studów a nie 4 jak te starsze (a rama z brickow ma wlasnie 4 study wewnątrz)
 
 
 
Jerac 
Zdemodywowany


Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2006
Wpisy: 2311
Skąd: Sol III, Łódź
Wysłany: 2010-10-15, 20:56   

Jak szybko to jeździ?

Najprościej sprawdzić ile czasu zajmuje przejechanie mu swojej własnej długości (i sprawdzenie długości :D)
_________________
Galeria moich MOCy
 
 
 
 
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-10-15, 20:58   

Moim zdaniem, w takiej skali można dokładnie odwzorować model prawdziwej ciężarówki, to po pierwsze. Po drugie, powiedz co to za zębatka z6?
 
 
 
Backbone 

Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 665
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-10-15, 21:10   

Barteq, mialo byc z16 :P A co do wygladu, to nie ma byc MT - za malo doswiadczenia to po 1, a targetem jest ladnie wygladajacy technic :P

Jerac, ok 15 sekund :P, Dlugosc pojazdu to okolo 50cm :P

Co do samego przelozenia napędu i ewentualnego zawieszenia - to jeszcze wszystko da się zmienić. Sprawa pierwszorzedna to wygląd kabiny i pomysł na zabudowę.
Ostatnio zmieniony przez Backbone 2010-10-15, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-10-15, 21:19   

Czyli całkowite przełożenie wynosi 1:16. Imo wystarczy 1:3, w dodatku możesz zrobić kolebkę na ramkach i nowych dyfrach.
 
 
 
Backbone 

Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 665
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-10-15, 21:23   

Barteq, ale uparliscie sie na te nowe ramki i dyfry. A o kabinie ani słowa :P

A sprawa nr 2 ze kolebek wszedzie nie zrobie, bo by sie cala ciezarowka podczas jazdy bujala :P Czyli z przodu niezalezne, a szczerze mowiac watpie w moje umiejetnosci, a konkretnie dwie osie skretne, z zawieszeniem niezaleznym i o roznym promieniu skretu.
Ostatnio zmieniony przez Backbone 2010-10-15, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-10-15, 22:59   

Backbone napisał/a:

A sprawa nr 2 ze kolebek wszedzie nie zrobie, bo by sie cala ciezarowka podczas jazdy bujala :P

A słyszałeś o takim dobrodziejstwie jak amortyzatory?
Co do kabiny, to na twoim miejscu odwzorował bym prawdziwy model, bo pole do popisu jest ogromne.
Nie wiem, jaki jest rozstaw przednich kół, ale jeżeli poniżej 13 studów, to spokojnie możesz zrobić kozackie 8x8 :)
 
 
 
Backbone 

Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 665
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-10-15, 23:05   

Cytat:
A słyszałeś o takim dobrodziejstwie jak amortyzatory?

Ta, i przy oporze na kołach całe auto sie buja na boki nawet z nimi.
Cytat:
Nie wiem, jaki jest rozstaw przednich kół, ale jeżeli poniżej 13 studów, to spokojnie możesz zrobić kozackie 8x8 :)

13 dokladnie - nie wiem czy jest sens skoro nie potrzeba mi napedu na przod
Ostatnio zmieniony przez Backbone 2010-10-15, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-10-15, 23:12   

Cytat:
Ta, i przy oporze na kołach całe auto sie buja na boki.

Zawsze można dać po 4 żółte amorki na oś, po za tym to nie TrTr, tylko Technic.

Backbone napisał/a:

13 dokladnie - nie wiem czy jest sens skoro nie potrzeba mi napedu na przod

Do siania grozy i zniszczenia w najbliższej okolicy :P
 
 
 
Backbone 

Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 665
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-10-15, 23:14   

Z tyłu są kolebki na nowych ramkach z nowymi dyframi z XLEm i redukcją 1:3. Narazie jezdzi, teraz przednie mosty z zawieszeniem niezaleznym i zobaczymy co dalej.

Cytat:
Co do kabiny, to na twoim miejscu odwzorował bym prawdziwy model, bo pole do popisu jest ogromne.


Aż takiego doswiadczenia w budowaniu wg wzoru nie mam.
 
 
 
Filus 


Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 587
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-15, 23:18   

Coś czuję, że parę osób zwęszyło okazję na trialówkę i dlatego dopytuje o takie szczegóły, jak zawiecha, czy napęd 8x8. Jako, że jednak Ty chyba nie chcesz z tego zrobić trialówki, to nie będę się o to dopytywać (choć prywatnie gdybym miał właśnie zrobić ciężarówkę, to jak już bym budował, to z zawiechą - krótko mówiąc ambitnie na maksa;)). Co do pytania. Przód przypomina trochę MANa, więc można by to tak zostawić. Ja bym proponował albo to zostawić i na tył, zabudować gruchę i zrobić z tego betoniarkę, albo kabinę zrobić na czerwono i próbować np. zrobić własną wersję wozu strażackiego. Nasuwa mi się też możliwość zostawienia żółtej kabiny, taka jaka jest i na tył zabudować dźwig ala 8292. Możliwości jest wiele. Nic tylko puścić wodze fantazji;).
 
 
 
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-10-15, 23:20   

Backbone napisał/a:

Aż takiego doswiadczenia w budowaniu wg wzoru nie mam.

Zacznij od czegoś łatwego: http://www.ducrey-paysage...materiel_07.jpg
 
 
 
Backbone 

Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 665
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-10-15, 23:26   

Barteq, Tak patrzę na ten zderzak to słabo mi się robi. Pozyjemy zobaczymy, narazie robie nowa zawieszke.

Filus, co do zabudowy - na tym podwoziu bylo juz 7 mediumow, 2 xle, 4 wieze i jeden silnik RC - ale rozebralem bo stwierdzilem ze nie dziala jak powinno, nie mowiac o tym jak to wygladalo. Byl tam HDS z pneumatyka, rozkladane podpory, kompresor. Calosc zdalnie sterowana.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany wpisów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,047 sekundy. Zapytań do SQL: 10