[MOC] Autocar A64B
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Autocar A64B
Na wstępie - nie mylić z autobusem :)
Autocar A64B to klasyczna ciężarówka z 1965 roku. Pomysł zaczerpnięty z filmu 'Over the top' z Sylvkiem w roli głównej. Takim się tam woził :) Jednak ciężarówka była tylko pretekstem, żeby wypróbować 2 patenty. Oczywiście nie oznacza to, że budowanie nie sprawiało mi przyjemności i traktuję ją tylko jak eksperyment. Ale do rzeczy.
Chciałem wypróbować tu nowy sposób na mocowanie przednich kół aby wyeliminować znany problem MT czyli rozjeżdżające się koła. Nie jest idealnie ale też jest dużo lepiej niż było.
Zamiast stosować Plate with Toothed Ends użyłem liftarmów połączonych Black Technic, Pin Double with Axle Hole. Nic specjalnego ale kiedyś może się przydać :)
Drugą i ważniejszą sprawą była wspomniana przez Żbika, przy prezentacji Sisu Kontio, rozszerzająca się maska.
No ale najpierw trochę fotek samego modelu:
Odwieczne 'schodki' na nosie ciężarówki wyeliminowałem stosując po prostu podwójny zawias (Black Hinge Plate 1 x 4 Swivel Top / Base Complete Assembly) i montując boczną ścianę maski pod kątem. Przez to klocki są lekko 'nadwyrężone' i nieco się rozpychają ale mimo to pokrywy otwierają się i zamykają bez problemu. Maska rozszerza się o 1,5 studa z każdej strony co, moim zdaniem, jest zupełnie przyzwoitym wynikiem jak na taką technikę. Mam jeszcze inny pomysł jak to zrobić ale to przy następnym trucku.
Nie mogło zabraknąć naklejek na chlapaczach :) Tym razem prosto od firmy ACME :)
No i standardowo tu i ówdzie się coś otwiera:
Tym razem nie skorzystałem z 'gotowych' narzędzi tylko zrobiłem bardziej pasujące do skali.
Model waży ok. 3,5 kg
Dł. 62 cm
Szer. 19 cm
Wys. (do czubka anten przy lusterkach) 27 cm
I jeszcze GALERIA BS
Autocar A64B to klasyczna ciężarówka z 1965 roku. Pomysł zaczerpnięty z filmu 'Over the top' z Sylvkiem w roli głównej. Takim się tam woził :) Jednak ciężarówka była tylko pretekstem, żeby wypróbować 2 patenty. Oczywiście nie oznacza to, że budowanie nie sprawiało mi przyjemności i traktuję ją tylko jak eksperyment. Ale do rzeczy.
Chciałem wypróbować tu nowy sposób na mocowanie przednich kół aby wyeliminować znany problem MT czyli rozjeżdżające się koła. Nie jest idealnie ale też jest dużo lepiej niż było.
Zamiast stosować Plate with Toothed Ends użyłem liftarmów połączonych Black Technic, Pin Double with Axle Hole. Nic specjalnego ale kiedyś może się przydać :)
Drugą i ważniejszą sprawą była wspomniana przez Żbika, przy prezentacji Sisu Kontio, rozszerzająca się maska.
No ale najpierw trochę fotek samego modelu:
Odwieczne 'schodki' na nosie ciężarówki wyeliminowałem stosując po prostu podwójny zawias (Black Hinge Plate 1 x 4 Swivel Top / Base Complete Assembly) i montując boczną ścianę maski pod kątem. Przez to klocki są lekko 'nadwyrężone' i nieco się rozpychają ale mimo to pokrywy otwierają się i zamykają bez problemu. Maska rozszerza się o 1,5 studa z każdej strony co, moim zdaniem, jest zupełnie przyzwoitym wynikiem jak na taką technikę. Mam jeszcze inny pomysł jak to zrobić ale to przy następnym trucku.
Nie mogło zabraknąć naklejek na chlapaczach :) Tym razem prosto od firmy ACME :)
No i standardowo tu i ówdzie się coś otwiera:
Tym razem nie skorzystałem z 'gotowych' narzędzi tylko zrobiłem bardziej pasujące do skali.
Model waży ok. 3,5 kg
Dł. 62 cm
Szer. 19 cm
Wys. (do czubka anten przy lusterkach) 27 cm
I jeszcze GALERIA BS
Od czego by tu zacząć;] Bardzo ładny model, w przyjemnej kolorystyce, na idealnie pasujących kołach. Najbardziej mnie w tym MOCu urzeka dbałość o najdrobniejsze detale (dźwigienka pod kierownicą, schowki, naklejki, narzędzia itd), bardzo ładny silnik, ale w twoim przypadku to nie dziwi, bo silniki zawsze miałeś na najwyższym poziomie.
Rozszerzająca się maska wygląda bardzo dobrze, o niebo lepiej niż w Sisu, całość wygląda bardzo spójnie i naturalnie.
Chromy jak zwykle dodają uroku i elegancji, nie ma ich tu zbyt wiele a to akurat na plus.
Fotele proste i toporne, ale przecież stare ciężarówki właśnie takie miały:)
Fajnie, że wykaflowałeś podłogę w kabinie.
Żeby nie było tylko pochwał, to powiem, że jak dla mnie krata z przodu jest odrobinę zbyt masywna.
Rozszerzająca się maska wygląda bardzo dobrze, o niebo lepiej niż w Sisu, całość wygląda bardzo spójnie i naturalnie.
Chromy jak zwykle dodają uroku i elegancji, nie ma ich tu zbyt wiele a to akurat na plus.
Fotele proste i toporne, ale przecież stare ciężarówki właśnie takie miały:)
Fajnie, że wykaflowałeś podłogę w kabinie.
Żeby nie było tylko pochwał, to powiem, że jak dla mnie krata z przodu jest odrobinę zbyt masywna.
Ostatnio zmieniony 2011-05-08, 12:19 przez stpman, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ciamek
- VIP
- Posty: 2787
- Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: Piglet
- Kontakt:
-
Maska bardzo dobrze wygląda. Jak i całość konstrukcji.
Trochę mnie drażnią study na błotnikach. Sprawiają wrażenie niespójności, albo niezdecydowania - kaflować, czy nie kaflować.
Ale wykafelkowane pewnie wyglądałyby dużo gorzej, więc to tylko taka dywagacja ignoranta ; o)
Trochę mnie drażnią study na błotnikach. Sprawiają wrażenie niespójności, albo niezdecydowania - kaflować, czy nie kaflować.
Ale wykafelkowane pewnie wyglądałyby dużo gorzej, więc to tylko taka dywagacja ignoranta ; o)
Właśnie - a czy nie ma tam jakiś "dywaników" w rzeczywistości?stpman pisze:Fajnie, że wykaflowałeś podłogę w kabinie.
Zdrufko, Ciamek
Piękny model!!!
Ja tam nie jestem budowniczym samochodów, ale jeśli o zwężającą się maskę chodzi to myślałem właśnie o czymś takim. Zawsze drażniły mnie te uskoki o studa czy tam pół. Tutaj wygląda świetnie i jeszcze się otwiera :)
A co do błotników to mam to samo zdanie co Ciamek. Albo nie studować w ogóle jak Maciek D., albo studować całość. A tak wygląda dziwnie. Serkami się nie dało? Albo chociaż samymi kafelkami.
Ale to drobnostka. Naprawdę jedna z najładniejszych ciężarówek z Lego jakie widziałem w życiu, choć trzeba przyznać uczciwie, że w tej dziedzinie to widziałem nie za wiele :D
Aha, to czarne z przodu to trochę zbyt masywne się wydaje, chyba że tak ma być.
Ja tam nie jestem budowniczym samochodów, ale jeśli o zwężającą się maskę chodzi to myślałem właśnie o czymś takim. Zawsze drażniły mnie te uskoki o studa czy tam pół. Tutaj wygląda świetnie i jeszcze się otwiera :)
A co do błotników to mam to samo zdanie co Ciamek. Albo nie studować w ogóle jak Maciek D., albo studować całość. A tak wygląda dziwnie. Serkami się nie dało? Albo chociaż samymi kafelkami.
Ale to drobnostka. Naprawdę jedna z najładniejszych ciężarówek z Lego jakie widziałem w życiu, choć trzeba przyznać uczciwie, że w tej dziedzinie to widziałem nie za wiele :D
Aha, to czarne z przodu to trochę zbyt masywne się wydaje, chyba że tak ma być.
stpman pisze:Żeby nie było tylko pochwał, to powiem, że jak dla mnie krata z przodu jest odrobinę zbyt masywna.
W oryginale jest ciut cieńsze, ale żeby nie było - próbowałem inaczej. W pierwszym podejściu próbowałem axli połączonych Black Technic, Axle and Pin Connector o różnych kątach nachylenia. Niestety kąty te niezbyt pasowały. Do tego rama, chociaż wyglądała trochę lepiej, to jednak technicowe dziury w joinerach psuły cały efekt wizualny.kris kelvin pisze:Aha, to czarne z przodu to trochę zbyt masywne się wydaje, chyba że tak ma być.
Niestety, żadnych nie widziałem :)Ciamek pisze:Właśnie - a czy nie ma tam jakiś "dywaników" w rzeczywistości?
Ciamek pisze:Trochę mnie drażnią study na błotnikach. Sprawiają wrażenie niespójności, albo niezdecydowania - kaflować, czy nie kaflować.
Najpierw zaprojektowałem nadkola z zawiasów, kompletnie bezstudowe. Potem wyszło, że budowane 'normalnie' wyglądają dużo lepiej. Ogólnie skłaniałbym się bardziej do niewykaflowanych bo:kris kelvin pisze:A co do błotników to mam to samo zdanie co Ciamek. Albo nie studować w ogóle jak Maciek D., albo studować całość. A tak wygląda dziwnie. Serkami się nie dało? Albo chociaż samymi kafelkami.
- wykaflowałem całkowicie i wyglądało kiepsko
- serki sprawiały, że nadkola były za grube
Użyłem tilesów tylko na górnej warstwie, ponieważ przy wykaflowanej ciężarówce nadkola całe pokryte studami jakoś średnio wyglądały (pamiętaj kris, że Maciej w ogóle nie kaflował więc takie nadkola u niego bardziej pasowały do reszty)
Poza tym study dają takie wrażenie 'przejścia' między schodkami z jakich nadkola są zrobione.
Sądzę jednak, że następna ciężarówka z nosem będzie miała nadkola niewykaflowane :) Jednak wyłazi ze mnie zamiłowanie do klasycznego stylu :)
Bardzo dziękuję za pozytywne komentarze :)
Ostatnio zmieniony 2011-05-08, 14:22 przez Havoc, łącznie zmieniany 2 razy.
Już wczoraj zwróciłem uwagę na to cudo, przeglądając BS. Zastanawiałem się jak są zrobione te czerwone zbiorniki - słabo to widać na zdjęciach. I jak wyglądałaby maska zrobiona ze zaokrąglonych slopów 1x3 i 2x4, ale to tylko takie rozmyślania. Co do dyskusyjnych nadkoli to nie wydaje mi się, żeby bez studów wyglądałyby lepiej, można to sobie zwyczajnie wyobrazić - też się nad nimi zastanawiałem.
Jedna jedyna rzecz, którą można by zmienić to kolor kabiny, na niebieski lub granatowy - trochę za bardzo przypomina mi 4955 Big Rig.
Przytargasz go na integrację, czy trzeba będzie czekać do wystawy?
Jedna jedyna rzecz, którą można by zmienić to kolor kabiny, na niebieski lub granatowy - trochę za bardzo przypomina mi 4955 Big Rig.
Przytargasz go na integrację, czy trzeba będzie czekać do wystawy?
Techniki ocenić nie mogę, bo się na budowaniu trucków mało znam, ale mogę ocenić jako esteta i miłośnik pojazdów 1:1. A więc REWELACJA !!! Było tu ostatnio pełno ciężarówek i nie wywoływały żadnych emocji, a ta jest piękna ! Gratulacje !
Lepsze jutro było wczoraj, a świat zamienił wrażliwość na wydajność !
Belfast
Belfast
Za jakiś czas się zobaczy :)Mrutek pisze:Co do dyskusyjnych nadkoli to nie wydaje mi się, żeby bez studów wyglądałyby lepiej, można to sobie zwyczajnie wyobrazić - też się nad nimi zastanawiałem.
Trochę mało granatowych elementów, żeby taką kabinę zmontować, a niebieskie było Sisu więc chciałem coś na odmianę.Mrutek pisze:Jedna jedyna rzecz, którą można by zmienić to kolor kabiny, na niebieski lub granatowy - trochę za bardzo przypomina mi 4955 Big Rig.
Są zrobione z TEGOMrutek pisze:Zastanawiałem się jak są zrobione te czerwone zbiorniki - słabo to widać na zdjęciach.
Jak znajdę sposób, żeby go przynieść, to wezmę.Mrutek pisze:Przytargasz go na integrację, czy trzeba będzie czekać do wystawy?
Ostatnio zmieniony 2011-05-08, 15:29 przez Havoc, łącznie zmieniany 1 raz.
- m4rc1n
- Posty: 369
- Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- brickshelf: m4rc1n
-
Podoba mi się. Kapitalnie wymyśliłeś to zwężenie maski.
Jedno mi się nie podoba. Siodło. A raczej jego umiejscowienie. Na pierwszych lepszych fotkach wyraźnie widać, że siodło jest pomiędzy osiami. Tutaj, ono jest bezpośrednio nad tylną osią. W rzeczywistym pojeździe to bez sensu, bo wtedy nacisk z naczepy kumulowałby się na tej osi, a nie równo na obu. Po prostu: przesuń siodło do przodu, tak by było pomiędzy osiami.
Jedno mi się nie podoba. Siodło. A raczej jego umiejscowienie. Na pierwszych lepszych fotkach wyraźnie widać, że siodło jest pomiędzy osiami. Tutaj, ono jest bezpośrednio nad tylną osią. W rzeczywistym pojeździe to bez sensu, bo wtedy nacisk z naczepy kumulowałby się na tej osi, a nie równo na obu. Po prostu: przesuń siodło do przodu, tak by było pomiędzy osiami.
MOCs: 4
WIP: who cares?
WIP: who cares?
Bardzo proszę:m4rc1n pisze:Jedno mi się nie podoba. Siodło. A raczej jego umiejscowienie. Na pierwszych lepszych fotkach wyraźnie widać, że siodło jest pomiędzy osiami. Tutaj, ono jest bezpośrednio nad tylną osią. W rzeczywistym pojeździe to bez sensu, bo wtedy nacisk z naczepy kumulowałby się na tej osi, a nie równo na obu. Po prostu: przesuń siodło do przodu, tak by było pomiędzy osiami.
http://img849.imageshack.us/img849/8256/85397082.jpg
Maska bez schodków, brawo! Nareszcie! Próbuję usilnie zebrać się w sobie i napisać coś konstruktywnego. I... Te schodki na tym czerwonym zbiorniku daj w jakimś innym kolorze żeby się wyróżniały, ten czerwony się za bardzo zlewa. I trochę na siłę: czemu czerwona? To najnudniejszy kolor zaraz obok żółtego i czarnego :)
Ano takie były w oryginale :)Scrat pisze:Te schodki na tym czerwonym zbiorniku daj w jakimś innym kolorze żeby się wyróżniały, ten czerwony się za bardzo zlewa.
Czy ja aż tak często buduję coś czerwonego? :) Poza tym cóż poradzić, że elementów w tych kolorach jest najwięcej?Scrat pisze:czemu czerwona? To najnudniejszy kolor zaraz obok żółtego i czarnego :)
No ale przy następnej ciężarówce trochę zmienię kolorystykę.