[MOC] ZIS e134 8x8 V2011

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#16 Post autor: Atros »

Rozmieszczenie elementów napędowych jest bardzo podobne jak tu:
Obrazek(silnik skrętu NXT, napędowy XL i kostka NXT)
Jak widać dobre rozwiązania warto naśladować :)

Poza tym pod względem parametrów twój ZIS jest bardzo podobny do mojego Volvo, a jak wiemy Volvem nie zawalczyłem tak dużo (1 XL na 3,5 kg to jednak za mało). Nie nastawiaj się więc na jakieś zwycięstwa czy coś ;)

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#17 Post autor: TT »

Mr.Z pisze:Patrząc (z grubsza) na rozkład mas... możesz mieć pierwsze miejsce w... rolowaniu ;-p
Dla mnie liczą się tylko pierwsze miejsca. Nie ważne w jakiej kategorii (byle nie open) :-)
Mistakes pisze:TT, smarowałeś tylko knoby? Czym? Zębatki w skrzyni i zwolnice też?
Smarowałem wszystkie zębatki i otwory w których obracają się osie.
Użyłem brunoxa turbo. Używam go do odtłuszczania i czyszczenia różnych elementów w MTB.
Do trialu postanowiłem go użyć jako smar. Głównie ze względu na to, że nie jest gęsty i łatwo się go nakłada. Teoretycznie powinien tworzyć gładką powierzchnie i zwiększać poślizg.
Sariel pisze:Zapomniałem uprzedzić że on wszystkie fotki przesyła najpierw do mnie i skopiowałem już 3/4 Twojego podwozia ;)
Bierz co chcesz. Celowo dla takich jak Ty na zdjęciach jest błędna wersja - jak będziesz chciał jechać do przodu to pojedzie do tyłu, a jak będziesz chciał do tyłu to pojedzie do przodu :-)
Atr pisze:Rozmieszczenie elementów napędowych jest bardzo podobne jak tu:
Zapomniałeś dodać, że mam jeszcze podobne rozmieszczenie kół - też mam 8 w dodatku po 4 na każdą stronę i jeszcze do tego jedno za drugim...
Atr pisze: a jak wiemy Volvem nie zawalczyłem tak dużo (1 XL na 3,5 kg to jednak za mało).
I dobrze, bo w tym sezonie też "nie zawalczysz tak dużo" :P
Poza tym w tamtym sezonie maszyną, która ważyła więcej i miała mniejsza moc (ponad 3,5kg i 2x PF medium) wygrałem pierwszy rajd na którym byłem. Myślę, że po prostu nie dałeś szans swojemu volvo zdradzając je tym małym, lekkim, szybkim, skrętnym oraz pokracznym ziłem 4x4x4x4x4x4^2.
Ostatnio zmieniony 2011-04-11, 21:33 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#18 Post autor: ManiekManiak »

TT pisze:... na zdjęciach jest błędna wersja - jak będziesz chciał jechać do przodu to pojedzie do tyłu, a jak będziesz chciał do tyłu to pojedzie do przodu :-)
Nie prawda! Włamałem się do sariela, skopiowałem, zbudowałem i jak chcę jechać do przodu to on jedzie w bok, a jak chce do tyłu to daje w górę!

Edit:
PS. I tak Was objedziemy :P
Ostatnio zmieniony 2011-04-11, 21:46 przez ManiekManiak, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#19 Post autor: Cieślu »

Ich może objedziecie ale nas nie :)
Po raz pierwszy, po raz drugi, po raz trzeci...wygrane :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#20 Post autor: eric trax »

...i tak macie wszyscy szczęście że mam daleko do Wawy :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#21 Post autor: TT »

Proszę nie zaśmiecać wątku dotyczącego ZISa e134 swoimi złudnymi i nieosiągalnymi marzeniami :D
Ostatnio zmieniony 2011-04-11, 22:19 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#22 Post autor: TT »

Obrazek
Dodałem schemat połączenia mechanizmu skrętu dwóch przednich osi.

ZIS cały czas żyje. Zaliczył już 2 udane rajdy i powoli jest przygotowywany do trzeciego. Na razie nic się uszkodziło, ale zawsze lepiej odświeżyć i przesmarować napęd przed rajdem.

Ze zmian jakie wprowadziłem do tej pory jest:
1. Wymiana 2 czarnych elementów z dachu kabiny na żółte :-)
2. Przeniesienie świateł PF z dachu na zderzak.
Rewolucji nie ma, bo nie ma też takiej potrzeby. Mam nadzieje, że pojeżdżę nim do końca sezonu.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#23 Post autor: eric trax »

TT pisze:przesmarować napęd przed rajdem.
tak nawiasem, czego używasz do smarowania?
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#24 Post autor: TT »

Brunox TURBO.
Preparat podobny do WD-40. Stosuje go raczej do czyszczenia w rowerze. Jednak ma jakieś właściwości smarujące. Pozostawia cienką warstwe. Nie jest gęsty i brudzący.
Moim zdaniem jest bardzo dobry i to dzięki niemu daje rade wjeżdżać pod górę na drugim biegu :-)
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#25 Post autor: eric trax »

cenna rada, muszę spróbować ale trochę się boje smarować moją machinę :P

pytam bo konfigurację mam podobną co Ty i chciałbym wiedzieć czy jest zauważalna różnica w skuteczności pojazdu przed i po smarowaniu?
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#26 Post autor: TT »

eric trax pisze:pytam bo konfigurację mam podobną co Ty i chciałbym wiedzieć czy jest zauważalna różnica w skuteczności pojazdu przed i po smarowaniu?
Dla mnie różnica między smarem gęstym, a tym brunoxem jest znaczna.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#27 Post autor: Emilus »

TT pisze:ZIS cały czas żyje. Zaliczył już 2 udane rajdy i powoli jest przygotowywany do trzeciego. Na razie nic się uszkodziło, ale zawsze lepiej odświeżyć i przesmarować napęd przed rajdem.
A zapomniałeś dodać, że po ostatnim rajdzie, podczas przepychanek z innymi autami, padł cały napęd...

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#28 Post autor: eric trax »

wszystko ma swoje wady i zalety. nie wiem czy się opłaca dlatego pytam o smarowanie
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#29 Post autor: 3dom »

Są zwolennicy i przeciwnicy smarowania, pewnie sporo zależy od maszyny.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#30 Post autor: Sariel »

Podobno najlepiej wychodzi się na posmarowaniu sędziemu.

ODPOWIEDZ