[MOC] FSO Syrena
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] FSO Syrena
Dzień dobry!
Ponad pół miliona ich było. Wyprodukowanych od 1957 do 1983 roku, najpierw w FSO, później w FSM (zdaje się, że od '105').
Najpopularniejszą wersją była oczywiście osobowa. 101, 102, 103, 104 i 105. Tylko ta ostatnia miała drzwi otwierane do przodu.
'Bosto' to skrót od 'Bielski OSobowo-TOwarowy'. Wersja dostawcza - furgon. Miała oznaczenie 104b i 105b.
Jeszcze wyprodukowano niewielką liczbę pick-upa z plandeką o oznaczeniu chyba R-20.
I na tym w zasadzie koniec.
Zostały konstrukcje prototypowe:
Syrena Laminat, z nadwoziem z laminatu, furgonetka/mikrobus Syrena Furgon oraz piękna, sportowa, dwumiejscowa Syrena Sport zbudowana w 1960 roku. Prototyp i dokumentację tej ostatniej zniszczono, jako że była pomysłem zbyt ekstrawaganckim w naszych, socjalistycznych realiach.
Syreny były napędzane silnikami dwusuwowymi, najpierw dwucylindrowymi o pojemności 700cm3, a pod koniec trzycylindrowymi, o pojemnościach 850 i 1000cm3.
Syrena 101
Syrena 104
Syrena Bosto
Syrena Sport
Wygrzebałem je niedawno z pudła, zupełnie o nich zapomniałem! Pewnie dlatego że to takie relaksacyjne drobiazgi, kwadransik każdy, tak od niechcenia :)
Wstawiam już teraz, bo mi się duszą na dysku, ale planuję jeszcze zrobić jedno szczególne zdjęcie, do którego muszę coś dokupić.
A teraz FILM !!!
Flickr - lepsza jakość: [ LINK ]
Youtube - nieco gorsza jakość:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RiQAh4tLwbg[/youtube]
Zdjęcie specjalne:
[ A tak to działa ]
[ I tak też ]
Raz jeszcze wszystkie razem:
I na zakończenie:
- Ta nie będzie za duża?
Do kompletu, na przyszły rok zostawię sobie pick-upa i furgon, to już będzie banalne.
Miłego oglądania ! Ciekaw jestem, jakie wywołają wrażenia....
(Aha - proszę mi nie piszczeć, że chłodnica z naklejki. Można tam wstawić czarny/ciemnoszary kafelek 1x3, jeśli ktoś woli. Ja wolę naklejkę. Za to w Syrenie Sport najpierw zamontowałem grilla z grilli, ale musiałem z nich zrezygnować, żeby zrobić wlot powietrza na masce.)
Ponad pół miliona ich było. Wyprodukowanych od 1957 do 1983 roku, najpierw w FSO, później w FSM (zdaje się, że od '105').
Najpopularniejszą wersją była oczywiście osobowa. 101, 102, 103, 104 i 105. Tylko ta ostatnia miała drzwi otwierane do przodu.
'Bosto' to skrót od 'Bielski OSobowo-TOwarowy'. Wersja dostawcza - furgon. Miała oznaczenie 104b i 105b.
Jeszcze wyprodukowano niewielką liczbę pick-upa z plandeką o oznaczeniu chyba R-20.
I na tym w zasadzie koniec.
Zostały konstrukcje prototypowe:
Syrena Laminat, z nadwoziem z laminatu, furgonetka/mikrobus Syrena Furgon oraz piękna, sportowa, dwumiejscowa Syrena Sport zbudowana w 1960 roku. Prototyp i dokumentację tej ostatniej zniszczono, jako że była pomysłem zbyt ekstrawaganckim w naszych, socjalistycznych realiach.
Syreny były napędzane silnikami dwusuwowymi, najpierw dwucylindrowymi o pojemności 700cm3, a pod koniec trzycylindrowymi, o pojemnościach 850 i 1000cm3.
Syrena 101
Syrena 104
Syrena Bosto
Syrena Sport
Wygrzebałem je niedawno z pudła, zupełnie o nich zapomniałem! Pewnie dlatego że to takie relaksacyjne drobiazgi, kwadransik każdy, tak od niechcenia :)
Wstawiam już teraz, bo mi się duszą na dysku, ale planuję jeszcze zrobić jedno szczególne zdjęcie, do którego muszę coś dokupić.
A teraz FILM !!!
Flickr - lepsza jakość: [ LINK ]
Youtube - nieco gorsza jakość:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RiQAh4tLwbg[/youtube]
Zdjęcie specjalne:
[ A tak to działa ]
[ I tak też ]
Raz jeszcze wszystkie razem:
I na zakończenie:
- Ta nie będzie za duża?
Do kompletu, na przyszły rok zostawię sobie pick-upa i furgon, to już będzie banalne.
Miłego oglądania ! Ciekaw jestem, jakie wywołają wrażenia....
(Aha - proszę mi nie piszczeć, że chłodnica z naklejki. Można tam wstawić czarny/ciemnoszary kafelek 1x3, jeśli ktoś woli. Ja wolę naklejkę. Za to w Syrenie Sport najpierw zamontowałem grilla z grilli, ale musiałem z nich zrezygnować, żeby zrobić wlot powietrza na masce.)
Ostatnio zmieniony 2011-07-03, 12:24 przez V1, łącznie zmieniany 5 razy.
\/1 ______________
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Była jeszcze niezliczona ilość prototypów - Syrena 110 (hatchback), "Muł" (R20 pozbawiona drzwi i z prowizorycznym dachem), Mikrobus, Warta, Tarpan (był taki prototyp na podzespołach Syreny), Laminat, itd. Dodatkowo 104 Bosto też była tylko prototypem, produkcję ujrzały jedynie 105B.V1 pisze:I na tym w zasadzie koniec.
Nie kojarzę :) chyba, że chodziło Ci o malutką ilość Syren 102S/103S z silnikami Wartburga 311 (900cm3).V1 pisze:1000cm3
V1 pisze:Ciekaw jestem, jakie wywołają wrażenia....
No jak to jakie. Znowu typowe, idealne, dobrze dopracowane modele, aż nudno ;P
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Nobody helps him, now he has his revenge!
Wersja Bosto jest świetna, że ah i oh. Sport też całkiem całkiem.
Nie mogę się doczekać, kiedy trabanta w tej skali machniesz ;P
Nie mogę się doczekać, kiedy trabanta w tej skali machniesz ;P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...
- Misterzumbi
- Zasłużony
- Posty: 1479
- Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
- Lokalizacja: z piekła
- brickshelf: misterzumbi
- Kontakt:
-
Nie wiem co ci nastukac Karwiku, z jednej strony rzeczywiscie Syrenka, Bosto naturalnie najlepsza, ale to dlatego ze brak w niej 50% tego co w normalnej mozna schrzanic. Syrenke budowalem lata temu, jeszcze przed eksperymentami z nawijaniem oponek i "budowaniem" wlasnych kol, i tu twoja strasznie plusuje, choc mysle ze choc ulamek milimetra bardziej do srodka by bardzo pomoglo, tak samo jak bym podwyzyl tylne zawieszenie, Bosto mialy wiecej pior, i staly nie obladowane zawsze z kuprem do gory. Kwadratowych swiatel w tyle tez nie mialy o ile dobze pamietam.
Szyby na cztery, a samochod na piec tez bardzo fajnie, albo te rury jako blotnik, bardzo fajnie. Kolory tez kapitalne, bardzo ladnie. Choc te najstarsza bym srunal na ciemnoszaro z bualym dachem, jakos mam w glowie ze tak powinno byc...
A i te cyrki z wezem pneumatycznym ktore wydaja sie powoli byc twoja ulubiona technika to laczenia czesci z pozoru nie laczalnych, nie byly wtedy jak ja budowalem w "standardzie", a tu bardzo pomagaja.
Widze tez ze i tu przydal by sie klocek, 1x1x4 plytki z zaokragleniem, bez tej durnej poleczki. I tu jest moja najwieksza bolaczka, caly grill z naklejki strasznie mnie denerwuje, niemam ani troche pojecia jak go tam zbudowac, wszelakie wymysly z jakimis grilami, i tylko po bokach naklejki zeby uzyskac tego "ogorka" w przedzie, jakos nie chca wygladac jak sie nalezy. Ale naklejka jest wedle mnie nijaka, ot jest, ot jakostam wyglada, ale jest fe!
Szyby na cztery, a samochod na piec tez bardzo fajnie, albo te rury jako blotnik, bardzo fajnie. Kolory tez kapitalne, bardzo ladnie. Choc te najstarsza bym srunal na ciemnoszaro z bualym dachem, jakos mam w glowie ze tak powinno byc...
A i te cyrki z wezem pneumatycznym ktore wydaja sie powoli byc twoja ulubiona technika to laczenia czesci z pozoru nie laczalnych, nie byly wtedy jak ja budowalem w "standardzie", a tu bardzo pomagaja.
Widze tez ze i tu przydal by sie klocek, 1x1x4 plytki z zaokragleniem, bez tej durnej poleczki. I tu jest moja najwieksza bolaczka, caly grill z naklejki strasznie mnie denerwuje, niemam ani troche pojecia jak go tam zbudowac, wszelakie wymysly z jakimis grilami, i tylko po bokach naklejki zeby uzyskac tego "ogorka" w przedzie, jakos nie chca wygladac jak sie nalezy. Ale naklejka jest wedle mnie nijaka, ot jest, ot jakostam wyglada, ale jest fe!
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.
Tak zupełnie "przypadkiem" klocuszki układają się po prostu jakby same, a ja im tylko mówię, gdzie mają wskoczyć... ;)V1 pisze:relaksacyjne drobiazgi, kwadransik każdy, tak od niechcenia :)
Bosto i basta! Te, które dane mi było za malca oglądać zwykle były żółtawe, styrane, rozklekotane i przewoziły kalafiory albo marchew, czy kalarepę jakąś. Szyby tylne usmarowane jak nie ziemią z nowalijek, to kurzem dróg podrzędnych.
Gdy kwadrans jednym starcza na kawy parzenie,
Tedy Karwik wpędza w kompleksy zwykłym swym niechceniem.
Z blachy baboryba, ludu wstecz marzenie
Dwusuw pam pa ram pam param wklepał nas w siedzenie.
Proponuję dodać tu Nexusowego "Towarzysza z powiatu", a będzie sweet focia w konwencji Załuskiego :]
http://www.youtube.com/watch?v=IkL9Sqn7_CE
Ostatnio zmieniony 2011-07-01, 09:24 przez Drumleg, łącznie zmieniany 1 raz.
Tam, gdzie brakuje kafla, pozostaje wyobraźnia...
Nie łykać wszystkiego co piszę :)V1 napisał/a:Tak zupełnie "przypadkiem" klocuszki układają się po prostu jakby same, a ja im tylko mówię, gdzie mają wskoczyć... ;)relaksacyjne drobiazgi, kwadransik każdy, tak od niechcenia :)
Tak naprawdę to Syrenkę budowałem około tygodnia, po parę godzin dziennie. Plus następny tydzień na drobne ulepszenia.
Przerobienie na Bosto to była kwestia tylko jednego dodatkowego dnia. Ale przez ten dzień, nad samą paką musiałem się nakombinować znacznie intensywniej, niż nad resztą samochodu.
Zaś Sport zbudowałem niedługo po spotkaniu, na którym mówiłem Szww, że mam Syrenkę, i że jeszcze chciałbym zbudować Sport, ale nie bardzo wiem jak. I wkrótce, pewnego dnia po nocnej zmianie, o 07:30 zacząłem, a przed zmierzchem była gotowa. Zwierzenia odblokowują człowieka :)
Dziękuję Sariel za beżowe pin joinery, dzięki którym Bosto nie straszy jasnoszarymi. Moje już dotarły, więc oddam Ci je wkrótce.
Mister - nie wyobrażam sobie innej chłodnicy. Jeżeli wejdą jakieś nowe zaokrąglone klocki - wtedy być może tak.
Co do świateł - jakieś muszą być. A okrągłe kropeczki za bardzo mi zaburzały wygląd. Zresztą na światełkach są study - więc są okrągłe. Więcej nie będzie, bo by się zrobiło UFO.
Co do zawieszenia - kto powiedział, że ona jest pusta? :)
W osobowych przednie jest regulowane, a w Bosto regulowane jest i przednie i tylne. Jest zamocowane na zawiasach i można je dowolnie podnosić, max. o 3-5mm. Mi raczej chodziło o to, żeby maksymalnie obniżyć wszystkie samochodziki.
Ciemnoszara byłaby ciekawa, może po wakacjach zrobię.
Wcale nie lubię łączenia przy pomocy flexów i rurek pneumatycznych! Ale skoro inaczej się nie da, to muszę....
Dziękuję wszystkim za miłe odpowiedzi :)
A teraz FILMIK !!!!!
Flickr - lepsza jakość: [ LINK ]
Youtube - nieco gorsza jakość:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RiQAh4tLwbg[/youtube]
Zdjęcie specjalne:
[ A tak to działa ]
[ I tak też ]
Ostatnio zmieniony 2011-07-01, 12:26 przez V1, łącznie zmieniany 3 razy.
\/1 ______________