Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
8110 Unimog U400

Twoja ocena dla zestawu 8110 Unimog U400 to...
5
24%
 24%  [ 75 ]
5
24%
 24%  [ 75 ]
4
14%
 14%  [ 44 ]
4
14%
 14%  [ 44 ]
3
5%
 5%  [ 17 ]
3
5%
 5%  [ 17 ]
2
1%
 1%  [ 4 ]
2
1%
 1%  [ 4 ]
1
5%
 5%  [ 16 ]
1
5%
 5%  [ 16 ]
Głosowań: 156
Wszystkich Głosów: 312

Autor Wiadomość
Backbone 

Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 665
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2011-08-16, 14:12   

Paczka dotarła dwie godziny temu. Zdążyłem tylko otworzyć pudło i sprawdzić czy wszystko jest. Dziś go zbuduję, na dniach recenzja. Pierwsze wrażenie - kółka są bardzo fajne. I klocków masa, pełne pudło.
 
 
 
Hezar 

Wiek: 39
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 933
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2011-08-16, 20:36   

To już najprawdopodobniej mój ostatni komentarz do tej recenzji....

Zaciekawiły mnie bardzo wyniki ankiety, która - pomimo iż trwa nadal - już na tym etapie dostarcza pewnych ciekawych informacji.
Otóż bardzo zdziwił mnie fakt, że aż 6 osób uznało ten zestaw za niedostateczny, dając mu "pałę". Rozumiem, że można w ogóle nie lubić serii "Technic", ale żeby zaraz przyrównywać go niemal do zera? Tu już nawet znana sentencja "de gustibus non est disputandum" nie jest wytłumaczeniem...

Ludziska, co się z wami dzieje?
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-16, 20:43   

Może brakuje opcji "jest mi obojętny" albo z przekory, by nie nazwać tego złośliwością? Cóż... Ja potrafię pochwalić zamek jak mi się podoba :)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
bart 
VIP


Wiek: 40
Dołączył: 18 Lip 2011
Wpisy: 258
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-16, 22:34   

Zestaw jest fajny ale mnie np. 8043 bardziej przypadł do gustu - może dlatego, że ma dużo elementów PF, a ja lubię elektrykę ...

PS. Ale jednak nie oceniam Unimoga na 2 :)
Ostatnio zmieniony przez bart 2011-08-16, 22:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Seba_wse 


Dołączył: 30 Cze 2011
Wpisy: 151
Skąd: Kraina Gryfitów
Wysłany: 2011-08-16, 22:55   

Ja oceniłem na 4 ale i tak go kupię bardziej dla części i że jest ładny niż dla jakiejś nadzwyczajnej bawialności.
Mam już 8868, może dlatego:)

Czekamy na zestaw z pneumatyką zdalnie sterowaną, wtedy będzie to najlepszy zestaw w historii, jak na razie nr 1 w kategorii Technic jest dla mnie 8868 za chwytak i kompresor, 8043 że jest w 100% zdalnie sterowaną koparką, przebić je może tylko połączenie wszystkiego w całość.

Unimog zachęca zawieszeniem i wyglądem tylko, reszta już była, a skręt to porażka, może będzie SP i za rok wersja poprawiona.
 
 
 
Filus 


Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 587
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-16, 23:24   

Seba_wse napisał/a:
8043 że jest w 100% zdalnie sterowaną koparką, przebić je może tylko połączenie wszystkiego w całość.


Mocno kontrowersyjne. Pamiętaj, że był Buldożer, który też był zdalnie sterowany, a miał lepszy zestaw PFów. Jedyna jego wada to to, że miał o 2 funkcje mniej niż koparka (patrzę na ilość mechanizmów). EOT.

Pozdrawiam. F.
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-16, 23:37   

Wydaje mi się, że elektrozawory, które pojawiają się np u nas na forum mogłyby podpaść pod niedozwolone techniki. Może kiedyś pojawi się PFowy elektrozawór, choć wątpię :)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Scarecrow 


Wiek: 34
Dołączył: 06 Cze 2011
Wpisy: 74
Skąd: From Nowhere
Wysłany: 2011-08-17, 00:11   

Unimog to całkiem udany zestaw, sygnowany znaną marką. Powrót firmy do korzeni, "świata" pneumatyki i kompresorów sprzed lat. Po średnio udanym flircie z siłownikami śrubowymi (mam na myśli pierwsze partie 8043 i akcję z service pack-ami), chociaż i one mają swój urok i funkcjonalność.
 
 
 
Seba_wse 


Dołączył: 30 Cze 2011
Wpisy: 151
Skąd: Kraina Gryfitów
Wysłany: 2011-08-17, 00:46   

Filus napisał/a:
Seba_wse napisał/a:
8043 że jest w 100% zdalnie sterowaną koparką, przebić je może tylko połączenie wszystkiego w całość.


Mocno kontrowersyjne. Pamiętaj, że był Buldożer, który też był zdalnie sterowany, a miał lepszy zestaw PFów. Jedyna jego wada to to, że miał o 2 funkcje mniej niż koparka (patrzę na ilość mechanizmów)

....


Wiem, z całą świadomością i szacunkiem, ale dla mnie buldek to prędkość tylko. Zależy, czy chodzi o demona prędkości na gąsienicach, wtedy buldek wygrywa. Koparka jest z mojego czysto subiektywnego punktu widzenia o wiele bardziej bawialna bo jeździ jak buldek tylko znacznie wolniej (jak ciężka gąsienicowa kopara), wieża się kręci no i całe ramię z łychą jak w prawdziwej koparce. Śrubowe siłowniki mają ten plus, że są bardziej "precyzyjne" niż pneumatyczne, choć w przypadku pneumatycznych, można ponoć "przytkać" trochę przepływ powietrza i zaczynają wolniej działać a więc precyzyjniej.
Nie ma niestety jeszcze zestawu idealnego, coby wszystkim dogodził;)
Zawsze są plusy dodatnie i plusy ujemne;)

Nawet Unimogowi SP by się przydał:P
 
 
 
rasch22
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-17, 11:35   

A ja mam takie małe pytanko czy da się jakoś łatwo zmotoryzować ten zestaw, czyli bez większej ingerencji coś wywalić i dać tam wierze i dodatkowe dwa silniki by był jeżdżący o własnych siłach czy raczej wiąże się to z większą ingerencją
 
 
 
Filus 


Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 587
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-17, 18:36   

Seba_wse napisał/a:
Nawet Unimogowi SP by się przydał:P


Bez przesady, ciężko chodzący skręt teoretycznie może naprawić się sam wraz ze zużywaniem się pinów, wtedy będą generowały mniejszy opór. Chociaż może to zamierzone jest, że ten skręt tak ciężko chodzi? Może Lego chce pokazać, jak ciężko być kierowcą ciężarówki;p.

Co do zmotoryzowania, wydaje mi się, że wyciągnięcie atrapy i wsadzenie w to miejsce Mki to żaden problem, bo wymiary Mka będzie miała mniejsze. Co do wsadzania XLa, nie wiem, czy wejdzie, bo nie wiem ile jest miejsca pod kabiną. Reszta napędu z tego co widzę może zostać bez zmian (ew. w zwolnicach zamiast przełożenia 1:1 zrobić redukcje 1:3). Skręt też chyba dałoby radę jakoś łatwo zmodyfikować. Ale mówię to jako osoba jeszcze nieposiadająca Unimoga.
 
 
 
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 763
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2011-08-17, 20:22   

Dziś przymierzałem się do zmotoryzowania tego zestawu. Silnik XL można umieścić w 2 miejscach, tak iż swobodnie będzie pasował. Oba miejsca znajdują się między tylną osią a ramą pojazdu. Napęd można podłączyć albo do tylnego mostu, albo odwrócic silnik o 180^ i przypiąć go do wystającego axla ze skrzyni rozdzielczej (odpowiada za ruch atrapy). Natomiast medium do skrętu można wpiść w wielu miejscach, lecz znów tył wydaje się tym najodpowiedniejszym. Lecz jeżeli zmotoryzuje się zestaw to trzeba wymienić zębatki w zwrotnicach, dokładając redukcję np. 1:3. No chyba, że chcemy uprawiać poranny jogging z Mesiem :)


BTW.
Mój setny post ! :D
 
 
 
Miguel 


Wiek: 32
Dołączył: 17 Cze 2010
Wpisy: 204
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-08-17, 20:35   

Waler93 napisał/a:
Dziś przymierzałem się do zmotoryzowania tego zestawu. Silnik XL można umieścić w 2 miejscach, tak iż swobodnie będzie pasował. Oba miejsca znajdują się między tylną osią a ramą pojazdu. Napęd można podłączyć albo do tylnego mostu, albo odwrócic silnik o 180^ i przypiąć go do wystającego axla ze skrzyni rozdzielczej (odpowiada za ruch atrapy). Natomiast medium do skrętu można wpiść w wielu miejscach, lecz znów tył wydaje się tym najodpowiedniejszym. Lecz jeżeli zmotoryzuje się zestaw to trzeba wymienić zębatki w zwrotnicach, dokładając redukcję np. 1:3. No chyba, że chcemy uprawiać poranny jogging z Mesiem :)


Nooo i ta perspektywa mi się podoba :D czyli jeszcze bardziej go pożądam. Wpinamy XL i Medium jako napęd, a później kombinujemy z elementami, które wystają poza Unimoga (HDS, lemiesz, kosiarka na wysięgniku, motoryzujemy je za pomocą kolejnego Mediuma i zabawa w najlepsze :)
_________________
Mężczyzna nigdy nie dorasta. Tylko zabawki są coraz większe i droższe.
 
 
 
Backbone 

Wiek: 33
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 665
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2011-08-18, 21:55   



Seria: Technic
Rok produkcji: 2011
Liczba części: 2042
Waga: 3610g (dane z BL)
Zawartość pudła: 26 woreczków (razem z tymi wewnętrznymi), 5 instrukcji i 2 arkusze naklejek
Cena: 572-827 zł (BL), polskie sklepy: ok 699zł, allegro 653 - 789zł, S@H: 799PLN / 199.99$ / 154.99£ / 189.99€

BricklinkBricksetP(i)eeronLugnet

Tytułem wstępu:
Kolejny flagowiec, kolejny model na który miałem ochotę od momentu gdy wyciekły pierwsze obrazki wielkości znaczka pocztowego. Kolejny zestaw którego zakupu nie żałuję ani trochę. Rewelacyjny wizualnie, od strony technicznej także bardzo fajny, aczkolwiek jednak nie idealny. Dlaczego? Postaram wam się przedstawić model w taki sposób, jak byście mieli go na własnym biurku. Rzeczą pewną jak dwa plus dwa to cztery, jest stosunkowo wysoka cena zestawu - przynajmniej dla "przeciętnego zjadacza chleba". Aczkolwiek pierwszy, ale nie ostatni raz w tej recenzji, powiem że warto. Warto aż nadto - ten model to wielki powrót pneumatyki w najlepszym wydaniu (owszem, w roku ubiegłym ukazał się 8049 - ale zestaw 8110 to prawdziwy powrót do korzeni).

Warto na początku wspomnieć iż zestaw jest modelem licencjonowanym, a konkretnie na licencji firmy Mercedes-Benz czyli koncernu Daimler AG, który produkuje specjalistyczne pojazdy o nazwie Unimog. Zestaw ten został wydany w sześćdziesiątą rocznicę wykupienia marki Unimog przez Mercedes-Benz. Długo przed premierą zestawu krążyły plotki, że wysoka cena będzie podyktowana tym, że zestaw jest licencjonowany - nic bardziej mylnego. To nie seria Star Wars, gdzie płaci się za logo i Markę. Ale o pozytywnych stronach zestawu napiszę nieco dalej.

Pudło i jego zawartość:

Karton, standardowo jak na model flagowy przystało, jest sporych rozmiarów - takich jak pudło od 8275, 8258 i 8043 - czyli 57.5 x 47.5 x 8.8 cm.



Oczywiście mamy podnoszoną klapkę, pod którą pokazane są szczegółowo wszystkie funkcje modelu. Na odwrocie oczywiście model alternatywny.

A tak wygląda zawartość pudła:


Instrukcji jest aż pięć, ale przy tak dużym modelu to już standard. Instrukcje i naklejki zapakowane są w folię z kawałkiem tektury która pełni rolę usztywniacza.

Nowe klocki:
Bezapelacyjnie dla większości z nas liczą się nowe, ciekawe elementy. Ten zestaw zawiera ich dosyć sporo. Nie będę wymieniał wszystkich ciekawych i nowych elementów (mam na myśli te które pojawiły się w pierwszej części 2011 roku), bo ich jest po prostu za dużo.Skupię się tylko na tych, które debiutowały w tym zestawie.

Koła, a konkretnie opony 94,3 x 38R, czyli kapcie wielkości tych z 8297 (zresztą felgi są takie same w obu przypadkach), ale z profilem i bieżnikiem typowym dla ciężarówek.



Opony są śliczne, można je podciągnąć profilem i bieżnikiem pod opony 62,4 które mieliśmy okazję dostać w dużej ilości w 8421 czy 8258.
Na pewno niebawem pojawią się duże ciężarówki Model Team na tych kołach.
Mam nadzieję że te koła zrobią taką samą karierę jak 24x43, bo szczerze mówiąc chyba są to najładniejsze koła w historii lego, pasujące do ciężarówek w dużej skali. W zestawie dostajemy 4 sztuki tego cudeńka.

Pneumatic Hose Connector with Axle Connector - problem schludnego prowadzenia przewodów pneumatycznych w modelach Technic został rozwiązany.


Dwie sztuki w zestawie.

Technic, Gear 16 Tooth with Clutch, Smooth - stara znana zębatka z16 z gładkim otworem, czyli tym razem w wydaniu bez "ząbków":


Porównanie ze starym typem zębatki:


Dark Bluish Gray Technic, Steering Ball Joint Large Receptacle oraz Light Bluish Gray Technic, Steering Ball Joint Large Open with C-Shape Pivot Frame - elementy ściśle ze sobą powiązane.
W języku angielskim nazwa tych obu elementów to Torque Tube, a w języku Polskim ten element nosi nazwę Rury Reakcyjnej - nazwa jest linkiem i prowadzi do strony Mercedesa z dokładnym opisem działania tegoż elementu.




Pisząc najprościej jak można - te dwa elementy są osłoną dla wału kardana, co uniemożliwia ukręcenie, czy też jego urwanie.

Light Bluish Gray Technic, Steering Portal Axle Housing i Dark Bluish Gray Technic, Steering Hub For Portal Axle - czyli zwrotnica ze zwolnicą składająca się z dwóch części.




Element o którym długo i dużo dyskutowano przed premierą zestawu. Padały pytania, czy pomieści redukcję 3:1? Tak, pomieści. Domyślnie w zestawie siedzą tam dwie zębatki z16, czyli stricte zwolnice to nie są, po prostu te elementy tworzą oś portalową.

Light Bluish Gray Pneumatic Pump Small (6L) - nowa mała pompka.



Pompka różni się od starej długością - jest dłuższa o pół studa. Dla odróżnienia od starych pompek jest czarno-szara.

Yellow Technic, Shock Absorber 9.5L, Complete Assembly (Extra Hard Spring) - nowe amortyzatory, jeszcze twardsze od tych z zestawu 8466.



Pneumatyka ogółem:

W zestawie otrzymujemy aż 4 zawory, 2 duże siłowniki, jeden mały i nową małą pompkę. Przewodów pneumatycznych, w różnych długościach i kolorach, otrzymujemy prawie 4 metry.

Czyli model bardzo dobrze wyposażony w pneumatykę. Pierwszy duży plus dla zestawu.

Niekoniecznie nowe klocki, ale warte uwagi:

Stary dyferencjał, jedna sztuka:


Axle and Pin Connector Perpendicular Split, 12 sztuk:


Axle Connector Double Flexible (Rubber), 4 sztuki:


Gear Rack 1 x 7 with Axle and Pin Holes, jedna sztuka:


Steering CV Joint, 3 sztuki:


Universal Joint, 3L, 7 sztuk:


Steering CV Joint Axle, 3 sztuki:



Z pozostałych elementów, na pewno na uwagę zasługują ramki 5x7 i 5x11, panele 5x11 w kolorze light bluish gray oraz garść paneli w kolorze Orange.

Z elektryki dostajemy battery box i silnik medium.


Czas na budowę:

Budowa samego podwozia nie nastręcza większych problemów, w moim przypadku trwała ona równe dwie godziny. Wszystkie woreczki z numerem 1 służą do budowy podwozia.

Konstrukcję rozpoczynamy od budowy centralnej części pojazdu: skrzyni rozdzielczej z kompresorem i centralnym dyferencjałem.



Nieco później powstaje tylny most, następnie przedni.



Na samym końcu montujemy atrapę silnika czterocylindrowego, lampy, zderzaki i błotniki.



Natomiast gotowe podwozie wygląda tak:


Otwieramy woreczki oznaczone numerem 2, i budujemy kabinę...


...i przytwierdzamy ją do podwozia:


Budowa kroku 2 trwa około 40 minut. Kabina jest oczywiście otwierana, po otwarciu można obejrzeć atrapę silnika.

Następnym krokiem jest budowa skrzyni ładunkowej - czas na otwarcie woreczków z numerem 3.



Budowa trwa około 10-15 minut, czyli bardzo szybko.

Na samym końcu otwieramy woreczki z numerem 4, i budujemy wciągarkę, podpory i ramię pneumatyczne z chwytakiem. Ten krok trwa około jednej godziny.

Cały model zbudowałem w niespełna cztery godziny.

Gotowy model:
Zestaw jest bardzo bawialny, aczkolwiek posiada kilka minusów. Pierwszym z nich jest zbytnio ograniczony skręt - użyto pinów ¾ zamiast ½. Zmiana wyżej wymienionych znacznie wpływa na poprawę promienia skrętu.
Drugim z minusów jest dość ciężko pracujący skręt - gdy pojazd stoi nie sposób skręcić kół używając pokrętła znajdującego się na dachu pojazdu. Prędzej z axli zrobi się tzw. "wiertło", niż koła się skręcą. Podczas jazdy wszystko chodzi płynnie i gładko.
Kolejnym minusem jest dosyć częste wysprzęglanie się driving ringa odpowiadającego za przełączanie pomiędzy kompresorem a funkcjami mechanicznymi - trzeba uważnie go przełączać, zawsze do oporu, wtedy problem nie występuje.

Temat zawieszenia i jego twardości - zawieszenie wybojów praktycznie nie "zbiera", ale bardzo ładnie pracuje przy przechylaniu pojazdu na boki.

Przejdźmy więc do funkcji modelu, na początek funkcje mniej ważne:
- skrętne koła
- napęd na wszystkie koła (aczkolwiek podłączony tylko do atrapy silnika)
- pracujące zawieszenie
- podnoszona kabina
- obrotowe ramię dźwigu

Modelem bardzo łatwo jest sterować - chociaż w przypadku pneumatyki niestety ciężko o precyzję. Najpierw włączamy battery box, następnie jeśli przełącznik żółty ustawimy w pozycji "w dół", włączamy kompresor. Pozycja w górę odpowiada za przełączenie napędu z silnika do funkcji mechanicznych.

Czerwona dźwignia w pozycji do góry przekazuje napęd do wciągarki, natomiast w pozycji przeciwnej do obrotnicy dźwigu.

Tuż obok mamy umiejscowiony zawór pneumatyczny, który odpowiada za przekazanie powietrza do przedniej lub tylniej części pojazdu - w modelu podstawowym interesuje nas tylko tylna część.

Sterowanie dźwigiem odbywa się przy pomoc trzech zaworów pneumatycznych umiejscowionych tuż obok obrotnicy. Pierwszy od lewej odpowiada za sterowanie dużym siłownikiem znajdującym się tuż przy obrotnicy. Drugi odpowiada także za duży siłownik, który pozwala "rozłożyć" ramię. Trzeci natomiast odpowiada za zwarcie lub rozwarcie chwytaka - tutaj zastosowano mały siłownik (element trudno dostępny, dosyć rzadki).

Jak już wspomniałem - pneumatyką w tym modelu ciężko precyzyjnie sterować, aczkolwiek jest to do opanowania.

Wciągarka - standardowo ze sprzęgłem, co w praktyce oznacza że jest ona tylko ozdobą. Jest ona w stanie uciągnąć model, ale po chwili włącza się sprzęgło.

Model alternatywny:
Budowa modelu alternatywnego rozpoczyna się od rozebrania wszystkiego co zbudowaliśmy z woreczków oznaczonych numerami 3 i 4 - czyli skrzyni ładunkowej, podpór, wciągarki i dźwigu.

Budowa samego pługu trwa około 45 minut, nie nastręcza żadnych problemów. Jedynym mankamentem jest to, iż instrukcję trzeba ściągnąć z internetu - co niestety u osób bez drukarki skutkuje budową przed monitorem (której chyba nikt nie lubi).



Model alternatywny jest nieco specyficzny - ciężko mówić tutaj o bawialności, w końcu to tylko lemiesz z regulacją wysokości i kąta wychylenia. Przy pomocy dwóch zaworów pneumatycznych możemy zmienić kąt ustawienia lemiesza względem pojazdu i wysokość tegoż. Tutaj precyzyjne sterowanie pneumatyką jest o wiele łatwiejsze, lemiesz jest ciężki przez co siłowniki pracują powoli i płynnie. Do dokładnej regulacji wysokości lemiesza (zakres jednego studa) służy pokrętło umieszczone tuż za nim - przy pomocy ślimaka i jednej zębatki z8 regulujemy z dokładnością do milimetrów odległość pługu od podłoża.

Podsumowanie:
Moim zdaniem, zestaw jest warty zakupu zarówno dla kolekcjonera jak i budowniczego. Jego atutami jest zarówno bardzo ładny wygląd, na półce prezentuje się rewelacyjnie, jaki i nagromadzenie ciekawych i przydatnych części, w tym spora liczba części pneumatycznych, koła, ramki, panele, ale przede wszystkim nowe elementy zawieszenia. No i na pierwszy rzut oka widać, jakiej marki to pojazd!

Galeria zdjęć @ BS

Za:
- pneumatyka!
- dużo części
- koła, zwolnice i inne nowe elementy
- sporo przydatnych łączników, ramki
- bawialny
- wizualnie ładny model
- bez naklejek też wygląda bardzo ładnie
- dosyć sporo paneli w nowych kolorach
- kolejny silnik w kolekcji

Przeciw:
- niezbyt precyzyjna praca pneumatyki w modelu podstawowym
- praca zawieszenia (nie wybiera wybojów)
- ograniczony i ciężko działający skręt

PS. Serdeczne podziękowania dla Noriego za korektę przed publikacją.
Ostatnio zmieniony przez Backbone 2011-08-18, 22:04, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Chrupek 


Wiek: 32
Dołączył: 13 Kwi 2010
Wpisy: 834
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-08-18, 23:11   

Ładna recka Backbone, dobra robota:)

Ja mam tylko takie może nie do końca na temat pytanie, traktujcie to jako post wygasający, wyedytuję to później, mianowicie: na tych kołach jest napisane 94.3 jako oznaczenie średnicy. Ale po przymierzeniu ze starymi kapciami balonowymi 94.8 widać, że ich średnica jest identyczna, a jeśli są jakieś odstępstwa to nawet bym powiedział, że te nowe unimogowe są większe. Ogarnia ktoś o co w tym chodzi?

edit: nie powiększają mi się zdjęcia. Nie wiem czy to wina mojej przeglądarki czy adresy są złe.
_________________
Sezon w pełni!
Ostatnio zmieniony przez Chrupek 2011-08-18, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,107 sekundy. Zapytań do SQL: 11