8110 Unimog U400

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Twoja ocena dla zestawu 8110 Unimog U400 to...

5
75
19%
5
75
19%
5
75
19%
4
44
11%
4
44
11%
3
17
4%
3
17
4%
2
4
1%
2
4
1%
1
16
4%
1
16
4%
 
Liczba głosów: 387

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#46 Post autor: Waler »

Dobrze, że opisałeś model B. W moim Unimogu były jeszcze stare zębatki z16 z ząbkami, widzę, że dostałes "nową partię materiału." Z kolei u mnie siłowniki pneumatyczne są bardzo precyzyjne i nie mają żadnych oporów. Da się precyzyjnie sterować HDS-em. Reszta się powatarza lub podobna. Tylko u mnie więcej zdjęć i tekstu :D. To na tyle.

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#47 Post autor: Backbone »

edit: nie powiększają mi się zdjęcia. Nie wiem czy to wina mojej przeglądarki czy adresy są złe.
Od kilkudziesięciu minut niestety BS szwankuje, bo tak to wielokrotnie sprawdzane - działało.
Z kolei u mnie siłowniki pneumatyczne są bardzo precyzyjne
Siłowniki są, ale sterować precyzyjnie ciężko. Przy ciśnieniu za mocne i za szybkie przestawienie zaworu = efekt katapulty :P
Tylko u mnie więcej zdjęć
Wlaśnie ze względu na ilość zdjęć które ty porobiłeś, ja do swojej recenzji nie pchałem niewiadomo ile. Tyle ile dodałem wystarczy, w razie czego jest BS i tam jest więcej :)
Ostatnio zmieniony 2011-08-18, 22:19 przez Backbone, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#48 Post autor: 3dom »

...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#49 Post autor: Emilus »

Backbone pisze:Pisząc najprościej jak można - te dwa elementy są osłoną dla wału kardana, co uniemożliwia ukręcenie, czy też jego urwanie.
Moim zdaniem to nieprawda. Wyjaśnij proszę szerzej, bo może nie ogarniam.
Backbone pisze:czyli kapcie wielkości tych z 8297
Te unimogowe "kapcie" mają średnicę większą o 1-2mm.
Ostatnio zmieniony 2011-08-22, 12:31 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#50 Post autor: Cieślu »

Wreszcie dopadłem swój zestaw więc skrobnę parę słów od siebie.

Jestem bardzo bardzo zadowolony z zakupu. Model po złożeniu wygląda imponująco. Nowe części bardzo mi się przydadzą. Muszę wypróbować te nowe zwolnice i przede wszystkim koła. Co do działania- nie mam zastrzeżeń, zabawa daje dużo frajdy. Wprowadziłem kilka drobnych modyfikacji dzięki czemu niedoróbki takie jak np. skręt mi już nie dokuczają :) Pewnie mógłbym poczekać i zakupić go w niższej cenie ale nie żałuję, że nie wykazałem cierpliwości :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#51 Post autor: Emilus »

Emilus prosząc o wyjaśnienie pisze:Moim zdaniem to nieprawda. Wyjaśnij proszę szerzej, bo może nie ogarniam.
Dzięki Backbone za szybką i wyczerpującą odpowiedź w temacie.
Ostatnio zmieniony 2011-08-30, 16:39 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#52 Post autor: Mistakes »

Przy takim zawieszeniu przegub doprowadzający napęd do mostu (np z rozdzielacza) musi pracować w 2 płaszczyznach. Nie mylę się Emilu?

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#53 Post autor: Emilus »

Chodzi o to, że kardan w tej osłonie może się po prostu ukręcić. To sprytny łącznik a nie osłona czy wzmocnienie. No ale cisza więc napięcie rośnie.

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#54 Post autor: Backbone »

Emilus pisze:Chodzi o to, że kardan w tej osłonie może się po prostu ukręcić. To sprytny łącznik a nie osłona czy wzmocnienie. No ale cisza więc napięcie rośnie.
Nie da się go ukręcić sensie "urwać" szarpiąc most na boki w odniesieniu do ramy, owszem kręcąc osiami w różnych kierunkach, ukręcić się da.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#55 Post autor: Emilus »

Backbone pisze:owszem kręcąc osiami w różnych kierunkach, ukręcić się da.
O to mi chodziło. O ukręcenie od obrotów.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#56 Post autor: Chrupek »

Ta osłona pracuje, nie trąc kardana, do jakichś 30 stopni ugięcia w każdej płaszczyźnie. Może nie jest to idealny substytut obrotnicy, bo jednak jak się napiera siłą (imitującą powiedzmy obciążenia na trasie TrTr) w różne strony na te dwa elementy przegubu, to one lekko odchodzą i już trą kardana.

Jednak, jeśli chce się zwiększyć prześwit pod kolebką, to śmiało można zastosować ten przegub kulowy. W dodatku Emilus, jedna jego część, po wepchnięciu dwóch pinów 3l, działa jak twój ulubiony element: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=48989 i można go zamocować do ściany mostu.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#57 Post autor: Filus »

No i mam i ja;). Jestem świeżo po budowie. Budowa zajęła mi ok. 6 godzin. O ile podwozie było ciekawe, o tyle budowa dalszych fragmentów była już monotonna. Dopiero budowa pneumatyki znowu mnie rozbudziła;). Co można powiedzieć o tym zestawie? Większość już została powiedziana. Jest duży, ma ślicznie wymodelowaną kabinę, sporo ciekawych i nowych elementów. Fajnie nim się bawi, choć trzeba opanować te 2 wajchy, która co robi. Co do zawiechy z przodu, zdaje się, że problem jest prosty do rozwiązania. Wystarczy wyciągnąć dwa piny z kuleczkami, które są wsadzone do poprzecznego lifarma (tego spinającego od góry) w przednim moście. Zawieszenie działa wtedy lepiej i "lżej". Jedyna problem jest taki, że tracimy zabezpieczenie zbytniego odchylenia na boki tego pływającego mostu (prawdopodobnie ze względu na CV Jointa). W sumie nie mam już co więcej dodać, reszta została powiedziana w recenzjach. Mogę z czystym sumieniem każdemu polecić ten zestaw. Nie jest tani, ale jest naprawdę dopracowaną zabawką. Jedyne do czego mógłbym się doczepić to rodzaje zębatek. Tony z16 (ja miałem w pudle te nowe "skrzyniowe" z16 bez ząbków), mało innych (jak na tej wielkości zestaw). Ze względu na to odradzałbym kupować go, jako pierwszy zestaw na rozpoczynanie kolekcji, jednak dla tych, co już coś mają - brać i się nie zastanawiać;).

PS. Te zwolnice to jest coś pięknego, sztywne, mocne i małe, coś czuję, że mój nieudany MAN doczeka się wersji drugiej;).

Pozdrawiam. F.

Awatar użytkownika
Seba_wse
Posty: 151
Rejestracja: 2011-06-30, 21:47
Lokalizacja: Kraina Gryfitów

#58 Post autor: Seba_wse »

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Unimoga.

Cóż, musze zweryfikować swoje wcześniejsze osądy.

W porównaniu z 8868... to 8868 pozostaje tylko wartością sentymentalną, Unimog klasą samą w sobie. Zabawa ramieniem jest o wiele przyjemniejsza i płynniejsza niż w 8868, że o walorach wizualnych nie wspomnę. Ogrom funkcji, gabaryty i wygląd czynią
w tej chwili Unimoga najlepszym technic'em ever - na pewno dla fanów pneumatyki i może nie tylko:) Co do amorków, mam Mercedesa 917, jazda nim na pusto to wrażenia jak z LEGOwym Unimogiem, dość twardy ale radośnie buja sie na boki, sytuacja zmienia sie po dociążeniu, ale to chyba charakterystyczne dla wszystkich ciężarówek. Co do skrętu, spróbujcie bez wspomagania skręcić prawdziwą ciężarówką:) Sołłł zestaw trzeba po prostu ożywić dwoma silnikami.
I tu pytanie, co do jazdy przód-tył sprawa wydaje się dla takiego laika jak ja w sumie stosunkowo prosta. Pytanie rodzi się apropos skrętu. Jak zamontować mediuma aby Unimog skręcał, czy trzeba montować jakieś sprzęgło? Chodzi mi o położenia przy maksymalnie skręconych kołach, aby silnik nie był na siłę zatrzymany tudzież zębatki coby sie nie zjechały? Jak to wykonać? I o które piny konkretnie chodzi przy skręcie, może ktoś podlinkowac tego pina 3/4 bo jestem w sumie jeszcze zielony jeśli chodzi o nazewnictwo poszczególnych technicowych części:)

Dzięki:)

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#59 Post autor: Filus »

Seba_wse pisze:I o które piny konkretnie chodzi przy skręcie, może ktoś podlinkowac tego pina 3/4 bo jestem w sumie jeszcze zielony jeśli chodzi o nazewnictwo poszczególnych technicowych części:)
Obrazek

Piny 3/4 są wykorzystywane. jako ogranicznik wychylenia zwrotnicy, wpięte są w ramkę przy skrętnych kołach.

Co do wykonania skrętu, obawiam się, że przy tej masie i oporach sprzęgło może popuszczać, zanim cokolwiek ruszy. Najlepiej byłoby chyba zrobić skręt, jako zestaw ślimak + zębatka Z24 i dobrać redukcję do tego (przed tym ślimakiem), by spokojnie mieć zapas w puszczaniu pilota (tj. żeby można było operować pilotem z dopuszczalną tolerancją precyzji).

Edit. Nie wierze, szybciej niż Longer;p.
Ostatnio zmieniony 2011-12-27, 13:24 przez Filus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 820
Rejestracja: 2011-10-04, 15:48
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: blizzard00453005_0000002

 

#60 Post autor: blizzard »

Czy parę postów wyżej, gdzie pisał 3dom, nie ma przypadkiem silnika walniętego bezpośrednio w żółtego knoba?

ODPOWIEDZ