[MOC] Ford M656
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Ford M656
Dzień dobry.
Przedstawiam Wam auto które zbudowane w 4 dni zajeło 4 miejse na ostatnich zawodach LTTC w tym roku. Jestem z niego dumny :) Za pomoc chciałbym podziękować Emilowi, Ericowi oraz szczególnie Genowi.
(miniaturki są linkami)
Tutaj małe info na temat pierwowzoru.
Dane:
- Masa - 2650g
- Długość(od przedniego zderzaka do ostatniej osi) - 470mm
- Szerokość - 24 st (w kołach i w kabinie), z lusterkami 28st
- Wysokość - 220 mm (do nadszybia)
Napęd
Pojazd napędzany jest dwoma silnikami XL które razem ze skrzyniami wbudowane są w tandemy. Jest to idea Emila, ale wszystko starałem się zbudować sam. W każdym tandemie w układzie napędowym znajduje się 17 zębatek (12 to knoby i zwolnice). Skrzynia oparta jest o pomysł Grześka. Tandemy (bez funkcji skrętu) są bliźniacze. Za zmianę biegów odpowiadały 2 silniki Medium. Nie odnotowałem żadnych strzałów ani rozsprzęgleń skrzyń.
Zawieszenie
Każdy tandem zawieszony jest pływająco na 4 amortyzatorach.
Pierwszą oś amortyzują sprężyny z żółtych amorków, resztę sprężyny z szarych amorków.
Takie 4 'amortyzatory' stanowią jedyne połączenie tandemu z ramą (brak blokad, cięgien, ograniczników). Jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania, jest proste i skuteczne.
Może nie przypomina to prawdziwego zawieszenia, ale wg mnie wystarcza.
Skręt
Konstrukcja pojazdu (szerokość i budowa tandemu) wymusiła zastosowanie 2 silników do skrętu. Użyłem Mediumów z redukcją 3:1. Było to odpowiednio mocne i szybkie, ale niestety zawodne. Silniki nie były w żaden sposób sprzężone, dlatego w terenie skręt łatwo się desynchronizował. Połowicznie rozwiązałem ten problem: z poziomu pilota można było bardzo łatwo przechodzić ze sterowania 2 osiami na sterowanie pojedyńczą osią. Na filmie widać o co chodzi.
Inne
Auto posiadało dość głośną atrapę silnika R6 napędzaną jednym Mediumem.
Reszta fotek w Galerii (czeka na publikację).
Na filmie z rajdu widoczny od 13:51 do 17:26.
Ta ciężarówka to prawdziwa paskuda, ale na 2012 już szykuję coś brzydszego. O takie GMC. Jest szersze w oryginale od Forda, pozwoli mi to na zbudowanie go 'na 26 kropek'. No i będę miał lekką kabinę :)
Uzupełniłem [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=204511#204511]spis[/URL] ciężarówek o swój dorobek.
Wielkie dzięki dla Mańka za zdjęcia i dla Sariela za film.
Czekam na Wasze komentarze.
Pozdrawiam.
Przedstawiam Wam auto które zbudowane w 4 dni zajeło 4 miejse na ostatnich zawodach LTTC w tym roku. Jestem z niego dumny :) Za pomoc chciałbym podziękować Emilowi, Ericowi oraz szczególnie Genowi.
(miniaturki są linkami)
Tutaj małe info na temat pierwowzoru.
Dane:
- Masa - 2650g
- Długość(od przedniego zderzaka do ostatniej osi) - 470mm
- Szerokość - 24 st (w kołach i w kabinie), z lusterkami 28st
- Wysokość - 220 mm (do nadszybia)
Napęd
Pojazd napędzany jest dwoma silnikami XL które razem ze skrzyniami wbudowane są w tandemy. Jest to idea Emila, ale wszystko starałem się zbudować sam. W każdym tandemie w układzie napędowym znajduje się 17 zębatek (12 to knoby i zwolnice). Skrzynia oparta jest o pomysł Grześka. Tandemy (bez funkcji skrętu) są bliźniacze. Za zmianę biegów odpowiadały 2 silniki Medium. Nie odnotowałem żadnych strzałów ani rozsprzęgleń skrzyń.
Zawieszenie
Każdy tandem zawieszony jest pływająco na 4 amortyzatorach.
Pierwszą oś amortyzują sprężyny z żółtych amorków, resztę sprężyny z szarych amorków.
Takie 4 'amortyzatory' stanowią jedyne połączenie tandemu z ramą (brak blokad, cięgien, ograniczników). Jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania, jest proste i skuteczne.
Może nie przypomina to prawdziwego zawieszenia, ale wg mnie wystarcza.
Skręt
Konstrukcja pojazdu (szerokość i budowa tandemu) wymusiła zastosowanie 2 silników do skrętu. Użyłem Mediumów z redukcją 3:1. Było to odpowiednio mocne i szybkie, ale niestety zawodne. Silniki nie były w żaden sposób sprzężone, dlatego w terenie skręt łatwo się desynchronizował. Połowicznie rozwiązałem ten problem: z poziomu pilota można było bardzo łatwo przechodzić ze sterowania 2 osiami na sterowanie pojedyńczą osią. Na filmie widać o co chodzi.
Inne
Auto posiadało dość głośną atrapę silnika R6 napędzaną jednym Mediumem.
Reszta fotek w Galerii (czeka na publikację).
Na filmie z rajdu widoczny od 13:51 do 17:26.
Ta ciężarówka to prawdziwa paskuda, ale na 2012 już szykuję coś brzydszego. O takie GMC. Jest szersze w oryginale od Forda, pozwoli mi to na zbudowanie go 'na 26 kropek'. No i będę miał lekką kabinę :)
Uzupełniłem [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=204511#204511]spis[/URL] ciężarówek o swój dorobek.
Wielkie dzięki dla Mańka za zdjęcia i dla Sariela za film.
Czekam na Wasze komentarze.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2011-12-28, 18:18 przez Mistakes, łącznie zmieniany 6 razy.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
niedługo klimę zaczniemy montować :D
No jestem z Ciebie dumny, budujesz bardzo skuteczne maszyny i tak trzymaj. Ciekaw jestem co wykombinujesz na przyszły sezon :D
Strasznie dużo knobów tam jest...
No jestem z Ciebie dumny, budujesz bardzo skuteczne maszyny i tak trzymaj. Ciekaw jestem co wykombinujesz na przyszły sezon :D
Strasznie dużo knobów tam jest...
Ostatnio zmieniony 2011-10-09, 19:01 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
Nie widziałem jeszcze samochodu w akcji ale na zdjęciach wygląda bardzo dobrze. Proporcje wydają mi się w porządku i jakoś tak przyjemnie się na niego patrzy.
P.S. Teraz musisz zbudować pojazd w jeden dzień:)
P.S. Teraz musisz zbudować pojazd w jeden dzień:)
Ostatnio zmieniony 2011-10-10, 07:41 przez jerryp, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciekawą maszynę wziąłeś sobie na warsztat. Wyszła ci całkiem całkiem, chociaż kabinę bym dopracował. Na filmie z rajdu widać że się spisuje w terenie, więc jest dobrze.
Moje podejście do tego potworka skończyło się na zbudowaniu mostów :P
Moje podejście do tego potworka skończyło się na zbudowaniu mostów :P
Rzecz gustu. Według mnie jest urokliwa ;PMistakes pisze:Ta ciężarówka to prawdziwa paskuda.
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Ciekawe auto wybrałeś do odwzorowania. Mam jednak nadzieję, że inni nie pójdą tym torem i w pogoni za obniżaniem masy za rok nie będziemy mieć zawodów w Carbio Truck Trialu :P
Wynik na rajdzie potwierdza sprawność maszyny, gratulacje :)
Wynik na rajdzie potwierdza sprawność maszyny, gratulacje :)
Ja z opisu wnioskuję, że po 4 na tandem, co jest w sumie standardowym wynikiem i ciężkim do zmniejszenia bez przejścia na bevele.eric trax pisze:Strasznie dużo knobów tam jest...
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Możliwości jest sporo: bevele, stare zębatki g9, ślimak i kilka innych, tylko jest jedno "ale" - patrząc na popularność takich rozwiązań chyba nie jest to najlepszy pomysł :)Mistakes pisze:Eric, dasz radę zejść poniżej 8 knobów przy takiej konstrukcji? Chyba nie :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Kurcze Grzesiek... Ja wolę mojej wyobraźni nie karmić obrazami Smyka głaszczącego cokolwiek, nawet Matadora :Pgen_leihy pisze:Oczyma wyobraźni widzę Smyka, głaszczącego swojego matadora i myślącego: "in your face 00453005_0000002owicze!" :]
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!