AEC Matador
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
AEC Matador
Ot, taka ciężaróweczka wystawiona na ostatni rajd sezonu.
Prosta do bólu, dwa silniki NXT napędowe bezpośrednio w mostach, trzeci NXT do skrętu. Komunikacja między dwoma kostkami poprzez bluetooth.
Systemowców zainteresują otwierane drzwi za pomocą klamek z krowich rogów oraz przednie słupki wykonane z pocisków pochodzenia bioniclowego. Użycie zawiasów jako błotników również dało satysfakcjonujące efekty.
Maszyna pod górę wspinała się jak dzika, gorzej było z górki. Przez marne ustawienie zawieszenia i wysoki środek ciężkości leżała kilka razy na boku. Mimo tego pozwoliła wywalczyć dobre trzecie miejsce.
Trochę zdjęć w galerii Mańka. Później wrzucę trochę studyjnych zdjęć od Sariela.
Cyferki:
2,1 kg
4,06 W
Rozstaw osi: 38 stud
Szerokość: 24 stud
Specyfikacja
Ostatnio zmieniony 2011-10-31, 13:01 przez smyk, łącznie zmieniany 3 razy.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Za pomysłowość w eliminacji oporów w ukł. napędowym i redukcję ilości zębatek w napędzie, należy ci się trialowy oskar :P
Niestety to rozwiązanie, ma też i wady - brak możliwości posiadania skrzyni biegów. Ale może i była zbędna - mocy nie brakowało.
Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.
No ale to jakaś miła i dynamiczna odmiana. I marka nietypowa i rama kolorowa, :)
Niestety to rozwiązanie, ma też i wady - brak możliwości posiadania skrzyni biegów. Ale może i była zbędna - mocy nie brakowało.
Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.
No ale to jakaś miła i dynamiczna odmiana. I marka nietypowa i rama kolorowa, :)
Ostatnio zmieniony 2011-10-31, 09:20 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciekawy pojazd.
Minimalna ilość oporów. Prosta konstrukcja. Jak się okazało to dość skuteczne rozwiązanie.
Widać, że rywalizować może ultraproste 4x4 jak i skomplikowane 8x8.
Jedyną wadą jest to, że taki układ nie ma już dużo możliwości ulepszenia i rozwoju.
To pewnie zasługa kierowcy i tych wypchanych, ciężkich kół.
Minimalna ilość oporów. Prosta konstrukcja. Jak się okazało to dość skuteczne rozwiązanie.
Widać, że rywalizować może ultraproste 4x4 jak i skomplikowane 8x8.
Jedyną wadą jest to, że taki układ nie ma już dużo możliwości ulepszenia i rozwoju.
To fakt, ale trzeba przyznać, że to auto nie rolowało częściej niż średnia na tym rajdzie.Emilus pisze:Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.
To pewnie zasługa kierowcy i tych wypchanych, ciężkich kół.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Właśnie chyba za bardzo zaufałem tym kołom i dlatego tak wysoko środek ciężkości. A tak wypchane koła są twarde i nie "przylepiają" się tak dobrze do podłoża, co zwiększa wrażliwość auta na gwałtowne wychylenia.TT pisze:To fakt, ale trzeba przyznać, że to auto nie rolowało częściej niż średnia na tym rajdzie.Emilus pisze:Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.
To pewnie zasługa kierowcy i tych wypchanych, ciężkich kół.
Druga rzecz, to że ta konstrukcja z pionowo wmontowanymi silnikami niejako domyślnie ma wysoko umieszczony środek ciężkości. A to + wspomniany brak skrzyni biegów = małe pole do rozwoju. Zresztą są dowody - w końcu Matador nie dał rady bardziej skomplikowanemu Uralowi Atra.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Prostszego auta chyba nie da się zbudować :) Ale jak widać ta prostota sprawiła, że auto było bardzo skuteczne.
Swoją drogą, chyba nikt przed Tobą nie skopiował praktycznie całego opisu modelu do tematu ze zgłoszeniami na MOC miesiąca :P
Swoją drogą, chyba nikt przed Tobą nie skopiował praktycznie całego opisu modelu do tematu ze zgłoszeniami na MOC miesiąca :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
Smyk zaimponował mi tą ciężarówką. Pomysł na taki układ napędowy jest super. Jego prostota jest wielką zaletą ale myślę, że wbrew pozorom budowa tych mostów nie była prosta, ponieważ rozsądne zabudowanie silników NXT nie jest łatwe.
Jak dla mnie przejazdy Smyka były najciekawsze i najdynamiczniejsze i z chęcią oglądałbym takie "nieskomplikowane" i szybkie pojazdy w przyszłym sezonie.
Jak dla mnie przejazdy Smyka były najciekawsze i najdynamiczniejsze i z chęcią oglądałbym takie "nieskomplikowane" i szybkie pojazdy w przyszłym sezonie.