[MOC] Exploration tank
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Exploration tank
Exploration tank
W skrócie:
Napęd: 2 silniki PF XL podpięte bezpośrednio pod koła napędowe.
Łyżka otwierana PF medium i małym siłownikiem śrubowym.
Waga (z bateriami): 1,07kg
Taka czysto rekreacyjna konstrukcja, technicznie prostsza od cepa, zbudowana do pojeżdżenia po czym popadnie. Założenia były takie: w miarę dobre własności terenowe, zwarta i wytrzymała budowa, prosty napęd.
Minusem jest niedostateczna przyczepność oraz za niska masa, przez co ślizga się nawet na wykładzinie dywanowej.
Otwierana łyżka z przodu powstała przypadkiem, na początku miała służyć tylko jako nieruchoma osłona - gładki i lekki klocek dobrze spisuje się jako element osłony ułatwiający najeżdżanie na przeszkody. W trakcie budowy uznałem jednak, że można dołożyć mały siłownik i silnik i w ten sposób zyskać dodatkowy ficzer.
Kilka zdjęć:
Zapraszam do galerii
Oraz na film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jx-HXPQH ... e=youtu.be[/youtube]
Dziękuję za uwagę.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
1:10 - piękna wywrotka :)
Model schludny i sprawnie jeżdżący. Również podoba mi się pomysł z łychą. Trochę przypomina mi otwierający się dziób jednego ze statków kosmicznych z któregoś starego Bonda, celem połknięcia innego statku.
Trochę rażą gołe XLe ale to w sumie drobiazg.
Model schludny i sprawnie jeżdżący. Również podoba mi się pomysł z łychą. Trochę przypomina mi otwierający się dziób jednego ze statków kosmicznych z któregoś starego Bonda, celem połknięcia innego statku.
Trochę rażą gołe XLe ale to w sumie drobiazg.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- blizzard
- Posty: 820
- Rejestracja: 2011-10-04, 15:48
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: blizzard00453005_0000002
-
Łycha jest świetna, na filmiku przy zjadaniu czerwonych klocków pojazd wyglądał dla mnie jak głodny rekin :P
Czy dla silniczków nie byłoby lepiej, gdyby napęd na gąsienice odbywał się przez jakąkolwiek redukcję?
Czy też po prostu konstrukcja jest tak lekka (1kg) że nic nie może się stać, i basta :P
Nikt o to nie zapytał, więc pewno wszystko jest OK i każdemu pasi, jednakże chciałbym wiedzieć:solic pisze:Napęd: 2 silniki PF XL podpięte bezpośrednio pod koła napędowe
Czy dla silniczków nie byłoby lepiej, gdyby napęd na gąsienice odbywał się przez jakąkolwiek redukcję?
Czy też po prostu konstrukcja jest tak lekka (1kg) że nic nie może się stać, i basta :P
Ostatnio zmieniony 2012-01-05, 19:13 przez blizzard, łącznie zmieniany 1 raz.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Toż to leciutka maszyna. Nie ma prawa nic im się stać.blizzard pisze:Nikt o to nie zapytał, więc pewno wszystko jest OK i każdemu pasi, jednakże chciałbym wiedzieć:
Czy dla silniczków nie byłoby lepiej, gdyby napęd na gąsienice odbywał się przez jakąkolwiek redukcję?
Czy też po prostu konstrukcja jest tak lekka (1kg) że nic nie może się stać, i basta :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Dziękuję za miłe słowa.
Podejrzewam, że na śniegu ślizganiu gąsienic nie byłoby końca, trzeba by podopinać jakieś belki do gąsienic. I osłonić spód, żeby elektryka nie ucierpiała za bardzo.
Najpierw mógłby w końcu spaść ten śnieg:)Sariel pisze:Czołg ładny i oryginalny, wygląda jakby mógł się fajnie sprawdzić na śniegu.
Podejrzewam, że na śniegu ślizganiu gąsienic nie byłoby końca, trzeba by podopinać jakieś belki do gąsienic. I osłonić spód, żeby elektryka nie ucierpiała za bardzo.
Mnie też rażą, głównie dlatego, że odcinają się kolorystycznie od reszty. Niestety są w takim miejscu, że nie było specjalnie jak ich obudować.3dom pisze:Trochę rażą gołe XLe ale to w sumie drobiazg.
W przypadku całkowitego zatrzymania gąsienic jedynie osie mogłyby się wykręcić (konkretnie ośki 5,5 ze stopem). Ale tak jak 3dom napisał, przy tej masie nie ma obaw, że coś się stanie.3dom pisze:blizzard napisał/a:
Nikt o to nie zapytał, więc pewno wszystko jest OK i każdemu pasi, jednakże chciałbym wiedzieć:
Czy dla silniczków nie byłoby lepiej, gdyby napęd na gąsienice odbywał się przez jakąkolwiek redukcję?
Czy też po prostu konstrukcja jest tak lekka (1kg) że nic nie może się stać, i basta :P
Toż to leciutka maszyna. Nie ma prawa nic im się stać.
Fajnie to pomyka. Na filmie podobał mi się motyw z fikołkiem;). Wykorzystanie łyżki raz, że oryginalne, a dwa, że całkiem fajnie się wkomponowuje w ogólną bryłę czołgu.
Wypluj to! <mówi to kierowca;)>Najpierw mógłby w końcu spaść ten śnieg:)
Ostatnio zmieniony 2012-01-05, 21:36 przez Filus, łącznie zmieniany 1 raz.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Jako kierowca i narciarz popieram wyplucie. Ewentualnie w górach niech spadnie. Miasta niech oszczędzi.Filus pisze:Wypluj to! <mówi to kierowca;)>Najpierw mógłby w końcu spaść ten śnieg:)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Udany czołg, faktycznie łycha pasuje kształtem idealnie. Prosta, ale fajna kabina kierowcy. XLe może i się kolorystycznie nieco wyróżniają, ale na moje oko nie przeszkadza to w ogóle. I tylko wywrotką jestem trochę zawiedziony - sądziłem, ze uda się jakoś, może w oparciu o poduszkę - sprawcę wywrotki, wrócić do normalnej pozycji. Ale i tak nieźle śmiga.
Popieram! Niby po ostatniej zimie cały czas jeżdżę z łopatą, ale oby nie było okazji, żeby miała się przydać!Filus pisze: Wypluj to! <mówi to kierowca;)>
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.