[MOC] Mini Rock Crawler
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
[MOC] Mini Rock Crawler
Witam.
Przedstawiam mały pojazd terenowy z zawieszeniem "rock crawler".
Dane techniczne:
Długość - 24 cm
Szerokość - 20,5 cm
Wysokość - 14,5 cm
Waga - 0,775 kg
Prześwit - ok. 5 cm
Rozmiar kół - 81,6 x 38 mm
2 silniki PF medium - napęd
1 silnik PF medium - skręt
1 odbiornik IR
1 batery box
Pojazd z napędem na 4 koła. Silniki do napędu umieszczone pod kabiną. W profesjonalnym pojeździe umieszczone są na osiach pojazdu. Dla zmniejszenia pojazdu zrezygnowałem z umieszczenia tam silników. Stosując dwa małe silniki udało się zachować proporcje i wyważenie pojazdu. Do skrętu służy jeden mały silnik umieszczony tuż nad przednim dyferencjałem, bezpośrednio porusza listwą zębatą do skrętu kół.
Wadą pojazdu jest chybotliwość kabiny gdy nie jedzie po nierównościach, niestety nie udało mi się tego wykluczyć. Podczas jazdy to oczywiście nie przeszkadza. Z tyłu nie ma drugiego dyferencjału dla zwiększenia siły i trakcji co powoduje różnice w prędkości kół przednich i tylnych. Nie ma to wpływu na jazdę ponieważ pojazd jest bardzo lekki. Niestety pojazd nie może pokonać przeszkody wyższej od siebie, gdyż przy wjeździe wywraca się na dach (jest zbyt krótki w stosunku do wysokości).
Zaletą na pewno jest zawieszenie. Stojąc na trzech kołach, czwarte może podnieść na ok 15 cm, czyli wyżej niż on sam. Pojazd dobrze sobie radzi w terenie i jest "bawialny".
Kabinę postanowiłem zbudować z pomarańczowych klocków z Unimoga. Niewiele ich tam było, więc szaleństwa nie ma.
Film: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3VOLcnUBR7M[/youtube]
Galeria
Więcej MOCy na moim kanale YouTube
Przedstawiam mały pojazd terenowy z zawieszeniem "rock crawler".
Dane techniczne:
Długość - 24 cm
Szerokość - 20,5 cm
Wysokość - 14,5 cm
Waga - 0,775 kg
Prześwit - ok. 5 cm
Rozmiar kół - 81,6 x 38 mm
2 silniki PF medium - napęd
1 silnik PF medium - skręt
1 odbiornik IR
1 batery box
Pojazd z napędem na 4 koła. Silniki do napędu umieszczone pod kabiną. W profesjonalnym pojeździe umieszczone są na osiach pojazdu. Dla zmniejszenia pojazdu zrezygnowałem z umieszczenia tam silników. Stosując dwa małe silniki udało się zachować proporcje i wyważenie pojazdu. Do skrętu służy jeden mały silnik umieszczony tuż nad przednim dyferencjałem, bezpośrednio porusza listwą zębatą do skrętu kół.
Wadą pojazdu jest chybotliwość kabiny gdy nie jedzie po nierównościach, niestety nie udało mi się tego wykluczyć. Podczas jazdy to oczywiście nie przeszkadza. Z tyłu nie ma drugiego dyferencjału dla zwiększenia siły i trakcji co powoduje różnice w prędkości kół przednich i tylnych. Nie ma to wpływu na jazdę ponieważ pojazd jest bardzo lekki. Niestety pojazd nie może pokonać przeszkody wyższej od siebie, gdyż przy wjeździe wywraca się na dach (jest zbyt krótki w stosunku do wysokości).
Zaletą na pewno jest zawieszenie. Stojąc na trzech kołach, czwarte może podnieść na ok 15 cm, czyli wyżej niż on sam. Pojazd dobrze sobie radzi w terenie i jest "bawialny".
Kabinę postanowiłem zbudować z pomarańczowych klocków z Unimoga. Niewiele ich tam było, więc szaleństwa nie ma.
Film: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3VOLcnUBR7M[/youtube]
Galeria
Więcej MOCy na moim kanale YouTube
Ostatnio zmieniony 2012-06-22, 17:57 przez piotrek839, łącznie zmieniany 5 razy.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Prosty, maksymalnie zwarta konstrukcja no i strasznie fajnie jeździ tylko wolno kurka w porównaniu z szybkością skrętu... :) jak najbardziej na plus, uwielbiam cravlery :)
Ostatnio zmieniony 2012-04-08, 08:00 przez eric trax, łącznie zmieniany 2 razy.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
Łatwo go przyspieszyć na zwolnicach ale szybszy oznacza gorszy w terenie lub nawet bezużyteczny. Skręt w założeniu miał być maksymalnie nieskomplikowany, wydajny, a silnik nisko zabudowany. Nie jest idealny i ma wiele wad. To mój pierwszy pojazd tego typu. Moim celem było zbudowanie małego, lekkiego, prostego i wydajnego pojazdu.
Obecnie buduję większy pojazd tego typu, w którym będę chciał wyeliminować wady "małego", no ale czas pokaże czy się uda.
Obecnie buduję większy pojazd tego typu, w którym będę chciał wyeliminować wady "małego", no ale czas pokaże czy się uda.
Ostatnio zmieniony 2012-04-09, 13:23 przez piotrek839, łącznie zmieniany 1 raz.
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
Całkiem niezły crawler. Szkoda tylko, tak jak poprzednicy powiedzieli że nie ma autocentrowania kół po skręcie. Wtedy mógłbyś się pokusić o zrobienie wszystkich osi skrętnych.
Jako rozwiązanie problemu róznych prędkości osi przedniej i tylniej widzę dwa rozwiązania:
1. Wywalić z przodu dyferencjał i zamontować tam zwykłe zębatki (knoby). Przecież o wiele ciężasze trialówki tak jeżdżą i nic się nie dzieje, tym bardziej w tak lekkim samochodzie.
2. Zamiast nowego dyfra o 28 zębach dać stary 24-ro zębatkowy. Wtedy bez problemu można dobrać przełożenie z przodu jak i z tyłu zostawiając tą konfigurację (przód dyfer, tył "na stałe"). Minusem tego rozwiązania jest, że zajmuje więcej mniejsca niż tak, jak to teraz zrobiłeś.
Jako rozwiązanie problemu róznych prędkości osi przedniej i tylniej widzę dwa rozwiązania:
1. Wywalić z przodu dyferencjał i zamontować tam zwykłe zębatki (knoby). Przecież o wiele ciężasze trialówki tak jeżdżą i nic się nie dzieje, tym bardziej w tak lekkim samochodzie.
2. Zamiast nowego dyfra o 28 zębach dać stary 24-ro zębatkowy. Wtedy bez problemu można dobrać przełożenie z przodu jak i z tyłu zostawiając tą konfigurację (przód dyfer, tył "na stałe"). Minusem tego rozwiązania jest, że zajmuje więcej mniejsca niż tak, jak to teraz zrobiłeś.
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
Knoby to dobre rozwiązanie (siłowe), ale mają duże opory. Ciekawe, czy małe silniki będą sobie radzić. Chyba to sprawdzę, póki jeszcze go nie rozebrałem .Waler93 pisze:1. Wywalić z przodu dyferencjał i zamontować tam zwykłe zębatki (knoby).
Ostatnio zmieniony 2012-04-10, 19:42 przez piotrek839, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Zdjęcia nie mam ale patent jest prosty - zamiast beveli wsadzasz do dyfra 2 cienkie lifty 2L połączone ośką 2L z jednej strony. Z drugiej strony ośki idące do kół. Można między te lifty dodatkowo dać busha.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
To są nazwy części:
Bush:
Cienki lift(arm) 2L (długość z studach):
Ośka (zwana również axlem) 2L:
Jak trochę poprzeglądasz bricklinka to się z nimi oswoisz ;)
Bush:
Cienki lift(arm) 2L (długość z studach):
Ośka (zwana również axlem) 2L:
Jak trochę poprzeglądasz bricklinka to się z nimi oswoisz ;)
Ostatnio zmieniony 2012-05-18, 10:08 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!