[MOC] Renault TRM 10000

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

[MOC] Renault TRM 10000

#1 Post autor: Chrupek »

Obrazek

Witajcie!
Przedstawiam swoją trialówkę - model przygotowany na pierwsze zawody LTTC 2012.

Zdjęcia i filmy, będą dostępne, w temacie o LTTC #1. (z tej okazji dzięki dla wszystkich, którzy uwieczniali moje zmagania z trasami:) ).



Renówka, to tak naprawdę unowocześniona wersja ciężarówki Berliet gbd4, z zeszłego roku. Zmiany podyktowane pogonią za dobrym wynikiem, i chęcią rozwoju:). a co się zmieniło?


- liczba osi urosła z dwóch do trzech
- skrzynia biegów urosła z dwóch przełożeń, do trzech
- zawieszenie ze sztywnych kolebek, ewoluowało w pływające mosty (inspirowane konstrukcjami Mańka)
- kabina została obcięta o dach:]
- pojazd zyskał sterowanie na bazie NXT, zamiast wysłużonej IrDy
- ogumienie zostało zdowngrade'owane do opon z offroadera, czyli popularnych balonówek
- sterowanie oparte jest o system operacyjny Phantom12™ autorstwa [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=828]Emilusa[/URL]



Z auta jestem zadowolony - spisywało się lepiej, niz bym mógł sie tego spodziewać. 2 miejsce złe nie jest - z Kubą niestety rywalizować nie pozwolił stosunek moc/przelicznik. Ale nie usprawiedliwiam się, liczyłem to przed rozpoczęciem budowy i zdecydowałem się zrobić auto na 1xlu. ale wniosek jest taki, że 6x6x2 na jednym silniku napedowym nie objedzie Stara Atra.

Zawieszka - pracowała bardzo ładnie:) Pierwszy raz też zebrałem kilka pochwał za pracę podwozia. Miło było usłyszeć takie słowa od bardziej doświadczonych konstruktorów.

Skrzynia biegów - centralna skrzynia rozdzielcza wygląda szałowo, moim zdaniem:) Spisała się ok. Zostanie jednak przebudowana, ale to raczej z powodów przelicznikowych. Jako układ biegów do dużego auta na jednym silniku napędowym, kombinację biegów 3:1, 5:1 i 8.33:1 uważam za optymalną.

Skręt - autko skręcało super, jak na swoja długość i tylko jedną skrętną oś. Ciekawostka: to dzięki temu, że mogłem regulować pionowe nachylenie pierwszej osi (za pomocą halfbushy wkładanych w zawieszenie). Pierwsza oś była nieco zadarta w przód, przez co otrzymałem dużo korzystniejszy skręt.

Nie chcę zdradzać, co przygotuję na następny raz - bo czas może nie pozwolić zrealizować wszystkich pomysłów... ale mogę powiedzieć, że Renault trm 10000 wystąpi z zmienionej odsłonie.
Ostatnio zmieniony 2012-04-21, 18:07 przez Chrupek, łącznie zmieniany 2 razy.
Sezon w pełni!

Jetboy

#2 Post autor: Jetboy »

Bardzo udany hotrod, tylko dziwne że ma oś skrętną z tyłu :P

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#3 Post autor: 3dom »

O, zdjęcie bezpośrednio z mojej galerii ;)

Auto tak ascetyczne jak i skuteczne. Mi się idea budowania cabrio nie podoba ale rozumiem pogoń za wynikami :P

Zerknąłem do arkusza i gdyby nie 2 ręce i pęknięty kardan byłbyś bardzo blisko Atra. Gdybyś przejechał bez jakiejkolwiek kary zajęlibyście ex aequo 1 miejsce.

Szkoda, że nie pokusiłeś się o cyknięcie fot podwozia. Każdy kto był na rajdzie i tak miał okazję dokładnie je sobie obejrzeć a tak zostałoby dla potomnych ;)
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 13:00 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#4 Post autor: Chrupek »

Auto jeszcze stoi, więc nic straconego:)

ciekawe co piszesz... ja to zapamiętałem tak, że różnica sekundowa między nami na odcinku, musiałaby być tak mała, że nie miałbym szansy objechać Kuby. Przypomnę: 1,57 do 1,96. Tam gdzie Kuba jeździł na 2,4:1, tam ja jeździłem na 3:1 bądź 5:1. Na wolniejszym biegu byłoby jeszcze gorzej, bo 6:1 przy 8,33:1. +słaba zwrotność mojego auta (za którą dodatek przelicznikowy jest już wliczony).

wiadomo, zrobiłem jakieś kary, tak jak i Kuba zrobił - normalna sprawa. Przez moment prowadziłem, bo Kuba popełnił błąd na 3cim odcinku. Ale realnych szans na zwycięstwo nie było niestety. Nie tym razem:P

PS: tak Maciek, nie obrazisz się za to zdjęcie?:)
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 13:21 przez Chrupek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#5 Post autor: 3dom »

gen_leihy pisze:Przypomnę: 1,57 do 1,96.
1,571 do 1,903 :> Znaczy wiesz, wywaliłem wszystkie Twoje kary z arkusza i pokazało mi, że macie tyle samo punktów w generalce. Także zakładając, że Kuba też czasami jakieś błędy popełnia (miał o ile dobrze pamiętam 1 rolkę) to jeżdżąc maksymalnie czysto szansę na nawiązanie walki masz.
gen_leihy pisze:PS: tak Maciek, nie obrazisz się za to zdjęcie?:)
Przeżyję to jakoś ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#6 Post autor: smyk »

3dom pisze:
gen_leihy pisze:Przypomnę: 1,57 do 1,96.
1,571 do 1,903 :> Znaczy wiesz, wywaliłem wszystkie Twoje kary z arkusza i pokazało mi, że macie tyle samo punktów w generalce. Także zakładając, że Kuba też czasami jakieś błędy popełnia (miał o ile dobrze pamiętam 1 rolkę) to jeżdżąc maksymalnie czysto szansę na nawiązanie walki masz.
To zanim wywalisz wszystkie kary może wrzucisz je do publicznego wglądu w temacie o zawodach. (Wiem, powtarzam się.)

Samo auto - hmmm... z bakami lepiej by wyglądało. Przydałaby się też burty do tej plandeki.

Ale jak już ktoś buduje 3-biegową skrzynię, to to zmusza do podziwu, niezależnie od dizajnu.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#7 Post autor: eric trax »

Już chyba w 3 czy 4 aucie słyszę o 3 biegowych skrzyniach. Rozumiem że tendencja na ten sezon jest taka? Orass to skrzynie na ringach czy liniowe?
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#8 Post autor: 3dom »

smyk pisze: Samo auto - hmmm... z bakami lepiej by wyglądało. Przydałaby się też burty do tej plandeki.
Powiedział to ten, który dokonał największego estetycznego regresu względem zeszłego sezonu :P

Wrzucę Smyku, może nawet dziś. A jak nie wrzucę dziś to wrzucę jutro, dla naszego wspólnego spokoju ducha bo w weekend będę pewnie miał ograniczony dostęp do internetu i nie chcę Cię zmuszać do wysyłania kolejnych ponagleń ;)

EDIT:
eric trax pisze:Już chyba w 3 czy 4 aucie słyszę o 3 biegowych skrzyniach. Rozumiem że tendencja na ten sezon jest taka? Orass to skrzynie na ringach czy liniowe?
To pochodna przesiadki wielu osób na NXT. Choć o ile się nie mylę tylko Emil i Grzesiek mieli takie skrzynie. Atr zrezygnował z trzeciego biegu, TT chyba też. Ja, Maniek i Smyk całkowicie zrezygnowaliśmy ze skrzyń. Także trendy są różne.
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 14:20 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#9 Post autor: TT »

Gratuluje 2 miejsca!
Kto wie jaki byłby wynik gdyby auto miało jeszcze dach ;-)

Żałuje, że nie przyjrzałem się tej skrzyni biegów na rajdzie. Tylko przeszedłem ze skrzyniami 3 biegowymi, że zawsze ciekawi mnie jak to robią inni. Liczę na jakieś foto.

Ile waży kabina? Konstrukcja z platów, brak dachu. Wydaje mi się, że to rekord jeśli chodzi o najniższa masę kabiny w trialu. Lżej mogłoby już być chyba tylko gdyby kabina była z flexów - na szczęście regulamin czuwa :-)
3dom pisze:eric trax napisał/a:
Już chyba w 3 czy 4 aucie słyszę o 3 biegowych skrzyniach. Rozumiem że tendencja na ten sezon jest taka? Orass to skrzynie na ringach czy liniowe?


To pochodna przesiadki wielu osób na NXT. Choć o ile się nie mylę tylko Emil i Grzesiek mieli takie skrzynie. Atr zrezygnował z trzeciego biegu, TT chyba też. Ja, Maniek i Smyk całkowicie zrezygnowaliśmy ze skrzyń. Także trendy są różne.
NXT daje realne szanse na zrobienie sprawnej skrzyni 3 biegowej. Jednak różnica stopnia trudności, wytrzymałości itp. w stosunku do skrzyni 2 biegowej decyduje o tym, że coraz mniej opłaca się taką skrzynie montować.
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 14:47 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#10 Post autor: Emilus »

Jednak różnica stopnia trudności, wytrzymałości itp. w stosunku do skrzyni 2 biegowej decyduje o tym, że coraz mniej opłaca się taką skrzynie montować.
Nie ma żadnych różnic w wytrzymałości.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#11 Post autor: TT »

Nie ma żadnych różnic w wytrzymałości.
Zapakuj jako bieg środkowy 3:1 lub 1,66:1 i potwierdź swoje powyższe zdanie.

Co prawda skrzynia 3 biegowa może być bezproblemowa podobnie do 2 biegowej, ale dość dużym kosztem. Trzeba ją zbudować bardziej solidnie, trzeba mieć dobrze podparte zębatki i bardzo dobry wodzik. Poza tym trzeba potasować biegi nie pokolei co jest mało efektywne przy zmianie biegów. Dodatkowo, żeby sensownie wykrywać środkowy bieg trzeba użyć silnika od NXT do zmiany.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#12 Post autor: Chrupek »

Ale ja miałem biegi po kolei Tomasz. 3:1, 5:1 i 8.33:1. Zdarzyło mi się strzelić środkowym biegiem w domu, na ekstremalnym schodku, ale na zawodach nie. Tzn. jeśli wyeliminujemy jeden moment, gdy system operacyjny zaproponował mi biegi 2gi i 3ci jednocześnie:P
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#13 Post autor: TT »

gen_leihy pisze:Zdarzyło mi się strzelić środkowym biegiem w domu, na ekstremalnym schodku, ale na zawodach nie.
O tym właśnie mówię. Mi osobiście nigdy nie udało się zrobić tak tej skrzyni, żeby środkowy bieg (5:1) powodował zatrzymanie silnika przy ekstremalnym obciążeniu, a nie strzał.

Teraz na rajdzie nie było rzeczywiście żadnej krytycznie ekstremalnej przeszkody. Ale znam taki jeden korzeń na Szczęśliwicach... ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 18:41 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#14 Post autor: eric trax »

Pytam bo coś często pojawia się w tym dziale ostatnio sformułowanie 'skrzynia 3 biegowa' :P wydało mi się to dziwne więc zapytałem. Kurka tak patrzę na to wszystko i mam wrażenie że mój actros to po prostu jakiś złom z 50 lat wstecz :/ Czas kupić nxt...
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#15 Post autor: Chrupek »

Nie widzę sensu w tym co piszesz Tomek (bez obrazy). Nie po to robię 3 biegi, żeby na środkowym pokonywać ekstremalne przeszkody:)

Jak auto nie dawało rady na 3:1 (albo jechało, ale widziałem że już zwalnia) to redukowałem na 5:1. Nie strzelało przez trawę, nie strzelało na jednostajnym podjeździe (tak, wtedy silnik po prostu stawał), nie strzelało przy lekkich hopkach - dlatego jeśli będę jeszcze robić 3biegową skrzynię o podobnym stosunku moc/masa, to zapewne nic w niej nie zmienię.
Sezon w pełni!

ODPOWIEDZ