[MOC] Renault Magnum
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Renault Magnum
Pierwszą pracą, która opuściła moje skromne cztery kąty i trafiła do internetu było Renault Magnum. Wrzuciłem ją tam jako test i nigdy nie prezentowałem na forum. Pewnie dlatego, że była to konstrukcja w moim odczuciu bardzo słaba.
Jako, że ostatnio nie mam weny do budowania nowych ciężarówek postanowiłem przerobić starą. Co więcej powstały dwa egzemplarze w innych kolorach.
Wszystko dlatego, że nie mogłem się zdecydować, która będzie ładniejsza.
Zdjęcia ( 5 godzin cykania i obróbki - ciężkie jest życie Lugpolowicza ;) )
Galeria BS
Zapraszam do komentowania.
--------------------------------------------------------------------------
I jeszcze zdjęcia i galeria koparko-ładowarki:
Galeria BS
Jako, że ostatnio nie mam weny do budowania nowych ciężarówek postanowiłem przerobić starą. Co więcej powstały dwa egzemplarze w innych kolorach.
Wszystko dlatego, że nie mogłem się zdecydować, która będzie ładniejsza.
Zdjęcia ( 5 godzin cykania i obróbki - ciężkie jest życie Lugpolowicza ;) )
Galeria BS
Zapraszam do komentowania.
--------------------------------------------------------------------------
I jeszcze zdjęcia i galeria koparko-ładowarki:
Galeria BS
Ostatnio zmieniony 2012-05-06, 13:13 przez SMIGOL, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć Smigol,
Na ile kojarzę Renault Magnum, Twoje ciężaróweczki całkiem nieźle go przypominają. Dla mnie jedną z najbardziej charakterystycznych rzeczy jest kabina elastycznie zawieszona nad podwoziem. Pokazałeś to i dosyć prawdopodobnie to wygląda. Choć pod kabiną mogłeś dać kafle zamiast studów.
Montujesz drobne szczegóły, które dodają dużo uroku. Mam na myśli stopnie wejściowe, lusterka, drabinki, dodatkowe reflektory, trąbki. Ciekawie zbudowałeś przód (tzn. chłodnicę z reflektorami i zderzakiem).
Jedyną rzeczą, która mi się w nich nie podoba, to koła wystające poza boki samochodu.
Kilka drobnych klocków, troszkę kombinacji i mógłbyś je cofnąć o pół studa do wewnątrz. Wtedy nie byłoby się do czego przyczepić.
6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków. Ja ostatnio się poważnie zastanowiłem nad sensem życia, jak na pewną ciężarówę na 8 kropek szerokości, z naczepą, zeszły mi CZTERDZIEŚCI DWIE oponki, i 240 klocków na samą kabinę.
Aha - znakomicie zrobiłeś i obrobiłeś zdjęcia.
Na ile kojarzę Renault Magnum, Twoje ciężaróweczki całkiem nieźle go przypominają. Dla mnie jedną z najbardziej charakterystycznych rzeczy jest kabina elastycznie zawieszona nad podwoziem. Pokazałeś to i dosyć prawdopodobnie to wygląda. Choć pod kabiną mogłeś dać kafle zamiast studów.
Montujesz drobne szczegóły, które dodają dużo uroku. Mam na myśli stopnie wejściowe, lusterka, drabinki, dodatkowe reflektory, trąbki. Ciekawie zbudowałeś przód (tzn. chłodnicę z reflektorami i zderzakiem).
Jedyną rzeczą, która mi się w nich nie podoba, to koła wystające poza boki samochodu.
Kilka drobnych klocków, troszkę kombinacji i mógłbyś je cofnąć o pół studa do wewnątrz. Wtedy nie byłoby się do czego przyczepić.
6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków. Ja ostatnio się poważnie zastanowiłem nad sensem życia, jak na pewną ciężarówę na 8 kropek szerokości, z naczepą, zeszły mi CZTERDZIEŚCI DWIE oponki, i 240 klocków na samą kabinę.
Aha - znakomicie zrobiłeś i obrobiłeś zdjęcia.
Ostatnio zmieniony 2012-05-03, 17:53 przez V1, łącznie zmieniany 1 raz.
\/1 ______________
Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Jeżeli chodzi o kafle to po prostu mam lekkie braki w klockach. Może na jedną by ich starczyło, ale przy okazji musiałbym coś w zamian rozebrać, a tego strasznie nie lubię.V1 pisze:Choć pod kabiną mogłeś dać kafle zamiast studów.
Koła to inna historia. Żeby je cofnąć musiałbym kombinować prawdopodobnie z fleksami itp. Jest to sprzeczne z moją filozofią budowania. Wszystko ma wyglądać i być City. Znowu zakładając inną ośkę byłbym zmuszony cofnąć schodki poza obrys kabiny.V1 pisze:Jedyną rzeczą, która mi się w nich nie podoba, to koła wystające poza boki samochodu.
Szczególnie w przypadku, gdy wszystko później zostaje na półce :)V1 pisze:6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków.
Dzięki za miłe słowa.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
A widziałeś Waść to?SMIGOL pisze:Koła to inna historia. Żeby je cofnąć musiałbym kombinować prawdopodobnie z fleksami itp. Jest to sprzeczne z moją filozofią budowania. Wszystko ma wyglądać i być City. Znowu zakładając inną ośkę byłbym zmuszony cofnąć schodki poza obrys kabiny.
W modelu na 6s wygląda tak:
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Patrząc na Magnumkę mam wrażenie że dużo lepiej było by na 7 kropek ją zbudować. Pojawia się problem szyby wtedy ale teraz trochę za wąski jest w stosunku do wysokości.V1 pisze: 6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków.
Nie mniej bardzo fajnie udało się uchwycić temat. Swoją zasługę na pewno ma w tym kwadratowość Renault ale jednak w tej skali trzeba mieć umiejętności i pomysły na budowę modelu który od razu będzie się kojarzył z oryginałem.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
hmmm, jak to wytłumaczyć. Środek tej ośki jest w innym miejscu i koło zahacza o kafla przy schodach i o mocowanie atrapy. Dodatkowo trzeba byłoby przebudować całe nadkole. Wszystko jest oczywiście do przeskoczenia, ale tak jak już mówiłem wymaga to cofnięcia schodków o co najmniej 1 plate.M_longer pisze:I co z nim nie tak?
Edytka: niby ten 1 plate to teoretycznie nie dużo, a jednak...
Dodatkowo teraz zauważyłem, że chowając koła ciężarówka wygląda nieproporcjonalnie. Wtedy widać to, o czym pisał Eric. Jest wysoko i bardzo wąsko.
2 Edytka:
Magnumki właśnie takie są. Wysokie i wąskie. Tu porównanie z innymi ciężarówkamieric trax pisze:Patrząc na Magnumkę mam wrażenie że dużo lepiej było by na 7 kropek ją zbudować. Pojawia się problem szyby wtedy ale teraz trochę za wąski jest w stosunku do wysokości.
A tu moich:
Ostatnio zmieniony 2012-05-04, 15:07 przez SMIGOL, łącznie zmieniany 2 razy.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
patrząc na te zdjęcia utwierdzam się w przekonaniu, że mam rację :pSMIGOL pisze: Magnumki właśnie takie są. Wysokie i wąskie. Tu porównanie z innymi ciężarówkami
Ale w jakim stopniu wystające koła zmieniają ten parametr? Dla mnie nadal auto wygląda na za wąskie dodatkowo rażą koła.SMIGOL pisze: Edytka: niby ten 1 plate to teoretycznie nie dużo, a jednak...
Dodatkowo teraz zauważyłem, że chowając koła ciężarówka wygląda nieproporcjonalnie. Wtedy widać to, o czym pisał Eric. Jest wysoko i bardzo wąsko.
O co chodzi z tą osią? to że koła mocowane są nie na wysokości studa tylko między nimi?
Aha, niżej lusterka, ich dolna część powinna być na wysokości dolnej krawędzi bocznych okien
Ostatnio zmieniony 2012-05-04, 16:01 przez eric trax, łącznie zmieniany 2 razy.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Jaaasne :)SMIGOL pisze:M_longer napisał/a:
I co z nim nie tak?
hmmm, jak to wytłumaczyć. Środek tej ośki jest w innym miejscu i koło zahacza o kafla przy schodach i o mocowanie atrapy. Dodatkowo trzeba byłoby przebudować całe nadkole. Wszystko jest oczywiście do przeskoczenia, ale tak jak już mówiłem wymaga to cofnięcia schodków o co najmniej 1 plate.
Edytka: niby ten 1 plate to teoretycznie nie dużo, a jednak...
Dodatkowo teraz zauważyłem, że chowając koła ciężarówka wygląda nieproporcjonalnie. Wtedy widać to, o czym pisał Eric. Jest wysoko i bardzo wąsko.
A zerknij na to?
I teraz kilka uwag: starałem się trzymać Twojego standardu, czyli te same koła, ta sama wysokość (no... prawie, przód jest niższy o pół płytki).
Nie zmienia to jednak faktu że lepiej sprawdziłyby się tutaj takie koła:
Światła to jedna płytka, dzięki czemu proporcje przodu się poprawiły. Można by też machnąć płytki po bokach grilli na szaro, chociaż trzeba by tam co nieco pozmieniać żeby po bokach były 1x2 a nie 1x3. W zasadzie cały myk to operowanie serkami 1x2 i brickami z wieloma studami :)
Tym razem wszystko trzyma się na studach, a nie na wcisk (chociaż to co dzieje się pod kabiną wymagałoby długiego tłumaczenia :D )
Pomarańczową da się zrobić, wszystkie elementy są dostępne.
:) A ja patrzę w realu.eric trax pisze:patrząc na te zdjęcia utwierdzam się w przekonaniu, że mam rację :p
Wszystko rozbija się o wrażenie optyczne. Szersze koła dają złudzenie, że cała ciężarówka jest szersza.eric trax pisze:Ale w jakim stopniu wystające koła zmieniają ten parametr? Dla mnie nadal auto wygląda na za wąskie dodatkowo rażą koła.
Mam przed sobą dwa pojazdy z innymi ośkami i patrząc na nie stwierdzam jedno... schowanie kół powoduje optyczne zwężenie podwozia. Takie jest moje zdanie.
Właśnie tak. Zakładając tę ośkę musiałbym cofnąć schodki, które i tak są już daleko.eric trax pisze:O co chodzi z tą osią? to że koła mocowane są nie na wysokości studa tylko między nimi?
Lusterka poprawione.
Dzięki
EDYTA: Longer doceniam to, co zrobiłeś, ale to już Twój MOC, a nie mój.
Ostatnio zmieniony 2012-05-04, 18:12 przez SMIGOL, łącznie zmieniany 3 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Jak uważasz. Po prostu tym razem wolałem od razu "narysować" co bym poprawił, zamiast opisywać. A z racji tego że poprawka przodu pociągnęła więcej poprawek... :)SMIGOL pisze:EDYTA: Longer doceniam to, co zrobiłeś, ale to już Twój MOC, a nie mój.
Rozważ chociaż zwężenie świateł i wpuszczenie kół na 6s :)
to poprawiłem wszystko... ;)M_longer pisze:Jak uważasz. Po prostu tym razem wolałem od razu "narysować" co bym poprawił, zamiast opisywać. A z racji tego że poprawka przodu pociągnęła więcej poprawek... :)
Koła rozważyłem post wcześniej, a światła nie przypadły mi do gustu. Podoba mi się za to przednie nadkole i stąd pytanie: jak się trzyma serek za kołem przed schodkami? Na "zagęszczonym powietrzu"?M_longer pisze:Rozważ chociaż zwężenie świateł i wpuszczenie kół na 6s :)
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Nah, ta ciężarówka jest legalna. Chyba.SMIGOL pisze:Na "zagęszczonym powietrzu"?
Coś takiego:
http://www.majhost.com/gallery/M-longer ... shot40.jpg
Do spodu tych pralek jest zamocowana tylna część ramy.