[MOC] Kenworth W900 Wywrotka
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
[MOC] Kenworth W900 Wywrotka
Zdaje się że właśnie pobiłem swój rekord w długości tworzenia MOCa...
Przed Państwem model który miał być chwilą przerwy przed zbudowaniem kolejnego kopalnianego wynalazku, który jednak sprawił że przez jakiś czas nie chciałem nawet patrzeć na klocki...
No ale po kolei;
Przód tej ciężarówki to właściwie niebieska wariacja na temat [url=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=11241]mojego holownika[/url], przy czym:
Było parę osób które narzekały że czerwonemu przydałby się chrom (wprawdzie na wystawie w PKiNie już był chromowany, ale w zasadzie nie miał zdjęć). To był pierwszy powód dla którego zdecydowałem się znowu użyć W900 jako bazy pod ciężarówkę. Maska ma więcej stopni, przez co rozszerzenie w kierunku kabiny jest bardziej łagodne:
Konieczność umiejscowienia zasilania (aku PF i dwóch wież) sprawiło że na atrapę silnika zabrakło miejsca. Nie chciałem spędzić przy nim za dużo czasu (co później okazało się błędnym założeniem...), więc zdecydowałem że zabudowa będzie prosta, czyli wywrotka pasowała jak ulał. Kiedyś zrobiłem już wywrotkę, Iveco, ale paka była podnoszona pneumatycznie. Dlatego teraz chciałem użyć mechanizmu sterowanego zdalnie (to powód numer dwa). I wtedy się zaczęło...
W zasadzie model był gotowy już na początku marca, zrobiłem zdjęcia i zacząłem kręcić filmiki pokazujące jak działa. I wtedy okazało się że wszystko nagle trzeszczy, przeskakuje i nie ma zamiaru pracować tak jak powinno.
Pierwsza wersja korzystała z dwóch małych siłowników śrubowych, podpiętych do mechanizmu takiego jak w Iveco. Podczas testów i budowania działał. Podczas "premiery" przestał (i do tej pory nie wiem dlaczego).
Wyglądało to tak:
Po tej porażce miał ochotę go rozłożyć do ostatniego klocka, ale stwierdziłem że szkoda całej pracy i ograniczyłem się do przebudowania ramy. Nowa wersja używa do podnoszenia paki mechanizmu napędzanego przez jednego XLa, składającego się z dwóch racków 13L połączonych z liftarmami. Ma więcej siły i jest w stanie poradzić sobie z tym czego nie mogły podnieść dwa małe LA. Przy okazji zmienił się też sposób podnoszenia drugiej osi, który korzysta teraz z jednego małego siłownika śrubowego napędzanego Mediumem.
Tak więc; obecna wersja ma cztery osie, dwie tylne są napędzane przez jednego XLa. Do skrętu użyłem Mediuma. Na całe szczęście napęd od początku działa bez zarzutów i w zasadzie to jedyne co mogę dobrego powiedzieć o tej ciężarówce :)
Mam jej wybitnie dość, zajęła mi masę czasu, który mogłem poświęcić na zbudowanie kilku mniejszych modeli dla minifgów (jeden w zasadzie jest już skończony, zajął 6 dni zamiast sześciu miesięcy...).
Publikuję z kronikarskiego obowiązku, bo skoro powstał szkoda żeby stał w kącie ;)
Filmik z małym bonusem na końcu, pokazujący jak strzelają małe siłowniki, gdy wymaga się od nich zbyt wiele.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nupnwQxK ... e=youtu.be[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2012-05-06, 17:08 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
''...ale to już było...'' ;)
Pięknie wygląda połączenie niebieskiego z chromawanym wykończeniem. Wrzucisz zdjęcie obu modeli obok siebie czy holownik już rozłożony?
Wrócę do tematu jak będę miał na czym zobaczyć film i dokładnie obejrzeć zdjęcia.
Pięknie wygląda połączenie niebieskiego z chromawanym wykończeniem. Wrzucisz zdjęcie obu modeli obok siebie czy holownik już rozłożony?
Wrócę do tematu jak będę miał na czym zobaczyć film i dokładnie obejrzeć zdjęcia.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Chętnie rozrysowałbym Ci jakieś poprawki, ale kurcze nie ma się do czego przyczepić... a i nie umiem rysować :) (chyba że na kartce).
Podoba mi się to, że w ciężarówce podnosi się oś.
Podoba mi się to, że w ciężarówce podnosi się oś.
Jakby miał dalej stać w kącie i się kurzyć to mogę go przejąć i zobaczyć jak będzie wyglądał u mnie na półce ;)M_longer pisze:Publikuję z kronikarskiego obowiązku, bo skoro powstał szkoda żeby stał w kącie ;)
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Model robi naprawdę piorunujące wrażenie.
Przede wszystkim kolor - "unikatowy". Dodatkowo połączenie MT z technicem zawsze daje pozytywne wrażenie.
Zanim przeczytałem recenzję obejrzałem zdjęcia i byłem mocno zdziwiony, że do podnoszenia paki użyłeś 2 szt. miniLA, jednak po zgłębieniu tematu okazuje się, że pomysł z rackami 13L jest chyba o wiele ciekawszy niż użycie standardowych LA.
Nie napisałeś ile model waży, a ciekawi mnie to ponieważ pojazd porusza się niezwykle płynie i zwinnie.
Przede wszystkim kolor - "unikatowy". Dodatkowo połączenie MT z technicem zawsze daje pozytywne wrażenie.
Zanim przeczytałem recenzję obejrzałem zdjęcia i byłem mocno zdziwiony, że do podnoszenia paki użyłeś 2 szt. miniLA, jednak po zgłębieniu tematu okazuje się, że pomysł z rackami 13L jest chyba o wiele ciekawszy niż użycie standardowych LA.
Nie napisałeś ile model waży, a ciekawi mnie to ponieważ pojazd porusza się niezwykle płynie i zwinnie.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Na półce nie ma miejsca :) Poza tym i tak idzie na żyletki, potrzebuję pilnie części PFowych na pewien model...blizzard pisze:na pewno musi dumni się prezentować na półce :)
Było. I gwarantuję że nie wróci więcej, bo mam ciężarówki Kenworth W900 dość.3dom pisze:''...ale to już było...'' ;)
Ano daje, przy czym...noniusz pisze:Przede wszystkim kolor - "unikatowy". Dodatkowo połączenie MT z technicem zawsze daje pozytywne wrażenie.
Waży 2,6kg, z tego sama paka waży nie mniej niż 600g. I tutaj dochodzimy do wady większości moich modeli. Z racji tego że zamiast jak normalny człowiek robić poszycie dla technicowych bebechów z równie technicowych elementów (panele, giętkie axle etc), robię obudowę full MT. Efekt jest taki, że wszystkie moje modele robione w tym stylu funkcjonują na granicy wydajności. Bricki i płytki w większych ilościach swoje ważą, a ten W900 pokazał że czasem nie wszystko może się udać.noniusz pisze:Nie napisałeś ile model waży, a ciekawi mnie to ponieważ pojazd porusza się niezwykle płynie i zwinnie.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Medium Blue podobno jest modny w tym sezonie :PHavoc pisze:Jestem w 2/3 budowy i co teraz? Mam kolor zmieniać? ;)
Oj tam, kwestia przyzwyczajenia. Następna ciężarówka (minifig) będzie go miała minimalną ilość. I to legalną ;)Havoc pisze:Jak już Ci pisałem wcześniej, wszystko git ale ta masa chromu mnie odrzuca :P
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Heh, zdążyłem już zapomnieć, że jeszcze go nie opublikowałeś!
Bardzo piękny model, do tego stopnia, że nawet niesłuszny kolor nie razi. Podziwiam Twój upór i cieszę się, że się nie poddałeś.
Do Krakowa z nim!
Edit: Longer, barbarzyńco, o mało nie zamordowałeś głazami robala, który szedł sobie po dywanie! (1:15)
Bardzo piękny model, do tego stopnia, że nawet niesłuszny kolor nie razi. Podziwiam Twój upór i cieszę się, że się nie poddałeś.
Do Krakowa z nim!
Edit: Longer, barbarzyńco, o mało nie zamordowałeś głazami robala, który szedł sobie po dywanie! (1:15)
Ostatnio zmieniony 2012-05-07, 06:58 przez dmac, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Hegemon
- Posty: 275
- Rejestracja: 2011-05-15, 19:47
- Lokalizacja: Pyrlandia
- brickshelf: Hegemon78
- Kontakt:
-
Echh... Przepiękny.
Szkoda, że to nie wznowienie serii MT. Chętnie bym go kupił. I nawet nie przeszkadza mi ta ilość chromów.
Napisałbym coś więcej ale chyba już wszystko zostało napisane. Oczywiście mowa o pozytywach. Negatywów nie zauważam. No chyba, że informację o rozebraniu tego cuda można zaliczyć do negatywów.
Szkoda, że to nie wznowienie serii MT. Chętnie bym go kupił. I nawet nie przeszkadza mi ta ilość chromów.
Napisałbym coś więcej ale chyba już wszystko zostało napisane. Oczywiście mowa o pozytywach. Negatywów nie zauważam. No chyba, że informację o rozebraniu tego cuda można zaliczyć do negatywów.
Fajny. Duży. Długi.
Wiem, że takie są, ale już w oryginale wyglądają na pokracznie długie.
Sprytnie wkomponowane wieżyczki IR. I włącznik.
Bardzo sprawnie sobie radzi, szczególnie z podnoszeniem paki ku mojemu zaskoczeniu. Taka długa i ciężka.
Mam 2 pytania - dlaczego boczne słupki są pochylone, a środkowy - pionowo?
I drugie - po prawej stronie jest taka sama skrzynka ze stopniem wejściowym jak po lewej. Dlaczego tylne skrzydełko jest na niej obrócone o 90 stopni?
Wiem, że takie są, ale już w oryginale wyglądają na pokracznie długie.
Sprytnie wkomponowane wieżyczki IR. I włącznik.
Bardzo sprawnie sobie radzi, szczególnie z podnoszeniem paki ku mojemu zaskoczeniu. Taka długa i ciężka.
Mam 2 pytania - dlaczego boczne słupki są pochylone, a środkowy - pionowo?
I drugie - po prawej stronie jest taka sama skrzynka ze stopniem wejściowym jak po lewej. Dlaczego tylne skrzydełko jest na niej obrócone o 90 stopni?
\/1 ______________