[MOC] Terminator

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2554
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#16 Post autor: V1 »

Oż Ty!

Niesamowite!

Strasznie, strasznie mi się podoba.
Podziwiam ile pracy i kombinowania musiałeś w to włożyć. I efekt jest świetny. Super że wszystko się rusza. Iloma pilotami sterujesz?

Szkoda tylko że tak wolno się porusza i że jest słaby. Wiem, że klocki to słabizna i nie dają rady podnieść czegoś większego i cięższego, ale i tak szkoda, że nie jest w stanie wykonać jakiegoś gwałtownego ruchu, czy ciosu. Albo gramolić się po podłodze podciągając rękami. Może za parę lat będzie się dało zrobić takie coś, jak wypuszczą jakieś nowe klocki PF.

Wiesz co, czaszce przydałoby się wyższe czoło i chyba by się przydało obniżyć japę.

Ale i tak jest niesamowity.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#17 Post autor: piotrek839 »

V1 pisze:Iloma pilotami sterujesz?
Wiesz co, czaszce przydałoby się wyższe czoło i chyba by się przydało obniżyć japę.
Steruje 4 pilotami. Jak wiadomo jednocześnie można włączać do 8 kanałów. Robot obsługuje 14 funkcji co oznacza że 6 kanałów na pilotach ma podwójne funkcje. Dlatego robot ma 3 pakiety bateri. Pierwszy pakiet obsługuje ramiona (wychylanie i podnoszenie), oraz łokcie, łącznie 6 kanałów. Drugi pakiet załącza palce, nadgarstki i wychylanie głowy, czyli także 6 kanałów. Trzeci pakiet jest potrzebny do przełączania tamtych dwóch i zajmuje kanały 7 i 8 z czego 7 obraca głową a 8 przełącza pakiety.

Głowę budowałem z ostatnich szarych części więc nie chciałem kombinować z innymi kolorami oraz niepotrzebnie zwiększać ciężaru. Obniżenie szczęki ograniczałoby obrót głowy gdy jest pochylona. Ogólnie to piękna ona nie jest a nawet brzydka i modela z niej nie będzie.

goldsun

#18 Post autor: goldsun »

3dom pisze:Kolego Piotrze będziesz z tym cudem na wystawie, prawda? Idealnie nadaje się do pokazu modeli technic.

Teraz buduj dalej od pasa w dół ;)
Podpinam się do przedmówcy !!
Będziesz z tym w Krakowie ?
Jest szansa na filmowy duet robotów :-) (jak tylko dotrze do mnie BOP i dokończę swojego - nie Terminatora, spokojnie :-)) Może ktoś jeszcze coś z robotów buduje ? Na Eurobriksach widziałem, że była dyskusja o zdecydowanie małej ilości AFOLi budujących "duże" roboty - może LugPOL robotami też stanie, nie tylko ciężarówkami ? :-)

A z innej beczki:
- na taki pomysł przełączania funkcji (wył/wł bboxa) nie wpadłem :-) ja sobie demultipleksera zbudowałem, który jest wielkości mniej więcej klatki piersiowej robota :-)
- za to też mam małą obrotnicę w nadgarstku, a w drugim to co ty przy głowie :-) to :-) nie myślałeś, żeby właśnie tym zrobić jednak nadgarstek - wtedy ma więcej stopni swobody
- przyznaję się, że mi chodził po głowie pomysł wsadzenia dodatkowo kostki NXT, żeby tylko dźwięki wydawała :-) bo też mam problem z za małą kostek ilością na razie :-( może też dołożysz tą jedną - myślę że dźwięki dodają następne +500 do "fun" :-)
Ostatnio zmieniony 2012-05-26, 05:59 przez goldsun, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#19 Post autor: TT »

Model zbudowany z rozmachem. Kawał dobrej roboty. Bardzo duża ilość funkcji. Wszystko działa całkiem dobrze - przy tych rozmiarach to duża sztuka.
Jedyne o co się prosi przy takim modelu to NXT. Jeśli zamierzasz go wziąć na wystawę do Krakowa to po kilku godzinach prezentacji nie będziesz już umiał trzymać pilotów w ręce :-) Na nxt zrobiłbyś sobie jakąś popisową sekwencje ruchów i tylko byś obserwował. Właściwie w Twoim przypadku najszybciej i najłatwiej byłoby mieć 1 kostkę NXT i czujnik HT Irlink, który pozwala sterować kostce 4 wieżami na raz. Nic byś nie musiał przerabiać w modelu tylko zamiast pilota PF miałbyś kostkę z IRlinkiem. Pomyśl o tym :-)
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#20 Post autor: piotrek839 »

goldsun pisze:- za to też mam małą obrotnicę w nadgarstku, a w drugim to co ty przy głowie :-) to :-) nie myślałeś, żeby właśnie tym zrobić jednak nadgarstek - wtedy ma więcej stopni swobody
Aby zbudować nadgarstek z takiego przegubu i w pełni wykorzystać jego zakres ruchu należałoby użyć dwóch lub trzech silników. Takie rozwiązanie znacząco zwiększa wielkość ręki i masę i jest kosztem innych funkcji. Napewno jest to dobry pomysł na wykonanie samego modelu ręki i przyznam że mnie zaintrygowałeś, chyba o takim modelu pomyśle.
TT pisze:Właściwie w Twoim przypadku najszybciej i najłatwiej byłoby mieć 1 kostkę NXT i czujnik HT Irlink, który pozwala sterować kostce 4 wieżami na raz. Nic byś nie musiał przerabiać w modelu tylko zamiast pilota PF miałbyś kostkę z IRlinkiem. Pomyśl o tym :-)
O NXT mam bardzo małą wiedzę i nie wiedziałem że tak można. Mam zestaw NXT 1.0 i tam chyba takiego czujnika nie ma. Więc mówisz że można podłączyć kostkę do wież IR i tym samym sterować silnikami. A wiesz może tak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 2012-05-26, 14:46 przez piotrek839, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#21 Post autor: TT »

piotrek839 pisze:O NXT mam bardzo małą wiedzę i nie wiedziałem że tak można. Mam zestaw NXT 1.0 i tam chyba takiego czujnika nie ma. Więc mówisz że można podłączyć kostkę do wież IR i tym samym sterować silnikami. A wiesz może tak to zrobić?
http://www.hitechnic.com/cgi-bin/commerce.cgi?preadd=action&key=NIL1046 (zjedź stroną na dół jest tam co nieco opisane)
Podłączasz czujnik do NXT. Piszesz program w którym możesz dowolnie sterować wieżami. Zarówno w trybie jak zwykły pilot jak i z regulacją prędkości. Możesz praktycznie w jednym czasie sterować wszystkimi 4 wieżami = 8 kanałami.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#22 Post autor: 3dom »

Jakby co IR link jest (powinien być) dostędny w S@H ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#23 Post autor: Filus »

Cudna konstrukcja. Sam zastanawiałem się, jak to działa, że masz tyle wież, a przecież kanałów jest 8;). Wszystko się wyjaśniło. Mam nadzieję, że model ostanie się przez dłuższy czas, może jakąś integrację zrobimy wreszcie? Wtedy na spotkaniu może i "Termuś" by browarka wychylił:)?

Mrutek

#24 Post autor: Mrutek »

Jest jeszcze bardziej przerażający od oryginału.
Gdyby się jeszcze czołgał, to byłby to MOC roku, a tak tylko miesiąca ;)

Awatar użytkownika
Wawrzino
Posty: 165
Rejestracja: 2010-11-12, 16:59
Lokalizacja: Oborniki Wlkp
brickshelf: Wawrzino
Kontakt:

 

#25 Post autor: Wawrzino »

Zaiste imponująca konstrukcja. Ciekawe jaki wysoki by był, gdyby mu nogi dorobić? Takie chociażby statyczne, żeby wyglądał jeszcze bardziej złowrogo.

Awatar użytkownika
Mikolaj
Posty: 1044
Rejestracja: 2008-02-02, 18:55
Lokalizacja: Międzychód
brickshelf: Mikolaj93
Kontakt:

 

#26 Post autor: Mikolaj »

A da radę zrobić nogi?;>
Ze smutku wory pod oczami jak Panasewicz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#27 Post autor: 3dom »

A dlaczego miałoby się nie dać? Kwestia tylko ile to klocków pochłonie...
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Mikolaj
Posty: 1044
Rejestracja: 2008-02-02, 18:55
Lokalizacja: Międzychód
brickshelf: Mikolaj93
Kontakt:

 

#28 Post autor: Mikolaj »

3dom pisze:A dlaczego miałoby się nie dać?
Nie wiem, ale myślę, że autor pracy mi odpowie na to pytanie.
Ze smutku wory pod oczami jak Panasewicz.

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#29 Post autor: piotrek839 »

Mikolaj pisze:A da radę zrobić nogi?;>
Kwestia nóg rozbija się o części a konkretnie o szare których już nie mam. Mógłbym oczywiście podmienić trochę z tymi które są już zabudowane. Inna kwestia to poruszanie. Da się zrobić chodzenie ale według mnie tylko przy pomocy NXT. Oczywiście jeśli miałby chodzić dość realnie to 3 serwomotory do sterowania jedną nogą. Niestety mam tylko jeden zestaw i nie wiem jak to ugryźć. Albo zrobić jakieś połowiczne rozwiązanie albo zainwestować w drugi zestaw NXT co nie jest takie oczywiste. Muszę jeszcze gdzieś poszukać spolszczenia do oprogramowania na NXT 1.0 i coś popróbować.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#30 Post autor: dmac »

piotrek839 pisze:Da się zrobić chodzenie ale według mnie tylko przy pomocy NXT.
Szczerze? Wątpię.
Moc silników to najbardziej oczywisty problem, ale do obejścia, kosztem szybkości. O wiele większą trudnością jest utrzymanie równowagi, gdyż w przypadku konstrukcji dwunożnej można ją utrzymać jedynie poprzez balansowanie tułowiem, a na to silniki LEGO są za słabe, a zębatki za miękkie. To, co udaje się w malutkich modelach (sam kiedyś zrobiłem eksperymentalną pokrakę na dwóch nogach z jednym silniczkiem; zataczała się jak pijana, ale szła), nie wyjdzie w tak wielkiej machinie. Jeśli zdecydujesz się spróbować, to moim zdaniem zrobisz Terminatora, który zawieszony na szelkach będzie w stanie wolno poruszać nogami jakby szedł, ale gdy stanie na ziemi - przewróci się przy pierwszym podniesieniu nogi.

Co nie zmienia faktu, iż dotychczasowe dzieło robi wielkie wrażenie. Dołączam do chóru tych, którym brakuje tu tylko pełzania (z resztkami "rdzenia kręgowego" wlokącymi się z tyłu), jak w finałowej scenie pierwszego filmu. Gratuluję!
Ostatnio zmieniony 2012-05-28, 17:03 przez dmac, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

ODPOWIEDZ