Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- benny80
- Posty: 162
- Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
- Lokalizacja: Katowice
- brickshelf: benny80
- Kontakt:
-
animacje.. ;-)
Hejka!
Odpowiadam jak zawsze z opónieniem, ale od przedwczoraj tylko trzy razy stawiałem u siebie Windows'a - sama radoć..
Co do modelu to wyglšda coraz bardziej efektownie, dmac! Animacja też niczego sobie, nawet na tak 'prostym' poziome - naprawdę ładnie to wyglšda!
I w pełni popieram przyszłociowe zrobienie kompletnej animacji kiedy już będš ku temu możliwoci - czekam cierpliwie na efekty.
Przy okazji mam pytanie do forumowych Fachowców, bo robię jakš dennš animację w POV-Ray'u na zajęcia:
Jak uzyskać zmianę tempa lub kiedunku ruchu obiektu bšd kamery? Przykładowo:
ruch względem osi Z (zbliżanie do obserwatora), zatrzymanie, obrót o 90' i ruch wzgl. osi X (np w lewo za ekran).
Czy jest na to sposób bez dzielenia tego na częci, czy trzeba zrobić konkretne sekwencje składowych ruchu i potem dopiero składać w całoć np VirtualDab'em lub czym podobnym?
Pozdrawiam i z góry thx za sugestie! B.
Odpowiadam jak zawsze z opónieniem, ale od przedwczoraj tylko trzy razy stawiałem u siebie Windows'a - sama radoć..
Co do modelu to wyglšda coraz bardziej efektownie, dmac! Animacja też niczego sobie, nawet na tak 'prostym' poziome - naprawdę ładnie to wyglšda!
I w pełni popieram przyszłociowe zrobienie kompletnej animacji kiedy już będš ku temu możliwoci - czekam cierpliwie na efekty.
Przy okazji mam pytanie do forumowych Fachowców, bo robię jakš dennš animację w POV-Ray'u na zajęcia:
Jak uzyskać zmianę tempa lub kiedunku ruchu obiektu bšd kamery? Przykładowo:
ruch względem osi Z (zbliżanie do obserwatora), zatrzymanie, obrót o 90' i ruch wzgl. osi X (np w lewo za ekran).
Czy jest na to sposób bez dzielenia tego na częci, czy trzeba zrobić konkretne sekwencje składowych ruchu i potem dopiero składać w całoć np VirtualDab'em lub czym podobnym?
Pozdrawiam i z góry thx za sugestie! B.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: animacje.. ;-)
Dzięki, dziękibenny80 pisze:Co do modelu to wyglšda coraz bardziej efektownie, dmac! Animacja też niczego sobie, nawet na tak 'prostym' poziome - naprawdę ładnie to wyglšda!
(...)
Przy okazji mam pytanie do forumowych Fachowców, bo robię jakš dennš animację w POV-Ray'u na zajęcia:
Jak uzyskać zmianę tempa lub kiedunku ruchu obiektu bšd kamery?
A takich trudnych pytań to mi nie zadawaj. Ja tylko umiem składać gify do kupy programem sprzed 7 (!!!) lat
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Rewolucji żadnej nie ma, ale co drgnęło w moim modelu. Wreszcie rozwišzałem problem rampy. Jest elektrycznie napędzana, tak jak chciałem. Przybyło zdjęcie w mojej galerii - nie widać mechanizmu, ale teraz powinienem przyspieszyć kończenie wirtualnego projektu, więc wkrótce każdy będzie mógł zobaczyć jak toto działa....
Z technicznego punktu widzenia - wszystko jest zrobione. Teraz tylko wklepać to wszystko w MLCadzie.... Częć bebechów już mam - to ten nowy obrazek, na którym widać dużo żółtego .
A wracajšc do animacji - strasznie upierdliwe to robienie obrotów częci co jeden stopień, żeby zrealizować ruch podwozia.... A jeszcze wstawić każdy z "przesuniętych" modeli podwozia do głównego modelu, a jeszcze wyrenderować, a jeszcze skrzydła, a jeszcze rampa...
Ale zrobię, cholera. Zrobię.
Z technicznego punktu widzenia - wszystko jest zrobione. Teraz tylko wklepać to wszystko w MLCadzie.... Częć bebechów już mam - to ten nowy obrazek, na którym widać dużo żółtego .
A wracajšc do animacji - strasznie upierdliwe to robienie obrotów częci co jeden stopień, żeby zrealizować ruch podwozia.... A jeszcze wstawić każdy z "przesuniętych" modeli podwozia do głównego modelu, a jeszcze wyrenderować, a jeszcze skrzydła, a jeszcze rampa...
Ale zrobię, cholera. Zrobię.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: animacje.. ;-)
Panowie, czas na finał
Model jest skończony. Obrazki sš w nowej galerii, zapewne jeszcze nie publicznej:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=124587
Niecierpliwym polecam link do jednego z renderów, wykonanego przez Shaggiego:
http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... ggie01.jpg
Generalnie: ładne rendery robił Shaggie, brzydkie ja. Być może będzie więcej tych ładnych; na pewno będzie też zapowiadana animacja, ale nie wiem kiedy. Na razie mam zrobione w MLCadzie wszystkie 138 faz ruchu skrzydeł i obrotowych działek, he, he... Teraz tylko wyrenderować 138 obrazków i już mamy 5,5 sekundy filmu A potem jeszcze podwozie, rampa.... Miałe rację, Ciamek: nie po Nowym Roku, tylko za rok
Jeli kto chciałby się jeszcze wypowiedzieć na temat modelu, to zapraszam.
Model jest skończony. Obrazki sš w nowej galerii, zapewne jeszcze nie publicznej:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=124587
Niecierpliwym polecam link do jednego z renderów, wykonanego przez Shaggiego:
http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... ggie01.jpg
Generalnie: ładne rendery robił Shaggie, brzydkie ja. Być może będzie więcej tych ładnych; na pewno będzie też zapowiadana animacja, ale nie wiem kiedy. Na razie mam zrobione w MLCadzie wszystkie 138 faz ruchu skrzydeł i obrotowych działek, he, he... Teraz tylko wyrenderować 138 obrazków i już mamy 5,5 sekundy filmu A potem jeszcze podwozie, rampa.... Miałe rację, Ciamek: nie po Nowym Roku, tylko za rok
Jeli kto chciałby się jeszcze wypowiedzieć na temat modelu, to zapraszam.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Ciamek
- VIP
- Posty: 2785
- Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: Piglet
- Kontakt:
-
Re: animacje.. ;-)
To jes liczne, ja chcę animację : oPdmac pisze:Niecierpliwym polecam link do jednego z renderów, wykonanego przez Shaggiego:
http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... ggie01.jpg
A będzie w kosmosie z gwiazdami? Czy z takim tłem jak tutaj gradienowym?
Zdrufko, Ciamek
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: animacje.. ;-)
Ja nie umiem z gwiazdami, a Shaggie zdecydował się na takie tło, bo na czarnym owietlenie zachowywało się głupkowatoCiamek pisze: To jes liczne, ja chcę animację : oP
A będzie w kosmosie z gwiazdami? Czy z takim tłem jak tutaj gradienowym?
A kadry animacji będš chyba na jednolicie czarnym tle.
Podtrzymujesz ofertę poskładania jpgów w zgrabny film?
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Ciamek
- VIP
- Posty: 2785
- Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: Piglet
- Kontakt:
-
Re: animacje.. ;-)
Ale animacja będzie też z renderów mam nadzieje? : o)dmac pisze: Ja nie umiem z gwiazdami, a Shaggie zdecydował się na takie tło, bo na czarnym owietlenie zachowywało się głupkowato
A kadry animacji będš chyba na jednolicie czarnym tle.
To możnaby dodać do niej jakie gwiazdy czy co.
Tak, tylko BMP poproszę, nie żadne JPG ; o)dmac pisze: Podtrzymujesz ofertę poskładania jpgów w zgrabny film?
Zdrufko, Ciamek
Ja nieznam się na star wars - nigdy niewidziałem ani nie czytałem żadnej częci. Więc nie ocenie odwzorowania, lecz znajšc Twoja fachowoć w tym temacie nie mialbym powodów do krytyki. Co do punktu widzenia LEGO to wszystko jest OK! Pomysłówo zbudowany "dziób" tzn. kadłub oraz pomysłowe wykorzystanie felg.
To teraz czekam na animacje. I mam nadzieje, że do emerytury doczekam się animacji całego filmu w wersji LEGO Twojego autorstwa no i kilku innych z działu technicznego Pozdrawiam Shgg fajne rendery i Ciamek przyszły montażysto.
To teraz czekam na animacje. I mam nadzieje, że do emerytury doczekam się animacji całego filmu w wersji LEGO Twojego autorstwa no i kilku innych z działu technicznego Pozdrawiam Shgg fajne rendery i Ciamek przyszły montażysto.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- Darek Mróz
- VIP
- Posty: 213
- Rejestracja: 2004-06-02, 14:12
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: sasik
-
Witam
Dmac, jeli przy Twoim deklarowanym czasie 1 godzina w tygodniu na Lego (tak co pamiętam) masz takie efekty to tylko pogratulować potencjału twórczego i szybkoci w pracy. Wpędzasz mnie w kompleksy, bo byłe ostatnim bastionem moich wymówek przed samym sobš. Teraz nie pozostało mi już nic jak tylko wzišć się do roboty .
Po tym przydługim wstępie powiem tylko, że cholernie mi się podoba, nic więcej nie dodaję, po prostu wszystko super. Słowa uznania również dla Shaggiego za renderingi, jak jeszcze Ciamek dołoży swoje animacje to będzie z tego niezły zespołowy projekt .
Dmac, jeli przy Twoim deklarowanym czasie 1 godzina w tygodniu na Lego (tak co pamiętam) masz takie efekty to tylko pogratulować potencjału twórczego i szybkoci w pracy. Wpędzasz mnie w kompleksy, bo byłe ostatnim bastionem moich wymówek przed samym sobš. Teraz nie pozostało mi już nic jak tylko wzišć się do roboty .
Po tym przydługim wstępie powiem tylko, że cholernie mi się podoba, nic więcej nie dodaję, po prostu wszystko super. Słowa uznania również dla Shaggiego za renderingi, jak jeszcze Ciamek dołoży swoje animacje to będzie z tego niezły zespołowy projekt .
LEg GOdt Darek Mróz
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Dziękuję wszystkim za miłe słowa.
Aż mi żal, że już skończyłem Ale i cieszę się, bo wynik jest zadowalajšcy.
Dzięki też za wsparcie moralne przez tych parę miesięcy. Że dziękuję Shaggiemu za rendery, chyba nie muszę wspominać.
Jeli kto jeszcze nie zauważył, to informuję: zaczšłem zbierać częci, żeby zrobić ten model w realu. Założyłem sobie nawet w miarę realny termin: 20 lat Jak na razie mam jeden element: szybkę od Black Cata. Aha, no i jeszcze Benny trzyma dla mnie 2 felgi... z 12 potrzebnych
Zobaczymy....
Aż mi żal, że już skończyłem Ale i cieszę się, bo wynik jest zadowalajšcy.
Dzięki też za wsparcie moralne przez tych parę miesięcy. Że dziękuję Shaggiemu za rendery, chyba nie muszę wspominać.
Jeli kto jeszcze nie zauważył, to informuję: zaczšłem zbierać częci, żeby zrobić ten model w realu. Założyłem sobie nawet w miarę realny termin: 20 lat Jak na razie mam jeden element: szybkę od Black Cata. Aha, no i jeszcze Benny trzyma dla mnie 2 felgi... z 12 potrzebnych
Zobaczymy....
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
Moj prom [set 7264] to niedorobka firmy:) Kabina jest - niedomalowana - bede musial sam ja pomalowac Co do Twojej kabiny - podziwiam za cierpliwosc - nie dalbym rady tyle siedziec przed kompem I jeszce o samym promie - to jedna z ciekawszych (MZ) jednostek w SW - a jesli chodzi o biel - pamietacie wnetrza Discovery z "2001: A Space Odyssey" - no wlasnie
[ Dodano: Czw 29 Wrz, 2005 ]
"jeszcze" - naturalnie
[ Dodano: Czw 29 Wrz, 2005 ]
"jeszcze" - naturalnie