Fajne i zdrowe wykresy motorowe
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5420
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Fajne i zdrowe wykresy motorowe
A poważnie mówiąc, skleciłem taką prostą pomoc w temacie silników, z błogosławieństwem Philo:
Jest to lista 10 najpopularniejszych silników od najsilniejszego po najsłabszy, pokazująca ich moment, szybkość i moc mechaniczną w postaci wartości oraz porównawczych słupków. Dodatkowo wszystkie silniki pokazane są w tej samej skali, więc widać jak różnią się wielkością. Lista jest przewidziana do wydrukowania sobie w formacie A4 lub większym, bo nie wiem jak Wy, ale ja wolę mieć jedną kartkę powieszoną nad biurkiem niż włazić do netu za każdym razem kiedy potrzebuję spojrzeć na jakąś wartość.
Jest to lista 10 najpopularniejszych silników od najsilniejszego po najsłabszy, pokazująca ich moment, szybkość i moc mechaniczną w postaci wartości oraz porównawczych słupków. Dodatkowo wszystkie silniki pokazane są w tej samej skali, więc widać jak różnią się wielkością. Lista jest przewidziana do wydrukowania sobie w formacie A4 lub większym, bo nie wiem jak Wy, ale ja wolę mieć jedną kartkę powieszoną nad biurkiem niż włazić do netu za każdym razem kiedy potrzebuję spojrzeć na jakąś wartość.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
Dzięki, przyda się.
Widzę tylko błąd, przy l-motorze, zamiast mocy mechanicznej, podałeś moc elektryczną.
Podejrzanie wygląda też moc silników rc.
Edit:
Ubiegli mnie.
Widzę tylko błąd, przy l-motorze, zamiast mocy mechanicznej, podałeś moc elektryczną.
Podejrzanie wygląda też moc silników rc.
Edit:
Ubiegli mnie.
Ostatnio zmieniony 2012-11-14, 07:12 przez BJ, łącznie zmieniany 2 razy.
Wystarczy spojrzeć na stronę Philo (podana na tej karcie do druku), by wszystko stało się jasne. Moment w [Ncm], prędkość w [RPM = obr/min], moc mechaniczna w [W]. Swoją drogą, może jednak warto te wartości wrzucić do tego zestawienia? Ale dobrze, że coś takiego powstało - dzięki;).R19Cabrio pisze: Prędkość jest podana w obrotach na minutę?
Edit. Moc RC jest dobrze.
Ostatnio zmieniony 2012-11-13, 22:47 przez Filus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5420
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Wydaje mi się, że można się obyć bez jednostek. W przypadku momentu i mocy jednostki nie mają dla nas praktycznego znaczenia, a w przypadku prędkości, to chyba jasne że jest w RPM - przecież nie w km/h :)Filus pisze:Wystarczy spojrzeć na stronę Philo (podana na tej karcie do druku), by wszystko stało się jasne. Moment w [Ncm], prędkość w [RPM = obr/min], moc mechaniczna w [W]. Swoją drogą, może jednak warto te wartości wrzucić do tego zestawienia?
Philo ostatnio opublikował nowsze, dokładniejsze pomiary silnika RC. Jak napisał, miał z tym wcześniej problem, ponieważ silnik RC roznosił mu sprzęt pomiarowy na kawałki.BJ pisze:Widocznie Philio coś zmieniał, wcześniej silnik rc miał 2,38W mocy,
Ostatnio zmieniony 2012-11-13, 22:54 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Dzięki Bogu, ze od dluzszego czasu nikt na nich nie jezdzi w trialu bo musielibysmy powtorke z Tour de France z poprawianiem wynikow :)Sariel pisze:Philo ostatnio opublikował nowsze, dokładniejsze pomiary silnika RC. Jak napisał, miał z tym wcześniej problem, ponieważ silnik RC roznosił mu sprzęt pomiarowy na kawałki.BJ pisze:Widocznie Philio coś zmieniał, wcześniej silnik rc miał 2,38W mocy,
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Może mi to ktoś w końcu do końca wyjaśni bo fizykę/mechanikę to miałem ostatni raz w latach 80 i się zapomniało :(
Google, nasz przyjaciel, od zawsze mówi, że moment obrotowy (moment siły) to iloczyn długości dźwigni i siły jaką na nią działamy. A moc jest iloczynem momentu siły i prędkości obrotowej silnika.
Jednak na tej planszy oraz na danych są znaczące rozbieżności - skąd one się biorą? A czy nie jest tak, że jeżeli moc uzależniona jest od momentu siły, który dla silnika jest stały (tak?) i prędkości obrotowej to powinno podawać się ją wraz z prędkością przy jakiej silnik ją osiąga?
I oczywiście - jak wykorzystać tą wiedzę w praktyce? Tzn możemy Sarielowym kalkulatorem przełożeń policzyć prędkość końcową - ale jakich przełożeń użyć przy konkretnym silniku, konkretnych kołach i zadanej masie pojazdu? Oczywiście w przybliżeniu bo to nie laboratorium tylko mimo wszystko klocki... Czy takie dywagacje na poziomie dokładności LEGO mają sens?
Google, nasz przyjaciel, od zawsze mówi, że moment obrotowy (moment siły) to iloczyn długości dźwigni i siły jaką na nią działamy. A moc jest iloczynem momentu siły i prędkości obrotowej silnika.
Jednak na tej planszy oraz na danych są znaczące rozbieżności - skąd one się biorą? A czy nie jest tak, że jeżeli moc uzależniona jest od momentu siły, który dla silnika jest stały (tak?) i prędkości obrotowej to powinno podawać się ją wraz z prędkością przy jakiej silnik ją osiąga?
I oczywiście - jak wykorzystać tą wiedzę w praktyce? Tzn możemy Sarielowym kalkulatorem przełożeń policzyć prędkość końcową - ale jakich przełożeń użyć przy konkretnym silniku, konkretnych kołach i zadanej masie pojazdu? Oczywiście w przybliżeniu bo to nie laboratorium tylko mimo wszystko klocki... Czy takie dywagacje na poziomie dokładności LEGO mają sens?
Pomocna rzecz!
Mimo wszystko wersja otwierająca się na monitorze w całości ułatwiłaby życie... przynajmniej mi:)Sariel pisze:Lista jest przewidziana do wydrukowania sobie w formacie A4 lub większym, bo nie wiem jak Wy, ale ja wolę mieć jedną kartkę powieszoną nad biurkiem niż włazić do netu za każdym razem kiedy potrzebuję spojrzeć na jakąś wartość.
Sezon w pełni!