Moc silnika a kierunek obrotów

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
arturh
Posty: 48
Rejestracja: 2012-03-27, 15:18
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Moc silnika a kierunek obrotów

#1 Post autor: arturh »

Jak w temacie. Czy to jest moje subiektywne zdanie, czy tak jest faktycznie że w zależności od kierunku obrotów ustawionym na pilocie różnicy w mocy mediuma jest bardzo duża?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#2 Post autor: Sariel »

Mało prawdopodobne. Bardziej prawdopodobne, że tam gdzie go testujesz - w jakimś pojeździe, jak podejrzewam - rozkład masy sprawia że jazda np. do przodu jest szybsza niż do tyłu.

PawelP7

#3 Post autor: PawelP7 »

Wczoraj dostałem swój pierwszy silnik Medium i też mam wrażenie że różnica w mocy w zależności od kierunku obrotu jest duża. Na biegu jałowym również słychać różnicę w głośności pracy
Ostatnio zmieniony 2012-11-16, 00:19 przez PawelP7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
arturh
Posty: 48
Rejestracja: 2012-03-27, 15:18
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: arturh »

Mój medium podnosi klapę przez ślimacznice i 2 przełożenia i w zależności od ustawień kierunku obrotów w jedną stronę ma siłę podnieść a w druga nie ma. Więc ten sam mechanizm a próby różnią się tylko kierunkiem obrotów i kierunkiem w który wychylam sterowanie na pilocie. Tak więc różnica w mocy jest ewidentna... Na 100% przełożenia i sam mechanizm są niedoskonałe :) bo to moja pierwsza wlasna konstrukcja :) ale dla tego testu nie powinno to mieć znaczenia.

Awatar użytkownika
macaron
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-07, 11:52
Lokalizacja: Banino
brickshelf: macaron

 

#5 Post autor: macaron »

A przepraszam bardzo - mamy na świecie, na Ziemi grawitację? Skoro siłownik podnosi Ci klapę to wiadomo, że to podnoszenie będzie słabsze niż opuszczanie razem z siłą grawitacji. Jakby nie patrzeć to podnosząc musi siłownik i silnik pokonać dodatkowy opór a w dół spada swobodniej ;)
Aktualne projekty LEGO: tramwaj i infrastruktura (zawieszone)

Awatar użytkownika
arturh
Posty: 48
Rejestracja: 2012-03-27, 15:18
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#6 Post autor: arturh »

macaron pisze:A przepraszam bardzo - mamy na świecie, na Ziemi grawitację? Skoro siłownik podnosi Ci klapę to wiadomo, że to podnoszenie będzie słabsze niż opuszczanie razem z siłą grawitacji. Jakby nie patrzeć to podnosząc musi siłownik i silnik pokonać dodatkowy opór a w dół spada swobodniej ;)
Nie zrozumiałeś mnie. Wykonuję tą samą czynność podnoszenia klapy raz z obrotami silnika przełączanymi na pilocie (w uproszczeniu) w lewo a raz w prawo. I z obrotami ustalonymi w lewo klapa się podnosi, a w prawo - nie podnosi.

Jetboy

#7 Post autor: Jetboy »

Jak bardzo różni się mechanizm w obu przypadkach? Może tu leży pies pogrzebany?

Ananiasz
Posty: 47
Rejestracja: 2012-08-09, 13:00
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Ananiasz

 

#8 Post autor: Ananiasz »

Ja zauważyłem różnicę mocy przy kompresorze. W jednym kierunku pompuje jak szalony, a w drugim ledwo-ledwo. Jako, że fizyk ze mnie jak z koziej (...) trąba to uznałem, że to pewnie naturalne. Teraz zaczynam się zastanawiać, czy to nie jest faktycznie wina motoru. Wieczorem zrobię testy wagowe i wszystko się wyjaśni.
Kolekcjoner dziurawych klocków.

Awatar użytkownika
arturh
Posty: 48
Rejestracja: 2012-03-27, 15:18
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#9 Post autor: arturh »

Jetboy pisze:Jak bardzo różni się mechanizm w obu przypadkach?
Wcale!
Mam jeden mechanizm podnoszenia klapy, który podnoszę przy użyciu jednego mediuma. Jeżeli na pilocie mam ustawione obroty w prawo i wychylę drążek sterowania na pilocie od siebie to klapa się podnosi, jak do siebie to się opuszcza. Teraz przy tym samym układzie, nie dotykając klocków, zmieniam na pilocie obroty na "w lewo" i ciągnę drążek sterowania do siebie i klapa dochodzi do pewnego momentu i dalej nie ma siły.
Mam nadzieję że już jasno wyjaśniłem :)

goldsun

#10 Post autor: goldsun »

Czyli ty nie zmieniasz kierunku obrotów silnika ! Tylko zmieniasz ustawienia samego pilota !
Taki sam test (bez zmian kierunku obrotów silnika) zrób sobie bez pilota (przez przełącznik na bb + przełącznik na kabelku) i sprawdź zależność - zakładam, że wtedy różnicy nie będzie.
Jeślibyś chciał faktycznie sprawdzić kierunki obrotów silnika to musiałbyś modyfikować mechanizm (albo mieć za każdym razem 2 klapy - 1wsza w górę, 2ga w dół)
To sam pilot pewnie coś robi z zależności od ustawień ? albo wieża IR ?
Ostatnio zmieniony 2012-11-16, 09:37 przez goldsun, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
arturh
Posty: 48
Rejestracja: 2012-03-27, 15:18
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#11 Post autor: arturh »

goldsun pisze:To sam pilot pewnie coś robi z zależności od ustawień ? albo wieża IR ?
Jak się zastanowie - to też tak myślę, to wieża albo pilot. Wieczorem zobacze "na krótko" czy jest różnica.
A jeżeli to wieża albo pilot - to to jest znana przypadłość?

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#12 Post autor: 3dom »

Mi nie jest znana. Masz inną więżę/innego pilota żeby to sprawdzić?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
arturh
Posty: 48
Rejestracja: 2012-03-27, 15:18
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#13 Post autor: arturh »

3dom pisze:Mi nie jest znana. Masz inną więżę/innego pilota żeby to sprawdzić?
Tak, posprawdzam wieczorem.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#14 Post autor: Żbik »

Ananiasz pisze:Ja zauważyłem różnicę mocy przy kompresorze.
Ja na silniku L mam to samo. Nie wiem czy to kwestia pompek (2), łańcucha czy samego silnika.

Awatar użytkownika
arturh
Posty: 48
Rejestracja: 2012-03-27, 15:18
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#15 Post autor: arturh »

Dziwne.
Chciałem zilustrować problem filmikiem, przeprowadzić testy itp.
Naładowałem baterie i ... w obie strony, bez względu na polaryzację na pilocie - działa tak samo.
Wygląda na to że problem uwidacznia się przy słabych, na wykończeniu bateriach.

ODPOWIEDZ