Moc silnika a kierunek obrotów
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Moc silnika a kierunek obrotów
Jak w temacie. Czy to jest moje subiektywne zdanie, czy tak jest faktycznie że w zależności od kierunku obrotów ustawionym na pilocie różnicy w mocy mediuma jest bardzo duża?
Mój medium podnosi klapę przez ślimacznice i 2 przełożenia i w zależności od ustawień kierunku obrotów w jedną stronę ma siłę podnieść a w druga nie ma. Więc ten sam mechanizm a próby różnią się tylko kierunkiem obrotów i kierunkiem w który wychylam sterowanie na pilocie. Tak więc różnica w mocy jest ewidentna... Na 100% przełożenia i sam mechanizm są niedoskonałe :) bo to moja pierwsza wlasna konstrukcja :) ale dla tego testu nie powinno to mieć znaczenia.
A przepraszam bardzo - mamy na świecie, na Ziemi grawitację? Skoro siłownik podnosi Ci klapę to wiadomo, że to podnoszenie będzie słabsze niż opuszczanie razem z siłą grawitacji. Jakby nie patrzeć to podnosząc musi siłownik i silnik pokonać dodatkowy opór a w dół spada swobodniej ;)
Aktualne projekty LEGO: tramwaj i infrastruktura (zawieszone)
Nie zrozumiałeś mnie. Wykonuję tą samą czynność podnoszenia klapy raz z obrotami silnika przełączanymi na pilocie (w uproszczeniu) w lewo a raz w prawo. I z obrotami ustalonymi w lewo klapa się podnosi, a w prawo - nie podnosi.macaron pisze:A przepraszam bardzo - mamy na świecie, na Ziemi grawitację? Skoro siłownik podnosi Ci klapę to wiadomo, że to podnoszenie będzie słabsze niż opuszczanie razem z siłą grawitacji. Jakby nie patrzeć to podnosząc musi siłownik i silnik pokonać dodatkowy opór a w dół spada swobodniej ;)
Ja zauważyłem różnicę mocy przy kompresorze. W jednym kierunku pompuje jak szalony, a w drugim ledwo-ledwo. Jako, że fizyk ze mnie jak z koziej (...) trąba to uznałem, że to pewnie naturalne. Teraz zaczynam się zastanawiać, czy to nie jest faktycznie wina motoru. Wieczorem zrobię testy wagowe i wszystko się wyjaśni.
Kolekcjoner dziurawych klocków.
Wcale!Jetboy pisze:Jak bardzo różni się mechanizm w obu przypadkach?
Mam jeden mechanizm podnoszenia klapy, który podnoszę przy użyciu jednego mediuma. Jeżeli na pilocie mam ustawione obroty w prawo i wychylę drążek sterowania na pilocie od siebie to klapa się podnosi, jak do siebie to się opuszcza. Teraz przy tym samym układzie, nie dotykając klocków, zmieniam na pilocie obroty na "w lewo" i ciągnę drążek sterowania do siebie i klapa dochodzi do pewnego momentu i dalej nie ma siły.
Mam nadzieję że już jasno wyjaśniłem :)
Czyli ty nie zmieniasz kierunku obrotów silnika ! Tylko zmieniasz ustawienia samego pilota !
Taki sam test (bez zmian kierunku obrotów silnika) zrób sobie bez pilota (przez przełącznik na bb + przełącznik na kabelku) i sprawdź zależność - zakładam, że wtedy różnicy nie będzie.
Jeślibyś chciał faktycznie sprawdzić kierunki obrotów silnika to musiałbyś modyfikować mechanizm (albo mieć za każdym razem 2 klapy - 1wsza w górę, 2ga w dół)
To sam pilot pewnie coś robi z zależności od ustawień ? albo wieża IR ?
Taki sam test (bez zmian kierunku obrotów silnika) zrób sobie bez pilota (przez przełącznik na bb + przełącznik na kabelku) i sprawdź zależność - zakładam, że wtedy różnicy nie będzie.
Jeślibyś chciał faktycznie sprawdzić kierunki obrotów silnika to musiałbyś modyfikować mechanizm (albo mieć za każdym razem 2 klapy - 1wsza w górę, 2ga w dół)
To sam pilot pewnie coś robi z zależności od ustawień ? albo wieża IR ?
Ostatnio zmieniony 2012-11-16, 09:37 przez goldsun, łącznie zmieniany 1 raz.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Ja na silniku L mam to samo. Nie wiem czy to kwestia pompek (2), łańcucha czy samego silnika.Ananiasz pisze:Ja zauważyłem różnicę mocy przy kompresorze.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi