8880 Super Car

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#16 Post autor: Robson »

OCZYWISCIE RECENZJA SUPER
Cb1100RR

Hippotam

#17 Post autor: Hippotam »

Dzięki za fajną recenzję - oby więcej takich na forum. Osobiście nie jestem fanem technica (może po prostu jeszcze nie dorosłem do tego), ale byłem ciekawy dlaczego akurat ten model uznawany jest za ósmy cud świata. Trochę mi się wyjaśniło, ale przyznam, że chętnie przeczytałbym teraz recenzję napisaną przez absolutnego wyznawcę tego modelu :-).

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#18 Post autor: Maciej Drwięga »

Zatwierdzono

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#19 Post autor: Sariel »

Hippotam pisze:chętnie przeczytałbym teraz recenzję napisaną przez absolutnego wyznawcę tego modelu :-).
8880 mam od paru tygodni, ale na recenzję chyba się nie skuszę, bo po własnoręcznym złożeniu tego kloca przestałem uważać się za jego wyznawcę. Problem chyba w tym że od paru lat wszystkie większe Technice jakie składałem to były już "te nowe" - z mieszanką liftarmów i paneli, i nowymi instrukcjami. Dopiero ślęcząc nad książeczką do 8880 uświadomiłem sobie jak bardzo Lego dopracowało instrukcje przez te lata które minęły od jego wydania. Jako małolat jakoś sobie radziłem ze starymi Technicami, teraz irytowały mnie małe i nieczytelne cyferki podające ilość potrzebnych części, konieczność liczenia studów na pokazanych belkach (chwała Lego za pokazywanie ich w 1:1 w nowszych instrukcjach), i uporczywego wpatrywania się w każdą stronę w poszukiwaniu czy przypadkiem gdzieś nie przybył jakiś pin, i gdzie miałem wpiąć tego plate'a 1x2. Chyba tylko dzieci mają dostatecznie dobry wzrok żeby złożyć toto bez pomyłek, ja poczułem się stary, ślepy, bezzębny i łysy... no, prawie :)
Co do samego modelu - dostałem go w stanie bardzo dobrym, złożonego, i pierwszy stres - mechanika nie chce działać. Zwrotnice przeskakują, silnik się zacina, a toczy się toto opornie jak czołg. Nic to - pomyślałem, rozłożyłem nabytek na części pierwsze, utopiłem w wodzie z mydłem, wypłukałem, wybieliłem koła, i przystąpiłem do ponownego montażu. W którymś jego momencie, kiedy jedną ręką przytrzymywałem mocowanie tylnych amortyzatorów żeby znów nie odpięło belki, a drugą podtrzymywałem odpadającą przy byle kichnięciu poprzeczną belkę na masce, naprawdę zatęskniłem za liftarmami i panelami. Może i trudno do nich przywyknąć, ale wciąż przypominało mi się że przy montażu niewiele mniejszego 8436 wszystko pasowało do siebie jak w szwajcarskim zegarku, i trzymało się razem od pierwszego 'klik'. Kiedy już złożyłem wreszcie 8880 (po tym jak 3 razy prawie się rozleciał w montażu), wyszła na jaw jeszcze jedna kwestia - belki zamocowane pod przedziwnymi kątami na króciutkich plate'ach to nie jest ta wytrzymałość co panele przypięte do liftarmów. OK, liftarmy się przeważnie uginają, wiem. Ale moja pierwsza próba otwarcia bagażnika 8880 skończyła się upadkiem belki która wymsknęła się spomiędzy dwóch plate'ów, a pierwsze użycie kierownicy niemal rozwaliło kokpit. Acha - zapewniam że łap budowlańca nie mam :)
Puenta - dla mnie 8880 jest kultowym... źródłem części, nie modelem. Jak już było mówione - koła, zawieszenie, skrzynia biegów. Żaden z tych elementów nie jest bez wad (komuś się udało z sukcesem zastosować tę skrzynię do napędu bez wprowadzania istotnych zmian?), ale pozwalają zbudować bardzo wiele. Gdybym miał wybór za tę samą cenę wolałbym kupić Supercara MK II, ale mimo to 8880 wydaje mi się 'must have' do myślenia o poważnych konstrukcjach. Tylko 8880 i 8466 mają tak wyspecjalizowane części do budowy zawieszenia, z zaznaczeniem że 8466 to sporo większy wydatek, i panele w obrzydliwym, tandetnie wyglądającym kolorze pseudozielonym. Przewaga 8880 to zwrotnice zgodne z geometrią skrętną Ackermanna - choć przy jego dwóch osiach może to conajwyżej symbolicznie oszczędzać opony. Boli za to brak tradycyjnego Transmission Changeover Catch, znacznie bardziej uniwersalnego niż kulkowa wajcha.
Tyle moich wypocin, rozpisałem się trochę :ups: 8880 mogę polecić ale jako źródło części, jego składanie wymaga bowiem anielskiej (albo dziecięcej?) cierpliwości. Mnie kosztował 360 PLN, i tylko jego idealny stan (zero pęknięć, odrobina kurzu) powstrzymuje mnie od uznania że przepłaciłem. Na Allegro ten zestaw pojawia się w zasadzie regularnie, są więc dobre warunki do zdobycia go za mniejsze pieniądze.

Awatar użytkownika
Jonder_qind
Posty: 122
Rejestracja: 2006-05-27, 22:22
Lokalizacja: Tychy
brickshelf: Jonderqind

 

#20 Post autor: Jonder_qind »

Sariel pisze:(chwała Lego za pokazywanie ich w 1:1 w nowszych instrukcjach)
Ja uwielbiam stare instrukcje, dawały więcej radości ze składania i u mnie wyrobiły umiejętności szybkiego rozróżniania długości axli i bricków. Ale widać, że niektórzy to leniwi się robią :).
Nie podoba mi się, że teraz nieparzyste długości są szare, a parzyste czarne to mi psuje estetyke :P

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#21 Post autor: Sariel »

Jonder_qind pisze:Ale widać, że niektórzy to leniwi się robią :).
Poczekaj te 5 lat aż będziesz w moim wieku, sam zobaczysz że wzrok już nie ten, ręka zawodzi, a klocki nie chcą się słuchać ;) Co do kolorów - dajcie mi czerwone panele, a wszystko inne czarne, i będę szczęśliwy ;)

Pietruszka

#22 Post autor: Pietruszka »

Nie podoba mi się, że teraz nieparzyste długości są szare, a parzyste czarne to mi psuje estetyke
Na początku też mi to przeszkadzało bo przyzwyczaiłem się, że axle są czarne ... ale po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że wizualnie niczego to nie psuje więc ta zmiana jak dla mnie jest na plus.
Ostatnio zmieniony 2007-05-21, 17:05 przez Pietruszka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#23 Post autor: Kubrick »

Coz moge powiedziec... Kupilem ten zestaw tradycyjnie jako dawce organow. Zlozylem wczoraj model podstawowy i stwierdzam, ze faktycznie przednie kola ocieraja... wadza o blotniki zanim jeszcze zawieszenie osiagnie pelen skok. Zrozumialbym to w zakrecie, wtedy mozna przebolec i po prostu skrecac delikatniej.
Podczas jazdy wszystko delikatnie trzeszczy, co uwazam za zalete, bo to dzwiek tych fajnych zestawow z epoki, kiedy liftarm byl pojeciem abstrakcyjnym.
Fotele pochylaja sie tyle, co nic, bo co to jest te pol centymetra ruchu oparciem...
uklad kierowniczy stawia taki opor, ze kolkiem za fotelami nie da sie w zasadzie krecic, bardziej kreci sie jego oponka, niz cale kolko.
Tylna klapa moglaby roznie dobrze sie wcale nie otwierac, bo otwarcie jest iscie symboliczne i dostepu do silnika niemal nie daje.
Ktos wspominal o oporach w ukladzie napedowym? U mnie tego nie ma. Jezdzi gladko na kazdym biegu, a silnik kreci sie wspaniale podczas jazdy.

Sariel pisal, ze biegi sa odwrotnie. Nie sa. Rozklad jest tradycyjny:

1 3
|_|
| |
2 4

Wszystkie przelozenia sa dobrane odpowiednio, bo na I biegu silnik kreci sie szybko, a auto jedzie powoli i ta sie proporcje odwracaja az do IV biegu, gdzie auto jedzie szybko, a silnik prawie stoi. Nie podoba m sie za to ogromny skok dzwigni zmiany biegow, ale to juz jest nie do obejscia.

Wyczytalem tez, ze ktos mial problemy ze zdejmowaniem kol. Wystarczy te szare koncowki piast, ktore lapia felge delikatnie zblizyc do siebie i kolo schodzi z lekkoscia.

Generalnie uwazam, ze ten zestaw zasluguje na swoj kult. Ma sporo niedociagniec, ale za to prezentuje sie na polce wrecz monumentalnie (mam wrazenie, ze nawet 4x4 offroader byl mniejszy) i mozna zaszpanowac przed znajomymi, ze ma sie sportowy woz 4x4x4 ;)

Jednym zdaniem na koniec: Czy to dawca czesci, czy model na polke, warto wylozyc te pieniadze, za ktore on stoi na allegro, bo daje on duzo radosci.


Doliczcie mnie do grona wyznawcow 8880, ale z adnotacja, ze i tak go wkrotce przerobie na tralowke ;)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#24 Post autor: Sariel »

Kubrick pisze:Sariel pisal, ze biegi sa odwrotnie. Nie sa. Rozklad jest tradycyjny:

1 3
|_|
| |
2 4

Wszystkie przelozenia sa dobrane odpowiednio, bo na I biegu silnik kreci sie szybko, a auto jedzie powoli i ta sie proporcje odwracaja az do IV biegu, gdzie auto jedzie szybko, a silnik prawie stoi.
Błąd, patrzysz na to od strony kół. Jeśli wstawisz zamiast atrapy silnika silnik elektryczny, to na 1 biegu samochód będzie jechał najszybciej, a na 4 najwolniej. O to właśnie mi chodziło, w 8448 jest już normalna kolejność.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#25 Post autor: Kubrick »

Jednak wcaiz uwazam, ze tak nie jest. Wlasnie sprawdzalem. Skoro na jedynce silnik kreci sie najszybciej przy tych samych obrotach kol, to znaczy, ze gdyby napedzic samochod przez ta skrzynie, to zachowywalby sie prawidlowo.
Zalecam ponowne zlozeni modelu i przyjrzenie sie mu dokladnie.


EDIT:
Sprobuj pojechac autem 20km/h na I, potem II i III biegu (jak masz diesla, to IV tez mozesz zaryzykowac,moze nie zgasnie) i zobacz obroty silnika. Dokladnie to samo jest w 8880.
Ostatnio zmieniony 2007-07-24, 17:11 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#26 Post autor: Sariel »

Zaraz, masz rację, przepraszam. Mój błąd. Idę robić poprawki w Wiki.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#27 Post autor: Kubrick »

:D podwazylem wiarygodnosc Wiki :peace:
Ale specjalnie pierwsze, co zrobilem po zlozeniu supercara, to sprawdzenie tego doniesienia o skrzyni i dlatego teraz tak sie uczepilem ;)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#28 Post autor: Sariel »

Nie wiem dlaczego tak się zakręciłem. Gdzieś chyba w recenzjach na bricksecie kilka osób głosiło że ta skrzynia jest odwrócona i jakoś wziąłem to na wiarę zamiast pomyśleć.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#29 Post autor: Kubrick »

Jak to zle poskladali, to maja odwrocone ;)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Scaner
Posty: 292
Rejestracja: 2005-03-23, 19:19
Lokalizacja: Rybnik
brickshelf: Tomtores

 

#30 Post autor: Scaner »

Jak skręcasz to tylko podczas jazdy, na postoju można połamać zębatki (co mój 8880 przeżył u poprzedniego właściciela) - opony są zbyt przyczepne.
Koparka tu, koparka tam, i ja też koparkę mam :-).
Pierwszy projekt - 8043 + pneumatyka.

ODPOWIEDZ