Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Boeing 737-900
Autor Wiadomość
Chrupek 


Wiek: 32
Dołączył: 13 Kwi 2010
Wpisy: 834
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-15, 19:17   [MOC] Boeing 737-900

Witam:)

Przedstawiam kolejny samolot zbudowany metodą connector-plate.
Kolejny boeing, ale tym razem wąskokadłubowy 737 w najdłuższej wersji.



Za namową odbiorców ostatniej prezentacji zrezygnowałem z ciężkiego płaszcza plate'owego, na rzecz lekkiej
konstrukcji z konektorów. Wyjątkiem jest podłoga części pasażerskiej, która jest z plateów i mieści 102
fotele klasy ekonomicznej (układ 3+3), oraz 20 foteli klasy biznesowej (układ 2+3).



Skrzydła wykonane z axli i konektorów okazały się niezwykle lekkie i wytrzymałe.
Taka konstrukcja pozwoliła na uniesienie ich końcówek nieco do góry. Spodobało
mi się to i kolejne samoloty pewnie będą wykorzystywać tę technikę. Nie udało
mi się zrobić cienkich wingletów. Może następnym razem:).



Dzięki kolegom Emilusowi, 3domowi i MańkowiManiakowi miałem
konektorów pod dostatkiem i klatka kadłuba charakteryzowała się dobrą nośnością.
Cały model przez to był bardzo wytrzymały. Można było nim latać i nic nie odpadało
(to duży postęp po 747. Ci co byli na integracji widzieli jak wątła to była konstrukcja).
To miła odskocznia, nie martwić się, że niechcący coś odpadnie.



Kolejnym postępem była konstrukcja podwozia. Koła obracały się lekko, a całe zespoły kół
dodatkowo na boki. Czyli model kołował;)



Reszta deeplinków i link do galerii:
http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=518601






Fotki autorstwa Sariela, za co bardzo serdecznie dziękuję:)
_________________
Sezon w pełni!
Ostatnio zmieniony przez Chrupek 2012-12-15, 19:20, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
 
Jerac 
Zdemodywowany


Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2006
Wpisy: 2311
Skąd: Sol III, Łódź
Wysłany: 2012-12-15, 19:29   

No! Kolejny krok do przodu. Kółek na pewno tyle co trzeba, szczególnie z tyłu?

Silniki bym trochę obudował bebechami. Fajnie by było jakby miały jakieś szare widoczne elementy - rurki, turbiny i co tam jeszcze jest.

Kiedy biały?
_________________
Galeria moich MOCy
 
 
 
 
Chrupek 


Wiek: 32
Dołączył: 13 Kwi 2010
Wpisy: 834
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-15, 19:33   

http://www.air-and-space....landing%20l.jpg

Tyle co trzeba, ale przednie są zdecydowanie za duże. Jak się dorobię innych oponek lotniczych, to będzie lepiej:)

Konektorów nr4 (135stopni) nie ma w kolorze LBG. I wielka szkoda, bo modele w LBG są dużo wdzięczniejsze. Biały jest nierealne, choćby z uwagi na dostępność axli i konektorów. Praktycznie każdy kolor poza czarnym by wymagał pstrokatości.
_________________
Sezon w pełni!
 
 
 
 
bonczyk85 
58kyzcnob


Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2012
Wpisy: 289
Skąd: Wyszków/Warszawa
Wysłany: 2012-12-15, 19:35   

Świetnie wymodelowane skrzydła. Cały profil bardzo wiernie oddaje kształt samolotu pasażerskiego. No i wreszcie dobry pomysł na przód, bez otwartego dzioba jak w Twoim poprzednim modelu, 747.
_________________
My sets
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?
 
 
 
Scarecrow 


Wiek: 34
Dołączył: 06 Cze 2011
Wpisy: 74
Skąd: From Nowhere
Wysłany: 2012-12-15, 20:42   

Ładnie oddane kształty samolotu. Trochę szkoda, że skrzydła są "puste".
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3447
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-16, 00:03   

Model fajny, tylko wg mnie bardziej pasowałby kolor jasnoszary całego samolotu niż czarny
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
Toltomeja 
VIP


Wiek: 25
Dołączył: 04 Cze 2011
Wpisy: 504
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-16, 12:00   

Coś ostatnio Sariel wszystkim zdjęcia robi... Etat gotowy :P
Bardzo ciekawa technika. Jak zobaczyłem tytuł tematu, przygotowałem się raczej na dosyć słabą konstrukcję. Niezmiernie trudno jest oddać kształt samolotu pasażerskiego i zdziwiło mnie, że ktoś się na to porwał.
Dzięki takiemu szkielecikowi twój samolot wygląda na niezwykle lekki. Nie znam się, ale w przypadku latadeł wszelkiej maści to chyba dobrze. Nawet dziób ma odpowiedni kształt, a najbardziej podobają mi się skrzydła. I bardzo miło, że dodałeś siedzenia :)
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-17, 12:03   

Zdecydowanie najlepszy Twój samolot do tej pory. Skrzydła z samych osiek wyglądają super, dobrze też, że dziób wykończyłeś dishem, wygląda dużo lepiej niż w 747. Trzymam kciuki za kolejne latadła :)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2012-12-17, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-12-17, 14:51   

Bardzo fajny model. Jeśli chodzi o trwałość, odwzorowanie itp. to postęp w porównaniu do poprzedniego boeinga. Ale jest mniejszy niestety :P

W każdym bądź razie ciekawy i niszowy model. Gratulacje.
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
 
 
 
rafi
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-17, 17:48   

Ładny, rzadko się widzi takie Technikowe samoloty.
Ostatnio zmieniony przez rafi 2012-12-17, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jerryp 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2011
Wpisy: 226
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-18, 08:44   

Samolot bardzo fajny, taki klasyczny technic. Podobają mi się skrzydła. Bardzo mi się też podoba użycie wygiętych axli. Jedyne co bym zmienił to nazwę na A319/320. 737 powinien mieć spłaszczoną dolną część silników.
 
 
 
Jetboy
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-18, 08:56   

Wygląda fajnie, na pewno lepiej niż ze zkrzydłami z płytek. Mimo wszystko jednak skrzydała wydają się być nieco zbyt ażurowe w porównaniu do kadłuba.
 
 
 
Chrupek 


Wiek: 32
Dołączył: 13 Kwi 2010
Wpisy: 834
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-21, 15:00   

Dzięki wszystkim za pozytywne komentarze! A teraz po kolei:

Nasir, Jetboy: teraz robię dwupłatowiec i jestem na etapie zabudowywania skrzydeł. Nie jest to łatwa sprawa, ale chyba warto coś podłubać.

Bonczyk, wziąłem sobie do serca krytyczne opinie na temat dziobu 747. Sam też jestem zadowolony z efektu w 737.

Legosamigos, niemozliwe jest zbudowanie tego modelu w LBG... niestety:(

Toltomeja napisał/a:
[...]


Dzięki!:) Przecieram nowe szlaki. Topornie, ale jednak:)

jerryp napisał/a:
Jedyne co bym zmienił to nazwę na A319/320.


Niestety nie udało mi się oddać tej cechy, która na pierwszy rzut oka odróżnia B od A. Ale to od początku miał być 737, więc zmiana nazwy bo model nie do końca wyszedł taka jakaś.. nie pasuje mi. Może kiedyś go odświeżę:) A Airbus poczeka na swoją kolej:) Wzięło mnie na radzieckie konstrukcje
_________________
Sezon w pełni!
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,043 sekundy. Zapytań do SQL: 9