[MOC] Ginaf G3333
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Ginaf G3333
Dzień dobry.
Krótki opis mojej ostatniej trialówki, czyli Ginafa X3333 6x6.
Auto napędzane jest niezależnymi mechanicznie dwoma XLami, które wraz z liniowymi skrzyniami biegów, wbudowane są w mosty napędowe.
XLe są sprzężone tylko elektrycznie.
Skrzynie posiadają dwa przełożenia: 5:1 i 3:1.
Zawieszenie w pełni pływające, dodatkowo obrotnica rozdzielająca osie w tandemie.
Zawiodła z8 w skręcie, bo wsadziłem słabszą wersję i obracały się opony w felgach, bo jestem %#$@! Bo zapomniałem.
Na ostatniej sekcji, którą wygrałem (sam nie wiem dlaczego), pękł kardan w lewej, przedniej zwrotnicy; zapewne to był kardan od TT :P
W sumie tyle. Ze swojego występu jestem słabo zadowolony, byłem zbyt nieuważny.
Auto mnie zaskoczyło pozytywnie, głównie wydajnością i dobrą zmianą biegów.
Pod to wzniesienie podjeżdżałem na 3:1.
Waży około 2450 gram.
Galeria, jak upublicznią.
Oczekuję pytań, krytyki.
Pozdrawiam.
Krótki opis mojej ostatniej trialówki, czyli Ginafa X3333 6x6.
Auto napędzane jest niezależnymi mechanicznie dwoma XLami, które wraz z liniowymi skrzyniami biegów, wbudowane są w mosty napędowe.
XLe są sprzężone tylko elektrycznie.
Skrzynie posiadają dwa przełożenia: 5:1 i 3:1.
Zawieszenie w pełni pływające, dodatkowo obrotnica rozdzielająca osie w tandemie.
Zawiodła z8 w skręcie, bo wsadziłem słabszą wersję i obracały się opony w felgach, bo jestem %#$@! Bo zapomniałem.
Na ostatniej sekcji, którą wygrałem (sam nie wiem dlaczego), pękł kardan w lewej, przedniej zwrotnicy; zapewne to był kardan od TT :P
W sumie tyle. Ze swojego występu jestem słabo zadowolony, byłem zbyt nieuważny.
Auto mnie zaskoczyło pozytywnie, głównie wydajnością i dobrą zmianą biegów.
Pod to wzniesienie podjeżdżałem na 3:1.
Waży około 2450 gram.
Galeria, jak upublicznią.
Oczekuję pytań, krytyki.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2013-04-24, 18:11 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.
Pojazd bardzo fajny - od razu zaskakuje swoją bezkompromisową prostotą, która skutkuje bezkompromisową skutecznością, o czym świadczy przejazd na ostatniej sekcji w sobotę :)
Przełożenia przyjemne - drugi bieg to świetne wyważenie pomiędzy mocą, a prędkością, natomiast pierwszy, przy tej masie, przejedzie po wszystkim. Dodatkowo skrzynia zabezpieczona jest przed zbytnim dociskaniem zębatek, powodującym opory.
Wizualnie ok - widać od razu, że to Ginaf.
Jedyne co przeszkadzało, to brak zabezpieczenia felg przed obracaniem się w oponach - obyś nie zapomniał o tym następnym razem ;)
PS. Znalazłeś do niego jakieś blueprinty, czy budowałeś na wyczucie?
Przełożenia przyjemne - drugi bieg to świetne wyważenie pomiędzy mocą, a prędkością, natomiast pierwszy, przy tej masie, przejedzie po wszystkim. Dodatkowo skrzynia zabezpieczona jest przed zbytnim dociskaniem zębatek, powodującym opory.
Wizualnie ok - widać od razu, że to Ginaf.
Jedyne co przeszkadzało, to brak zabezpieczenia felg przed obracaniem się w oponach - obyś nie zapomniał o tym następnym razem ;)
PS. Znalazłeś do niego jakieś blueprinty, czy budowałeś na wyczucie?
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Wymyśl konfigurację i szukaj fury. Nie ma takiej? Zbuduj Ginafa :D3dom pisze:W przypadku Ginafa takie pytanie jest nie na miejscu :D
Furka bardzo żwawa. Mimo stosunkowo szybkich przełożeń mocy ma pod dostatkiem. W dodatku rozstaw osi sprawia, że zawija sprawnie. Nie jest to co prawda moja filozofia budowania, bo wolę mosty przyczepiać do ramy a nie ramę do mostów ale nie można takiemu rozwiązaniu odmówić skuteczności. Odnosiłem tylko wrażenie, że boxy są umieszczone trochę za nisko.
Będzie jeszcze groźniejszy po poprawieniu drobnych mankamentów :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Dzięki za opinie :)
Mam blueprint do trochę innej wersji, z głębszą kabiną. Skalowałem głównie ze zdjęć, to daje wg mnie najrealniejsze wymiary i proporcje ;)3dom pisze:W przypadku Ginafa takie pytanie jest nie na miejscu :DKamyk pisze:PS. Znalazłeś do niego jakieś blueprinty, czy budowałeś na wyczucie?
Ostatnio zmieniony 2013-04-24, 18:54 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sajan
- VIP
- Posty: 425
- Rejestracja: 2012-03-18, 12:18
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Jak byś czytał mi w myślach. Byłoby to bardzo przydane dla ludzi którzy nie mają styczności z tym w realu a chcieli by zacząć budować trialówki.Chwała Ci za temat. To tylko parę słów i zdjęć, ale to jednocześnie coraz słabiej kultywowany zwyczaj, by opisywać swe trialówki. Powinniśmy do tego wrócić.
Nie mogę rozpracować na jakiej zasadzie działa skręcanie. Czy można by to jakoś dokładniej zaprezentować?
- Blaha
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Świetna maszyna Mistakes! Zwrotna i skuteczna dzięki swojej prostocie. Dobrze dobrane przełożenia. Ma jednak też kilka ciekawych rozwiązań w skrzyniach biegów. Estetyczna kabina. Rozumiem, że w miejscu atrapy pracuje napędowy XL? Bo nie widać tego nigdzie w galerii, a jest szczelnie obudowany ;)
Jedyne co mi się nie podoba to bardzo wiotka rama, Trochę za nisko umieszczone batboxy i te kręcące się felgi w oponach ;p
Gratuluję udanej konstrukcji i dobrego występu :)
P.S. Ma taterka też podjeżdżała pod ten trawiasty pagórek na 1:3 ;p
Jedyne co mi się nie podoba to bardzo wiotka rama, Trochę za nisko umieszczone batboxy i te kręcące się felgi w oponach ;p
Gratuluję udanej konstrukcji i dobrego występu :)
P.S. Ma taterka też podjeżdżała pod ten trawiasty pagórek na 1:3 ;p