[MOC] Tatra 813 8x8 "Anežka"

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

[MOC] Tatra 813 8x8 "Anežka"

#1 Post autor: Mistakes »

Cześć.
Tatra 813 8x8 "Anežka",
czyli mój obecny powód niedosypiania.
Obrazek
Tatra powstawała przez około 3 - 4 tygodnie, zazwyczaj późnymi wieczorami.
Nadałem jej numer startowy 908, jest on analogią do 9 sierpnia, czyli daty urodzin "Anežki" - po Polsku Agnieszki, mojej Dziewczyny. Chciałem Jej trochę wynagrodzić swoje niewyspanie i marudzenie. Udało się :)

Wymiary jak każdy widzi, miała być maksymalnie kompaktowa, krótka. Zawieszenie pełne niezależne, punkt łamania zawiechy pokrywa się z punktem łamania zwrotnicy (czyli kardan pracuje w dwóch wymiarach(?)). Stosowałem już takie rozwiązanie w swojej tatrze 6x6. Odświeżyłem je i dopracowałem, okazało się niezawodne. Jednostkę napędową stanowiły dwie skrzynie o przełożeniach 5:1 i 3:1, napędzane spężonymi tylko elektrycznie XLami. Skrzynie znajdowały się między 1 i 2, oraz między 3 i 4 osią. Na Siekierkach było to właściwie wystarczające, ale na kolejny rajd (Park) pierwszy bieg zwolnię do 8,33:1.
Skręt, wysprzęglający się w pozycjach krańcowych, obsługiwały dwie eMki. To zdecydowanie najsłabszy element tego auta, wymaga poprawek.
A, spodziewałem się 200g nadwagi, bo nigdzie nie urywałem z masy, pierwszy raz nie wsadziłem w kabinę żadnego panelu, ale za to serków ponad 50. Okazało się, że faktycznie rozminąłem się z wagą o 200g, ale w drugą stronę... Nie wiem jakim cudem ona ważyła 2500g, nie wiem. Na ratunek ruszył TT z Mańkiem, pomagając mi dobić do wymaganych 2700g. Chciałbym Wam i kilku drobniejszym ratownikom serdecznie podziękować, bez Was miałbym większy problem :)
Galeria WIP
Galeria właściwa
Gdyby kogoś ciekawiła ta kratka w środku grila, to było przez nią widać obracający się wentylator atrapy silnika V12 :)
To tyle, liczę że Wy uzupełnicie temat swoimi spostrzeżeniami :)
Ostatnio zmieniony 2013-06-04, 15:28 przez Mistakes, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#2 Post autor: 3dom »

Moje spostrzeżenie jest takie, choć auta nie widziałem na żywo, że się chyba mocno napatrzyłeś na kabinę TT :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#3 Post autor: Mistakes »

Budując, patrzyłem tylko na zdjęcia swojej poprzedniej tatry i na jeden wydruk.
Porównywaliśmy auta na żywo i bryła jest podobna, ale większość detali zrobiliśmy inaczej ;)

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#4 Post autor: Blaha »

Cóż dodać? Kolejna świetna Maszynka z Twojego garażu! Ładnie wykończona, żwawa (na 1:5 dawała radę), lekka przemyślana konstrukcja ze świetnymi właściwościami terenowymi.
Jedyne co, jak sam piszesz, ten samowysprzęglający się skręt też bym poprawił, bo nie zawsze zadziała tak jak sobie tego życzysz..
Gratuluję konstrukcji i czekam na czerwcowe zawody aby znów porywalizować wśród tatrowej rodziny! ;)

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#5 Post autor: Mistakes »

Dzięki za uznanie. Nad skrętem raczej nie popracuję, bo na czerwcowym rajdzie będe przegubowcem 8x8 :)

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#6 Post autor: TT »

Auto jest bardzo udane. Ja nie umiem się nadziwić, że daje radę na 5:1 przejechać wszystko. Moja 813 chyba by nie dała rady... :(
Pozdrawiam,
Tomek

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#7 Post autor: Mistakes »

Pierwszy raz startowałem tym samym autem dwa rajdy pod rząd...
Do czego to prowadzi brak czasu ;)
Tatra 813 8x8 "Anežka" v2
Obrazek
i drugie.
Nie obyło się bez zmian, mianowicie:
- wyczyściłem i nasmarowałem skrzynie biegów
- delikatnie poprawiłem zwrotnice
- usprawniłem zmianę biegów
- poprawiłem skręt
- dodałem 200g masy
- dodałem czerwone akcenty do kabiny
- kartonową teczkę zastąpiłem płaską zabudową.
Powodem zawodzącego skrętu były wyrobione piny, które trochę się wytarły i nie chciały tak dobrze działać, jak na początku. No trudno, mam nauczkę :)
Dzięki 3domowi za kabelki, bez nich było by ciężko.
Mańkowi również Wielkie Dzięki za okablowanie!

Mam nadzieję, że na następny rajd uda mi się zmobilizować drugiego kierowcę i jedno duże auto zastąpie dwoma mniejszymi ;)
Ostatnio zmieniony 2013-06-27, 16:02 przez Mistakes, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#8 Post autor: 3dom »

Mistakes pisze: Dzięki 3domowi za kabelki, bez nich było by ciężko.
Masz na myśli te kabelki, których zapomniałeś zabrać z domu? ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#9 Post autor: Mistakes »

Tak, tak... Już edytowałem posta. O czym ja myślałem, nie wiem.
Ostatnio zmieniony 2013-06-27, 16:04 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#10 Post autor: Uncle Jaca »

Szybko postawiłeś ją na koła, ładnie nazwałeś - taki fajny myk z tym nr startowym:-)
Kurcze przyjemna ta Tatra, szybka - to pierwsze co mi się nasuwa - też mam ochotę na takie 8x8 ale jeszcze chyba zbyt wysoki próg dla mnie. Gratuluję udanej konstrukcji. A i to drugie zdj też fajne;-D
Pies utonął, łańcuch pływa

ODPOWIEDZ