[MOC] Karabinek - projekt

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
allesandrus
Posty: 70
Rejestracja: 2012-05-21, 18:35
Lokalizacja: Wlkp.
brickshelf: allesandrus

 

[MOC] Karabinek - projekt

#1 Post autor: allesandrus »

Ponieważ jest jeszcze chwila do zamknięcia listy zgłoszeń, uzupełnię ją o niby-techniczną pracę (nie cierpię robić czegoś na ostatni moment, ale zazwyczaj tak jakoś wychodzi).

Konstrukcja typu "karabin na recepturki" (znów jakiś militarny pomysł) jest w zasadzie jedynym poważniejszym zagadnieniem łączącym mnie z zębatkami, nie licząc kilku prób "zmechanizowania" makiet, zwłaszcza tych zamkowych, zwykle z rezultatem przeciętnym.
Zadanie jest takie: zbudować karabin na recepturki o skutecznym zasięgu ok. 2-3 m oraz półautomatycznym lub automatycznym przeładunku, który nie powoduje zbytniego rozciągania amunicji przed załadowaniemhttp://www.00453005_0000002.pl/forum/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon6.gif (jakkolwiek to brzmi) i względnie szybkiej zmianie magazynka. Proste karabiny, w których ciągnąc spust zwalnia się recepturkę, to żaden problem. Automaty też widziałem w Internecie (były nawet efektowne filmy zmechanizowanych nawet karabinów), ale nie znalazłem konstrukcji, która łączyłaby wszystkie te cechy, chociaż może troszkę przesadzam z wymaganiami.
Nie wiem natomiast (nie przyglądałem się), czy taki strzelający karabin był już na tym forum. Więc wrzucam najładniejszy (bo reszta to "jajecznica"), ale niekoniecznie najskuteczniejszy karabinek, jaki mam. Może zachęci to do konstruowania podobnych; w każdym razie chciałem mieć coś w kategorii Technic "Pierwszej Krwi", bo taki konkurs to tylko raz w życiu.
Konstrukcja bez fajerwerków: pojemność do 5-6 sztuk amunicji, ale niestety rozciąganej przy załadunku, zasięg skuteczny: do 2 m. Obracający się bęben wyrzuca załadowane recepturki. Przeładunek troszkę przydługi. Koniec, kropka.

Obrazek Obrazek Obrazek

I jeszcze FILM

Parę słów komentarza do filmu: strzał nawet ze sfilmowanych ciasno załadowanych 3 sztuk amunicji wygląda tak, że wszystkie pociski trafiają w cel mniej-więcej w tym samym czasie, pokrywając za to większy obszar. Stąd informacja, że optymalna pojemność to 3, bo tylko tyle można "rozrzucić" na bębenek z takim odstępem, żeby rzeczywiście strzelały po kolei.
Zasięg maksymalny dla załadowanej jednej recepturki.

Aha, po co niebieskie piny akurat tego typu? Po pierwsze: wzmocnienie konstrukcji dopiero po jej zbudowaniu, nie wymienione na inne nawet po tylu latach, bo, po drugie: to taki magazyn na recepturki, żeby zawsze było co załadować (bez zbędnego szukania).
Ostatnio zmieniony 2013-06-19, 14:53 przez allesandrus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 820
Rejestracja: 2011-10-04, 15:48
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: blizzard00453005_0000002

 

#2 Post autor: blizzard »

Film please

Awatar użytkownika
allesandrus
Posty: 70
Rejestracja: 2012-05-21, 18:35
Lokalizacja: Wlkp.
brickshelf: allesandrus

 

#3 Post autor: allesandrus »

Na życzenie. Nawet z komentarzem. Może rozjaśni jak działa i dlaczego warto się postarać o lepszy w stosunku do powyższych wymagań.

ODPOWIEDZ