[MOC] Star 28 do przewozu napojów butelkowanych
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Star 28 do przewozu napojów butelkowanych
Star 28 to najpopularniejsza polska ciężarówka. Była produkowana od 1968 do 1989 roku. Wersja napędzana silnikiem wysokoprężnym (zewnętrznie identyczna) - Star 29 - nieco krócej.
Napój, który jest wszędzie i od zawsze, niezależnie od strefy klimatycznej, rozwoju cywilizacyjnego, układów politycznych, czy przebiegu linii frontu. W pierwszych latach zawierał domieszkę kokainy - stąd nazwa.
Po wojnie dotarł do Polski dosłownie na momencik w latach 50-tych - Coca-Cola miała stoisko na Targach Poznańskich. Po odstaniu w kolejce można było łyknąć szklaneczkę rozpuszczalnika.
Od lat 60-tych importowano ją i była do kupienia w Pewexach.
Natomiast w roku 1972 (wkrótce po tym, jak Edward Gierek rozpoczął urzędowanie), w Browarach Warszawskich rozpoczęto produkcję licencyjną Coli i od tamtej pory była dostępna w kawiarniach i niektórych sklepach.
Do jej rozwożenia Starami 28/29 zaprojektowano specjalne zabudowy do przewozu napojów butelkowanych. Ten akurat ma zdjęte zasłonki, lecz na innych zdjęciach widać, że były one podwijane i rolowane u góry:
Zupełnie jak z amerykańskich filmów, nie?
Stary z taką zabudową woziły również Pepsi-Colę (w nieco innym malowaniu).
Tak wygląda pusty:
Nie żebym był jakimś miłośnikiem tego syfu, leję to w siebie zupełnie bezmyślnie.
Z własnego doświadczenia potwierdzam historie o właściwościach odrdzewiających. Rozpuszcza szkliwo na zębach, oraz całkowicie wypłukuje z organizmu florę bakteryjną (bardzo źle!). Dobrze wchodzi pół na pół z czerwonym winem.
Gdy zmontowałem przód do Stara 28, tak mi się spodobał, że postanowiłem zrobić trzy sztuki z różnymi ciekawymi zabudowami. 244 już widzieliście, ten jest drugi. Spróbuję jeszcze przed wystawą wrzucić trzeciego.
[ GALERIA ]
Dziękuję za uwagę,
Napój, który jest wszędzie i od zawsze, niezależnie od strefy klimatycznej, rozwoju cywilizacyjnego, układów politycznych, czy przebiegu linii frontu. W pierwszych latach zawierał domieszkę kokainy - stąd nazwa.
Po wojnie dotarł do Polski dosłownie na momencik w latach 50-tych - Coca-Cola miała stoisko na Targach Poznańskich. Po odstaniu w kolejce można było łyknąć szklaneczkę rozpuszczalnika.
Od lat 60-tych importowano ją i była do kupienia w Pewexach.
Natomiast w roku 1972 (wkrótce po tym, jak Edward Gierek rozpoczął urzędowanie), w Browarach Warszawskich rozpoczęto produkcję licencyjną Coli i od tamtej pory była dostępna w kawiarniach i niektórych sklepach.
Do jej rozwożenia Starami 28/29 zaprojektowano specjalne zabudowy do przewozu napojów butelkowanych. Ten akurat ma zdjęte zasłonki, lecz na innych zdjęciach widać, że były one podwijane i rolowane u góry:
Zupełnie jak z amerykańskich filmów, nie?
Stary z taką zabudową woziły również Pepsi-Colę (w nieco innym malowaniu).
Tak wygląda pusty:
Nie żebym był jakimś miłośnikiem tego syfu, leję to w siebie zupełnie bezmyślnie.
Z własnego doświadczenia potwierdzam historie o właściwościach odrdzewiających. Rozpuszcza szkliwo na zębach, oraz całkowicie wypłukuje z organizmu florę bakteryjną (bardzo źle!). Dobrze wchodzi pół na pół z czerwonym winem.
Gdy zmontowałem przód do Stara 28, tak mi się spodobał, że postanowiłem zrobić trzy sztuki z różnymi ciekawymi zabudowami. 244 już widzieliście, ten jest drugi. Spróbuję jeszcze przed wystawą wrzucić trzeciego.
[ GALERIA ]
Dziękuję za uwagę,
Ostatnio zmieniony 2013-06-27, 02:08 przez V1, łącznie zmieniany 1 raz.
\/1 ______________
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Re: Star 28 - cały czerwony
Kolejny świetny model. Bardziej właśnie kojarzę Stary z Pepsi-Colą. W wersji z Coca-Colą za bardzo sobie nie przypominam. Sam kiedyś pracowałem za młodu w C-C, ale samochody były już na bazie Volvo FL6. Bardzo fajnie zrobiony efekt podnoszenia rolet. We wspomnianym przeze mnie Volvo plandeka przesuwana była na bok, nie do góry. Powiedz co to są za elementy ożebrowania te ułożone w choinkę oddzielające poszczególne przedziały paki?V1 pisze:...Stary z taką zabudową woziły również Pepsi-Colę (w nieco innym malowaniu...
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
http://www.bricklink.com/catalogList.as ... String=528legosamigos pisze:Powiedz co to są za elementy ożebrowania te ułożone w choinkę oddzielające poszczególne przedziały paki?
Obłędny jak cała reszta maszyn.
Dobrze, że poprzednich nie komentowałem, bobym musiał napisać dokładnie to samo, co napisałbym pod nimi.
Świetne detale, piękne naklejki, bardzo ładne zdjęcia.
Świetnie się prezentują te wszystkie fleksy.
Czekam na kolejne twory :)
Dobrze, że poprzednich nie komentowałem, bobym musiał napisać dokładnie to samo, co napisałbym pod nimi.
Świetne detale, piękne naklejki, bardzo ładne zdjęcia.
Świetnie się prezentują te wszystkie fleksy.
Czekam na kolejne twory :)
Za młody na LUGPol? -> Klub Młodych Fanów Lego zaprasza.
Blueprinty!
Blueprinty!
No i masz, kolejny fantastyczny model. I nie chodzi tylko o perfekcyjne wykonanie ale o sam wybor tych charakterystycznych, wszystkim znanych pojazdow. Karwik jest niedoscignionym mistrzem PRL-owskich zabytkow. Jak widze te jego autka to najpierw popadam w ciezka depresje, ze sam tak nie umiem ale po jakims czasie czuje sie jednak zmotywowany zeby probowac.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Już tak nie przesadzaj. Sam też robisz niezłe modele :) Ale zgadza się, że Karwik ma niesamowity talentNexus 7 pisze:No i masz, kolejny fantastyczny model. I nie chodzi tylko o perfekcyjne wykonanie ale o sam wybor tych charakterystycznych, wszystkim znanych pojazdow. Karwik jest niedoscignionym mistrzem PRL-owskich zabytkow. Jak widze te jego autka to najpierw popadam w ciezka depresje, ze sam tak nie umiem ale po jakims czasie czuje sie jednak zmotywowany zeby probowac.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję