o sterowaniu raz jeszcze...
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2012-04-30, 12:51
- Lokalizacja: Śląsk, Mikołów
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Te "no" wydawało mi się taką oczywistoscią, że każdy to zrozumie. Regulamin mówi o wypowiedziach nic nie wnoszących albo nie mających sensu, a tu to wiele daje ponieważ jest to znaczący głos który może mieć wpływ na dalszą część tego projektu.
ps. myśle że zargumentowałem swoją wypowiedz w dostateczny sposób ;)
ps. myśle że zargumentowałem swoją wypowiedz w dostateczny sposób ;)
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Właśnie tą wypowiedzią "no" nie wniosłeś nic konkretnego do swojej wypowiedziDave pisze:Te "no" wydawało mi się taką oczywistoscią, że każdy to zrozumie. Regulamin mówi o wypowiedziach nic nie wnoszących albo nie mających sensu, a tu to wiele daje ponieważ jest to znaczący głos który może mieć wpływ na dalszą część tego projektu.
ps. myśle że zargumentowałem swoją wypowiedz w dostateczny sposób ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Co prawda troche nie do konca na temat, ale...
Czy istnieje jakis sposob aby uzyskac plynna regulacje (zmiane predkosci)? Z tego co do tej pory sie zorientowalem to pojedynczy pilot RC daje tylko ON/Off zasilanie na silnik a ten podwojny (stosowany w rozwiazaniach kolejowych) ma kilka poziomow predkosci, ale niestety jest to skokowe zwiekszanie-zmniejszanie (chyba 6 poziomow).
Zalezy mi na plynnej regulacji predkosci silnika PF - czy ktos moze spotkal sie z takim problemem i moglby choc troche rzucic swiatelkiem "oswiecenia"?
W ostateczniesci pozostanie mi zbudowanie swojego nadajnika - choc nie jestem expertem w tej dziedzinie :(
(przepraszam za brak polskich znakow, ale w pracy nie posiadam polskich czcionek w kompie :( )
Zalezy mi na plynnej regulacji predkosci silnika PF - czy ktos moze spotkal sie z takim problemem i moglby choc troche rzucic swiatelkiem "oswiecenia"?
W ostateczniesci pozostanie mi zbudowanie swojego nadajnika - choc nie jestem expertem w tej dziedzinie :(
(przepraszam za brak polskich znakow, ale w pracy nie posiadam polskich czcionek w kompie :( )
- ELEMENT
- Posty: 542
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
- Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
- brickshelf: PP-ELEMENT
-
Re: Co prawda troche nie do konca na temat, ale...
Jeśli konstrukcja nie jest zbyt ciężka to możesz zamontować mechanizm różnicowy na wale napędowym. Minus jest taki, że nawet przy niewielkim obciążeniu strasznie spadnie Ci sprawność, bo zawsze się to będzie 'ślizgać' :)Add1sko pisze:Czy istnieje jakis sposob aby uzyskac plynna regulacje (zmiane predkosci)? Z tego co do tej pory sie zorientowalem to pojedynczy pilot RC daje tylko ON/Off zasilanie na silnik a ten podwojny (stosowany w rozwiazaniach kolejowych) ma kilka poziomow predkosci, ale niestety jest to skokowe zwiekszanie-zmniejszanie (chyba 6 poziomow).
Zalezy mi na plynnej regulacji predkosci silnika PF - czy ktos moze spotkal sie z takim problemem i moglby choc troche rzucic swiatelkiem "oswiecenia"?
W ostateczniesci pozostanie mi zbudowanie swojego nadajnika - choc nie jestem expertem w tej dziedzinie :(
(przepraszam za brak polskich znakow, ale w pracy nie posiadam polskich czcionek w kompie :( )
Z pomocą może Ci przyjść cieniutka podkładka gumowa włożona pod środkowe koło zębate mechanizmu - wkładając różne grubości i różne materiały możesz uzyskać pożądany efekt.
Re: Co prawda troche nie do konca na temat, ale...
Jak dyfer ma pomóc w zmianie prędkości silnika?ELEMENT pisze:Jeśli konstrukcja nie jest zbyt ciężka to możesz zamontować mechanizm różnicowy na wale napędowym. Minus jest taki, że nawet przy niewielkim obciążeniu strasznie spadnie Ci sprawność, bo zawsze się to będzie 'ślizgać' :)Add1sko pisze:Czy istnieje jakis sposob aby uzyskac plynna regulacje (zmiane predkosci)? Z tego co do tej pory sie zorientowalem to pojedynczy pilot RC daje tylko ON/Off zasilanie na silnik a ten podwojny (stosowany w rozwiazaniach kolejowych) ma kilka poziomow predkosci, ale niestety jest to skokowe zwiekszanie-zmniejszanie (chyba 6 poziomow).
Zalezy mi na plynnej regulacji predkosci silnika PF - czy ktos moze spotkal sie z takim problemem i moglby choc troche rzucic swiatelkiem "oswiecenia"?
W ostateczniesci pozostanie mi zbudowanie swojego nadajnika - choc nie jestem expertem w tej dziedzinie :(
(przepraszam za brak polskich znakow, ale w pracy nie posiadam polskich czcionek w kompie :( )
Z pomocą może Ci przyjść cieniutka podkładka gumowa włożona pod środkowe koło zębate mechanizmu - wkładając różne grubości i różne materiały możesz uzyskać pożądany efekt.
Z tego co wiem to na stary system 9V był zasilacz i miał dużo większą płynność niż nowy ale wymaga smyczy do pojazdu.
- ELEMENT
- Posty: 542
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
- Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
- brickshelf: PP-ELEMENT
-
Re: Co prawda troche nie do konca na temat, ale...
Nie pomoże w zmianie prędkości tylko upłynni przeskoki dokonywane np. za pomocą 7-stopniowego pilota - wyeliminuje szarpnięcie.Forsil pisze:Jak dyfer ma pomóc w zmianie prędkości silnika?
W momencie przerzucenia 'biegu' układ zacznie się mocno 'ślizgać', co z czasem zostanie zniwelowane przez siłę tarcia.
Dzięki, ze informację. Niestety nie doprecyzowałem:
W problemie nad którym pracuję potrzebuję płynną zmianę prędkości uzyskiwaną poprzez zdalne sterowanie.
Założenie jest takie aby symulować pedał samochodu (pochylenie pod kątem sprawdzane/mierzone przez układ serwo-NXT w procentach między min i max wychyleniem) odzwierciedlając jednocześnie zachowanie się pojazdu (odpowiednia prędkość)
Ufff, trochę pokomplikowałem :)
W problemie nad którym pracuję potrzebuję płynną zmianę prędkości uzyskiwaną poprzez zdalne sterowanie.
Założenie jest takie aby symulować pedał samochodu (pochylenie pod kątem sprawdzane/mierzone przez układ serwo-NXT w procentach między min i max wychyleniem) odzwierciedlając jednocześnie zachowanie się pojazdu (odpowiednia prędkość)
Ufff, trochę pokomplikowałem :)
- ELEMENT
- Posty: 542
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
- Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
- brickshelf: PP-ELEMENT
-
Z pomiarem wychylenia nie powinno być problemu, ale szczegóły poda Ci jakiś robotowiec :)Add1sko pisze:Dzięki, ze informację. Niestety nie doprecyzowałem:
W problemie nad którym pracuję potrzebuję płynną zmianę prędkości uzyskiwaną poprzez zdalne sterowanie.
Założenie jest takie aby symulować pedał samochodu (pochylenie pod kątem sprawdzane/mierzone przez układ serwo-NXT w procentach między min i max wychyleniem) odzwierciedlając jednocześnie zachowanie się pojazdu (odpowiednia prędkość)
Ufff, trochę pokomplikowałem :)
Jeśli chodzi o płynny napęd - jedyne co na szybko przyszło mi do głowy, to dorwać jakiś nadajnik RC na podczerwień z odpowiednim potencjometrem i dopasować częstotliwość pod odbiornik LEGO? Nie bawiłem się nigdy w takie rzeczy, ale brzmi na wykonalne...
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
A przypadkiem TEN PILOT w połączeniu z TYM MODUŁEM nie daje płynnej regulacji?
Co prawda nie mam tego zestawu, ale zdaje mi się, że właśnie tutaj jest płynna regulacja obrotów silnika. W standardzie były montowane tutaj silniki RC, ale pewnie bez problemu da się podłączyć PF z przejściówką.
Co prawda nie mam tego zestawu, ale zdaje mi się, że właśnie tutaj jest płynna regulacja obrotów silnika. W standardzie były montowane tutaj silniki RC, ale pewnie bez problemu da się podłączyć PF z przejściówką.