STT 2013 podsumowanie. STT 2014

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Komando
Posty: 40
Rejestracja: 2008-09-30, 14:18
Lokalizacja: Chorzów
brickshelf: seakiller92

 

#16 Post autor: Komando »

Kratka piwa dla twórców, widać trud włożony w przygotowanie tego regulaminu. Co do samego regulaminu, to jest on dosyć surowy i wymaga od konstruktora dokładniejszego przygotowania wozu przed zawodami (np. pkt dot. zamiany przełożenia w skrzyni, zakaz zmiany opon). Jednak myślę, że te zmiany na pewno dobrze wpłyną na rywalizację i dynamikę zawodów.
Jedno pytanie, napisane jest, że:
"Dopuszczalne jest: ... – zbudowanie własnych kół z elementów Lego"
Czy w takim razie można zbudować "koło" nie używając standardowej opony i felgi?

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#17 Post autor: Uncle Jaca »

To tak po kolei:

Fajno, że fajnie się czyta - miło, redagowaliśmy wszyscy.

Zębatki można oczywiście wymienić, np. podczas serwisu lub pomiędzy sekcjami ALE NA TE SAME (ta sama ilość zębów) - zakaz zmiany dotyczy zmiany zębatek w celu uzyskania innego przełożenia/przełożeń. Nasz Rzecznik czuwa.

Wciągara/zmieniara cd czy inne bajery - jak najbardziej każdy budowniczy może totalnie spimpować swój bolid. Nie będzie jednak żadnego bonusu za w/w prócz oczywiście szacunu czy fejmu;-) Wciągarki nie będzie można używać podczas przejazdu. Można będzie się chwalić do woli przed czy też po rajdzie.

Zgadza się, że stawiamy na jakość budowanych maszyn. Planujemy w nadchodzącym sezonie naprawdę dużo wykopów, rowów, szykują się nowe przeszkody i... Chcemy aby to były zawody również konstruktorów. Rola kierowcy nawet przy poszerzonych bramkach będzie odgrywała znaczącą rolę. Jeśli chodzi o przelicznik, to nie będzie jakichś strasznych różnic - chyba, że sam budowniczy pokusi się o niezwykle dziwną konstrukcję. Każdy będzie miał łatwy dostęp do przelicznika i dostateczną wiedzę jakimi wartościami się kierować. Przelicznik dostępny będzie wkrótce. I promis.

Nagła śmierć - do odważnych świat należy. Będą DNFy, ale każdy ma wyrównane szanse.

Rezerwuję Kratę - pierwszy. :-D

Tak jak napisaliśmy: życzylibyśmy nawet sobie tego aby maszynę przygotować optymalnie wcześniej i podejść jak najbardziej PRO. Angażujemy się (co mam nadzieję, że widać) i chcemy bardzo aby SOUTH TRUCK TRIAL rósł w siłę. Aby był w Naszym wykonie jak najlepszy. Chętnie staramy się pomagać i doradzać każdemu kto przychodzi na zawody i buduje. Razem to robimy, więc zróbmy to dobrze.

Tak, koło można zbudować samemu z klocków Lego. No problemo.
Ostatnio zmieniony 2013-12-03, 21:37 przez Uncle Jaca, łącznie zmieniany 1 raz.
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#18 Post autor: Atros »

Widać, że regulamin STT próbuje weyliminować błędy regulaminu LTTC, i wygląda na to, że idzie w dobrym kierunku.
W Warszawie tak daleko idące zmiany pewnie by nie przeszły, ogólnie mam wrażenie, że przez ostatnie kilka miesięcy LTTC przeżywa jakiś zastój.
Południowe zawody są otwarte na eksperymenty i dodatkowo macie ogromny zapał - idźcie tą drogą a dojdziecie do "pro" :)

Same zmiany wg mnie są bardzo dobre, wypracowane na podstawie obserwacji zawodów a nie suchych dyskusji. Podoba mi się kara za nieprzygotowanie do startu, zmniejszenie różnicy kar dotknięcia i zniszczenia oraz brak ręki w celu omijania przeszkód - nie jesteś w stanie przejechać - sorry, DNF :). Punktacja wygląda ciekawie ale chyba jakiejś wielkiej rewolucji nie wprowadzi w stosunku do LTTC, ale zobaczymy.

Dopilnujcie tylko, żeby trasy były odpowiednio skomplikowane tak, aby sprawdzić również kierowcę (aby obawy Smyka się nie sprawdziły).

Kto wie, może i mi uda się wpaść na jakiś rajd.

rasch22

#19 Post autor: rasch22 »

Warto przyjechać. Dodatkowo turystycznie atrakcji na śląsku jest bardzo dużo. Weekendowy wypad z rodzinką tez się da połączyć.
Edyta
W promieniu 20 km od hali jest tyle atrakcji że potrzeba najmniej tygodnia wolnego by zaliczyć wszystkie atrakcje.
Ostatnio zmieniony 2013-12-05, 09:14 przez rasch22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krowkens
Posty: 218
Rejestracja: 2013-01-18, 14:07
Lokalizacja: Tychy
brickshelf: krowkens

 

#20 Post autor: krowkens »

Też jestem zdania że z nowym regulaminem osiągniemy nową jakość.
A gdy ktoś kiedyś skorzysta z naszych doświadczeń to będzie znak, że poszliśmy w dobrą stronę.

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#21 Post autor: Blaha »

Hej hej,

Cieszy mnie, że regulamin wywołał pozytywne emocje.
Bezsprzecznie najwięcej pracy w jego powstanie włożył Jaca. Nie pierwszy raz pokazując, że jest istnym kołem napędowym STT!

Jest trochę zmian, ale wszystkie są wynikiem naszych doświadczeń podczas mijającego, intensywnego sezonu. Zastosowane reguły były przez nas wielokrotnie przemyślane i przegadane. Regulamin był także konsultowany z Uczestnikami rajdów STT, więc nie są to jedynie fantazje Sędziów ;)
Zasady zawarte w regulaminie premiują dynamikę i zaciętą walkę do samego końca, nie dając astronimicznej przewagi punktowej Zawodnikom na podium oraz bezawaryjne i sprawne maszyny. Kierowca też ma szansę się wykazać, a poszerzenie bramek nie wpłynie negatywnie, ponieważ maszyna będzie walczyła głównie z trudnymi trasami i przeszkodami a nie poustawianymi bramkami. Takie są założenia.

Chciałem również poinformować, iż rusza nasz blog - Park Maszyn.
Jego powstanie jest zasługą Zozoleona i chylę przed nim czoła - świetna robota!
Park maszyn będzie naszą główną platforma informacyjną. Będziecie mogli znaleźć tutaj aktualne informacje o tym co dzieje się w świecie STT - kiedy jest planowany kolejny trening, harmonogram rajdów i czas do kolejnych zawodów, linki do materiałów filmowych, galerii etc....
Blog ma charakter rozwojowy i będzie systematycznie rozbudowywany, jednak już dziś możecie za jego pomocą pobrać Regulamin 2014 oraz Przelicznik 2014 - który też stworzył nasz zdolny Zozoleon :)

Serdecznie zapraszam do jak najczęstszego odwiedzania Parku Maszyn i.. Budujta Trialówky!

Awatar użytkownika
Aleksander Spyra
VIP
Posty: 243
Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#22 Post autor: Aleksander Spyra »

Dzięki wszystkim za pozytywne odpowiedzi. Pisząc regulamin i przelicznik, byliśmy w pełni świadomi tego, że nie każdemu może się podobać taka zmiana, dlatego cieszymy się, że nasza praca nie poszła na marne. Na pewno motywuje nas to też do większego wkładu w STT.
Jeśli chodzi o blog, to to, co na razie widać, jest WIPem i na pewno wiele zmieni się, aż osiągnie swoją końcową formę. Dopiero poznajemy taką formę kontaktu, mamy jednak nadzieję, że naszą stroną zainteresują się także osoby, które dotychczas nie interesowały się trialem.
Wydaje mi się, że jak na ilość czasu poświęconą budowie trialówek, to w internecie znajduje się stanowczo za mało zdjęć, filmów, postów; nie bójmy się wyjść do widzów!
Przelicznik, jak i regulamin, są niekoniecznie w tej formie, w jakiej zobaczymy je na początku sezonu, jednak nie zapowiadamy gruntownych zmian - spokojnie można się nimi kierować podczas budowy pojazdu na następny sezon STT.

sebanm
VIP
Posty: 362
Rejestracja: 2009-08-13, 21:17
Lokalizacja: Opole

#23 Post autor: sebanm »

Dla mnie istotny jest także fakt ,że będę w końcu mógł moim 4x4 walczyć skutecznie z pojazdami 8x8.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#24 Post autor: 3dom »

Blaha pisze:Chciałem również poinformować, iż rusza nasz blog - Park Maszyn.
Jego powstanie jest zasługą Zozoleona i chylę przed nim czoła - świetna robota!
Dodane do RSSa, fajnie, ze wyswietla cale wpisy, czekam na wiecej ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#25 Post autor: BJ »

Fajna ta stronka, najbardziej mi się podoba ten zegar odliczający czas do kolejnych zawodów:D

Również czekam na więcej.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#26 Post autor: Uncle Jaca »

Teraz UJa:

Kuba – serdecznie Cię zapraszam – wbijaj z nami pojeździć!

Rusza blog. Rusza też galeria BS i kanał YT. Rusza się szybciej serducho;-) konsekwentnie krok po kroku wdrażamy plan w życie. Nie ma zmiłuj;-) Szczególnie zadowolony jestem, że dobrze się dogadujemy i uzupełniamy. Każdy ma swój wkład w STT na tej czy innej płaszczyźnie. Stanowimy TEAM, w tym siła.

Opowiem może trochu o blogu i przeliczniku.

Blog – jak napisał Olo i Blaha startujemy i sukcesywnie pojawiać się będą nowe wpisy. Będzie terminarz – po dogadaniu dogodnych terminów – mam nadzieję, że po integracji w Bobie to uzupełnimy. Będzie geneza STT. Opiszemy sezon 2013 wraz ze zdjęciami. Będzie tworzona na bieżąco baza trialówek startujących w rajdzie. Wpisy będą stanowić swoistą kronikę i łatwo będzie odszukać Zawodnika czy pojazd którym startował. Będą wrzucane wyniki i wszelkie informacje dotyczące STT. Jest swobodna możliwość jak wspominałem wcześniej badnąć regulamin czy przelicznik, można wysłać do Nas mejla z bloga. Wbijaj do PARKU MASZYN .

Przelicznik – jakiś czas temu powstała pierwsza wersja, potem kolejna – jednak to cały czas nie było to. Coś nie pasowało, za każdym razem któryś parametr sztucznie premiował, któryś układ był faworyzowany. Obmyśliłem zasady jakimi powinien się on kierować aby nikogo nie krzywdzić ani nie forować. Na tapetę trafił Armaxior Blahy i na jego przykładzie obliczony został stosunek masy do mocy – na Żywym przykładzie, następnie – zwrotność czyli długość i ilość skrętnych osi. Doszliśmy zgodnie do porozumienia, że siła trialówki zdecydowanie bardziej ją definiuje, zwrotność też jest ważna ale nie w takim stopniu, porównywaliśmy ile było sekcji na zawodach takich zdecydowanie na zwrotność a jak bardzo liczyła się moc. Przeliczyliśmy długości pojazdów biorących udział w zawodach trialowych wyznaczając ich długości średnie dla danego układu. Zaczęliśmy na bieżąco liczyć wyniki poszczególnych rajdów w sezonie 2013 wg nowych zasad przyjmując również przez Nas stworzony przelicznik. Odczucia, jakie nieraz mieliśmy po rajdzie, że ktoś powinien był wygrać daną sekcję albo być wyżej czy niżej w stawce nagle zaczęły bardziej współgrać przy przeliczeniu po nowemu. To dało podstawy sądzić, że choć jest on innowacyjny powinien się sprawdzić. Nie trudno zauważyć, że dla każdego wzorcowego układu przelicznik jest równy. Każde „odstępstwo od normy” dodaje lub odejmuje. Konstruktor sam decyduje jak zbudować aby było dla niego optymalnie. Można z powodzeniem budować ładne kabiny czy zabudowy z klocków bo wraz ze wzrostem masy dostajemy więcej watów. W arkuszu jest wszystko opisane w czytelny sposób. Można bezproblemowo powpisywać sobie pojazdy i posprawdzać jaki mają przelicznik, zarówno te już znane, zbudowane jak i te wymarzone, tajne projekty;-) W celu zacieśnienia, zminimalizowania różnic dodawana jest wartość 1. Poszalejcie, powpisujcie różne układy z różnymi skrętnymi osiami na różnych motorach nawet na trzech czy czterech xlach, lub na jednym mediumie, jak komu pasi. Każdy powinien sobie to sprawdzić i z pewnością to zrobi zacierając ręce do budowania kolejnego potworka.

Zdumiewa mnie fakt, że taki jaki powstał pomysł dało się to ładnie matematycznie rozpisać i jakimś cudem samo się to liczy w ułamku sekundy czego dokonał Zozoleon – dla mnie masakra.
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#27 Post autor: Żbik »

Zróbcie jakieś wspólne party mazowiecko-śląskie, to ja też się pojawię :) Co prawda w roli widza ale zawsze.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#28 Post autor: smyk »

Coś jest nie halo z tym przelicznikiem. Nie opłaca się budować nic poza krótkim 4x4.

Mam nadzieję, że przelicznik LTTC się nie zmieni, bo był świetnie wyważony.
Ostatnio zmieniony 2013-12-06, 09:36 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#29 Post autor: 3dom »

Dlaczego wzorcowe 4x4 waży 2850? Zresztą tak samo jak pozostałe wzorcowe układy? Trochę to bez sensu.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

rasch22

#30 Post autor: rasch22 »

Sądzę że wkradł się jakiś chochlik, i coś w arkuszu pokiełbasił.
Jak tylko ktoś znajdzie chwilę to na to zerknie ;)

ODPOWIEDZ