Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] STAR 844
Autor Wiadomość
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-04-11, 12:32   

Sariel napisał/a:
Notabene, natknąłem się ostatnio w sieci na instrukcje odważnych którzy wydłubywali termistory z 43362, twierdząc że opór jaki stawia obniża nieco wydajność silnika. Ale nie mam serca zamieszczać do tego linka ;)

Bym poprosił o tego linka! Mam jeden zablokowany silnik, jak go kiedyś rozgrzebię, to mogę poeksperymentować.

Pietruch_15 napisał/a:
No właśnie i tu mnie dziwi że z tym zabezpieczeniem silnik potrafi się spalić.
Taki element po nagrzaniu, odcina dopływ prądu do silnika i wszystko powinno być ok.
A jednak czasem nawet z tym elementem silnik pada.

One nie padają z powodu temperatury, tylko z powodu jakiegoś pyłu, co się w nich wykrusza z magnesu, o ile dokładnie pamiętam. To nie przegrzanie, a tym bardziej nie spalenie.
---------------------------
Z innej beczki, ale muszę powkurzać technicowców (Aro, Pietruch, ...).

Wycinek z regualminu:
4.6. Wymagania ogólne pojazdu:
- wygląd rzeczywistej ciężarówki fabrycznej, ewentualnie modyfikowanej na potrzeby startu w zawodach TruckTrial;
- skala około 1:13;
4.8. Wyposażenie pojazdu:
- realistyczna kabina z karoserią, siedzeniami, kierownicą i deską rozdzielczą;
- 3 gładkie, łatwo dostępne powierzchnie o wymiarach minimum 4studs (poziom) x 3bricks (pion) - czyli wymiary klocka 4215b; rozmieszczenie: 2 na bokach kabiny oraz jedna z przodu lub z tyłu pojazdu
Ostatnio zmieniony przez smyk 2007-04-11, 12:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5322
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-11, 12:53   

To jest link, rachunków za zniszczone silniki nie przyjmuję ;) Masz tam pokazany rozgrzebany silnik z termistorem i opis jak eksperymentator wybebeszył termistor, wyjął, a potem złożył całość z powrotem. Wszystkie bebechy są opisane, ale osobiście nie jestem przekonany do podjęcia takiego ryzyka. Zakładam że skoro Lego użyło w tym silniku termistora, to z konkretnego powodu, nie dla zabawy.

EDIT: z tego co się przyjrzałem to zabawa polegałaby na usunięciu opornika PTC z płytki pokazanej na zdjęciach i zlutowaniu kabelków po nim żeby zamknąć obwód. Przynajmniej taka jest teoria, do praktyki się nie palę ;)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2007-04-11, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 31
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-11, 13:04   

smyk napisał/a:
Z innej beczki, ale muszę powkurzać technicowców (Aro, Pietruch, ...).


Heh. :)

Wiedziałem że kiedyś mnie wkurzysz. :P
Arek ma wszystko co podałeś, oprócz gładkiej powierzchni. ( 5 minut i jest )
Ja akurat nie mam niczego z tego co podałeś. ;) Ale będzie, na razie się zastanawiam nad marką ciężarówki.
Sorka za mały OT.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio zmieniony przez Pietruch 2007-04-11, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
aro_kal 
Arek

Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-11, 13:16   

Cytat:
4.6. Wymagania ogólne pojazdu:
- wygląd rzeczywistej ciężarówki fabrycznej, ewentualnie modyfikowanej na potrzeby startu w zawodach TruckTrial;
- skala około 1:13;


I wygląda jak rzeczywista :mruga:. I skalę trzyma w granicach 1:12 - 1:14.


Cytat:
4.8. Wyposażenie pojazdu:
- realistyczna kabina z karoserią, siedzeniami, kierownicą i deską rozdzielczą;
- 3 gładkie, łatwo dostępne powierzchnie o wymiarach minimum 4studs (poziom) x 3bricks (pion) - czyli wymiary klocka 4215b; rozmieszczenie: 2 na bokach kabiny oraz jedna z przodu lub z tyłu pojazdu


Realistyczna nie jest - jeśli ktoś odpowiedzialny za zawody uzna, że nie mogę startować to trudno - nic nie będę zmieniał bo nie mam klocków. Do tej pory widziałem 2,5 auta z realistyczną kabiną - Twój man (Boże uchowaj nas przed Twoimi wcześniejszymi konstrukcjami :mruga: i przed obciętymi kółkami zębatymi od dyferencjałów :mruga:), Star Darka i wóz Maćka (tu tylko ten dach póki co nie spełnia regulaminu w pełni). Natomiast reszta wozów miała niewiele z rzeczywistymi pojazdami wspólnego.

Wyposażenie kabiny, poza deską rozdzielczą, którą zdjąłem do zdjęć, bo jest "ni przypiął ni przyłatał", jest kompletne.

Co zaś się tyczy płaskich powierzchni - to bym dorobił rach ciach.

Poza tym regulaminy są po to by je lekko naginać do rzeczywistości - silniki RC też dotychczas były niedopuszczalne, a mimo to, pełen nadziei, budowałeś swojego mana. I słusznie, nie omyliłeś się. Jak widać warto było.
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-04-11, 13:27   

Sariel, dzięki za linka.

Pietruch_15 napisał/a:
A czy ten silnik Smyku nie padł Ci w Kielcach.

Raczej nie, kwestia zostawienia przed zawodami GAZa na kołach (miesiąc?) i w rezultacie powyginane osie, zbyt duża masa, niespójna skrzynia biegów.
Ostatnio zmieniony przez smyk 2007-04-11, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2128
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2007-04-11, 15:41   

A teraz ja cos powiem :)
Jeszcze do przedwczoraj tez chcialem zbudowac 844, nawet korzystalem z tego samego schematu i wymiarowki :)
Aro, jesli chcesz, to podesle Ci zwymiarowana mniej wiecej kabine od 200 z mlodszych rocznikow, ktora mierzylem pod swoj model.

Moja przygoda ze starem na razie sie zakonczyla, ale nie wiem czy kiedys nie wroce do tej marki ;) Poki co po prostu nie mialem sily do przedniego mostu i robie cos zupelnie innego ;)
smyk napisał/a:
To tak ogólnie:
z mechaniką to sobie poradzisz, bo się znasz.
JA bym sie o te kardany w mostach obawial... Zreszta co ja gadam? Sam mam przy 4 kolach przeguby teraz po zerznieciu zwrotnic od Macka ;)

Dyfry. Wada czy zaleta? Tu jest kwestia sporna, ja na ten przyklad mysle czy na przodzi u siebie nie upchnac teraz dyfra, ale to psuje efekt. W moim poprzednim modelu (tez 844) mialem 2 dyfry i nie chcial po glanie przejechac nawet...

Jak jest ze skokiem zawiasu? Testowales go na wiekszych przeszkodach? Jest stabilny? Nie ma problemow z przeskakujacymi zebatkami?

I dobrze widze? Obie osie skretne? Moze to byc fajny patent :)
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Maciej Drwięga 


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2004
Wpisy: 1099
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-11, 17:06   

aro_kal napisał/a:
wóz Maćka (tu tylko ten dach póki co nie spełnia regulaminu w pełni).

Czepiał się nie będę Realizmu Twojej kabiny, jednak od mojego dachu wara: http://img206.imageshack....=star6608kt.jpg
aro_kal napisał/a:
silniki RC też dotychczas były niedopuszczalne, a mimo to, pełen nadziei, budowałeś swojego mana. I słusznie, nie omyliłeś się. Jak widać warto było.

O nich dyskusja była od roku toczona... ale fakt, pewnie dał komuś w łapę i swego był pewien...

Ogólnie modelik fajniusi. Może mała pogadanka trialowa w stolycy gdzieś kole tego łikenda ? :)
_________________
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
 
 
 
pitrek02 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Paź 2006
Wpisy: 880
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 2007-04-11, 17:09   

Jest fajowy :mruga: . Bardzo ładna kabina i estetyczna!! To na tyle wyglądu, teraz mechanika:

-Patrząc się na filmik sprawuje się podobnie, jak mój unimog (Mam nadzieję, że uznasz to za zaletę :mruga: )
-Widzę mechanizmy różnicowe, ale nie wiem czy to wada czy zaleta, jest bardzo wiele głosów na tak :yes: i na nie ;/ .
-2 osie skrętne, według mnie to dobry patent !!
-Most sztywny i trwały :ok: .

No to tyle, jak się dokładniej przyjrzę to jeszcze napiszę :mruga: !!
Ostatnio zmieniony przez pitrek02 2007-04-11, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 31
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-11, 17:45   

Maciej Drwięga napisał/a:
Może mała pogadanka trialowa w stolycy gdzieś kole tego łikenda ?


Przepraszam, ale czy będzie można się do niej przyłączyć. ;)


[EDIT:]
Jak uda mi się dokończyć ciężarówkę ( a na pewno o to się postaram ) i jak wszystko dojdzie do skutku to tylko mam czas: Sobota i Niedziela.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio zmieniony przez Pietruch 2007-04-11, 18:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-04-11, 18:36   

Maciej Drwięga napisał/a:
Może mała pogadanka trialowa w stolycy gdzieś kole tego łikenda ?
Pogadanka czy przejażdżka? Trochę zaganiany jestem, ale godzinkę-dwie powinienem znaleźć. Tylko jakiś konkretniejszy termin.

Fakt, że aktywność w temacie jest spora i warto by nie zaprzepaścić trialowego potencjału. W sumie zawody by sie przydały, tylko że nie ma gdzie ich zrobić.
 
 
 
Paweł 
VIP
Lego - just imagine


Wiek: 27
Dołączył: 14 Kwi 2005
Wpisy: 432
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-11, 18:45   

smyk napisał/a:
Fakt, że aktywność w temacie jest spora i warto by nie zaprzepaścić trialowego potencjału. W sumie zawody by sie przydały, tylko że nie ma gdzie ich zrobić.

Cwiczyć sobie można na wałach wiślanych zaraz koło mojego domu. Jest tam peeeeeeeełno wertepów i innych. Ewentualnie byłoby tylko bez publiczności, ale trening- jak najbardziej. Nawet mogły by być małe zawody, ale raczej nie wchodzące do ogólnej klasyfikacji.

Co do modelu. Samo podwozie widziałem na spotkaniu i byłem pod wrażeniem, że coś takiego można zrobić z klocków. Jak widzę świetnie poradziłeś sobie beze mnie w wykonaniu nadwozia. Może nie jest jakość szczególnie piękne i nie zaliczy się tego do Model Team, ale mimo to, że użyłeś bardzo mało klocków (trochę belek, zresztą w świetnie dobranym kolorze, oraz trochę więcej axeli [dobrze napisałem ??]) to oddaje to świetnie klimat technic. Chyba jedna z lepszych trialówek jakie widziałem :)
_________________
Nic lepszego niż LEGO mój kolego
Pozdrawiam:
Paweł
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-04-11, 19:00   

Paweł napisał/a:
smyk napisał/a:
Fakt, że aktywność w temacie jest spora i warto by nie zaprzepaścić trialowego potencjału. W sumie zawody by sie przydały, tylko że nie ma gdzie ich zrobić.

Cwiczyć sobie można na wałach wiślanych zaraz koło mojego domu. Jest tam peeeeeeeełno wertepów i innych. Ewentualnie byłoby tylko bez publiczności, ale trening- jak najbardziej. Nawet mogły by być małe zawody, ale raczej nie wchodzące do ogólnej klasyfikacji.


Po piachu nigdy nie jeździliśmy, trzeba też mieć kawałek dachu na wypadek burzy (pod mostem?) i gniazdko z prądem. Na publiczności średnio mi zależy, bardziej na głodnych rywalizacji zawodnikach.
 
 
 
Paweł 
VIP
Lego - just imagine


Wiek: 27
Dołączył: 14 Kwi 2005
Wpisy: 432
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-11, 19:12   

smyk napisał/a:
Po piachu nigdy nie jeździliśmy, trzeba też mieć kawałek dachu na wypadek burzy (pod mostem?) i gniazdko z prądem. Na publiczności średnio mi zależy, bardziej na głodnych rywalizacji zawodnikach.

No to tor przynieść, a ja spróbowałby kocyki z domu przytargać. Poza tym można by było to w lato zorganizować i pogodę tydzień przed obejrzeć.
_________________
Nic lepszego niż LEGO mój kolego
Pozdrawiam:
Paweł
 
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 31
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-11, 20:05   

Może tam gdzie było ostatnie spotkanie. :)
Z tego wszystkiego najważniejszy jest termin.
Może zrobimy oddzielny temat, bo tutaj nie pasuje o tym pisać.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 195
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2007-04-11, 20:49   

Jak dobrze pamiętam to do TrTr można użyć maksymalnie 3 silników do napędu i skręcania (no chyba, że sie mylę), a Ty masz 4. Estetycznie jest bardzo ładny, podoba mi się połączenie niebieskiego i czarnego. Zawieszenie i napęd wygląda na proste i wytrzymałe. Jak spisują się obie osie skrętne na przeszkodach?
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,058 sekundy. Zapytań do SQL: 9