Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] STAR 844
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5322
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-11, 20:54   

Mylisz się. W aktualnej wersji regulaminu ograniczona jest tylko liczba silników napędowych, nie ogólna.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Maciej Drwięga 


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2004
Wpisy: 1099
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-12, 05:50   

Sariel napisał/a:
Mylisz się. W aktualnej wersji regulaminu ograniczona jest tylko liczba silników napędowych, nie ogólna.

Prawda :) I zawsze tak było.
smyk napisał/a:
Pogadanka czy przejażdżka?

Pogadanka z przejażdżką. Może gdzieś okolice mostu świętokrzyskiego nad Ściekiem ? Tam jest sporo miejsca a jak pogoda dopisze, to i zdjęcia wyjdą ładnie...
Aro_kal ? Pixel ?
_________________
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
 
 
 
aro_kal 
Arek

Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-12, 06:46   

UWAGA!!

Mnóstwo nowych zdjęć w galerii - wszystkie podzespoły z osobna pofotografowane.

Kilka linków:
http://www.brickshelf.com...ck/dscf1645.jpg http://www.brickshelf.com...ck/dscf1644.jpg http://www.brickshelf.com...ck/dscf1650.jpg http://www.brickshelf.com...ck/dscf1654.jpg
http://www.brickshelf.com...ck/dscf1648.jpg http://www.brickshelf.com...ck/dscf1657.jpg


PS. W każdej niemal chwili w sobotę powinienem móc się spotkać, a jak nie będę mógł to i tak będę. O ile od Twojego mostu i ścieku nie będzie "wary" :mruga:.
Ostatnio zmieniony przez aro_kal 2007-04-12, 08:32, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-04-12, 06:50   

Też myślałem o sesji plenerowej. Wolałbym niedzielę, ale w sobotę też mogę spróbować wykombinować trochę czasu, tylko że lusterek do tego czasu nie zdążę zrobić.

(Ps. rzeczywiście można wyodrębnić nowy temat, lub przenieść się na PW)
Ostatnio zmieniony przez smyk 2007-04-12, 07:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pitrek02 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Paź 2006
Wpisy: 880
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 2007-04-12, 11:09   

Może zorganizować pierwszy w plenerze klasyfikowany start ?? Bo chętnie bym przyjechał, ale nie wiem czy na sam trening się opłaca.
Odnośnie toru:
- Nie może być mokro, bo piasek będzie się kleił i może wejść między zębatki ;/ ,
- z publicznością się obejdzie, ale co z fankami :mruga: .
- Mozę być problem z przyczepnością :mruga:
No to na tyle !!
Ostatnio zmieniony przez pitrek02 2007-04-12, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pixel 


Wiek: 47
Dołączył: 05 Cze 2006
Wpisy: 285
Skąd: wawa
Wysłany: 2007-04-12, 11:21   

Maciej Drwięga,
ja zawsze chetnie ale nie zawsze moge
niestety w kazdy weekend mam zajecia (w soboty do 19) :(
z tego powodu niedziela mi bardziej pasuje
szczegolnie jesli ma to byc w plenerze
 
 
 
aro_kal 
Arek

Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-12, 16:32   

Ha - wreszcie mam słońce w pokoju. Oto i FILM z udziałem mojego stara i z większymi przeszkodami. UWAGA - film ma 11 MB.

Dlaczego teraz pokonuje takie przeszkody? Ano dlatego, że usunąłem pył zalegający główną oś. Pył ten był sproszkowanym plastikiem z dużych zatyczek. Dodatkowo jedną dużą zatyczkę zastąpiłem dwiema małymi z ząbkami. razem są sporo mniejsze niż duża zatyczka i tym samym zyskałem sporo luzu na tej ośce i mniejsze opory. Niestety pojawił się inny problem - otóż silnik napędzający przednią oś jest sporo mocniejszy niż ten drugi. Musiałem zmienić konstrukcje mostu, tak by nie przeskakiwał (tak często jak to robił po czyszczeniu). Cały czas ślimak zeskakuje z dużego koła dyferencjału ... Prace naprawcze w toku ... wczoraj do 1:30 trwały :mruga: Wprowadziłem pewne zmiany, które póki co sprawdzają się.

Ale uparłem się - ja to dopieszczę :-)
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-04-12, 16:42   

Na różnicę mocy poszczególnych silników też sumator pomaga. :whoeva:

Filmik robi wrażenie - ładne firanki ;)
Ostatnio zmieniony przez smyk 2007-04-12, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pixel 


Wiek: 47
Dołączył: 05 Cze 2006
Wpisy: 285
Skąd: wawa
Wysłany: 2007-04-12, 17:33   

smyk,
bo sumator jest dobry na wszystko :D
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5322
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-12, 20:29   

Głupio mi z tym wyskakiwać, ale może w ktoś by go pokazał? Czytam o sumatorze dwudziesty czy trzydziesty raz, a żadnego schematu nigdzie ani śladu.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-04-12, 21:22   

pixel napisał/a:

looknij tu
Obrazek

Smaczny schemacik, wystarczyło przejrzeć posty Pixela :)
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5322
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-12, 22:10   

Dzieki, bardzo pomyslowe :)

Mam jeszcze jedno pytanie: czy ktoś próbował (z sukcesem) zastosować sumator na dwustopniowej skrzyni biegów? Eksperymentowałem wcześniej z takim rozwiązaniem żeby uniknąć napędzania tej grupy zębatek która nie jest używana na danym biegu, i w ten sposób zmiejszyć opory skrzyni. Działało to dobrze dopóki opór przekazywany z dyferencjału sumatora dalej nie przekracza pewnej wartości, powyżej niej cały napęd przechodzi na nieużywane zębatki.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2007-04-13, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
aro_kal 
Arek

Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-13, 12:21   

Oj zbaczamy z tematu :mruga:.

Mam właśnie mniej pracy w pracy i znalazłem w sobie chęć by odpowiedzieć na wszystkie pytania jakie do tej pory mi zadano, lub ustosunkować się do wszystkich wątpliwości.

Cytat:
JA bym sie o te kardany w mostach obawial... Zreszta co ja gadam? Sam mam przy 4 kolach przeguby teraz po zerznieciu zwrotnic od Macka ;)


Nie obawiam się ich w ogóle. Ugięcie kardana 45 stopni jest jego wartością praktycznie maksymalną. Później zaczynają zbyt duże siły działać na krzyżowy łącznik. W moim moście kardany ugięte są pod kątem ok. 20 stopni - czyli niewielkim.

Cytat:
Dyfry. Wada czy zaleta? Tu jest kwestia sporna, ja na ten przyklad mysle czy na przodzi u siebie nie upchnac teraz dyfra, ale to psuje efekt. W moim poprzednim modelu (tez 844) mialem 2 dyfry i nie chcial po glanie przejechac nawet...


Ja mam w obu osiach i nie mam zamiaru z nich zrezygnować. Przy tak szerokich kołach opory koła wewnętrznego w czasie skrętu byłyby olbrzymie (jak wiemy, bez dyferencjału musi się ono nieco ślizgać w miejscu). Przy dobrym zawieszeniu (a takie ma mój star - tak mi się wydaje) zawsze 4 koła dotykają podłoża. Przy wielkich przeszkodach mogłyby to być jedynie 3 koła, co i tak wystarczy.

Cytat:
Jak jest ze skokiem zawiasu? Testowales go na wiekszych przeszkodach? Jest stabilny? Nie ma problemow z przeskakujacymi zebatkami?


Skok zawieszenia jest duży co widać na zdjęciu i filmie. Zębatki przeskakują ale tylko ślimacznica na dyfrze. Wczoraj, gdy siłowo wzmocniłem ten element, okazało się, że gdy nie przeskoczą, zębatka satelitarna w dyfrze umrze ... no i umarła. Zatem z dwojga złego wolę gdy ślimacznica ześlizgnie się z dyferencjału.



Ośka ze ślimacznicą wsparta jest tylko na końcach. 4 kropki długości są bez podparcia i ugina się ku górze przy dużych siłach - jednak siły muszę być naprawdę duże.

Cytat:
Zawieszenie i napęd wygląda na proste i wytrzymałe.


Oj nie jest :mruga:. Jak na mosty, w których mieszczą się amortyzatory, zębatki, dyferencjał i wahacze, jest to bardzo skomplikowana konstrukcja, która wymagała około 5 dni myślenia (po jakieś 4-5 godzin dziennie). Nie zapominaj, że same koła mają po 4 kropki szerokości - razem zabierają mi 8 kropek z 24 dopuszczalnych w przypadku ciężarówki trialowej. Dodatkowo wahacze zabierają kolejne 8 - zostaje Ci 8 kropek na pozostałe elementy.

Cytat:
Jak spisują się obie osie skrętne na przeszkodach?


GENIALNIE !!
To jest coś co pomaga starowi pokonywać większe przeszkody. Poza tym silnik wprost skręca koła poprzez maleńką zębatkę - jako, że jest to dość słabe przełożenie i nie pozwala na pełen skręt kół, potrzebne są dwie osie skrętne, by promień skrętu był niewielki.
Ostatnio zmieniony przez aro_kal 2007-04-13, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
todu
[Usunięty]

Wysłany: 2007-04-13, 15:45   

Dlaczego najwięcej postów pojawia się wtedy, kiedy ja mam najmniej czasu? Jest na to jakieś prawo Murphy'ego? :))

Fajna konstrukcja, zwłaszcza mosty wyglądają ciekawie. I tu mam jedno pytanie, bo głupieję już. Tutaj doskonale widać, że jest to zawieszenie kolebkowe. Jednak gdy widzę tą konstrukcję, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że wachacze też mogą się uginać względem mostu. Mogą, czy nie mogą?


Aha, i małe sprostowanie:
Pietruch_15 napisał/a:
Taki element po nagrzaniu, odcina dopływ prądu do silnika
Nie tak. Tak by było, gdyby termistor był połączony ze szczotkami szeregowo, a przy wzroście temperatury rosłaby jego rezystancja (i rezystancja całego silnika). A jest podłączony równolegle, gdy temperatura rośnie, jego opór maleje i prąd przepływa mniej przez szczotki, a bardziej przez termistor. Czyba wyraziłem sie zrozumiale? Sam nie wiem.
 
 
 
Maciej Drwięga 


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2004
Wpisy: 1099
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-13, 19:00   

aro_kal napisał/a:
Później zaczynają zbyt duże siły działać na krzyżowy łącznik.

Jeśli już, to ciężej obrócić oś z mocno zgiętym kardanem... a to podowuje łamanie końcówek tegoz pożytecznego klocka. Oczywiście można je wzmacniać, jednak to zwiększa drastycznie wielkość całego rozwiązania :( Nie widziałem jeszcze przegubu kardana połamanego na krzyżaku, mam za to kilkanaście z pękniętym mocowaniem osi).
aro_kal napisał/a:
8 kropek z 24 dopuszczalnych w przypadku ciężarówki trialowej

25 o ile dobrze pamiętam :)
todu napisał/a:
Dlaczego najwięcej postów pojawia się wtedy, kiedy ja mam najmniej czasu?

Normalne. Niestety.
_________________
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,041 sekundy. Zapytań do SQL: 9