Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] DOKA
Autor Wiadomość
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2108
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2014-02-17, 17:45   [MOC] DOKA

Po kilku dobrych latach nicniepokazywania, w końcu się zebrałem do kupy i postanowiłem pokazać coś, co powstało czysto dla zabawy.

VW T3 DOKA. Jaki jest, każdy widzi. Jest szeroki zderzak (wypas), prostokątna lampa (kolejny wypas), gleba z negatywem na tylnej osi (niach niach niach), naciąg.
Po prostu niemiecka szkoła tuningu :]


I jeszcze, żeby mi tu ktoś nie wytknął. Tak, oparłem się na modelu nolneta, bo uznałem go za dobrą bazę do modów:
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Ostatnio zmieniony przez Kubrick 2014-02-17, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3435
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-17, 20:39   

Może się nie znam, ale zupełnie nie pasują mi te wystające study zarówno na dachu, a tym bardziej po bokach. Wg mnie aż się prosi o "wygładzenie" tile`ami, ale to tylko moje skromne zdanie. Poza tym wydaje mi się, że koła ocierają o błotnik. Mam też pytanie odnośnie drugiego zdjęcia. Złamała Ci się ośka, bo jakoś tak tylne koło jest wykrzywione?

_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Ostatnio zmieniony przez legosamigos 2014-02-17, 20:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 20:51   

"Oparłem się" to dość optymistyczne stwierdzenie. Tak na pierwszy rzut oka to 95% modelu jest takie same, jedyna znaczna zmiana to chyba tylko zabudowa tyłu + kilka drobnych detali.

legosamigos napisał/a:
Mam też pytanie odnośnie drugiego zdjęcia. Złamała Ci się ośka, bo jakoś tak tylne koło jest wykrzywione?


To chyba rzekomy "negatyw", nie wiem jaki jest tego sens ale niektórzy tak lubią ;)

_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2108
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2014-02-17, 21:15   

legosamigos napisał/a:
Poza tym wydaje mi się, że koła ocierają o błotnik
Z przodu tak, ale pokombinuję jeszcze.
legosamigos napisał/a:
Poza tym wydaje mi się, że koła ocierają o błotnik.
Dokładnie tak, jak 3dom pisze - to właśnie jest negatyw, czyli ujemny kąt pochylenia koła. Przy glebie często stosowany zabieg dla lepszego spasowania koła z nadkolem i dodatkowego obniżenia.
3dom napisał/a:
Tak na pierwszy rzut oka to 95% modelu jest takie same
No właśnie, na pierwszy rzut oka. Z zewnątrz faktycznie jest podobnie, nawet bardzo. Nie kryję się z tym, bo i po co, zaraz by ktoś znalazł. Różnice zaczynają się od detali: mocowanie lusterek, bardziej moim zdaniem proporcjonalny dolny grill, klamki, deska rozdzielcza. Idąc dalej widać faktycznie inną budę, bo uwaliłem pół dachu i dorobiłem ścianę grodziową. Do tego całe podwozie jest zbudowane inaczej, bo pominąłem detale jak silnik, skrzynia, bak, na rzecz ustawienia zawieszenia, które zajmuje sporo miejsca, głównie przez szerokie koła.
legosamigos napisał/a:
Wg mnie aż się prosi o "wygładzenie" tile`ami
Może troszkę, ale lubię study ;]
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Kirysowaty 
Książę Elfów


Wiek: 31
Dołączył: 10 Kwi 2007
Wpisy: 631
Skąd: okolice Radomia
Wysłany: 2014-02-17, 21:22   

Kubrick napisał/a:
VW T3 DOKA. Jaki jest, każdy widzi.

No właśnie... nie bardzo. Początkowo nie wiedziałem, gdzie to ma przód, a gdzie tył, i dopiero po ładnych paru minutach przyglądania się zdjęciom w końcu wytworzyłem sobie w umyśle mniej więcej adekwatną reprezentację tego pojazdu.
_________________
Jellyeater napisał/a:
Jak się kupuje Lego to należy sprawdzić, czy nie zawiera demonów.
 
 
 
nisiia 
Administrator


Wiek: 33
Dołączyła: 24 Lis 2013
Wpisy: 876
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-17, 21:25   

Kirysowaty napisał/a:
Początkowo nie wiedziałem, gdzie to ma przód, a gdzie tył


Ja mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy ;) Przód jest tam gdzie kierownica ;)
_________________
za dzień, za dwa
za noc, za trzy...
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3435
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-17, 21:38   

A czy w vanach VW też były tak wykrzywione tylne osie, czy tylko w osobówkach? Przy takim ustawieniu osi koła szybko muszą się zużywać.
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
Tomek 
Podróżnik


Wiek: 29
Dołączył: 16 Paź 2005
Wpisy: 64
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-02-17, 21:39   

legosamigos napisał/a:
A czy w vanach VW też były tak wykrzywione tylne osie, czy tylko w osobówkach? Przy takim ustawieniu osi koła szybko muszą się zużywać.


Ty tak na poważnie?
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 21:40   

legosamigos napisał/a:
A czy w vanach VW też były tak wykrzywione tylne osie, czy tylko w osobówkach? Przy takim ustawieniu osi koła szybko muszą się zużywać.


Wiesz, w serii raczej tego nie uświadczysz ;)

Kubrick napisał/a:
Różnice zaczynają się od detali: mocowanie lusterek, bardziej moim zdaniem proporcjonalny dolny grill, klamki, deska rozdzielcza. Idąc dalej widać faktycznie inną budę, bo uwaliłem pół dachu i dorobiłem ścianę grodziową. Do tego całe podwozie jest zbudowane inaczej, bo pominąłem detale jak silnik, skrzynia, bak, na rzecz ustawienia zawieszenia, które zajmuje sporo miejsca, głównie przez szerokie koła.


No tak, te detale to dla mnie właśnie te 5% różnicy. Pake pomijam bo to oczywiste. A z częścią różnic trzeba wierzyć na słowo bo więcej deeplinków nie dałeś ;)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2108
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2014-02-17, 21:45   

Tylne zawieszenie w Transporterach (jak też całe podwozie) do trzeciej generacji to praktycznie Garbus. Zawieszenie Garbusa ma wiele wspólnego z Tatrą, czyli podwija się w zależności od tego, na jakiej wysokości się ustawia. Przy opuszczaniu koła ustawiają się w ujemny kąt i stąd taki efekt. W przypadku innych samochodów negatyw też osiąga się np. przez odpowiednie ustawianie wahacza, czy (tak jak np. w Polo, gdzie jest belka skrętna) przez stosowanie specjalnych podkładek pod piastę (tzw. camber kit).
Zasadniczo, delikatny negatyw stosuje się też w cywilnych autach, zwykle nie przekracza 1,5 - 2 stopni i jest ledwo zauważalny gołym okiem, ale poprawia przyczepność w zakrętach.

Więcej deeplinków nie dałem, bo więcej zdjęć nie wrzuciłem. Nie ma po co.
Zdjęć spodu nawet nie robiłem, bo nie ma co oglądać - kilka technic bricków, 2 liftarmy, kątowy łącznik axli. Może dorzucę coś po poprawkach zawieszenia ;]
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Ostatnio zmieniony przez Kubrick 2014-02-17, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rafano 

Wiek: 28
Dołączył: 17 Paź 2011
Wpisy: 10
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-02-17, 22:24   

Czy camber kit to nie czasem zestaw z regulowanymi wahaczami a podkładki to inny, osobny sposób osiągnięcia negatywu ?

A co do modelu to jest gleba - jest impreza :D
 
 
 
Kirysowaty 
Książę Elfów


Wiek: 31
Dołączył: 10 Kwi 2007
Wpisy: 631
Skąd: okolice Radomia
Wysłany: 2014-02-17, 23:15   

Nisiia napisał/a:
Ja mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy ;) Przód jest tam gdzie kierownica ;)

Ja w ogóle nie znam się na samochodach i nigdy mi się one jakoś nie podobały... :P
_________________
Jellyeater napisał/a:
Jak się kupuje Lego to należy sprawdzić, czy nie zawiera demonów.
 
 
 
CamelXP 
VIP
Troll, nie dokarmiać


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lis 2011
Wpisy: 321
Skąd: Lubin / Norymberga
Wysłany: 2014-02-18, 06:37   

A te opony nie za wąskie w stosunku do felg?
_________________
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
 
 
 
nisiia 
Administrator


Wiek: 33
Dołączyła: 24 Lis 2013
Wpisy: 876
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-18, 06:42   

CamelXP, to naciąg. Też podstawa dżerman stajlu :) Wystarczy pooglądać zdjęcia z ttch wszystkich pikników vagowych - bez gleby, szerokiej felgi z naciągiem itp to nie ma co się pokazywać ;)
_________________
za dzień, za dwa
za noc, za trzy...
 
 
 
CamelXP 
VIP
Troll, nie dokarmiać


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lis 2011
Wpisy: 321
Skąd: Lubin / Norymberga
Wysłany: 2014-02-18, 06:52   

Nisiia napisał/a:
CamelXP, to naciąg. Też podstawa dżerman stajlu :) Wystarczy pooglądać zdjęcia z ttch wszystkich pikników vagowych - bez gleby, szerokiej felgi z naciągiem itp to nie ma co się pokazywać ;)

A jaki to ma sens? Zmniejsza opory toczenia? Zmniejsza zużycie opony? Wygląda paskudnie więc raczej nie o urodę chodzi.

Wracając do modelu: bardzo ładny, przód rozpoznawalny (wg mnie), bardzo fajny, drapieżny wygląd.

PS dżerman tjuning wygląda tak:


:)
_________________
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
Ostatnio zmieniony przez CamelXP 2014-02-18, 06:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,046 sekundy. Zapytań do SQL: 10