[MOC] DOKA
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
[MOC] DOKA
Po kilku dobrych latach nicniepokazywania, w końcu się zebrałem do kupy i postanowiłem pokazać coś, co powstało czysto dla zabawy.
VW T3 DOKA. Jaki jest, każdy widzi. Jest szeroki zderzak (wypas), prostokątna lampa (kolejny wypas), gleba z negatywem na tylnej osi (niach niach niach), naciąg.
Po prostu niemiecka szkoła tuningu :]
I jeszcze, żeby mi tu ktoś nie wytknął. Tak, oparłem się na modelu nolneta, bo uznałem go za dobrą bazę do modów:
VW T3 DOKA. Jaki jest, każdy widzi. Jest szeroki zderzak (wypas), prostokątna lampa (kolejny wypas), gleba z negatywem na tylnej osi (niach niach niach), naciąg.
Po prostu niemiecka szkoła tuningu :]
I jeszcze, żeby mi tu ktoś nie wytknął. Tak, oparłem się na modelu nolneta, bo uznałem go za dobrą bazę do modów:
Ostatnio zmieniony 2014-02-17, 17:46 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Może się nie znam, ale zupełnie nie pasują mi te wystające study zarówno na dachu, a tym bardziej po bokach. Wg mnie aż się prosi o "wygładzenie" tile`ami, ale to tylko moje skromne zdanie. Poza tym wydaje mi się, że koła ocierają o błotnik. Mam też pytanie odnośnie drugiego zdjęcia. Złamała Ci się ośka, bo jakoś tak tylne koło jest wykrzywione?
Ostatnio zmieniony 2014-02-17, 20:44 przez legosamigos, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
"Oparłem się" to dość optymistyczne stwierdzenie. Tak na pierwszy rzut oka to 95% modelu jest takie same, jedyna znaczna zmiana to chyba tylko zabudowa tyłu + kilka drobnych detali.
To chyba rzekomy "negatyw", nie wiem jaki jest tego sens ale niektórzy tak lubią ;)legosamigos pisze:Mam też pytanie odnośnie drugiego zdjęcia. Złamała Ci się ośka, bo jakoś tak tylne koło jest wykrzywione?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Z przodu tak, ale pokombinuję jeszcze.legosamigos pisze:Poza tym wydaje mi się, że koła ocierają o błotnik
Dokładnie tak, jak 3dom pisze - to właśnie jest negatyw, czyli ujemny kąt pochylenia koła. Przy glebie często stosowany zabieg dla lepszego spasowania koła z nadkolem i dodatkowego obniżenia.legosamigos pisze:Poza tym wydaje mi się, że koła ocierają o błotnik.
No właśnie, na pierwszy rzut oka. Z zewnątrz faktycznie jest podobnie, nawet bardzo. Nie kryję się z tym, bo i po co, zaraz by ktoś znalazł. Różnice zaczynają się od detali: mocowanie lusterek, bardziej moim zdaniem proporcjonalny dolny grill, klamki, deska rozdzielcza. Idąc dalej widać faktycznie inną budę, bo uwaliłem pół dachu i dorobiłem ścianę grodziową. Do tego całe podwozie jest zbudowane inaczej, bo pominąłem detale jak silnik, skrzynia, bak, na rzecz ustawienia zawieszenia, które zajmuje sporo miejsca, głównie przez szerokie koła.3dom pisze:Tak na pierwszy rzut oka to 95% modelu jest takie same
Może troszkę, ale lubię study ;]legosamigos pisze:Wg mnie aż się prosi o "wygładzenie" tile`ami
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Kirysowaty
- Posty: 741
- Rejestracja: 2007-04-10, 18:39
- Lokalizacja: okolice Radomia
-
No właśnie... nie bardzo. Początkowo nie wiedziałem, gdzie to ma przód, a gdzie tył, i dopiero po ładnych paru minutach przyglądania się zdjęciom w końcu wytworzyłem sobie w umyśle mniej więcej adekwatną reprezentację tego pojazdu.Kubrick pisze:VW T3 DOKA. Jaki jest, każdy widzi.
Jellyeater pisze:Jak się kupuje Lego to należy sprawdzić, czy nie zawiera demonów.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Wiesz, w serii raczej tego nie uświadczysz ;)legosamigos pisze:A czy w vanach VW też były tak wykrzywione tylne osie, czy tylko w osobówkach? Przy takim ustawieniu osi koła szybko muszą się zużywać.
No tak, te detale to dla mnie właśnie te 5% różnicy. Pake pomijam bo to oczywiste. A z częścią różnic trzeba wierzyć na słowo bo więcej deeplinków nie dałeś ;)Kubrick pisze:Różnice zaczynają się od detali: mocowanie lusterek, bardziej moim zdaniem proporcjonalny dolny grill, klamki, deska rozdzielcza. Idąc dalej widać faktycznie inną budę, bo uwaliłem pół dachu i dorobiłem ścianę grodziową. Do tego całe podwozie jest zbudowane inaczej, bo pominąłem detale jak silnik, skrzynia, bak, na rzecz ustawienia zawieszenia, które zajmuje sporo miejsca, głównie przez szerokie koła.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Tylne zawieszenie w Transporterach (jak też całe podwozie) do trzeciej generacji to praktycznie Garbus. Zawieszenie Garbusa ma wiele wspólnego z Tatrą, czyli podwija się w zależności od tego, na jakiej wysokości się ustawia. Przy opuszczaniu koła ustawiają się w ujemny kąt i stąd taki efekt. W przypadku innych samochodów negatyw też osiąga się np. przez odpowiednie ustawianie wahacza, czy (tak jak np. w Polo, gdzie jest belka skrętna) przez stosowanie specjalnych podkładek pod piastę (tzw. camber kit).
Zasadniczo, delikatny negatyw stosuje się też w cywilnych autach, zwykle nie przekracza 1,5 - 2 stopni i jest ledwo zauważalny gołym okiem, ale poprawia przyczepność w zakrętach.
Więcej deeplinków nie dałem, bo więcej zdjęć nie wrzuciłem. Nie ma po co.
Zdjęć spodu nawet nie robiłem, bo nie ma co oglądać - kilka technic bricków, 2 liftarmy, kątowy łącznik axli. Może dorzucę coś po poprawkach zawieszenia ;]
Zasadniczo, delikatny negatyw stosuje się też w cywilnych autach, zwykle nie przekracza 1,5 - 2 stopni i jest ledwo zauważalny gołym okiem, ale poprawia przyczepność w zakrętach.
Więcej deeplinków nie dałem, bo więcej zdjęć nie wrzuciłem. Nie ma po co.
Zdjęć spodu nawet nie robiłem, bo nie ma co oglądać - kilka technic bricków, 2 liftarmy, kątowy łącznik axli. Może dorzucę coś po poprawkach zawieszenia ;]
Ostatnio zmieniony 2014-02-17, 21:47 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Kirysowaty
- Posty: 741
- Rejestracja: 2007-04-10, 18:39
- Lokalizacja: okolice Radomia
-
A jaki to ma sens? Zmniejsza opory toczenia? Zmniejsza zużycie opony? Wygląda paskudnie więc raczej nie o urodę chodzi.Nisiia pisze:CamelXP, to naciąg. Też podstawa dżerman stajlu :) Wystarczy pooglądać zdjęcia z ttch wszystkich pikników vagowych - bez gleby, szerokiej felgi z naciągiem itp to nie ma co się pokazywać ;)
Wracając do modelu: bardzo ładny, przód rozpoznawalny (wg mnie), bardzo fajny, drapieżny wygląd.
PS dżerman tjuning wygląda tak:
:)
Ostatnio zmieniony 2014-02-18, 06:55 przez CamelXP, łącznie zmieniany 1 raz.
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!