IR Speed Remote Control - brak płynnej kotroli

Trains, Monorail

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Add1sko
Posty: 61
Rejestracja: 2011-10-04, 15:46
Lokalizacja: UK, Loughborough

IR Speed Remote Control - brak płynnej kotroli

#1 Post autor: Add1sko »

Czy ktoś się już może spotkał z problemem:
Układ:
Pilot zdalnego sterowania jak do kolejki (podwójny z obrotowym mechanizmem zmiany prędkości - BL:
LEGO ) i odbiornik. Oba ustawione na te samą częstotliwość (numerek na przełączniku).
Odbiornik podłączony do silnika
silnika LEGO
Opis problemu:
Przy powolnym uruchomieniu ( na małe obroty i bardzo wolny start) silnik zaczyna piszczeć, ale pojazd stoi.
"Zwiększanie" obrotów z pilota powoduje, że pojazd albo dalej stoi albo zaczyna sie toczyć powoli po czym po chwili się zatrzymuje - i pomimo dalszego "zwiększania obrotów" (prędkości) nie rusza dalej.

Co już "przećwiczyłem":
Wymiana baterii w pilocie na nowe - nie pomogło
Wymiana baterii w zasilaniu silnika na nowe - nie pomogło
Próbowałem z innym odbiornikiem - nie pomogło

Otworzyłem pilota i lekko dogiąłem blaszki (myślałem,że może w ten sposób poprawię styki - mój maluch dość brutalnie się obchodzi z pilotem), ale i to nie pomogło.
Przy okazji przyjrzałem się płytce, ale żadnych mechanicznych uszkodzeń nie znalazłem poza "wytrasowanymi" śladami po stykach (swoja drogą dość dziwny układ - jedna blaszka z trzema stykami zwierającymi szereg punktów kontaktowych zamiast potencjometru).

To co zauważyłem - podniesienie pojazdu - i uruchomienie go "w powietrzu" - pojazd zaczyna reagować normalnie.
O ile zrozumiałbym takie zachowanie w przypadku własnych pojazdów (za duży ciężar) o tyle nie rozumiem w przypadku oryginalnego zestawu:
LEGO Cargo Train - w końcu ten układ "nadajnik - obiornik - silnik" zostały zaprojektowane do współdziałania...
Czy może ktoś już miał taki problem?
Przyznaje, że może zakup nowych (pilota i odbiornika) nie jest aż takim wielkim problemem, to jednak wciąż są to wydawane pieniądze...
Ostatnio zmieniony 2014-03-30, 11:29 przez Add1sko, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
judam
Posty: 508
Rejestracja: 2012-08-09, 12:46
Lokalizacja: Wolsztyn
brickshelf: judam
Kontakt:

 

#2 Post autor: judam »

Stawiałbym na zatarty silnik a nie pilot i odbiornik. Bo skoro w powietrzu wszystko reaguje prawidłowo to sterowanie jest prawidłowe. Więc zatarty silnik albo inny mechanizm napędzający.

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#3 Post autor: piotrek839 »

Moim zdaniem wszystkie elementy PF działają prawidłowo łącznie z silnikiem. Opisałeś "problem" dokładnie tak jak jest u mnie. Pilot kolejkowy działa tak samo również z innymi silnikami PF czyli jeśli są obciążone wówczas trzeba szybko przeskoczyć pierwsze stopnie prędkości.
Przy słabszych bateriach i np. silnikach XL które od razu potrzebują "kopa" może się zdarzyć że w ogóle się nie załączą.

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: Durzy »

Add1sko, zawsze możesz spróbować zadzwonić do... Lego. Ciekawe co oni powiedzą.

P.S. Czy piloty ir technic, nie kolejkowe mają płynne stopniowanie mocy, czy tylko jest on/off?

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#5 Post autor: 3dom »

Tylko regulacje 100% przod / 100% tyl.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Add1sko
Posty: 61
Rejestracja: 2011-10-04, 15:46
Lokalizacja: UK, Loughborough

#6 Post autor: Add1sko »

piotrek839 pisze: ... Opisałeś "problem" dokładnie tak jak jest u mnie.


No to choć jedno pocieszenie, że nie jestem jedynym z takim "problemem"
piotrek839 pisze: Pilot kolejkowy działa tak samo również z innymi silnikami PF czyli jeśli są obciążone wówczas trzeba szybko przeskoczyć pierwsze stopnie prędkości.


Niestety w moim przypadku nawet bardzo szybka zmiana prędkości powoduje że po chwili piszczenia silnik milknie. Paradoksalnie pomimo bycia "cichym" jak podniosę pojazd to zaczyna bardzo szybko się rozpędzać (praktycznie na "maksa")
piotrek839 pisze: Przy słabszych bateriach i np. silnikach XL które od razu potrzebują "kopa" może się zdarzyć że w ogóle się nie załączą.


Z tym bym się zgodził, ale... dałem totalnie nowe baterie z pudełka - no chyba, ze już się "przeterminowały" w sklepie na półce
Durzy pisze:Add1sko, zawsze możesz spróbować zadzwonić do... Lego. Ciekawe co oni powiedzą.


Niby mogę, ale... jakoś chciałem się "porozglądać" - czy to tylko "mój"problem czy też innych też spotykają takie niespodzianki
Durzy pisze: P.S. Czy piloty ir technic, nie kolejkowe mają płynne stopniowanie mocy, czy tylko jest on/off?


Spotkałem się osobiście z dwoma typami pilotów RC - ten, o którym mowa - podwójny ze skokową zamianą prędkości (6 stopni) i dwoma "regulatorami" mogącym obsługiwać np dwa pociągi "jednocześnie". drugi pilot jest "pojedynczy" ale posiada dwie dźwignie, które mogą sterować dwoma silnikami "prawie" jednocześnie. Niestety ten drugi pilot ma tylko 3 położenia dla każdej dźwigni ON - OFF - ON reverse (czyli przód-stop-tył). W efekcie daje to ograniczona możliwość sterowania, nie mniej jednak poprzez pewną inercję/opóźnienie w reakcji pojazd będzie się rozpędzał aż do maksymalnej możliwej prędkości silnika (może być różna w zależności od kilku czynników - nie będę tutaj się wymądrzał - jest tutaj wielu bardziej doświadczonych speców w tej dziedzinie niż ja "lajek"

Jest jeszcze kilka pilotów - ale o nich nie wiem nic poza tym, że widziałem ich zdjecia

ODPOWIEDZ