[MOC] Tatra 815 6x6 EVO II TRIAL
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
[MOC] Tatra 815 6x6 EVO II TRIAL
witam!
Chcę zaprezentować Wam Koleżanki i Koledzy Tatrę 815, którą startuję w obecnym sezonie South Truck Trial.
Całość prezentacji znajduje się w Parku Maszyn łącznie z HOW IT'S MADE.
Galeria BS
Ciągle staram się ją mocno eksploatować żeby sprawdzać jej granice wytrzymałości, może faktycznie kąt skrętu mógłby być lepszy jak wspominał Zozoleon? Sam mam wątpliwości. Wszystkie mechanizmy bez uwag, testowane już wcześniej, zawieszenie również - to jest taka trialówka zbudowana na bazie doświadczeń przy budowie wcześniejszych.. Rama fajnie wyszła, strasznie sztywna, praktycznie zerowe ugięcie. Masy troszkę musiałem dołożyć.
Filmik - sypkie podłoże, słaba trakcja, sorry za dźwięki motorów, sporo osób dziś jeździło..
(edit 04.05.2014) filmik na vimeo
Tyle od wujka, zapraszam do komentowania.
Chcę zaprezentować Wam Koleżanki i Koledzy Tatrę 815, którą startuję w obecnym sezonie South Truck Trial.
Całość prezentacji znajduje się w Parku Maszyn łącznie z HOW IT'S MADE.
Galeria BS
Ciągle staram się ją mocno eksploatować żeby sprawdzać jej granice wytrzymałości, może faktycznie kąt skrętu mógłby być lepszy jak wspominał Zozoleon? Sam mam wątpliwości. Wszystkie mechanizmy bez uwag, testowane już wcześniej, zawieszenie również - to jest taka trialówka zbudowana na bazie doświadczeń przy budowie wcześniejszych.. Rama fajnie wyszła, strasznie sztywna, praktycznie zerowe ugięcie. Masy troszkę musiałem dołożyć.
Filmik - sypkie podłoże, słaba trakcja, sorry za dźwięki motorów, sporo osób dziś jeździło..
(edit 04.05.2014) filmik na vimeo
Tyle od wujka, zapraszam do komentowania.
Ostatnio zmieniony 2014-05-04, 20:38 przez Uncle Jaca, łącznie zmieniany 2 razy.
Pies utonął, łańcuch pływa
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Nieźle to zapyla Wujku. Wszystko jest bardzo zwarte i lekkie, po prostu optymalne. Estetycznie średnia krajowa :)
Ciekawe jest to jaka się w naszym trialu rewolucja dokonała. Kiedyś Tatry uchodziły za auto nie do zbudowania tak żeby nic nie strzelało, na trasach były raczej ciekawostką a teraz kopią tyłki i są to najbardziej "wygrywające" i modne maszyny. Dzięki nowym częściom można wszystko zbudować bardzo sztywno i przy zachowaniu niskiej masy.
Ciekawe jest to jaka się w naszym trialu rewolucja dokonała. Kiedyś Tatry uchodziły za auto nie do zbudowania tak żeby nic nie strzelało, na trasach były raczej ciekawostką a teraz kopią tyłki i są to najbardziej "wygrywające" i modne maszyny. Dzięki nowym częściom można wszystko zbudować bardzo sztywno i przy zachowaniu niskiej masy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- Blaha
- VIP
- Posty: 878
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
UJa super, że zaprezentowałeś waleczną Czeszkę ;)
Jak dla mnie pięknie się prezentuje i świetnie jeździ.
Trialówka sprytnie przemyślana i bardzo dobrze zbudowana. Zwarta, szybka i bardzo stabilna. Zawieszka ładnie pracuje.
Do tego patrząc jak sprawnie i bezpardonowo się z nią obchodzisz, wielki szacun.
To chyba nie przypadek, że wygrałeś pierwsze zawody STT ;)
Jak dla mnie pięknie się prezentuje i świetnie jeździ.
Trialówka sprytnie przemyślana i bardzo dobrze zbudowana. Zwarta, szybka i bardzo stabilna. Zawieszka ładnie pracuje.
Do tego patrząc jak sprawnie i bezpardonowo się z nią obchodzisz, wielki szacun.
To chyba nie przypadek, że wygrałeś pierwsze zawody STT ;)
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3946
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Przepraszam, że zadam głupie pytanie i nie związane z bezpośrednio z tym MOCem, ale zawsze mnie zastanawia czemu mają służyć te łączniki, tu akurat liftarm płaski na kole? Czy chodzi o to by koła się nie rozjeżdżały na wertepach czy jednak mają inną funkcję? No bo jeśli mają zabezpieczać przed rozjeżdżaniem, to wizualnie lepszy byłby ten element
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Tak jak pisałem w podsumowaniu rajdu - świetne auto. Rama strasznie sztywna, zbudowana w 90% z ramek, mocny skręt na L-ce i minimalistyczna kabina, z nieprzeszkadzającym zderzakiem. Jedno z aut lepiej czujących się w terenie niż na półce ;) Można odnieść wrażenie, że pojazd typowo zbudowany pod wynik, ale czy właśnie, nie o to nam chodzi?
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Kamyk pisze:... Jedno z aut lepiej czujących się w terenie niż na półce ;)
W terenie jest na tyle ok na ile nie przesadzi kierowca, ale cieszę się, ze sobie radzi. Z designem to i tak moje wyżyny, chyba nie potrafię lepiej, podoba mi się strasznie klatka z tej 815tki. I fest mu jej zazdroszczę!
Lepiej chyba się nie dało skomentować;) Kamykos, ja mam wrażenie, że mamy bardzo podobne maszyny (pomimo oczywiście stopnia skomplikowania budowy Twojego Stara-dla mnie jakiś kosmos). Ja staram się podchodzić minimalistycznie, tzn. prostota mechanizmów (im prostsze-mniej rzeczy może się popsuć) ale wszystko musi być pancerne i nie do roz.. walenia, choć przy mojej jeździe.. nawet lifty nie dają rady;)Kamyk pisze:... Można odnieść wrażenie, że pojazd typowo zbudowany pod wynik, ale czy właśnie, nie o to nam chodzi?
btw, na vimeo filmik z muzyczką.
Ostatnio zmieniony 2014-05-04, 19:26 przez Uncle Jaca, łącznie zmieniany 1 raz.
Pies utonął, łańcuch pływa
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Dzięki, Mrosik, XL jest w stanie bardzo dużo uciągnąć - co pokazał m.in. Sariel, inną rzeczą jest wtedy szybkość-krótko mówiąc im większa masa tym będzie wolniej.Mrosik pisze:Bardzo fajnie jeździ. W moim następnym modelu (wykonanym w podobnej skali) będę chciał mieć podobną sprawność w terenie. Poza porządnie wzmocnionymi mechanizmami chyba kluczem jest też waga, która nie powinna być większa niż 3 kg.
Podobają mi się również felgi.
Ważne jest to o czym pisał kiedyś Chrupek, z każdym kolejnym silnikiem moc liniowo nie wzrośnie, ale to sobie sam dobierzesz przełożenie jak Ci tam spasi żebyś był usatysfakcjonowany. Każdy ma na to swój patent i ja powiem, że optymalnie dla 1:3 (na 2xPF XL) będzie do 2,5kg a ktoś inny to zaneguje. Dopiernicz na gotowy model z kilo mąki i z kilo cukru jak nie będzie strzelać to ino brony podepnij i kasuj za oglądanie jak za zboże;)
Pies utonął, łańcuch pływa
Oglądałem już wcześniej zdjęcia, ale dopiero dziś znalazłem czas na film. Zasuwa ekstra, szykuje się groźna rywalka. Mnie zastanawia tylko jak to możliwe, skoro tam jest tyle oporów w środku.. Spokojnie część z nich można byłoby wyeliminować, ale kosztem sztywności, czyli ramek. Do zoba na zawodach :)
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Dzięki, no właśnie, o co kaman? jest dokładnie pokazane jak to jest zrobione a mimo to jakoś jeździ..Mistakes pisze:...Zasuwa ekstra, szykuje się groźna rywalka. Mnie zastanawia tylko jak to możliwe, skoro tam jest tyle oporów w środku..
kosztem ramek nie. Inaczej, ramka to bardzo dobra rzecz;)Mistakes pisze:Spokojnie część z nich można byłoby wyeliminować, ale kosztem sztywności, czyli ramek...
Dzięki Maniu, czasem roluje.. bo czasem przeginam..
Pies utonął, łańcuch pływa
Nie chcesz wypróbować takiego zderzaka, jak mam w swojej trialówce? Patent gratis, też się ładnie odgina, a mniej minecraftowy ;)
Poza tym zżynam na potęgę. (Wydało się.)
Poza tym zżynam na potęgę. (Wydało się.)
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9