[MOC] Land Rover Defender
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Land Rover Defender
Witam serdecznie wszystkich, dzisiaj będę prezentować moją pierwszą konstrukcje Lego. Nie licząc oczywiście tego co budowałem za dziecka w latach dziewięćdziesiątych :)
Będzie to Land Rover Defender, którego budowałem od początku tego roku, z większymi bądź mniejszymi przerwami. Po długich namysłach, zdecydowałem się w końcu pokazać go światu i zarazem wystawić go na konkurs Pierwsza krew 2014.
Dlaczego Land Rover? Ponieważ chciałem zbudować bawialną terenówke, o prostych kształtach do odwzorowania z lego, jak na początek. Natomiast wyszedł cięzki kloc o średnich właściwościach jezdnych w terenie. Teraz wiem dlaczego należy dublować koła zębate i unikać legowych kardanów :) Podjeżdza maksymalnie pod wznios około 30 stopni, bo pod więcej to już strzelają zębatki albo urywa się kardan w tylnej osi. Ze zjazdami nie ma raczej problemów.
Dane techniczne:
dł. 50 studów
szer. 19 studów (bez lusterek)
wys. 23 study
Skręt - servo zamontowane bezpośrednio na przednim moście, oraz doprowadzony wał do kierownicy, dzięki czemu kierownica skręca razem z kołami :)
Napęd - dwa silniki L połączone w jeden, oraz wał doprowadzony do atrapy silnika V6, przez co atrapa działa, gdy autko jedzie :)
Zawieszenie - mosty pływające/niezależne (?) połączone z podwoziem tylko za pomocą cięgien
Dodatkowo:
-składane lusterka
-otwierane wszystkie drzwi oraz klapa silnika i bagażnik.
-składane oparcia foteli i podnoszone łokietniki przy przednich fotelach
Niestety mój moc łamie jeden punkt regulaminu "Pierwsza Krew".
Mianowicie, posiada trzy silnki... z czego 2 są połączone i pełnią jedną funkcje - napęd.
Po wyjęciu jednego silnika, samochód będzie miał identyczne funkcje oraz wygląd.
Mogłbym to zrobić, tylko problem w tym, że musiałbym sporo rozebrać, a na to nie mam już zabardzo czasu niestety :(
Mam nadzieje, że da radę nagiąć ten punkt regulaminu, ponieważ trzeci silnik nie dodaje żadnej funkcji a zamontowałem go tylko dlatego, że miałem taki zestaw silników z crawlera 9398.
Pełna galeria: Land Rover Defender
---------------
EDYCJA:
Na potrzeby konkursu Defender jeżdzi na jednym silniku L
Niestety mocno go to osłabiło w terenie, ale za to teraz nic nie strzela, tylko się zatrzymuje :P
Filmik
---------------
Będzie to Land Rover Defender, którego budowałem od początku tego roku, z większymi bądź mniejszymi przerwami. Po długich namysłach, zdecydowałem się w końcu pokazać go światu i zarazem wystawić go na konkurs Pierwsza krew 2014.
Dlaczego Land Rover? Ponieważ chciałem zbudować bawialną terenówke, o prostych kształtach do odwzorowania z lego, jak na początek. Natomiast wyszedł cięzki kloc o średnich właściwościach jezdnych w terenie. Teraz wiem dlaczego należy dublować koła zębate i unikać legowych kardanów :) Podjeżdza maksymalnie pod wznios około 30 stopni, bo pod więcej to już strzelają zębatki albo urywa się kardan w tylnej osi. Ze zjazdami nie ma raczej problemów.
Dane techniczne:
dł. 50 studów
szer. 19 studów (bez lusterek)
wys. 23 study
Skręt - servo zamontowane bezpośrednio na przednim moście, oraz doprowadzony wał do kierownicy, dzięki czemu kierownica skręca razem z kołami :)
Napęd - dwa silniki L połączone w jeden, oraz wał doprowadzony do atrapy silnika V6, przez co atrapa działa, gdy autko jedzie :)
Zawieszenie - mosty pływające/niezależne (?) połączone z podwoziem tylko za pomocą cięgien
Dodatkowo:
-składane lusterka
-otwierane wszystkie drzwi oraz klapa silnika i bagażnik.
-składane oparcia foteli i podnoszone łokietniki przy przednich fotelach
Niestety mój moc łamie jeden punkt regulaminu "Pierwsza Krew".
Mianowicie, posiada trzy silnki... z czego 2 są połączone i pełnią jedną funkcje - napęd.
Po wyjęciu jednego silnika, samochód będzie miał identyczne funkcje oraz wygląd.
Mogłbym to zrobić, tylko problem w tym, że musiałbym sporo rozebrać, a na to nie mam już zabardzo czasu niestety :(
Mam nadzieje, że da radę nagiąć ten punkt regulaminu, ponieważ trzeci silnik nie dodaje żadnej funkcji a zamontowałem go tylko dlatego, że miałem taki zestaw silników z crawlera 9398.
Pełna galeria: Land Rover Defender
---------------
EDYCJA:
Na potrzeby konkursu Defender jeżdzi na jednym silniku L
Niestety mocno go to osłabiło w terenie, ale za to teraz nic nie strzela, tylko się zatrzymuje :P
Filmik
---------------
Ostatnio zmieniony 2016-03-01, 19:50 przez dirtzone, łącznie zmieniany 4 razy.
- wallyjarek
- Posty: 1279
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
- bonczyk85
- Posty: 289
- Rejestracja: 2012-03-26, 11:24
- Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
- brickshelf: bonczyk85
-
Wypowiem się tylko o wyglądzie, bo na mechanizmach się nie znam - jest przepiękny, zwłaszcza jak na model zbudowany z dziurawych klocków. Cudo, fantastyczny debiut.
My sets
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Zapowiada się bardzo silna konkurencja w dziale Technic na konkurs "Pierwsza krew" i takiej krwi nam brakuje na forum :) tzn takich budowniczych. Chętnie zobaczyłbym film, jak działa Twój LRD. Dobrze by było, gdybyś założył konto w Brickshelf i tam wrzucił wszystkie fotki
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Może nie tyle dublować i nie stosować Cardanów co odpowiednio mocno je obudować i zapewnić odpowiednie podparcie. Wbrew pozorom Cardany dużo znoszą. Przy tylnej osi być może lepiej sprawowałby się przegub o zmiennej długości pod wpływem wychyleń.dirtzone pisze:Teraz wiem dlaczego należy dublować koła zębate i unikać legowych kardanów :) Podjeżdza maksymalnie pod wznios około 30 stopni, bo pod więcej to już strzelają zębatki albo urywa się kardan w tylnej osi. Ze zjazdami nie ma raczej problemów.
Daje więcej mocy w napędzie.dirtzone pisze:ponieważ trzeci silnik nie dodaje żadnej funkcji
A całość bardzo fajna, lubię tak kompaktowe modele. Wrzuć tylko jeszcze film :)
Pozdrawiam
Auto prezentuje się genialnie.
Na dodatek to jeden z moich ulubionych pojazdów.
Oby takich prac więcej.
Ja pewnie za 10 lat zacznę dochodzić do takiego poziomu jak Ty.
Gratulacje!
Na dodatek to jeden z moich ulubionych pojazdów.
Oby takich prac więcej.
Ja pewnie za 10 lat zacznę dochodzić do takiego poziomu jak Ty.
Gratulacje!
Ostatnio zmieniony 2014-07-20, 17:56 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Zrobiłem jeszcze na szybko Filmik, na robieniu filmików się nie znam, ale widać co trzeba.
Na ziemi, jeden silniczek mocno się męczy co widać zresztą na końcu filmu.
Przekonałem się po wyjęciu go, że sporo więcej mocy dawał, dopóki był na pokładzie :)Karol pisze:dirtzone napisał/a: ponieważ trzeci silnik nie dodaje żadnej funkcji
Daje więcej mocy w napędzie.
Na ziemi, jeden silniczek mocno się męczy co widać zresztą na końcu filmu.